En tiedä muista, mutta meikäläinen on saanut tarpeekseen palstan törkeästä kielenkäytöstä. Nimenomaan palstan vakituisten kirjoittajien taholta. Provoilijoita ja törkeitä kertahuutajia nyt riittää. Ja olen toki itsekin törkeilyyn syyllistynyt, en sitä kiellä, mutta kun esittää asiallisen mielipiteensä, ja vastapuoli käskee painua lampaita naimaan, alkaa olla dialogi paketissaan. Siksi ehdotan, että vakituinen porukka pidättäytyisi ainakin joulun ja uudenvuoden ajan p...heitosta viesteissään. Totta kai voimakasta kieltä voidaan käyttää, mutta suoranainen henkilökohtaisuuksiin menevä törkeily jätettäisiin veke!
Itse sitoudun tähän heti! Hyvää joulun odotusta itse kullekin!
Ehdotus....
19
741
Vastaukset
asiallista kielenkäyttöä. Pahinta kieltä vakituisista on kuitenkin käyttänyt juuri komupuoli, joskaan ei yksin . Komupuolella nimitellään tavallisia työnantajia syyttä riistäjiksi ja Suomen laillisen hallituksen joukkoja vapaussodassa lahtareiksi, nämä saavat aikaan vastareaktioita joihin olemme yksi jos toinenkin syyllistyneet. Myös näissä poliittisesti värittyneissä asioissa on käytettävä oikeita termejä. Vastaustyyli kun saattaa riippua vastattavasta kommentista.
Oletan myös vain lääkärin oikeuden omaavien kirjoittajien ottavan kantaa muiden lääkitykseen. Tuomareita sanotaan roistoiksi ilman oikeuden päätöstä ja oikeuslaitosta haukutaan yleisesti jonkun yksityisen tapauksen johdosta yleistäen. Tällaisia pikakenttäoikeuden päätöksiä ei myöskään voida hyväksyä.
Ehdotan myös poliittisen apartheitin lopettamista ja ottamalla kantaa ihmisten asioihin eikä vanhakantaiseen luokkaerottelukantaan perustuen. Kaikki me olemme ihmisiä niin siivoojat kuin toimitusjohtajatkin. Meillä pitää olla sama päämäärä eli hyvän Suomen jatkuva kehitys aina vaan parempaan.
Toisten haukkumisella emme saa tulosta vaan yhteistyöllä. Tätä haukkumista on harrastettu jo ainakin 100 vuotta ja kovin huonoin tuloksin. Mielipiteen ilmaisu on tietysti jokaisen oikeus mutta suosittelen sitä rakentavassa hengessä mikä saattaa olla monelle aivan uusi asia, haukkuminen kun on niin paljon helpompaa.
Ehdotan myös luovuttavan kokonaisiin ketjuihin viittaamisesta ja tuodaan lainaukset tarpeellisin osin kyseiseen ketjuun.- T Urpo
Setä kuuluu niihin asialisimpiin vastaväittäjiin
vaikka emme ole molemmat ihan samalla intensiteetillä Isänmaan asialla.
Lampaiden pökkiminen ei kuulu tietysti politiikkaan.
Työeläkeläisen huomiot ovat toisaalta myös
aika osuvia.
Tämä lahtari nimittely tässä ajassa kun aivan
aivottomien hommaa.
Välillä roiskahtaa yli laidan.
Molemmin puolin.
Valitettavasti toveri Urpon on todettava että
rakkaan Isänmaamme nimeltä Suomi suhteen, en
väistä piiruakaan.
Kuuntelen kyllä vastaväitteen ja pyrin enimmäk-
seen vastaamaan omin sanoin.
Tämä linkittely on pelkällään aivan hanurista
ja kertoo linkittäjän aivokapasiteetistä enemmän
kuin jalostaa keskustelua.
Voidaan yrittää ottaa loivemmin.
Tinkimättä perustellusta periaatteesta.- setä kertoo ja selostaa kuvat
Se on ehdotukseni pointti. Sopivaa on luonnollisesti sekin, että on kielenkäytössään korrekti kaikilta osin. Ja kyllä minä olen valmis lupumaan Mannerheiminkin lahtarinimityksestä, jos porvaripuolella luovutaan nimittelemästä O W Kuusista kuusipaskaksi tms. Mutta taitaa olla niin, että jokaisen poliittinen sanasto pysyy entisellään, koska tunteetkin näyttävät olevan pelissä! Pääasia on kuten todettua, että v...tuilu saadaan kuriin. Siinäkin on melkoinen pinnistäminen itse kullakin...
setä kertoo ja selostaa kuvat kirjoitti:
Se on ehdotukseni pointti. Sopivaa on luonnollisesti sekin, että on kielenkäytössään korrekti kaikilta osin. Ja kyllä minä olen valmis lupumaan Mannerheiminkin lahtarinimityksestä, jos porvaripuolella luovutaan nimittelemästä O W Kuusista kuusipaskaksi tms. Mutta taitaa olla niin, että jokaisen poliittinen sanasto pysyy entisellään, koska tunteetkin näyttävät olevan pelissä! Pääasia on kuten todettua, että v...tuilu saadaan kuriin. Siinäkin on melkoinen pinnistäminen itse kullakin...
mikä on poliittista sanastoa, kommunistit vai? Poliittinen sanasto jos sillä pyrytään halventamaan vastapuolen toimintaa on samanlaista nimittelyä kuin mainitsemasi OW:n esimerkki.
Käytettävän laatusanan on liityttävä kyseisen henkilön toimintaan reaalisesti normaalilla kielenkäytöllä. Jos siihen ei pystytä niin koko aloite on turhan panttia toisen osapuolen rajoitusyritystä, koska kuitenkin yritämme en lisää tähän enää sen tyypillisyyttä tietylle keskustelun osapuolelle.
En myöskään pidä korrektina mainitsemaasi nimitystä Otto-Willelle mutta häntä voi sanoa isänmaan petturiksi ja luopioksi syyllistymättä ainakaan suureen virheeseen ja nimittelyyn. Suomen todellista etua hän ei koskaan ajanut vaan kommunismin, joka myöhemmin kokonaisuudessaan osoittautui virhearvioinniksi ainakin Neuvostoliitonkin kohdalla.- setä kertoo ja selostaa kuvat
Työeläkeläinen kirjoitti:
mikä on poliittista sanastoa, kommunistit vai? Poliittinen sanasto jos sillä pyrytään halventamaan vastapuolen toimintaa on samanlaista nimittelyä kuin mainitsemasi OW:n esimerkki.
Käytettävän laatusanan on liityttävä kyseisen henkilön toimintaan reaalisesti normaalilla kielenkäytöllä. Jos siihen ei pystytä niin koko aloite on turhan panttia toisen osapuolen rajoitusyritystä, koska kuitenkin yritämme en lisää tähän enää sen tyypillisyyttä tietylle keskustelun osapuolelle.
En myöskään pidä korrektina mainitsemaasi nimitystä Otto-Willelle mutta häntä voi sanoa isänmaan petturiksi ja luopioksi syyllistymättä ainakaan suureen virheeseen ja nimittelyyn. Suomen todellista etua hän ei koskaan ajanut vaan kommunismin, joka myöhemmin kokonaisuudessaan osoittautui virhearvioinniksi ainakin Neuvostoliitonkin kohdalla.Hyvä tuo kuusisesimerkki! Ehkä hän on sinulle isänmaan petturi, minulle ei! Minulle taas esimerkiksi Ryti on isänmaan petturi, joka on vielä saanut siitä tuomionkin. Joten tuskinpa tältä pohjalta muutosta tulee kyseisten herrojen nimityksiin. Mutta jos samassa keskustelussa kun todetaan Kuusinen isänmaanpetturiksi, nimetään myös vastakeskustelija lampaannus...ksi, argumentointiin liittyy sitä materiaalia jota ehdotuksellani haluan karsia. Eli jos tuon kaltaisetkin henkilökohtaisuudet edes saadaan poistettua, vihtyvyys palstalla nousee ja mielekkyys keskustella!
- insinööritoimisto ratas
Nyt kun kaikki kirjoittelijat lupaavat pysyä asialinjalla, niin kehoitankin katsomaan sosialismin saavutuksia tänään tv2lta klo 22 jotain. Siinä mukana olleet suomalaiset kertovat omia kokemuksiaan kommunismin arkipäivästä isä aurinkoisen johtamassa valtiossa.
Voihan joku tietysti väittää että he valehtelevat. setä kertoo ja selostaa kuvat kirjoitti:
Hyvä tuo kuusisesimerkki! Ehkä hän on sinulle isänmaan petturi, minulle ei! Minulle taas esimerkiksi Ryti on isänmaan petturi, joka on vielä saanut siitä tuomionkin. Joten tuskinpa tältä pohjalta muutosta tulee kyseisten herrojen nimityksiin. Mutta jos samassa keskustelussa kun todetaan Kuusinen isänmaanpetturiksi, nimetään myös vastakeskustelija lampaannus...ksi, argumentointiin liittyy sitä materiaalia jota ehdotuksellani haluan karsia. Eli jos tuon kaltaisetkin henkilökohtaisuudet edes saadaan poistettua, vihtyvyys palstalla nousee ja mielekkyys keskustella!
otettava huomioon, ettei se tullut Suomen taholta vaan venäläisen valvontakomission painostuksesta.
Otto-Wille ei taas tehnyt mitään sen hyväksi, että talvisota olisi lopetettu alkuunsa eikä välirauhan aikana saanut Neuvostoliittoa todellisiin hyviin naapurisuhteisiin johtaviin neuvotteluihin vaan tyypilliseen suhde ajautui tyypillisesti herra/palvelija tyyppiin. Eli mitä hän aikuisten oikeasti teki Suomen hyväksi????????????? jos kommunismiinpakotuksen yritystä ei lasketa?- setä kertoo ja selostaa kuvat
Työeläkeläinen kirjoitti:
otettava huomioon, ettei se tullut Suomen taholta vaan venäläisen valvontakomission painostuksesta.
Otto-Wille ei taas tehnyt mitään sen hyväksi, että talvisota olisi lopetettu alkuunsa eikä välirauhan aikana saanut Neuvostoliittoa todellisiin hyviin naapurisuhteisiin johtaviin neuvotteluihin vaan tyypilliseen suhde ajautui tyypillisesti herra/palvelija tyyppiin. Eli mitä hän aikuisten oikeasti teki Suomen hyväksi????????????? jos kommunismiinpakotuksen yritystä ei lasketa?"otettava huomioon, ettei se tullut Suomen taholta vaan venäläisen valvontakomission painostuksesta."
Väärä tieto! Ensinnäkin sotasyyllisoikeudenkäynti nojasi liittoutuneiden yhdessä Lontoossa 1945 elokuussa määrittelemiin kriteereihin. Ja ne puolestaan aiemmin haarukoituihin lähtökohtiin, joissa myös Saksan liittolaismaiden sotasyyllisille haettiin tuomioita. Liittoutuneiden valvontakomission, joka oli neuvostovetoinen, yhtenä tehtävänä oli laittaa liittoutuneiden Lontoon päätökset täytäntöön. Mutta Suomen onneksi NL sovelsi valvontakomission toiminnassa minimilinjaa, koska halusi Suomen kanssa ystävälliset suhteet vireille. Joten sotasyyllisyysoikeudenkäynti vietiin läpi Suomen oikeusjärjestyksen ja -käytännön mukaisesti, miten kuten se oli niissä losuhteissa mahdollista. Ja melko hyvin siinä onnistuttiin! Jos länsiliittoutuneet, etenkin britit, olisivat vetäneet valvontakomissiota Suomessa, kuolemantuomioita olisi tullut!
Ja O W Kuusinen oli suomalaisen työväen- ja kommunistisenliikkeen merkkihahmoja. On myös valtiopäivämies. Ja Kuusisen rooli ns. Terijoen hallituksessa oli monessa mielessä rauhantekijän rooli. Näin Neuvostoliitossa oleet suomalaiskommunistit siihen lähtivät mukaan. Mutta kommariarvioidenkin mukaan Terijoen hallitus oli kaikkineen virhetikki...
..suostua hyvään ehdotukseen.
- setä kertoo ja selostaa kuvat
Ja sinä jos kuka olet saanut törkeilyä osakseen. Mutta hyvä, punikkilassa näin. Ja Wäinähän nyt aina sanailee herrasmiesmäisesti, myös muut palstan vakikommarit, vaikka vastapuoli antaa törkyä tuutin täydeltä...
Kalle ei vittuile vaan kumoaa väitteesi oikeaksi katsomillaan vasta-argumenteilla.
Mutta jos mutuilu jatkuu, niin...- setä kertoo ja selostaa kuvat
Otsikossa!
Otsikossa!
Niin....
Sopii yrittää, mutta mitä?
Perusteluako?
Ei taida sinulta onnistua, mutta aina soppii yrittää... sehän se pelin henki!- Wäinä
antipunikki kirjoitti:
Niin....
Sopii yrittää, mutta mitä?
Perusteluako?
Ei taida sinulta onnistua, mutta aina soppii yrittää... sehän se pelin henki!Sain lahjaksi Juha Seppälän Finlandia-ehdokkaana olleen kirjan Paholaisen Haarukka. Sattumalta tämä elämänpolkuni on ristennyt muutaman kerran Seppälän kanssa. Seppälä ei liene sen paremmin vasemmistolainen kuin oikeistolainenkaan,jostakin kumman syystä se arvomaailma jonka Seppälä kyseenalaistaa,on paremminkin porvareiden maailma. Tottahan tämä maa on porvarillinen maa,olevastahan asiat lähtevät.
Seppälän Supermarket on kirja,jonka toivoisin kaikkien Mannerheim-fanien lukevan.
