Ellei olisi Joulua

AskoT.

ei olisi myöskään Pääsiäistä. Sillä Joulua vietämme Jeesuksen syntymäjuhlana ja Pääsiäistä taasen Jeesuksen ylösnousemuksena, jolloin Hän sovitti meidän kaikkien synnit. Olen monasti ihmetellyt sitä, että monet uskonsuunnat eivät vietä joulua, mutta taasen Pääsiäistä he viettävät. Minusta kumpikin eli Joulu ja Pääsiänen ovat yhtä tärkeitä juhlapäiviä.

Joten hyvää ja rauhallista tulevaa Jeesuksen syntymäpäivää (Joulua) teille kaikkille!

7

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AskoT.

Muistakaa savonarolan sanat

"Jeesux" eli Jeesus haisee.

Muistakaa JOULUPUKKI esiintyy paljon enemmän jouluna, kuin jeesus. Jeesus u sucker, and covkliver

• tuhat ja yksi

Danielin kirjan neljää jaettakaan. Dan. 9:24,25,26ja27.

Kristinusko on tuon kalenterin juhlapyhäsi järjestellyt, Jeesuksettoman Joulun saaviettää, pääsiäisviikolla saa tanssia ja pitkänäperjantaina voi mennä vaikka kylään, juhannuksena saa naida ja ryypätä !
      Näin olen ymmärtänyt suomalaisten noudattavan Kristillistä kalenteria.

• ...ilman joulua yöt vaan pitenis pitenemistään eikä aamua tulis...:O

• to....

on ihmiskunta sijoittanut juhlansa ikiajoista.Keskitalveen jolloin pimeys taittuu ja keväällä uuden sadon "ylösnousun" aikaan. Ajankohdat ovat pysyneet vaikka juhlien nimet ovat muuttuneet vuosituhansien kuluessa.
      Kristityt sijoittivat oman juhlansa samaan ajankohtaan roomalaisten saturnaalian kanssa,vaikka Jeesuksen syntymäajankohdasta ei tiedetä mitään.Nimi joululle tulee viikinigeiltä joiden keskitalven juhla oli tämän niminen.
      Jumalan syntymäpäivä on ehkä se kummallisin aihe keskitalven juhlalle.

• tuhat ja yksi

Niin ainutlaatuinen tapahtuma ennen ajanlaskumme alkua ollut siellä se oli yleisempää.

Kristunuskon Jumalan Jeesuksen syntymäaika ja vuosikin on täysin arvauksien varassa ja miksi ei oliskkaan kun tuo Uusi Testamentti kirjoitettiin vuosikymmenten kuluttua.

Ei sitä itsekkään enää tarkalleen muista mitä teki vaikka 5 vuotta taaksepäin ja epäselvemmäksi menee jos joku pystyy muistelemaan 50 vuotta takaisinpäin.

Joillekkin kuitenkin Uusi Testamenttikin on ollut virheetöntä Jumalan Sanaa.

• todé

ja muut pimeän taittajat saavat pitää juhlansa, mutta kristittyjen Valon juhla on pahasta?

• to....
        todé kirjoitti:

ja muut pimeän taittajat saavat pitää juhlansa, mutta kristittyjen Valon juhla on pahasta?

joulu on pahasta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      215
      1429
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1276
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1077
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1046
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      900
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      838
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      830
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      768
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      754
    Aihe