Nukkekotien huonekorkeus ja valaistus?

harrastusta aloittava

Eli ihan parikin kysymystä olisi.

Aion rakentaa 1:12 nukkiksen kunhan saan rahaa tarpeeksi kokoon materiaaleja varten, mutta ei ole hajuakaan huonekorkeudesta! Kun olisi edes sinne päin, että mahd. valmiina ostettavat kalusteet sopisi.

Sitten vielä valaistuksesta. Entisöin vanhaa Lundby-taloa (Göteborg, nyk. Småland) veljentyttärelle. Eli minulla ei ole hajuakaan miten talo sähköistetään, joten siihen tarvitsisin apua.. Lundbyn omat romppeet tuntuvat olevan aika kalliita. Olen katsellut minimaailma-sivuilta joitain muuntajia ja sen semmoista mutta en ole ennen tälläistä tehnyt niin en oikein tiedä mistä aloittaa. Esim. sopiiko Lundby-valaisimet jonkin muun merkkisiin muuntajiin ja toisin päin, ja miten johdot saa niputettua niin, etteivät ne roiku nukkiksen ulkoseinillä sikin sokin?

Jos joku malttaisi tietämättömälle asiallisesti vastata, niin olisin enemmän kuin kiitollinen :)

2

1575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja roppakaupalla

      En noista mitoista tieda mitaan, sorry vaan.
      Joku muu neuvonee niissa?

      Mutta noissa valohommissa, itse lahtisin asiaa miettimaan ihan eri kantilta? Onko sulla siis lamput/valaisimet jo olemassa?
      Saisko niihin suht helposti asennettua LEDit ?
      Saisit meinaan aika pienella muuntajalla, ja matalalla ja turvallisella jannitteella kaiken hoidettua.Myos johdot tosi ohuita.

      Jos haluat tutustua aiheeseen tarkemmin, esim BEBEK myy settia jossa 12 LEDia, niiden kaulukset ja johdot ja muuntaja.Tais olla nimeltaan saunavalo tai sauna LED sarja tms.

      Myoskin Starkissa nain ihan vastaavan setin , saunaLED nimella.Vai olikohan se tuo alla oleva:
      esim OVERSOLin LedLite setti.

      Johtoja joudut jemmaamaan , tottakai. Ehka joku pieni liitin elektroniikka kaupasta johtoon ja vastakappale seinaan?

    • Nimetön

      Kun rakennat 1:12 kaavassa niin saat kaikki tarvitsemasi mitat kun kuljet omassa asunnossasi metrimitan kanssa, eli mittaat kuinka korkeat huoneet teillä on ja jaat sitten saamasi luvun kahdellatoista. Tai jos haluat tietää minkäkorkuinen pöydän kuuluu olla mittaat oman pöytäsi ja jaat jälleen kahdellatoista jne. Jos teet hulppeampaa linnaa, tee vähän korkeammat huoneet kuin mitä normiasunnoissa on niin saat avaramman näköistä.
      Lundbyhän on 1:18 mittakaavaa ja sinne myytävät kalut on 1:16(outoa). Mutta nää aikuisten harrastenukkiksethan on juur tota 1:12 mittakaavaa.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe