kiinanruusu oireilee :/

Joulupukki

noniin nyt ne kiinanruusuni on alkanut oireilla ;( Ovat niiiiin komeasti kukkineet ja kaikkea mutta nyt lehdet roikkuu (vaikka multa on kostea, ei läpimärkä) ja lehdet tippuu :( Kukat ovat suurella länsi-ikkunalla ... Mitä tapahtuu vai onko enää mitään tehtävissä ... ? :'(

4

881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Floristi

itselläni on jo monta vuotta vanha kiinanruusu, älä pelästy kasvi on tainnut mennä vain talvilepoon ja heräilee keväällä taas uuteen kukoistukseen! näin talvis ajan voit pitää kiinanruusua vähän viileämmässäkin paikassa (18-20C) jolloin se saisi myös aidonoloiset talvehtimisolosuhteet!

• uffo

Minunkin kiinanruusuni tiputtelee lehtiään,ja on surkean näköinen.En ole kastellut sitä liikaa,koska kokeilen sormella mullasta onko se kuivunut ennenkuin kastelen.
      Minun kiinanruusuni on etelä-ikkunalla.
      Tämä talvi tuntuu olevan erityisen vaikea huonekasveille,koska muutama muukin kasvini tiputtelee lehtiään,vaikka viime talvena eivät juuri lehtiään tiputelleet.
      Nythän on ollut niin pilvisiä ja synkkiä ilmoja,aurinko ei ole liiemmin paistanut.

Itse ainakin yritän niukalla kastelemisella saada kasvini selviämään kevättalveen asti.Jos siihen asti jaksavat sinnitellä,niin uskon että ne toipuvat.
      Kasteluveteen laitan merileväuutetta,sen pitäisi auttaa kasveja selviämään vähävaloisesta ajasta paremmin.

• floristi

kyllä kasvi siitä selvitytyy, selviytyi omanikin! kasvilampun osto on yksi vaihtoehto mutta itse olen antanut kasvin vain levätä rauhassa ja pitänyt viileämmässä.

• kt11118

Pieni tarina kiinanruusuun liittyen.

Äitini istutti pistokkaan kiinanruususta kun synnyin.
      22 pitkää vuotta kiinanruusu vain kasvoi komeaa ja tuuheaa vartta kukkimatta kertaakaan. Kunnes eräänä syksynä kiinanruusu alkoi puskea kukkaa toisen perään.Kukkia oli suoraan sanoen aivan valtavasti!
      Kiinanruusu kukki syksystä läpi talven kevääseen asti, jopa seuraavaan syksyn alkuun. Eli lähes kalenterin ympäri.
      Sen jälkeen kiinanruusu pudotti kukat, ja alkoi kellastuttaa lehtiä.
      Viimein väsynyt kasvi pudotti kaikki lehtensä ja kuoli.
      Tarina on sikäli koskettava (Siis tod. näk. vain itselleni) että itse kasvi oli lähestulkoon samanikäinen kuin minä.

Kasvilla oli ikää melkein 24 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91