Valuutanvaihto euro -> Ruotsin kruunu

minä risteilijä

Moi!

Elikkäs kokemuksia kyselisin: missä saa parhaan kurssin, kun haluaa vaihtaa Ruotsin-matkaa varten euroja kruunuiksi? Suomessa, laivalla vai Ruotsissa?
Vai kannattaako ostaa Visa Electron -kortilla? Toimiiko se Ruotsissa yhtä monessa liikkeessä kuin täällä Suomessa?
Kiitos asiallisista vastauksista!

6

6575

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä vaan

      Hei, jos sulla on Nordean kortti, voit nostaa automaatista ilmaiseksi kruunut Ruotsin puolella. Esim. Segeltorgetin vasemmalla puolen on Nordean otto-piste, on muuallakin mutta se tulee nyt mieleen.

      Ostot kannattaa hoitaa elektronilla muuten, ja toimii 99% liikkeissä. Rahaa tarvitset varmaan siinä vaiheessa, jos menet Siljalla, kun metroon menet. Tosin ne liputkin kannattaa hommata laivalta.

      Electronin Pin-koodi kannattaa opetella ulkoa, sillä joudut heti näpyttelemään sen. Samoin henkkarit tai vast., sillä muistaakseni haluavat nähdä pikkuostostenkin kohdalla henkkarit, en muista, kirjoittavatko loppuosan muistiin vai haluavatko muuten vaan tarkistaa tiedot. Ruotsalaisten sotut on erilailla kirjoitettu, olisko vuosikuukasipäivä-muodossa.

      Kurssit ovat aika lähelle samaa, mutta itse tykkään Forexista, koska rahat jos niitä ikinä jää reissusta, saa samaan hintaan vaihdettua takaisin, eikä käsittelymaksua mene. Forex löytyy Hgin juna-asemalta ja esim. Espalta Stokkan puoleiselta kadulta rannan suuntaan.

      Hauskaa reissua, toivottavasti ehdit lukemaan tämän ennen reissua :)

      • minä risteilijä

        Kiitos vastauksestasi!
        Olemme menossa Vikingillä ja minulla on OP:n Visa Electron, mutta sain kuitenkin apua vastauksestasi :)
        Reissuun on vielä aikaa, mutta ajattelin (kerrankin) olla ajoissa liikkeellä!


      • Mä vaan
        minä risteilijä kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi!
        Olemme menossa Vikingillä ja minulla on OP:n Visa Electron, mutta sain kuitenkin apua vastauksestasi :)
        Reissuun on vielä aikaa, mutta ajattelin (kerrankin) olla ajoissa liikkeellä!

        No, jos Vikingillä menet, et tarvitse välttämättä lainkaan "käteistä". Vain siinä vaiheessa voi tulla käteinen mieleen, kun tarvii käydä vessassa :)

        Mutta esim. mäkkäristä saa 5 kruuun kokoisen poletin, jonka yleensä aina pyydän kassalta.
        Mutta onhan noita vessoja, yleensä kaikkialla muualla paitsi vanhan kaupungin puolella. Kannattaa selvittää vessa-asia ennen, kun menee kahvilaan/syömään. Sarjassamme pihin ja rahattoman säästövinkit..

        Meillä reissu jo huomenna, ja rahat 100 euroa vaihdettu Forexilla. Tarkoitus on vähän käydä shoppaamassa, mutta pitää budettia silmällä, Siksi käteinen tässä tapauksessa, ettei budjetti täysin repeä, kuten viime kesänäkin.


      • minä risteilijä
        Mä vaan kirjoitti:

        No, jos Vikingillä menet, et tarvitse välttämättä lainkaan "käteistä". Vain siinä vaiheessa voi tulla käteinen mieleen, kun tarvii käydä vessassa :)

        Mutta esim. mäkkäristä saa 5 kruuun kokoisen poletin, jonka yleensä aina pyydän kassalta.
        Mutta onhan noita vessoja, yleensä kaikkialla muualla paitsi vanhan kaupungin puolella. Kannattaa selvittää vessa-asia ennen, kun menee kahvilaan/syömään. Sarjassamme pihin ja rahattoman säästövinkit..

        Meillä reissu jo huomenna, ja rahat 100 euroa vaihdettu Forexilla. Tarkoitus on vähän käydä shoppaamassa, mutta pitää budettia silmällä, Siksi käteinen tässä tapauksessa, ettei budjetti täysin repeä, kuten viime kesänäkin.