Seppälä lienee mennyt yli ja ohi "vasemmistolaisuudesta" ja "oikeistolaisuudesta jo aikaa sitten. Varsinainen rienaajakaan hän ei ole,ompahan yksi aikansa arvostetuimmista kirjailijoista. Hänen tarkoituksensa ei ole edes myydä.Seppälä tekee vuodessa yhden reissun kustantajan tilaisuuteen ja sekin lienee pakkopullaa.Seppälä on pappi joka elää kuten saarnaa.
Pilkka on arvostelun tehokkain ase. Ei sitä pitäisi kieltää tai väheksyä. Takavuosina vammaiset tekivät itsestään tv-ohjelman. Siinä kysyttiin miksi nimitetään rampaa? Rammasta on tehty ruma sana ja siksi sanotaankin liikuntavammainen. Sokeaa sanotaan näkövammaiseksi jne. Sitten ohjelmassa kysyttiin,miksi sanoisitte kuuroa? He vastasivat; On aivan yhdentekevää miksi sanotte,eihän hän kuitenkaan kuule.
Eikö tämän lajin pilkka ole erinomaista keskustelua joka poistaa ennakkoluuloja? Siinä itseen kohdistuva pilkka kääntyy yleisiä käsityksiä vastaan ja muokkaa niitä. Käsittääkseni sanoma oli se,ettei tässä sääliä tarvita,tarvitaan kuulolaite ja hissi johon sopii pyörätuoli.
Pilkkaakin saa pilkata. Millä muulla voisi vastata arvostelun tehokkaimpaan muotoon? Olen jotenkin näkevinäni vastauksessasi saman johtoajatuksen,joka kallella ja liisalla oli nurkan takana. Näytä sinä ensin niin minä näytän sitten.
Minä nyt en viimeaikoina ole kirjoitellut tälle palstalle kuin päissäni. Jouluna en niin ryyppäile joten toivottelen kaikille samoin tein myös Hyvät joulut ja Uuudetvuodet.
Ensi vuonna jatketaan kaikkien arvojen pilkkaamista - jos se ei joiltakin oikein luonnistu niin jäähän jäljelle otsikon aihe, henkilöönkäyvä silkka vittuilu. Se on vaihtoehtoisista tavoista huonommasta päästä,valitettavan moni ei erota sitä pilkasta.
Että ei muuta kuin lisää vettä piimään koska vaari irvistää.
maailma kun näyttää menevän päin helvettiä ja ihmisiä vituttaa niin koetetaan edes joulun kunniaksi elellä vähän siivommin vaikka vain verbaalisesti. kun uutisista luetaan päivä päivältä huonompia uutisia niin sitä pitää jotenkin yrittää etsiä sellainen kultainen keskitie jotta kaikki pärjäävät. sellainen konsensus; tiedätkö, ostin duunikaverille joululahjaksi pullon Marskin ryyppyä, käärin sen sodanaikaiseen aamulehteen, jonka otsikko julistaa, että "JOUKKOMME VALLANNEET KARHUMÄEN!". sitten hankin leninmuseosta neuvostoliiton sirpillä ja vasaralla varustetun taskumatin. siitä se on hyvä ryypätä lämmikettä ja vanhoja muistella. ihmisten pitäisi oppia yhteistyöhön eikä vanhoihin luokkajakoihin ja vastakkainasetteluihin.
meni jaaritteluksi mutta kyllähän sitä edes voisi yrittää viestitellä vähän siivommin. ei sen puoleen, kun minäkin yleensä viihdyn tällä palstalla vain kun on pullo seurana niin sitä ehkä viimeisen kolmanneksen aikana on jo helpompi vaan suoltaa solvauksiaan... koetetaan ottaa siivommin ainakin joulun yli.- Anonyymi
Ehdotus.Poliisi voisi siirtyä peukku tunnistus käytäntöön.
Huume orjuus tunnistus helpotuisi , ei tarvitsisi kaikki epäillä poista kaikki vaade, usein koodi tila puhelin-. - Anonyymi
Avarakatsanto ei aavistanut, että se meni päin helvettiä alle 20 vuoden. Fasismi riehuu valtoimenaan.
- Anonyymi
Jo vuonna 2008 Perussuomalaisissa alkoi esiintyä maalituspolitiikka eli kunhan jotain moskaa mutta ei todellista asiaa.
Nyt maalitusta hoitaa oikeat suomalaiset fasistit. Ohessa heitä koulitaan jo kutakuinkin 15 vuotiaana sotkemaan asiallisia foorumeita. - Anonyymi
Parempi ehdotus.
Persuista (johtohenkilöt) ei ole mihinkään. Rivijäsenten kannattaa etsiä rehellisempi puolue.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä372071Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1821500- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421209- 1151108
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351050Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251000- 74960
- 70894
- 250886