Nordea tyrkyttää rahastojaan ja olen katsellut myös Eq-pankin vastaavia. Eq perii tuottopalkkiota mutta niillä on halvemmat hallinnointi- ja myyntipalkkiot. Nordeassa sais avainasiakkuuden niin ei menis merkintäpalkkiota. Onko parempia pankkivaihtoehtoja?
Olen laskeskellut että pitäis saada vähintään n. kolmen prosentin vuotuinen tuotto riippuen vähän rahastosta, muuten alkaa omaisuus hupenemaan.
parhaat rahastot?
7
2667
Vastaukset
- Kultapossukerholainen
-Baltiaan sijoittavat rahastot (kts. alempaa vihjeet)
-ODIN Offshore (Norjalainen öljy&energiarahasto)
http://www.odinrahastot.fi/fi/tuottohistoria/kaavio/ODIN/OFFSHORE
-POHJOLA Pharma
Nordealta tulee mieleen Itä-Eurooppa, jos vain jaksaa ja malttaa odottaa seuraavaa aaltoa. - Mikko
Nordealta on tullut (uusia) value-tyyppisiä rahastoja, jotka sijoittavat uudella tavalla arvo-osakkeisiin - ei siis pelkästään perinteisiin blue chipeihin.
Ongelma tässä nyt on se, että Nordean nettisivuilta saa rahastoista melko vähän tietoa, ja sijoitustiskillä eivät edes tiedä, että tällaisia rahastoja on olemassa (olen yrittänyt monesti). Solossakaan näitä ei vielä (?) voi merkitä. Joten jos haluat, niin ala sinäkin painostaa Nordeaa, että opettavat henkilökuntansa ja laittavat hyvät rahastot todelliseen myyntiin.
Nyt tilanne on sama kuin jos TV:ssä pyörisi Jaffa-mainos, mutta kauppiaat eivät tietäisi tuotteesta mitään.- rahaa pankkiin
Kävin joo Nordean sijoitustiskillä mutta siellä katsottiin vaan nettisivuilta tietoja jotka voin katsoa kotonakin.
Mitenköhän nämä value-rahastot sitten sijoittaa ja uskaltaako niihin sijoittaa jos ne on niin erilaisia? - rahaa pankkiin
ne niitä luxemburgista hallinnoituja rahastoja?
- valueee
rahaa pankkiin kirjoitti:
ne niitä luxemburgista hallinnoituja rahastoja?
Onhan ne. Itse kävin juuri pari päivää sitten nordeassa ja tiskillä oltiin juuri saatu tietoa uusista valuerahastoista. niitä voipi katella www.nordea.lu -sivustolta jos englanninkieli on joten kuten hallussa.
- peter
www.seligson.fi
- Mikko
Ei hassumpi yhtiö. Harmi, että rahastojen minimimerkinnät eivät sovi meikäläisen opiskelijatalouteen. Tosin kk-säästämisessä minimiä ei näytä olevan.
Mistä löytyisi johonkin globaaliin indeksiin sidottu rahasto tai indeksien korirahasto. En haluaisi sitoa tuottoa pelkästään esim. Eurooppaan, kun kasvutaloudet ovat idemmässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917405- 373937
- 453500
- 2332713
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402642- 402433
- 1292369
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292249Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202168- 451942