        Ajattelin vaan vielä kysyä, että miten Vikingin terminaalista pääsee kätevimmin keskustaan?
        Kerran olen Tukholmassa käynyt ja silloin meillä kun oli auto ja koira mukana, niin käveltiin.


      • Mä vaan
        minä risteilijä kirjoitti:

        Ajattelin vaan vielä kysyä, että miten Vikingin terminaalista pääsee kätevimmin keskustaan?
        Kerran olen Tukholmassa käynyt ja silloin meillä kun oli auto ja koira mukana, niin käveltiin.

        Kannattaa edelleen kävellä, matka on niin lyhyt. Vikinglinellä on kyllä bussikin, joka maksaa älyttömästi (?) ja se vie keskustaan. Tarkoitettu lähinnä niille, jotka jatkavat juna-asemalle.. en suosittele.

        Tässä sateliittikuvaa/kartta terminaalista asti, voit sitä veivata :)

        C-kohdan alapuolella on lähin metroasema (slussen), jossa on myös pieniä kauppoja (lähiö). C:n siltaa oikealle pitkin vanhaan kaupunkiin, iso neliö on kuninkaan linna.
        "Uusi kaupunki" on T-centralenin vieressä, jonne pääsee ainakin Riksbronia kävellen, koko matka kävelykatua satoine pikkuputiikkeineen.

        http://maps.google.fi/maps?f=q&hl=fi&geocode=&q=Stadsgården, tukholma&sll=62.349609,27.597656&sspn=15.554415,27.421875&ie=UTF8&ll=59.321444,18.090427&spn=0.008025,0.01339&t=h&z=16

        Aika monesti olen pysytellyt pelkästään vanhan kaupungin putiikeissa, sillä T-centralenin kohdalla on nuo Kappaahlit, Lindexit (ei Seppälää??) ja muut, ja ruotsalaisten stokka, Åhleans.


    • Anonyymi

      Kävin eilen vaihtaa forexissa 200e, ne otti välistä 20e, eli todella paljon. Jos olisin tiennyt, niin etsinyt sellaisen, joka ei vie tollasta jättisummaa välistä. :( petetty olo, olisi pitänyt selvittää etukäteen asioita. Nehän saa kovat tuntipalkat tuolla, tai ainakin firma voittoa. Toki jos ei saa euroja myyty, mut niit tarvitaan kyl kaikkial muual xD. Nyt ku oon käynyt paikois ni oon ihmetellyt et mihin mun yks 50e kadonnut eli n. 500sek seteli? En tajua. Kaikki ruuat ym ostokset mielestäni kuitilla ja paperilla ylhäällä, tippunut johonkin vai mitä tapahtunut.

      Myöskin tääl tukholmas on ihan sairaan kallista kaikki. Skansen maksoi sisäänpääsy eläintarhaan noin 25e, joka on tosi iso maksu musta. Helsingis ilmainen, ja eikö normaali ollut jotian 16e? Täähän on suht samankokoinenkin, ja samat eläimet käytännössä suurinpuirtein paitsi, että korkesaares on paremmin kissapetoja ja musta parempi tarjonta. Noil on tietty lisäksi vähän parempi akvaario. Sit oli vielä lisämaksusta joku akvaario, mis krokotiilejä, kissamakit ja jotain ja halus siitä vielä lisää rahaa jotain 14e kaiketi. En mennyt sinne enää, ei mitään pointtia maksaa siitä. Rahaa peritään siel paljon. Muille tiedoksi, että skansenissa ei toimi käteinen käytännössä ollenkaan.

      Ruoka maksaa enemmän. Ärkkärin kanawrap oli 90sek ja salaatit 120sek, jäätelöt 30sek. Oon itse pärjäillyt lähinnä kaupan leivällä. Kauppaankin meni liikaa rahaa, perus markettiin. Lähtiessä huomasin, et oli mennyt jotain 25e ja olin et mitä ihmettä, kun ostin leipätarpeet, jugurttia ja tällästä pientä. Suomessa menis noihin niinku melkeen puolet vähemmän rahaa. Kandee olla tosi varovainen rahankäytössä ja laskea tarkkaan mitä sa itselleen takaisin, säilyttää kuitit jne. Olisi kiva tietää miten tääl pärjää pienellä budjetilla? Yöpymiseenkin, hetkinen siihen ne rahat taisi osa mennäkin, niin siinä ollut n 20e itsellä per yö hostellissa, hyvä on tää sataman lähellä oleva, kävellen matka noin puoli tuntia ja uudet tekniikat talossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe