Kuka nyky vanhoillislestadiolaisista uskoo maahisiin?
LLL uskoi maahisiin..
8
278
Vastaukset
Niistä voi kirjoittaa paljon asioita ja niille voi kertoa tärkeitä asioita,joita ei voi kertoa kenelläkkään muulle. Niitä voi palvoa ja niille voi antaa uhreja, aivan kuin jumalille.
Maahiset ovat olleet tärkeitä "jumalia" pakanuuden aikana. Kristinuskon tultua sotkemaan hyvän pakanuuden, niin usko maahisiin joutui romukoppaan. Mutta onko sillä oikeasti eroa, palvommeko maahisia vai jumalia?
Jumala itsessään on ihan eri asia.
Mutta lestauskontohan perustuu myöskin maahisten palvontaan, eikö vain? Maahiset = ihmiset. Lestathan palvovat ja palvelevat ihmisiä, eivät auttaakseen köyhiä ja sairaita, kuten lähetystyöntekijät, vaan kirkastaakseen oman kruununsa, he kumartavat suuren SRK:n epäpyhiä johtajia, jotka ovat itsensä pyhiksi nostaneet.
Tsot tsot. Maahisten palvontaa on edelleen vaikka Lars Leevistä on aika jo aikoja sitten jättänyt. Vai elääkö hän vielä keskellämme tai pitäisikö sanoa, vl-lahkon keskellä, maahisena? :))))Devoit kirjoitti:
Minusta kuule tuntuu että et sie iha tosissais ollu :)
Voin kertoa missä olin tosissani ja missä en jos tarkennat kysymyksesi?
Wariska kirjoitti:
Voin kertoa missä olin tosissani ja missä en jos tarkennat kysymyksesi?
Näyttää siöltä että tosissasi koko homman kirjoitit.
Kyllä, ihmisen palvontaahan se.
Tiedätkö W olen niin paljon kokenut kaikkea yliluonnollista, että jos palstalla niistä kirjoittaisin ei minua kukaan uskoisi..Devoit kirjoitti:
Näyttää siöltä että tosissasi koko homman kirjoitit.
Kyllä, ihmisen palvontaahan se.
Tiedätkö W olen niin paljon kokenut kaikkea yliluonnollista, että jos palstalla niistä kirjoittaisin ei minua kukaan uskoisi..ystävä rakas, on luonnollista.
Nykyihminen vain pitää outoja asioita yliluonnollisena, koska hän on kaikonnut luonnosta niin kauas.
Tiedän mitä tarkoitat, olen elänyt ja elän sellaisen suvun keskellä, missä ns. yliluonnollisuus on jokapäiväistä luonnollisuutta.
Itse en ehkäpä pidä asioita, joita toiset kavahtavat, yliluonnollisina.
- muuten?
Mitä muuten ne maahiset ovat? Ovatko ne kummituksia?No kyllä omasta kokemuksestani ainakin voin sanoa että ei kaikkia kokemuksia voi aina selittää.Olisi kiva kun kirjoittaisitte palstalle mitä yliluonnollista olette kokeneet,aloita sinä devoit jos olet jotakin sellaista kokenut.
ihmisen muotoinen olento. Suomalaisen kansantaruston yksi hahmo. Maahista ei koskaan kuvata ihmiseksi vaan ihmisen muotoiseksi, kun taas vetehinen, joka myöskin on suomalaisen kansantaruston hahmo, on hukkumiskuoleman kokenut vainaja.Maahiset voivat olla myös taikavoimia omaavia ja heillä on myös kyky aiheuttaa sairautta ihmiselle joka on heitä loukannut ja rampoja ja sairaita lapsia kutsuttiin maahisten vaihdokkaiksi.
Yliluonnollisia asioita ei ole olemassakaan. Kaikki asiat ovat luonnollisia ja kaikille asioille löytyy selitys.
Kaikilla meillä on myöskin kyky aistia asioita, mutta se, että me olemme erottautuneet oikeasta luonnosta, on aiheuttanut sen, että me emme enää kykene aistimaan luonnossa ja toisessa ihmisessä ja itsessämme tapahtuvia muutoksia. Emme enää kykene pakenemaan ajoissa, emme haista, maista emmekä tunne enää asioita niin tarkasti kuin entiset ihmiset tunsivat. He, jotka elivät luonnon kanssa yhtä, olivat luonnon armoilla, mutta kunnioittivat sitä, joten he tulivat luonnon kanssa toimeen.
Nykyihmisen suurin tarkoitus, on kai tuhota tämä kaunis maapallo. Kaikilla on kova kiire, en tiedä mihin, ehkäpä helvettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 771075
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723