kummiongelma

tytsy

Olemme miettimässä lapsellemme kummeja ja haluaisin kummiksi lapsuudenaikaisen hyvän ystäväni. Nyt sitten mietityttää, että onko suuri virhe olla ottamatta hänen aviomiehensä kummiksi. Olen tuntenut hänen miehensä heidän alkutaipaleeltaan lähtien, mutta hän ja oma mieheni eivät tule oikein toimeen ja ovat nähneetkin aika harvoin. Itselläni ei ole mitään ystäväni miestä vastaan ja hän on halunnut minut oman lapsensa kummiksi. Miten kannattaisi toimia? Mieheni ei ole kovin innoissaan ottamassa tätä miestä kummiksi.

4

1001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummitäti kolmelle

Olisi outoa jos minua pyydettäisiin kummiksi, mutta miestäni ei. Itse en osaisi kummi-asiassa avioparia erottaa. Ja jos pyydät ystävätärtäsi lapsesi kummiksi, niin kyllähän he tulevat ristiäisiin, synttäreille yms molemmat. Vai ajattelitko kutsua juhliin aina vain kummitädin, että mies pysyköön kotona? Siksi ajattelen että sama kai se sitten jos se miehenrohjake seisoo kasteessa siinä vieressä, roikkuu se muutenkin koko ajan mukana kuvioissa. Ystävättäresi on kuitenkin se sylikummi, pitää lasta sylissään kasteessa. Näin ei ainakaan synny mitään kränää. Voi meinaan ystävättäresi kyllä ottaa nokkiinsa jos miestä ei kutsuta kun aviossa ovat. Mutta en tiedä, tämä on vain mun mielipide.

• on taas

outoa, jos kummiksi pyydetään joku, jota ei oikeasti haluta. Ei avio/avopuolisoa tarvitse pyytää ikään kuin kaupan päälle. Minä ainakin haluan olla ihan itsenäni haluttu kummi. Kummin pitäisi kuitenkin olla vanhemmille läheinen ihminen.

• virhe :))

Mitä merkitystä kummeilla oikein on nykyään vaikka se olisi kadulta joku Matti Meikäläinen? Joka nimensä paperiin vääntää ja ystävätkin saattavat olla entisiä milloin vain, miehesikin saatta olla entinen ja todennäköisesti onkin tilastojen mukaan. Ihme pilkun nussimista yhden vekaran kummien takia? Isot ovat ongelmat!

• hanzq

Kyllä mulle ainakin on merkitystä, kenet pyydän lapselleni kummiksi.
        En todellakaan mitään ensimmäistä vastaantulijaa, vaan jonkun jonka kanssa ollaan samalla aaltopituudella ja ystäviä.

Itse toivoisin, että lapseni kummi olisi vanhemmallakin iällä lapselleni tukihenkilö minun lisäksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      68
      4490
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3749
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      111
      3377
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      23
      1919
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      87
      1175
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      90
      929
    8. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      895
    9. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      892
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      807
    Aihe