arkisia hetkiä

padme_amidala



kun on kokenut
pohjattoman ikävän

ollut kaipuun
mustassa aukossa

osaa arvostaa
pieniäkin hetkiä

niitä arkisia

kun aamulehden
rapina on ainoa
ääni aamukahvilla

kun aamutohvelisi
ovat väärissä
jaloissa

ja lopulta kaiken
ylle lankeaa suunnaton
onnentunne

joka alkaa hiipivän
kevyestä värähdyksestä
suupielissäsi

ilon kipinän
hiipiessä silmiisi

lämpöisen aamupusun
jälkivaikutuksena

13

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runo64-1

      ...asioista syntyvät ne suurimmat
      onnen tunteet.
      hyvin sait muistoja tulemaan mieleeni
      varsinkin aamun lehdestä
      joka aina kahtia laitettiin
      ja kommentit sinkoili pöydän yli.

      hyvin kotoinen ja lämpimän lieden
      oloinen runo,
      unohtamatta sitä kuulua aamupusua.

      huippuhyvä hyvä mestari padme!!!

      • padme_amidala

        ..mukava on tekijästä kuulla voineensa synnyttää runollaan lukijalle "lämpöisen kotilieden" ajatuksia. Kodin lämpöinen tunnelmahan on se tärkein voimanlähde ihmiselle. Kaiken kiireen keskellä olisi hyvä olla sellainen rauhan saareke, jossa voi rentoutua.

        Mukavaa keskiviikkoista sinulle : )


    • *MURUKULTA*

      Arkisia hetkiä joutuu oikein pysähtymään ja tiedostamaan,, niin paljon menee ohi,,
      No, ei kaikkiin kuulukaan tarttua, mutta hyvä taito on väliin pysähtyä ja huomata,,"Ihanaa, sinä olet siinä!"
      Ja kummallisesti siitä saa virtaa, ja jos noita pusuja vielä niin...huh.... ;))

      Mukavasti ihmiset heräilee täällä talven ihmemaassa.
      Kissa jo näyttää luonnetaan ei pidä siitä ollenkaan kun joutuu valvotusti tekeen sitä, mitä normaalisti tekee yksin..mutta se nyt täytyy mennä näin, ettei tule mitään pahempaa..
      Ensiviikolla josko jo helpompaa, vaan arvaa kuunteleeko se mun selityksiä sen omaksi parhaaksi,, juuh! Eih!..:)))

      Mukvaa talvista kexiviikkoa padme_ minä taas jatkan sitä Murukullan lumitanssia,,,,,, :)

      • padme_amidala

        ..yllättäen saadun vapaan merkeissä nukahdin vielä hetkeksi runoni jälkeen. Pidempiä kävelylenkkejä yritellessäni tuo vetävä karvainen tankki on saanut kylkeen takaisin ikäviä tuntoja. Nukkuessa niitä ei niin huomaa. Pitänee kartuttaa tänään särkylääkevarastoja, kun ovat kaikki huvenneet.

        Lumitanssiin minusta ei vielä ole, mutta sinun tanssahtelusi on saanut tänne aikaan kevyen lumisateen. Ties vaikka tulisi valkea joulu.

        Kissan sairauden hoito on vaativs taitolaji. Mulla oli kerran pari viikkoa tuskallista, kun piti anniskella lääkettä suuhun sekä silmiin. Koirakin tuli välillä hätiin murisemaan kissalle tämän tuhmuutta.

        Oikein mukavaa keskiviikkoista sinulle : )


    • padme_amidala



      talvisen sään
      karheuttaman ihon
      kivistellen huokuessa
      hellyyden kaipaustaan

      pieni ääni
      yön varjoissa

      vetäisee hehkuvaan
      hukuttavaan pyörteeseen
      käsivarsiesi otteeseen
      sylisi poltteeseen

      avautuvan
      vetoketjusi ääni

      voiko sen suloisempaa
      ääntä olla

      käsilaukkuni pohjalla
      on eri materiaaleista
      valmistettuja eripituisia
      vetoketjuja

      tarjoudun Sinulle
      vapaaehtoiseksi
      testimateriaaliksi

      refleksien
      voimakkuuksien
      testaukseen

    • padme_amidala
    • vierellä

      kun tietää ikävän
      tietää mitä merkitsee hän

      kun tuntee ikävän
      tietää kun poissa on hän

      kun kokee ikävän
      tietää mitä on menettää hän

      kun haluaa poistaa ikävän
      silloin on vierellä hän

      • padme_amidala

        ..vierellä poistamassa ikävää. Sinäpä sen kauniisti runoon puit, ei sitä tuon selkeämmin voi sanella.

        Kiitos tästä viisaasta vastausrunostasi ja oikein hyvää illanjatkoa sinulle : )


    • Elämän kokemukset joita
      on monet,jotaki on tapahtunnu.

      Vasta sitten aukee silmät
      osaa arvostaa sitä aivan pientä.

      Runossas
      nuo "aamutohvelit"
      esiin nous se kesäpäivä,
      mieheni kengät siinä,
      mieheni hetkessä poissa.

      Elämä on arvaamaton
      ihanaa se aamupusu,
      se on jo paljon.

      padme amidala

      Nuo "arkiset hetkiä", niissä
      soii elämän sävelmät, harmoonisesti.
      Yhteisisä pieniä hetkiä...Liisa kiittää

      • padme_amidala

        ..sinäpä sen sanoit, niiden perusteella osaa arvostaa sitä pientä. Kun on pahasti kolhittu, osaa arvostaa jokaista pientäkin asiaa toisessa. tai jos joutuu eroon toisesta, se laittaa ajattelemaan, kuinka hyvä olikin kun tämä oli vieressä. Samoin on tuon terveyden kanssa. Kun kaatumisen jälkeen sain ensimmäisen kerran sukat jalkaan, olo tuntui mahtavalta. Nyt sitä liikkumista osaa arvostaa ihan erilailla.

        Kiitos sinulle Liisa lämpöisestä kommentistasi ja kaikkea hyvää iltaasi : )


    • padme_amidala



      kun palaat matkoiltasi
      oltuasi pidempään poissa
      istun ihan hiljaa katsellen
      Sinun liikkeitäsi

      välillä vain huokailen
      sanattomana onnesta

      ihmettelen yhä sitä tapaa
      millä tupsahdit elämääni
      jääden asumaan sydämeeni

      ja sitten mietin
      osaanko tarpeeksi
      näyttää rakkauteni

      olenko tehnyt
      riittävästi
      pikkuisia helliä
      jekkujani

      olenko sanonut
      tarpeeksi usein
      rakastavani Sinua

      olenko saanut Sinut
      tuntemaan onnea

      ja sitten tulen
      taas lähelle
      ja nipistän
      peffasta

      • tulee vielä

        moni tupsahtaa elämään
        joku onnea kerjäämään
        toinen sitä ilman antaa
        ja lisää vain luoksesi kantaa

        kyllä se onni sieltä palaa
        ja Sinua sitten halaa
        sanat nuo kuulee hän silloin
        mitä miettinyt olet yksin illoin

        voi sitten leikkiä lyödä
        vaikka vähän korvasta syödä
        tulla voi liki suusi
        kuin alkaisi elämä uusi


      • padme_amidala
        tulee vielä kirjoitti:

        moni tupsahtaa elämään
        joku onnea kerjäämään
        toinen sitä ilman antaa
        ja lisää vain luoksesi kantaa

        kyllä se onni sieltä palaa
        ja Sinua sitten halaa
        sanat nuo kuulee hän silloin
        mitä miettinyt olet yksin illoin

        voi sitten leikkiä lyödä
        vaikka vähän korvasta syödä
        tulla voi liki suusi
        kuin alkaisi elämä uusi

        ..kuinka minä kuiskuttelen näitä pieniä runosiani Hänen korvaansa : )
        yhden tai kaksi kerrallaan vaikutuksestaa riippuen : )
        Riittää näitä aika pitkäksi aikaa ja kun loppuvat voin aina väsätä uutta uuden ihanan elämän kunniaksi : )

        Haaveellinen hymy huulillani menen takaisin nukkumaan : )

        Kiitos palautteestasi ja kaikkea hyvää päivääsi : )


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe