Normaali verenpaineeni on 102/43 ja leposyke 47 sekä rytmi tasainen, mutta kippituolissa tehdyssä ortostaattisessa kokeessa sydän ei jaksa lyödä verta ylimpään kerrokseen asti, jolloin seurauksena tajuttomuus ja 4 sekunnin sinusarrestia. Onko tahdistin ainoa vaihtoehto? Jos on, niin miten tahdistin kestää jalkapallon iskun rintaan peleissä?
Kardioinhibitorinen synkopee
3
1670
Vastaukset
- Gnutsen
Sairaudestasi en osaa sanoa mitään mutta tahdistin
ei kyllä kestä mitään iskuja.
Tahdistimen asennuskohtaa pitää varjella voimakkailta iskuilta,ettei johtimet irtoa tai vaurioidu.
Jos haluat lisätietoa tahdistimen kanssa elämisestä,
niin laita vaan sähköpostia tulemaan. :)- Tahdisti yli 8-v.
Mulla on ollut sydämen tahdistin 8-vuotta ja olen työelämässä(vielä luultavasti 8-vuotta) On ollut tarkoitus kysyä kardiologilta kestääkö tahdistin iskuja.En ole muistanut. Hoidan pitkälle dem.vanhuksia, jotka monasti sekavia ja agressiivisia.Vaikka kuinka lempeästi lähestyy,voi nyrkki heilahtaa nopeasti ja arvaamatta.Kerran isku tuli aivan tahdistimen viereen,että kumahti.Aion ottaa asian seuraavalla kerralla puheeksi,kun menen sydänlääkärin luo. Ehkä työn vaihto tai eläke ?Kiitos teille keskustelusta.
- Gnutsen
Tahdisti yli 8-v. kirjoitti:
Mulla on ollut sydämen tahdistin 8-vuotta ja olen työelämässä(vielä luultavasti 8-vuotta) On ollut tarkoitus kysyä kardiologilta kestääkö tahdistin iskuja.En ole muistanut. Hoidan pitkälle dem.vanhuksia, jotka monasti sekavia ja agressiivisia.Vaikka kuinka lempeästi lähestyy,voi nyrkki heilahtaa nopeasti ja arvaamatta.Kerran isku tuli aivan tahdistimen viereen,että kumahti.Aion ottaa asian seuraavalla kerralla puheeksi,kun menen sydänlääkärin luo. Ehkä työn vaihto tai eläke ?Kiitos teille keskustelusta.
Kannattaa kysyä,itselläni on tahdistin ollut 4,5 vuotta AV-katkoksen vuoksi ja minulla työvuosia edessä vielä 25.
Itse työskentelen sähköasentajana ja työolot vaihtelevat myös paljon,koneita ja laitteita joudun myös käyttämään päivittäin enkä ole niiden huomannut aiheuttavan mitään haittaa,esim.tärinästä johtuvaa.Tahdstimen kohtaa olen kyllä varjellut iskuilta,niin myös neuvotaan tekemään kaikissa
potilaan ohjekirjoissa,samat ohjeet sain myös omalta kardiologiltani.
Hyvää vointia sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932119Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671557YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741339Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2391224- 731180
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511051Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2531016Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51926Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88901