Elämäni vyyhti

Sinä jaksoit ylös nousta,
vaikka on niin pimeää.
Sinä käsiis otit,
elämäni vyyhdin ja aiotko?

Herään tunnen
aiotko vyyhdilläni jotaki tehdä,
katselet kaikessa rauhassa, tunnustelet.

Tunnistat
näet tunnet alkuperäistä, sitä
joka lämpimiks silmuiks,
kietoutui joka sormen ympärille.

Kaulalle
oi, mikä ihana tunne,
lämpös olkapäillä, väreillen
alas selkää työn rasittamaa.

Kätes
elämäni vyyhtiä käsisään pitää.
Kysyn Herra
olenko itsekäs,jos kaipaan?

Jouluntiellä
sielä miljoonat kädet,
on kultahanssikkaissa,
verillä kynnet,
runnellut vääristyneet sormet.

Taivas
tieni vei, vei sinne
missä itkien etsin kättä.
Elämäni vyyhtiin
käden lämpööä?

Ottas
alkais keriin,
unohduksen roikuttamaa
elämän vyyhtiä?

Ees kerälle
ois kädessäki helpompi pitää,
ehkä taas vois,
lämpimiks silmuiks,
kietoutua joka somen ympärille?

12

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      Tässä runossasi on jotain äärettömän koskettavaa.
      Elämän maku ja kaipaus. Et ole itsekäs jos
      kaipaat, et.

      Elämäsi vyyhti on rauhaisan kaunis jouluruno,
      josta aistii elämän ja Sinun herkkyytesi.

      ' Jouluntiellä
      sielä miljoonat kädet,
      on kultahanssikkaissa,
      verillä kynnet,
      runnellut vääristyneet sormet '

      Värisyttää kun lukee runoasi, mutta erityisesti
      tuota säettä.

      Kiitos Liisa lukunautinnosta, ja oikein
      rauhaisaa Joulua rakkaidesi keskellä.

      • Onnekasta et elämänmakua
        mitäs sitä, jos ois vain,
        kelottunutta puuta.

        Elämän toellisuutta,
        sen kaikin värein,
        sallii tien syvimpiin ja
        sieltä armollisuudessaan
        rakkaus ottaa antaa.

        Ihmisarvon
        sen ainutkertaisuuden,
        tilaa missä uskoa,
        rakkaus kiteyttää elämänhiilen,
        säihkyväks - timantitks.

        lindalindal1
        Sain juuri yövieraan ovesta ulos ja
        nyt tahdon kiittää eilisestä vierailustas.
        Kaiken kiireen keskellä, ajatus pieni,
        elämänvyyhti elää voisi.

        Joulun juhlan suuren ja rauhan kansoille,
        Sinulle lämmin,lämmin kiitos..Liisa


    • kerppulintu

      Nimimerkkisi kuvastaa toivoa. Runossasi on hieno ajatus elämän vyyhdistä,ja odotusta, kaipausta, rukousta. Itsekin ajattelen elämää joskus lankavyyhtenä, mutta minun vyyhdessäni langat voivat olla joskus solmussa. Onneksi on Joku, joka osaa avata solmuja ja keriä elämän lankaa.
      Kiitos runostasi! Toivon Sinulle lämpöistä joulua! kerppunen.

      • Hymyy tuo nimi, piti ottaa kun Ä ja Ö oli
        pannaan julistettu.
        Mut oikeastaan jälkeenpäin syvennyin ja
        ihmeeks, asettaa eteeni haasteen.

        Kuules, miten minäki olen tuota,
        elämänvyyhtiä monesti käsissäni pitäny.
        Etsinny sitä langanpäätä,
        nykässy sieltä ja täältä.

        Noo, eihän ollu ajatustakaa eilen,
        siinä kun kahvia join,mistä kirjoitan.
        Tuo Isän rakkaus suuri otti,
        kyynelillä solmuja asetti selvitteleen.

        Sinulle lämpimälle sydämelles kiitos.
        Joulukäärön lahjan suuren, Jouluus..Liisa


    • Tanelintytär

      ..on toivoa täynnä, kiitos tämän kauniin runon! Varovaista toivoa "tihkuva" runo, kaikella on elämässä jokin merkitys. On.

      • Vaikka se veis alas,
        on hän sieläki ja
        näkee salaitummanki.

        Nyt jo lauantai ja
        toivon oksan silmut,
        ne aivan kohta,
        avautuu ja puhkeaa - kukkaan.

        ihana nimimes...Tanelintytär
        sylillinen lämpimiä kiitoksia.

        Hyvää Joulua Liisa toivottaa


    • tähänkin runoon

      runosi on kaunis
      kuin lumihiutale
      sulaen poskille
      lämpimälle iholle

      pimeät yöt
      pimeät päivät
      hänet lähellesi tuo

      elämä jatkuu
      nyt lapsillesi
      joulua teet

      Kiitos liisa runostasi, moikkaan Sinua
      jouluviikolla. Jos oikein mietit... funteerat, tiiät kuka oon;)

      Kaikkea hyvää tähän päivääsi:)))

      • Jouluun kätkeytyy ja
        saa tuon lapsenmielen,
        esiin henkivän.

        Näkee kuulee
        haistaa maistaa
        valmiina oven eessä
        kirkkoreki hevosineen.

        Vällyn alle lämpöön
        aisakellot kilkkaa
        lunta tulvillaan
        metsän puita koristaa.

        Lapsenmieli
        näkee kirkontornin
        tervasoihdut kalmistoon
        luo valoaan
        kuulee urkujen soiton
        enkelkuoro
        täyttää taivaan kuorin
        saavutti lapsenmieli.

        JOULUN
        "tähänki runoon"
        salaa tässä näin ja hiivin ,,,kiitän

        Hyvää Joulua Liisa toivottaa


    • *MURUKULTA*

      Et itsekäs, ihminen vain! Väliin kädet kuin pysähtyy ja sitten jatkaa vain - eteenpäin!
      Ja näin kuljetaan ja katsellaan ja toisisamme tuetaan! :)
      Toivotaan yhdessä - laitetaan noottia ylemmäs, Elämä jälleen voittaa, siihen uskotaan kuitenkin!;)

      Lumentekokone meni taas rikki, mutta koitan sitä korjailla taas kun ehdin...:\
      'Tiptip' sanoo räystäät ja Murukulta peilijäällä koittaa liukastella...kääk!
      Se käy varmaan jostain tanssista..mmm?...♫'Heeeiiijjj Makareena!'♪ ;)))

      • Tuo rakkaus suuri
        kuorikerroksin
        sipuliani kuori.

        Antoi armollisuuden
        aurinkosa paistaa,
        vasemmalta, oikealta
        ylhäältä alas asti.

        Puhallas nyt sitä lunta tännekki asti,
        täälä kurakeli vesi pisaroina räystäillä.
        Tonttuiluki vois alkaa ja kipakasti
        ukki muoriaan kuusen ympärillä pyörittää.

        Jätän oven nyt selkkosen selälleen
        saapi sisään köpiä hiirulaiset saunatontut.
        Hups...alkoi jalkaki jo vipottaa,
        tulee soitto tuutkos äiti autokuskis.
        Semmosta...aika tärkee onneks oon,
        huokaan noille lapsille.

        Joulua MURUN kulmille...Liisa hymyilee vilkuttaa


    • tiiger-66

      Joulun aika herkistää
      ja sinun runosi on niin
      äärettömän kaunis ja herkkä,
      oon sanaton tämän arkin edessä
      kyyneleet on valuneet
      kirjoittaesssa ja myös tällä lukijalla täällä,,

      sydämesi on lämpöinen aina,
      kuin ois kaikilla,,,

      http://it.youtube.com/watch?v=Ki0mVpIs0zE&feature=related

      • Taas tielle vie,
        on tapahtuma suuri
        päällä maan.

        Ovien suljettujen
        pimeyden kylmyyden
        hetkellä.

        Toivon valon
        alas
        eläinten lämpöön.

        Rakkaus suuri
        kätketty
        avuttomuuteen.

        Sydän
        sinne tie vie
        alemmmuudestaan
        taas läsnä loistaa.

        Yks rukous
        Herra etten katkeroituis,
        rakasta minua.
        Siinä Jouluni, siinä valoni
        lapsenmieleni elää.

        tiiger-66

        Joulu on niin suuri juhla, sydämen juhla.
        Elämänvyyhtiäni rakastannu selvitelly.
        Sinulle herkän kynän jättämistä jäljistä kiitos.
        Hyvää Joulua,,,Liisa toivottaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe