Minulla on ollut oikeassa reidessä jo useita vuosia omituinen patti, jota olen aiemmin luullut rasvapatiksi tai joksikin harmittomaksi.
Nyt kuitenkin olen huomannut, että patti on laajentunut ja pinta muuttunut joten nyt epäilen kasvainta. Patin koko on jotain 2cm ja se on kova, mitään oireita ei ole eikä patti tai jalka ole kipeä tai arka.
Olen nyt erittäin huolissani ja varaan toki ajan lääkärille pikapuoliin. Voisiko patti kuitenkin olla jokin muu kuin kasvain? Onko muilla ollut vastaavanlaisia?
Kyseessä voisi esimerkiksi sarkooma, mutta kuinka paha tilanne on kun patti tosiaan on ollut jalassa jo kauan, kasvu on ollut siis todella maltillista ja nyt vasta sen huomannut? Onko se välttämättä pahanlaatuinen?
Asiasta tekee erittäin kipeän se, että äitini kuoli puolitoista vuotta sitten rintasyövän aiheuttamaan etäpesäkkeeseen, jota ei löydetty ajoissa joten pelottaa nyt aivan älyttömästi :(
patti reidessä
4
24255
Vastaukset
- Sarkoomasta
Itse olen saanut saanut diagnoosin pehmytkudoksessa olevasta sarkoomasta. Itse huomasin patin ja monien diagnoosien kautta kasvain kerkesi olla minulla yli vuoden. Se ei ollut lähettänyt etäispesäkkätteitä.
Mutta mene ihmeessä lääkäriin ja vaadi koepalaa koska minulla otettiin koepalaa ennen kaikki kokeet jotka viittasivat hyvänlaatuseen, sitten yksi kiva tohtori setä tajusi panna biopsiaan josta todellinen tilanne sitten löytyi.
Syöpää ei voi sulkea ennen pois siis ennenkuin biopsia on tehty.
tsemppiä sinulle, ja olen pahoillani äitisi puolesta. - kulukuri
Minä olen vähän yli nelikymppinen mies,ja minulla todettiin keväällä 2008 reidessä 4x4x2cm:n kokoinen sarkooma,jota yleis.lääk.tiet.erik.lääkäri piti täysin varmana rasvapattina jota on turha tutkia sen kummemmin, onneksi menin itse ultra ääni kuvauksiin,josta sain lähetteen mangeettikuviin kiireellisenä. Siellä asia varmistui sarkoomaksi. Kesällä poistettiin se kasvaimen sisältänyt lihas kokonaan,ja kun leikkauksesta oli kulunut reilu kuukausi,niin sain alueelle 5 viikon kuurin sädehoitoa, nyt olen käynyt jo ekassa kontrollissa jossa kuvattiin keuhkot,kun se leviää ensiksi sinne jos se leviää, ne kuvat oli puhtaat. Minullakaan ei ollut minkäänlaisia kipuja tai oireita,muuta kuin se patti,tokihan suurinosa pateista on rasvapatteja mutta käy ihmeessä tutkimuksissa kun olet huomannut se onneksi noin ajoissa,koska kirurgi sanoi minun patista samaa ja kertoi että on leikannut semmoisia puolikkaan ruisleivän kokoisiksi kasvatettuja mitä on sanottu rasvapateiksi. Tsemppiä ja voimia sinulle. Kertoilen kokemuksistani lisää jos sulla on jotain kysyttävää.
- m 20v.
Kiitos molemmille vastauksista, katsotaan miten käy!
- Patti"tyttö"
Hei ja tää tulee "hieman" myöhässä.Itselläni leikattiin reidestä patti jossa oli kahdenlaista kasvainta päällekkäin...alla jonkinlainen lihaskasvain ja päällä vesikystä...syöpää ei ollut mutta pelkoni sillä hetkellä suuri.Vuosi sitten syöpäkin löytyi ja munuais sellainen joka leikattiin ja kaikki tällä hetkellä ihan jees..kevättä kohti!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466