Jodumme siirtämään hevosemme toiselle tallille.
Hän on kuljtuksen aina todella hermoissaan. Tärisee valtavasti ja valutaa litrakaupalla hikeä isot lammikot. Autoon saanti todella ylivoimaista ja sieltä poi sottaminen. Kaveri neuvoi, että kannataa pyytää eläinlääkäri antamaan rauhoittavaa ennen sitä. Eräs hevosmies taas sanoi, etti missään nimessä kannata antaa, jos hevosella menee jalat alta matkan aikana,tai jalat ei muuten toimi. Mitä kannattaisi tehdä? Kiitos!
Hevosen rauhoittaminen kuljetuksen ajaksi
3
4931
Vastaukset
- Nimetön
Meidän lv-tamma on rauhoitettu kuljetuksen ajaksi. Eläinlääkäri antaa rauhoittavaa sen verran, ettei hevonen nukahda, vaan siitä tulee vain pöperö. Hevosta tulee silti tarkkailla matkan aikana (ajaa entistä varovaisemmin ja pysähtyä välillä tarkistamaan), koska todella voi kaatua ja satuttaa itsensä. Meillä tuo matka meni hyvin ja reissun jälkeen tamma pääsi karsinaan lepäämään, aamulla täysin normaali. Rauhoitus toki vie aikalailla rahaa eikä ole riskitöntä.
- tipsu
mulla on sama ongelma hevosen kans ja oon sitä mieltä että voi rauhoittaa kannattaa kysyä ennemmin eläinlääkäriltä ohjeita koska eri tilanteissa annetaan vähemmän tai enemmän rauhoitus ainetta ja kyllä voi kuljettaa hevosta traileris jos rauhotetaan.
- Anonyymi
Minä olen käyttänyt Securehorseflash nimistä geeliä, jota hierotaan sieraimiin puoli tuntia ennen kuljetukseen lähtöä. se on reseptivapaa ja ei sisällä doping aineita. kymmenen tuubin paketti on samanhintainen kuin yksi domo rauhoituskerta, eikä eläinlääkäriä tarvita, joten kannattaa kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1757264
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes803059- 562238
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se671425Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3681379- 561294
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l191249Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171040Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841008Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791000