Askeleet lumessa,
raskain painaumin,
kyynelvirta poskilla,
lumihiutaleisiin sekoittuu,
lohduttaa.
Puristaa kynttilää rintaansa vasten,
kuin rakastaan.
Vastaan ottaa kynttilämeren rauhan,
polkuun tuttuun ajautuu.
Nimi rakkauden,
kullan kirjaimin kirjoitettu,
mustaan kiveen,
kaipauksella painettu.
Syttyy liekki kynttilän,
sydämen tuskassa ikävän,
rakkauden liekki on sammumaton,
koskettaa sisintä, heikkoa ihmistä,
rakkaansa menettänyttä.
Laskee kädestään kynttilän,
rakkaansa nimen alle,
nousee katse taivahalle,
toive,
tähtein tuolla puolen,
siellä kohdataan.
Kerran hautausmaalla
3
239
Vastaukset
- kerppulintu
Herkkä, kaunis runo
on runo mymmelin.
Varmaan moni tuntee
samankaltaisia tunteita
viedessään joulun aikaan
kynttilän rakkaansa
haudalle.
Runosi tuokoon
kynttilänliekkien luomaa
rakkautta, rauhaa, ja
iankaikkisen elämän
toivoa monille
lukijoille.
kerppuli Käy tie kalmistoon
sinne rakkaan hatakummulle.
Vain yksin Luoja tietää,
mit on ollu särkyneen sydämen tunteet.
Katkennu yhteinen elämäntie,
nyt muistojenhelminauhassa hohtaa.
Sydän omassa rinnassa menetyksen
meren mainingit tuntee, kohtaa.
Hiljainen kalmiston tie,
hiljaisuus kaikkialla, niin hiljaa.
Sen pienen valon kynttilän,
syvin tuntein sytytämme rakkaamme
kummulle valaisemaan joulua.
Sydän tuntien olet runoks
käynnin kalmiston hiljaisilla teillä.
Rakkaan kummulle tuon kynttilän,
omia tuntoja viestittämään.
Miten rakkaus on suuri.
mymmeli kiitos runostas ja
Joulu Rauhaa, sydämelles..Liisa- mymmeli tietää sen
Lohdutuksen rukous,
ystävien läheisyys,
rakkaan kaipuuta hälventää.
Joulun rauha toiveita täynnä,
uusia mahdollisuuksia elämälle näyttää.
Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26472
- 47417
- 30406