Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

halkeilevat sormenpäät

Nimetön

Huolena olis tällä kertaa sormenpäät.
Jotka halkeilevat verille. Onko kellään tietoa mitä rasvaa kannattas käyttää? Raksahommissa olen ja käsineitä käytän. Mitkään tavalliset rasvat ei tunnu auttavan. Psorikin mulla on, mut sekään rasva ei tehoa.

14

4271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja syö

      kyllähän ne varmasti raksahommissa tahtoo aukeilla,vaimoni kuiva kalansuomuiho parani ihan täysin syömällä näitä omegoita,nyt iho kuin nuorella tytöllä(ennenrasvas joka ilta ja aamu)
      kokeilu ei maksa paljon.eli osta vaikka Pirkan
      k.kaupan omega-s-kalaöljy foolihappo 2/pv lisäksi
      bebanten (rasvainen laatu on parempi)aamuin illoin,ja todella mukava jos kokeilet,niin ilmoita, vaikka tällä palstalla,miten äkkiä sormet
      parani
      ps psoriaatikot ovat myös saaneet hyviä tuloksia näistä omegoista ,muista ei enempää kuin 2
      kapselia /pv suurempi määrä voi aiheuttaa verenpurkaumia

    • varma teho

      Olen itse kulkenut pitkän vaikean tien käsi-ihottuman ja halkeilujen kanssa. Sain lääkäriltä neuvon että Locobase repair sekä muoviset akuankka käsineet päälle niin kyllä auttaa. salvaa saa ilman reseptiä. Olen pitänyt käsineitä jopa yönkin yli. Kaikki kalliit ihotautilääkärien kortisonit eivät todella auta kun sen hetken. Sen jälkeen iho todella kuiva ja halki ja poikki. Tämä locobase konsti on niin luonnonmukainen ja miellyttävä että kannattaa kokeilla. Siis ei mitään puuvillahanskoja vaan ne reilun kokoiset akuankat.

      • atoopikko

        Kylmän tullen aina sormenpäät auki. Luin pihkavoiteesta,ja painuin metsään keräämään kuusenpihkaa. Sulatin sitä emalikattilassa suolattoman voin kanssa hiljaisella lämmöllä.(n. 150 gr kumpaakin.)Lisäksi vähän mehiläisvahaa , jos on. SEos siivilöidään ja purkitetaan, säilytetään jääkaapissa.Voidellaan kädet muutaman kerran päivässä ja AUTTAA ihmeesti. Ei kun keittelemään!!


    • tehoaa

      Apteekista, monta kertaa päivässä Ave`ne käsivoide ja yöksi Bevita R salva haavoihin, tehoaa nopeasti!

      • nahka2

        Ettei olis nahka-allergia?Kokeile muita hanskoja.


    • Varma apu

      B-vitamiini on auttanut itselleni halkeileviin sormenpäihin. Samalla kun jäivät muistoihin halkeilevat sormenpäät jäivät myös aftat.

      • Anonyymi

        b-vitamiinit sinkkisitraattia 30-50 mg/päivä!


    • suttura61

      tuo kalaöljykapselien syönti on hyväksi todettu kikka. auttaa ennen pitkää, ei siis yhden yön yli vaikuta, vaan vaikutusta kestää odottaa viikkokausia.

    • juulia18

      Olutta tarpeeksi ja mieluiten pe ja la iltoina. Johan rupee paranemaan kuivat verestävät kipeät haavat ja samalla saa kipulääkettäkin optiona.

    • Auttoi

      Laita sormenpäihin suolaa. 'Suolaa haavoille.'

    • kuusipuunihanuus

      Et ole yksin ongelmasi kanssa. Sinulla on atopiataipumus, ja ammattisi tekee loput. Luultavasti muutenkin herkkä allergiaiho ainakin joillekin asioille?
      Vaivaasi on helppo hoito. Hanki kunnollinen, rasvaisempi käsirasva, jota laitat koko käsille pari krt pv.

      Ja hanki kuusenpihkavoide, jossa on vähintään 40 prosenttia oikeaa kuusen pihkaa. Toimii, mutta joudut aluksi käyttämään kuurina, eli joka ikinen ilta pari viikkoa rasvaat sillä pihkavoiteella kaikki halkeilleet kohdat kunnolla.
      Pihkavoidetta olen itse tehnyt, käyttänyt, ja olen siivooja. Yletön kuivuminen on kurissa.
      Miesystävälläni oli tutustuessa kuvailemasi kaltaiset, syvät halkeamat useassa sormessa. On kemikaaliallerginen(töissä altistunut! Autokemikaaleille- ) Hänen vaivansa parani, pihkavoidekuurilla. Joutuu joskus laittamaan hitusen- mutta vaiva ei ole enää riesa, eikä syviä kivuliaita tulehtuneita halkeamia ole ollenkaan.
      Siksihän ne halkeemat ei parane, kun niissä on tulehdusta. Pihkassa on aineita jotka tappaa lopullisesti niitä pöpöjä haavoista, ja nopeuttaa paranemista. Ja jos et usko- asiasta löytyy netistäkin ihan tutkimustietoa, ja lisäksi perinnetietoa- pihkaa on käytetty erilaisiin haavoihin, jo tuhansia vuosia.

      Annan takuun tälle käsienhoito-ohjeelle. Kunnon rasvainen perusvoide siis 2x pv. Ja kuusenpihkavoidekuuri pahimmille alueille. Pidäthän työkäsineet puhtaina, tai ja vaihdat uusiin riittävän usein, ettei tulehduspöpö muhi niissä?


      Ystävällisesti, pihkaa yhä jääkaapissa, ihminen.

    • Anonyymi

      Minulla aina talvisin kuivuu sormien iho, ja tulee pykimiä. Jonkun verran on auttanut, kun olen käyttänyt käsien pesussa Biohajoavaa LV-saippuaa.

    • Anonyymi

      Kuolema tulloo!

    • Anonyymi

      Nimeä en muista varmaan oikein. Kneefer. Vihreä pyöreä purkki. Saa ainakin rautakaupoista tokmannilta ja apteekista. On paras. Kokemusta on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe