Eli oli selvät, kivuliaat, vuotavat rakkulat ja niiden perusteella lekuri totesi että selvä herpes ja lääkkeet autto. Herpesviljely rakkuloista otettiin kuitenkin vasta yhden lääkekuuripäivän jälkeen, koska terkkarilla ei ollut herpes putkiloita, viljelytulos negatiivinen, eli voiko se jo alotettu lääkekuuri antaa negatiivisen tuloksen?
Ja vielä jos käy normi sp-tauti testeissä ni ottavatko yleensä herpestestin ilman eripyyntö ja oliko se jotenkin niin että verikoe ja vasta-aineita...? kuinka luotettava?
Herpestesti
5
1728
Vastaukset
- Nainen83
Normaaleihin sp-testeihin otetaan aina klamydia, tippuri ja HIV. Kaiken muun joutuu pyytämään erikseen.Kondyloomahan todetaan Papa-kokeen yhteydessä naisilla sekä ulkoisten syylien perusteella, mutta muut esim herpes, kuppa, hepatiitit joudut pyytämään erikseen ottamaan.
Herpes, kuppa sekä hepatiitit näkyvät verikokeessa kahden kuukauden viimeisimmän suojaamattoman seksikontaktin jälkeen. Testit ovat useimmiten luotettavia...riippuen potilaan lääkityksestä.- tyttönen8
Kannattasko mennä verikokeeseen vielä varmentamaan herpes, kun se viljely oli negatiivinen vai "luotanko" siihen että se oli negatiivinen sen takia, että olin yhden päivän jo syönyt lääkettä kun viljely otettiin rakkuloista?
- sekopää
tyttönen8 kirjoitti:
Kannattasko mennä verikokeeseen vielä varmentamaan herpes, kun se viljely oli negatiivinen vai "luotanko" siihen että se oli negatiivinen sen takia, että olin yhden päivän jo syönyt lääkettä kun viljely otettiin rakkuloista?
lääkärissä, että herpestä ei saada selville millään testeillä.. ei ilman ennen ku sulla on niitä rakkuloita ja niistä otetaa labrassa tai sit iha lääkärillä se näyte.. Ku iteki kysyin noista vasta-aine jutuista ja sit yleensäkin et jos ottais jonku verikokeen siihen, mutta sitä ei kuulemma saa selville.. sit toinen oli, et toinen lääkäri sano mulle et se voi tarttuu ilman että on niitä rakkuloita ja toinen taas sano, että se ei missään tapaukses tartu, ellei ole rakkuloita siinä vaiheessa kun ollaan yhdynnässä.. että mihin sitten uskoo?!?! ois ihan kiva oikeesti saada tietää että onko kokoajan mahdollisuus tartuttaa sitä..
- selville!!!
sekopää kirjoitti:
lääkärissä, että herpestä ei saada selville millään testeillä.. ei ilman ennen ku sulla on niitä rakkuloita ja niistä otetaa labrassa tai sit iha lääkärillä se näyte.. Ku iteki kysyin noista vasta-aine jutuista ja sit yleensäkin et jos ottais jonku verikokeen siihen, mutta sitä ei kuulemma saa selville.. sit toinen oli, et toinen lääkäri sano mulle et se voi tarttuu ilman että on niitä rakkuloita ja toinen taas sano, että se ei missään tapaukses tartu, ellei ole rakkuloita siinä vaiheessa kun ollaan yhdynnässä.. että mihin sitten uskoo?!?! ois ihan kiva oikeesti saada tietää että onko kokoajan mahdollisuus tartuttaa sitä..
ja TARTTUU, OIEETTOMANAKIN
- kummastellen
selville!!! kirjoitti:
ja TARTTUU, OIEETTOMANAKIN
No, mulle lääkäri sanoi, että oireiden perusteella on herpes todennäköinen. Ei tullut uusia oireita 6 kuukauteen, jonka jälkeen lakkasin ajattelemasta herpestä ja tartutin sen sitten johonkin, vaikka tunsin lievää kutinaa alapäässä, mutta kun ne toisen kerran oireet oli niin mitättömät, etten tajunnut. Tämän jälkeen heti kun on alkanut alapäässä tietyssä kohdassa (yleensä aina sama) tuntua kutinaa, tiedän että herpes oireet tulossa.
Itse en ole tartuttanut ketään muuta kuin sen yhden alkuaikoina, kun en tunnistanut oireita. Nyt olen tottunut niihin 18 vuoden 'sairastamisen' jälkeen ja osaan kyllä varoa. Olen harrastanut suojaamatonta seksiä poikaystävien kanssa, mutta olen aina kertonut taudista. Kukaan ei ole sairastunut. Ehkä miesten oireeton herpes tarttuu helpommin? Vaikea sanoa. Mulle oireet on niin selkeät, enkä riskeeraa ketään. Nykyisin myös oireet kestää vain 3-4 pv, ja rakkulat saattaa kadota ennen kuin puhkeavatkaan, joten ei ole iho rikki edes (mutta aktiivivaiheessa voi kyllä tarttua). Oireet siis lieventyy aika paljon kun virus vanhenee. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782892
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232742Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072342- 351668
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2401568- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401495- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201256- 951181