Ilm.kirja seminaarista Kai Arasolalta

pari kysymystä

Rauhaa Kai Arasola

1. Montako Ilmestyskirja seminaaria olet pitänyt?

2. Millä pedonmerkki saadaan...
Adv.ilm.sem.vihko.19.sivu.4."Ne jotka hyväksyvät sunnuntain viettämisen sapatin sijasta saatuaan asiasta,ja Jumalan tahdosta riittävästi valaistusta ottavat siten merkin otsaansa".

Uskotko sihen että sunnuntai on pedonmerkki (kyllä/en)?
- please, ei selityksiä vaan selkeä vastaus!

3. Mistä raamatunjakeesta olet löytänyt että sapatti on sinetti?

Siunausta Sinulle ja perheellesi :)

26

481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Benedi-IDENEB

En ole Kai!

No, jos tutkit Raamattua, ja jos siellä sanotaan: " Jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt"

Jos tiedät että IV.s käsky on sapatti, lauantai viikon 7.s päivä, ja pyhität sunnuntain, niin miksi enää kyselet pedonmerkin perään!?

Uskon! että on pedonmerkki!

Luehan Ilm. 7: 1-3 , tätä ,maata ja merta ei vahingoiteta ennen kuin sinetti on otsaan painettu"

Ilm 14: 1 ..otsissa on Karitsan ja Hänen Isänsä nimi!

Luehan Hesek 9: 1-6...kaikki muut tapettiin paitsi ne joilla oli merkki otsassa!
      syykin merkin ottamiseen löytyy jae 4

Luehan 1 Kuning. 21: 8 kirje sinetöidään, sinetillä! Kuninkaalla on aina se sinetti, ei kansalaisilla!

" Sinähän olet Jumalan kirje"??
      Ester 3:12 " sinetöitiin kuningaan sinetti sormuksella"
      kts. Daniel 6:8-

Kun luet 10- käskyä havaitset että vain sapattikäskyssä on 1) Jumalan nimi 2) Hänen asemansa, " LUOJA" 3) Taivaan ja maan Herra, " Herra sinun Jumalasi"

Hesek 20: 12, 20 kertovat että Sapatti on sinetti eli merkki!
      " Minä olen Herra teidän Jumalanne" Ei se Paavi ole Jumala ,vaan Herra!

Lue nyt Jes. 8:16 " Sido todistus talteen lukitse laki SINETILLÄ minun opetuslapsiini"

Jos ja kun sapatti on merkki ja sinetti, niin sapatin kautta koko laki on sidottu meihin, jotka olemme Jumalan opetuslapsia!
      Jae 17 antaa ymmärtää, että , ne jotka odottavat Herraa, ja panevat toivonsa häneen, ne ovat sitoneet sapatin noudattamisen kautta koko Jumalan lain itseensä.

" Seitsemäs päivä on Herran sinun Jumalasi sapatti" ..IV- käsky, ja siksi sapatti on sinetillä sidottu lain noudattajiin!

Jeesushan sanoi: " Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät"!!

Joka viikko sapattina muistelemme Jumalan Luomisihmeitä, ja kunnioitamme sapatilla Luojaa
      Katsopa Ps. 96: 5, että kuka se on tehnyt taivaat!?

Apost 17:24 # Jumala joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, Hän joka on Taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä"

Hän asuu ihmissydämessä! Ja sinne hän sitoi lain sinetillä talteen

Johan se on kirjoitettu Ilm 7: 3...että ennen Jeesuksen tuloa, sinetti painetaan otsiimme, ja sinetti oli sapatti!...Sen jälkeen kun se on tehty,...alkaa hirvittäviä asioita tapahtua!

Ja Paavihan itse kehuu, että " sunnuntai on meidän valtamme sinetti eli merkki, jos ei niin olisi, niin miksi lähes koko maailma viettää sunnuntaita lepopäivänään, vaikkei siitä ole mitään käskyä Raamatussa"

Ja näin on asia! Lutherhan itse sanoi: " Jos Paavi ei ole Peto, niin sanokaa minulle kuka se sitten on"

Ilm. 15: 2 "....jotka olivat saaneet voiton Pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet"

Ei me Pedon, katolisen kirkon kanteleita soitella sunnuntaisin, vaan Sapatin Herran kanteleita me soitamme sapattisin!

Joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen ylistämään minua ,sanoo Herra Sebaot!

Tuliko asiaan mitään selvyyttä?

• parempi kuin joku toinen.

Kaikkivaltias, Taivaissa oleva Isä on eri mieltä kanssasi ja eri mieltä kuin tekojumala Sebaot joka on sinun jumalasi.

• Benedi-IDENEB
        parempi kuin joku toinen. kirjoitti:

Kaikkivaltias, Taivaissa oleva Isä on eri mieltä kanssasi ja eri mieltä kuin tekojumala Sebaot joka on sinun jumalasi.

Seitsemäs päivä on todellinen sapatti Raamatussa, jonka Herra valmisti Luomisessa kuuden luomispäivän jälkeen, joista ensimmäinen luomispäivä oli tietenkin " SUN DAY" Valon päivä, eli sunnuntai!

Sapatti käsky on IV -käsky ja Matt 5: 17- 19
        " En minä ole tullut lakia ja profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään"

Sapatti täytetään siten että erotetaan se muista työpäivistä, ja levätään Herran antamassa levossa!

• omaa mielikuvitustasi
        parempi kuin joku toinen. kirjoitti:

jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa.

• on sanottu

jo aikaisemmin... hänen suustaan?!
      Eikä noihin juttuihin kukaan adv.pastori "oikeasti usko", ainoastaan "viran puolesta", jotta palkka tulee tilille!?

Herätkää pahvit! :)

• Timo Flink

Olen samaa mieltä Kain kanssa siitä, että kysymys pedon merkistä ei ole niin yksioikoinen kuin tällä palstalla usein väitetään, mutta samalla on totta, että kiistakysymys tulee huipentumaan nimen omaan sapattiin ja sunnuntaihin.

Asian voisi määritellä näinkin:

Pedon merkki on tahallista ja tietoista, lopunajassa tapahtuvaa sunnuntain pyhittämiseen pakottamista sopusoinnussa perinteisen roomalaiskatolisuuden kanssa ja vastoin Raamatun selvää opetusta sapattikäskystä. Pedon merkki on todiste luonteesta, joka on kypsynyt vastustamaan Jumalaa.

• huuli pyöreenä
        Timo Flink kirjoitti:

Olen samaa mieltä Kain kanssa siitä, että kysymys pedon merkistä ei ole niin yksioikoinen kuin tällä palstalla usein väitetään, mutta samalla on totta, että kiistakysymys tulee huipentumaan nimen omaan sapattiin ja sunnuntaihin.

Pedon merkki on tahallista ja tietoista, lopunajassa tapahtuvaa sunnuntain pyhittämiseen pakottamista sopusoinnussa perinteisen roomalaiskatolisuuden kanssa ja vastoin Raamatun selvää opetusta sapattikäskystä. Pedon merkki on todiste luonteesta, joka on kypsynyt vastustamaan Jumalaa.

Näkökantasi selkeästi osoittaa sen, miten erilainen on adventistin käsitys Kristuksen Uudesta Liitosta ja sen sisällöstä verrattuna kristittyjen uskoon Evankeliumista.
        Adventismi taluttaa ihmisten huomion pois uskon pääasioista.

• Timo Flink
        huuli pyöreenä kirjoitti:

Näkökantasi selkeästi osoittaa sen, miten erilainen on adventistin käsitys Kristuksen Uudesta Liitosta ja sen sisällöstä verrattuna kristittyjen uskoon Evankeliumista.
        Adventismi taluttaa ihmisten huomion pois uskon pääasioista.

Se mitä kirjoitin ei ota mitään pois evankeliumista. Meitä yksinkertaisesti varoitetaan Ilmestyskirjassa tästä asiasta, koska se uhkaa evankeliumin vapautta.

• huuli pyöreenä
        Timo Flink kirjoitti:

Se mitä kirjoitin ei ota mitään pois evankeliumista. Meitä yksinkertaisesti varoitetaan Ilmestyskirjassa tästä asiasta, koska se uhkaa evankeliumin vapautta.

Minä sitävastoin uskon pedon merkin liittyvän jotenkin kielteisesti Evankeliumin sisältöön liittyviin asioihin, enkä ulkopuolisiin, kuten adventismissa!

• Benidi-IDENEBILLE
        huuli pyöreenä kirjoitti:

Minä sitävastoin uskon pedon merkin liittyvän jotenkin kielteisesti Evankeliumin sisältöön liittyviin asioihin, enkä ulkopuolisiin, kuten adventismissa!

Aloitit kirjoituksesi johdannolla:

"Jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt".

Asiayhteyden vuoksi on syytä ottaa koko tapahtuma, jossa Jeesus nuo sanat lausui. Lainaus Markuksen evankeliumista:

VOIKO RIKAS PELASTUA?

10:17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
        10:20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
        10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
        10:22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
        10:23 Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
        10:24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
        10:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
        10:26 Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
        10:27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".

• nuorukaiselle
        Benidi-IDENEBILLE kirjoitti:

Asiayhteyden vuoksi on syytä ottaa koko tapahtuma, jossa Jeesus nuo sanat lausui. Lainaus Markuksen evankeliumista:

VOIKO RIKAS PELASTUA?

10:17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
        10:20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
        10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
        10:22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
        10:23 Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
        10:24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
        10:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
        10:26 Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
        10:27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".

että pidä sapattikäsky, niin miten se voi olla meille pedonmerkki? Ja jotkut voivat mennä harhoissaan niin pitkälle, että kuvittelevat ettei Raamatun sana ole totta, koska katoliset ovat vääristelleet sen. Siinä se oikea jumaluus juuri korostuu, ettei luotetakaan Jumalan sanaan, vaan omiin kuvitelmiin siitä millainen Jumala ja usko siihen. Se kaikkien harhaoppisuuksien pisimmälle viety kehitelmä.

• Benedi-IDENEB
        Benidi-IDENEBILLE kirjoitti:

VOIKO RIKAS PELASTUA?

Pitikö tuon jälkeen jotakin tai johonkin jotakin sanoa?

• sanonut myöskään
        nuorukaiselle kirjoitti:

että pidä sapattikäsky, niin miten se voi olla meille pedonmerkki? Ja jotkut voivat mennä harhoissaan niin pitkälle, että kuvittelevat ettei Raamatun sana ole totta, koska katoliset ovat vääristelleet sen. Siinä se oikea jumaluus juuri korostuu, ettei luotetakaan Jumalan sanaan, vaan omiin kuvitelmiin siitä millainen Jumala ja usko siihen. Se kaikkien harhaoppisuuksien pisimmälle viety kehitelmä.

että "älä tee jumalankuvia". Uskotko sinä siis, että saat tehdä jumalankuvia ja kumartaa niitä ja että Jeesus sen muka hyväksyy?????????????????????????????????????

• Benedi-IDENEB
        nuorukaiselle kirjoitti:

erilainen rikkaalle nuorukaiselle ja toisenlainen meille muille!

Eihän se evankeliumi silloin olisi iankaikkinen!

Jos työnantaja on velvoittanut sinua töihin tullessasi pitämään annetut ohjeet, jotka olet lukenut ja hyväksynyt!

Jos työnjohtaja sitten vittaa vain osaan käskyistä, kuten adventistit sapattikäskyyn, niin ei se tarkoita etteikö kaikki 9 muuta ole voimassa!

Joskus rasittaa opettaa kuin pientä lasta!

• Jeesus käski nuorukaisen
        Benedi-IDENEB kirjoitti:

Pitikö tuon jälkeen jotakin tai johonkin jotakin sanoa?

myydä kaikki mitä hänellä on ja antaa köyhille. Se lakihenkisyyden päätös. Jeesuksen opetus oli että jos hehkuttaa lakiaan ja sen noudattamista, täytyy lopuksi tehdä siten. Ei vain maksaa kymmenyksiä seurakunnalle ja olla antavinaan jotain avustusjärjestölle ja kuvitella olevansa Jumalan kansaa joilla käskyt.

• Benedi-IDENEB
        Jeesus käski nuorukaisen kirjoitti:

myydä kaikki mitä hänellä on ja antaa köyhille. Se lakihenkisyyden päätös. Jeesuksen opetus oli että jos hehkuttaa lakiaan ja sen noudattamista, täytyy lopuksi tehdä siten. Ei vain maksaa kymmenyksiä seurakunnalle ja olla antavinaan jotain avustusjärjestölle ja kuvitella olevansa Jumalan kansaa joilla käskyt.

Mihinkäs sitten joutuu se jonka sinä olet hankkinut?

Ihan hyvä neuvo, " Kun teillä on ruoka ja vaatteet, niin tyytykää niihin"

Toinen versio voisi olla, koska Aabraham oli rikas mies, ja vertauksessa hän oli jo paremmalla puolen, vaikka oli rikas kuollessaan, niin kyse varmaan on arvojärjestyksestä, kuka on Jumalasi!??

• koski lakihenkisiä
        Benedi-IDENEB kirjoitti:

Toinen versio voisi olla, koska Aabraham oli rikas mies, ja vertauksessa hän oli jo paremmalla puolen, vaikka oli rikas kuollessaan, niin kyse varmaan on arvojärjestyksestä, kuka on Jumalasi!??

jotka ylvästelivät lainnoudattamisellaan, että meillä on Jumalan käskyt. Käskyn loppu oli kaiken myyminen.

• periaatteessa
        koski lakihenkisiä kirjoitti:

jotka ylvästelivät lainnoudattamisellaan, että meillä on Jumalan käskyt. Käskyn loppu oli kaiken myyminen.

halua auttaa lähimmäistäsi, koska vihaat lakia.

• keskenäsi mitä
        periaatteessa kirjoitti:

halua auttaa lähimmäistäsi, koska vihaat lakia.

arvailet, mutta Raamatun jutut tämän päivän elämää ja siinä tosiaan Jeesus ei korostanut sapattia, vaan käski lainkuulaisuudellaan ylvästelevän menevän, myyvän kaiken ja antavan ne köyhille. Se kertoo siitä että lainkuuliaisuudellaan ylpeilevät ovat harhaoppisia eivätkä katso Jeesukseen, vaan omiin nokkeliin sananselityksiinä.

• Jeesus ei lainkaan
        keskenäsi mitä kirjoitti:

arvailet, mutta Raamatun jutut tämän päivän elämää ja siinä tosiaan Jeesus ei korostanut sapattia, vaan käski lainkuulaisuudellaan ylvästelevän menevän, myyvän kaiken ja antavan ne köyhille. Se kertoo siitä että lainkuuliaisuudellaan ylpeilevät ovat harhaoppisia eivätkä katso Jeesukseen, vaan omiin nokkeliin sananselityksiinä.

hyväksy omikseen.

• Todella uskoo
        Timo Flink kirjoitti:

Uskoo että saatana hallitsee Maata 1000 vuotta
        ja totisesti on saava saatanansa!

• uskoo?
        Benedi-IDENEB kirjoitti:

Vain takinkääntötemppuihin!

• Timo Flink
        Todella uskoo kirjoitti:

Uskoo että saatana hallitsee Maata 1000 vuotta
        ja totisesti on saava saatanansa!

Sen sijaan uskon, että Ilmestyskirjan 20 luvun tuhatvuotiskauden aikana maan päällä ei ole yhtään ihmistä. Ainoastaan paholainen enkeleineen viettää täällä tuon ajan. Olen sanonut sitä joskus "pakkolomaksi". Hän ei hallitse mitään eikä hän pääse kiusaamaan ketään. Hänet on kahlittu olosuhteiden kahleilla. Näin uskon, en niin kuin väität.

• Rikastuakseen

Kukapa ei nahkaansa myisi kun vaan rahaa saa
        ja johtoasemaa?

• IDENEB

Käsittääkseni Olavi Rouheella on yksinoikeus
      Ilmestyskirjaseminaarinsa luennoimiseen.
      Häneltähän se ilmestyi myös kirjana,
      tekijänoikeussuojattuna tietysti.

Arasolahan johtaa Kaakkois-Aasiaa
      EGW-uskoon (Thaimaa pääpaikakna)ja on varmasti raivoissaan siitä,
      että Ilm.kirjaseminaarissa ei kehdata mainita
      lähdeteosta ja sen kirjoittajaa.
      (EGW: Suuri Taistelu)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      40
      3556
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      74
      3323
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      104
      2794
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2707
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2144
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1978
    7. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      1836
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1599
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      59
      1165
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1095
    Aihe