Huolena olis tällä kertaa sormenpäät.
Jotka halkeilevat verille. Onko kellään tietoa mitä rasvaa kannattas käyttää? Raksahommissa olen ja käsineitä käytän. Mitkään tavalliset rasvat ei tunnu auttavan. Psorikin mulla on, mut sekään rasva ei tehoa.
halkeilevat sormenpäät
14
4423
Vastaukset
- ja syö
kyllähän ne varmasti raksahommissa tahtoo aukeilla,vaimoni kuiva kalansuomuiho parani ihan täysin syömällä näitä omegoita,nyt iho kuin nuorella tytöllä(ennenrasvas joka ilta ja aamu)
kokeilu ei maksa paljon.eli osta vaikka Pirkan
k.kaupan omega-s-kalaöljy foolihappo 2/pv lisäksi
bebanten (rasvainen laatu on parempi)aamuin illoin,ja todella mukava jos kokeilet,niin ilmoita, vaikka tällä palstalla,miten äkkiä sormet
parani
ps psoriaatikot ovat myös saaneet hyviä tuloksia näistä omegoista ,muista ei enempää kuin 2
kapselia /pv suurempi määrä voi aiheuttaa verenpurkaumia - varma teho
Olen itse kulkenut pitkän vaikean tien käsi-ihottuman ja halkeilujen kanssa. Sain lääkäriltä neuvon että Locobase repair sekä muoviset akuankka käsineet päälle niin kyllä auttaa. salvaa saa ilman reseptiä. Olen pitänyt käsineitä jopa yönkin yli. Kaikki kalliit ihotautilääkärien kortisonit eivät todella auta kun sen hetken. Sen jälkeen iho todella kuiva ja halki ja poikki. Tämä locobase konsti on niin luonnonmukainen ja miellyttävä että kannattaa kokeilla. Siis ei mitään puuvillahanskoja vaan ne reilun kokoiset akuankat.
- atoopikko
Kylmän tullen aina sormenpäät auki. Luin pihkavoiteesta,ja painuin metsään keräämään kuusenpihkaa. Sulatin sitä emalikattilassa suolattoman voin kanssa hiljaisella lämmöllä.(n. 150 gr kumpaakin.)Lisäksi vähän mehiläisvahaa , jos on. SEos siivilöidään ja purkitetaan, säilytetään jääkaapissa.Voidellaan kädet muutaman kerran päivässä ja AUTTAA ihmeesti. Ei kun keittelemään!!
- tehoaa
Apteekista, monta kertaa päivässä Ave`ne käsivoide ja yöksi Bevita R salva haavoihin, tehoaa nopeasti!
- nahka2
Ettei olis nahka-allergia?Kokeile muita hanskoja.
- Varma apu
B-vitamiini on auttanut itselleni halkeileviin sormenpäihin. Samalla kun jäivät muistoihin halkeilevat sormenpäät jäivät myös aftat.
- Anonyymi
b-vitamiinit sinkkisitraattia 30-50 mg/päivä!
- suttura61
tuo kalaöljykapselien syönti on hyväksi todettu kikka. auttaa ennen pitkää, ei siis yhden yön yli vaikuta, vaan vaikutusta kestää odottaa viikkokausia.
- juulia18
Olutta tarpeeksi ja mieluiten pe ja la iltoina. Johan rupee paranemaan kuivat verestävät kipeät haavat ja samalla saa kipulääkettäkin optiona.
- Auttoi
Laita sormenpäihin suolaa. 'Suolaa haavoille.'
- kuusipuunihanuus
Et ole yksin ongelmasi kanssa. Sinulla on atopiataipumus, ja ammattisi tekee loput. Luultavasti muutenkin herkkä allergiaiho ainakin joillekin asioille?
Vaivaasi on helppo hoito. Hanki kunnollinen, rasvaisempi käsirasva, jota laitat koko käsille pari krt pv.
Ja hanki kuusenpihkavoide, jossa on vähintään 40 prosenttia oikeaa kuusen pihkaa. Toimii, mutta joudut aluksi käyttämään kuurina, eli joka ikinen ilta pari viikkoa rasvaat sillä pihkavoiteella kaikki halkeilleet kohdat kunnolla.
Pihkavoidetta olen itse tehnyt, käyttänyt, ja olen siivooja. Yletön kuivuminen on kurissa.
Miesystävälläni oli tutustuessa kuvailemasi kaltaiset, syvät halkeamat useassa sormessa. On kemikaaliallerginen(töissä altistunut! Autokemikaaleille- ) Hänen vaivansa parani, pihkavoidekuurilla. Joutuu joskus laittamaan hitusen- mutta vaiva ei ole enää riesa, eikä syviä kivuliaita tulehtuneita halkeamia ole ollenkaan.
Siksihän ne halkeemat ei parane, kun niissä on tulehdusta. Pihkassa on aineita jotka tappaa lopullisesti niitä pöpöjä haavoista, ja nopeuttaa paranemista. Ja jos et usko- asiasta löytyy netistäkin ihan tutkimustietoa, ja lisäksi perinnetietoa- pihkaa on käytetty erilaisiin haavoihin, jo tuhansia vuosia.
Annan takuun tälle käsienhoito-ohjeelle. Kunnon rasvainen perusvoide siis 2x pv. Ja kuusenpihkavoidekuuri pahimmille alueille. Pidäthän työkäsineet puhtaina, tai ja vaihdat uusiin riittävän usein, ettei tulehduspöpö muhi niissä?
Ystävällisesti, pihkaa yhä jääkaapissa, ihminen. - Anonyymi
Minulla aina talvisin kuivuu sormien iho, ja tulee pykimiä. Jonkun verran on auttanut, kun olen käyttänyt käsien pesussa Biohajoavaa LV-saippuaa.
- Anonyymi
Kuolema tulloo!
- Anonyymi
Nimeä en muista varmaan oikein. Kneefer. Vihreä pyöreä purkki. Saa ainakin rautakaupoista tokmannilta ja apteekista. On paras. Kokemusta on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458550Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472429Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272241- 361932
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211332Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081143Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015