lapsen muistot entisistä elämistä

niina-maria.sunset

Hei!
Teen tutkimusta lapsien muistoista entisistä elämistä ja muista lapsien yliluonnollisista kokemuksista. Jotkut uskovat, että lapsilla on muistoja ajasta ennen syntymäänsä ja yleensä he puhuvat näistä kokemuksista pian opittuaan puhumaan. Muistot himmenevät ja katoavat monilta kokonaan nuoruusikää kohti. Lapsen mieli on niin ihanan avoin =) Voisitko auttaa minua kertomalla kokemuksistanne. Tässä hieman apukysymyksiä.

Onko lapsesi jo aiemmin puhunut sinulle asioista tai kokemuksista, jotka uskot olevan ajalta ennen lapsen syntymää? Mitä hän on sinulle kertonut?


Minkä ikäinen lapsesi oli tuolloin ja kumpaa sukupuolta?


Miten suhtauduit hänen kertomuksiinsa?


Jos lapsesi ei ole puhunut mitään ja haluat, voit vaikka kysyä leikkimielisesti lapselta: missä hän oli, ennen kun syntyi tänne tms. ja esittää lisäkysymyksiä.


Onko hän puhunut jostain muista yliluonnollisista ilmiöistä, esim. mielikuvituskavereista, enkeleistä tms.?


Kevennyksenä voit kirjoittaa jos haluat jotain hassuja juttuja lapsen suusta sanottuna. Esim. sanoin, ettei voida lelua ostaa, kun ei ole rahaa. – lapsi vastaa, että hae pankista. =)


Annatko suostumuksen tarinoiden julkaisemiseen?


Voit vastata tähän ketjuun tai sähköpostiini: [email protected]

Suuri kiitos kaikille vastanneille! Avartakaamme mekin hieman mieltämme lapsen

6

1116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niina-maria.sunset

      lailla =)

    • vielä vähän

      lisää tutkimuksestasi. Mitä opiskelet, mihin oppilaitokseen teet tutkimusta, millä tutkimusmenetelmillä jne. Miten aiot julkaista saamasi tarinat? Ja myös miksi olet valinnut kyseisen tutkimusaiheen.

      Nämä lisäkysymykset siksi, että ko. tarinat ovat niin henkilökohtaisia, ettei niitä kerrota suin päin kaikille. Ymmärrät sen kyllä. Kai.

      • niina.sunset

        tutkimus on henkilökohtainen ja aineiston laajuudesta paljon riippuu, mitä aineistolla teen. Kuka tietää, vaikka joku päivä tarpeeksi laajan aineiston saaneena kirjoitan kirjan =)
        Tiedän, että aihe henkilökohtainen, siksi vastausmahdollisuus suoraan sähköpostiini, sitä kautta myös lisää tietoja.

        Ja todeksi en yritä entisiä elämiä todistaa vaan puhtaasti kiinnostunut ko. kokemuksista.


      • sasdsdad
        niina.sunset kirjoitti:

        tutkimus on henkilökohtainen ja aineiston laajuudesta paljon riippuu, mitä aineistolla teen. Kuka tietää, vaikka joku päivä tarpeeksi laajan aineiston saaneena kirjoitan kirjan =)
        Tiedän, että aihe henkilökohtainen, siksi vastausmahdollisuus suoraan sähköpostiini, sitä kautta myös lisää tietoja.

        Ja todeksi en yritä entisiä elämiä todistaa vaan puhtaasti kiinnostunut ko. kokemuksista.

        Älä ota ittees mutta kai sinä tajuat että lasten mielikuvitus on rajaton ja he voivat kertoa ihan mitä haluavat etkä sinä pysty näitä tietoja vahvistaan.


      • niina.sunset
        sasdsdad kirjoitti:

        Älä ota ittees mutta kai sinä tajuat että lasten mielikuvitus on rajaton ja he voivat kertoa ihan mitä haluavat etkä sinä pysty näitä tietoja vahvistaan.

        tottakai tajuan, enkä todeksi yritäkään todistaa vaan niputan vain näitä kokemuksia yhteen. Tällaista aihetta ei oikein muuten voi tutkia, kun kokemuksia keräilemällä =)

        Tutkin siis aihetta lapsten yliluonnolliset kokemukset, "oudot tarinat" ja mielikuvituskaverit. Kertokaa kokemuksianne näistä ilmiöistä, jos niihin olette törmänneet!

        Onko lapsesi esim. ollut jostain aiheesta pienenä erityisen kiinnostunut, esim. avaruus, sotilaat ym. ym. ja kenties piirrellyt aiheesta paljon kuvia ja kertonut tarinoita?


    • Ötökkäsairaala

      Itse muistan istuneeni pienellä kivellä, katselin muurahaisia. Ajattelin, miten ne rakensivat, jotkut tuhosivat niiden kodin. Olin n,3v ja ajattelin olleeni edellisessä elämässäni pieni tyttö, joka ei pelännyt eläimiä, ne olivat ystäviäni. Pelkäsin kyllä, mutta päätin olla rohkea, vaikka muurahaiset kulkivat jalkani yli. Juttelin niille, sanoin jonkin nimen, mitä en enää muista.
      Sain jostain varmuuden niiden ystävällisyydestä ja puhuin näiden muurahaisten kanssa kauan ja useasti. Siis, kerroin näille ettei minua tarvi pelätä ja olin tullut takaisin. Luulen uskoneeni näiden ymmärtäneen.
      Koko ajan n.ehkä puoli vuotta muistan kertoneeni kaikille ötököille ja isommillekin miten olin edellisessä elämässä toiminut. Koko lapsuuden pelastin ötököitä vesilammikoista.

      Niin voimakkaasti on tämä varhaislapsuuden eläinkokemukset vaikuttaneet, että marssin turkisten vastaisen marssilla ennen kuin niitä vielä oli. En suostu käyttämään mitään eläintä joka on tarhattu. Ihan himmeenä enää, mutta ne kuuluu mielestäni meihin.
      Ampiaisia olen kammonnut koko ikäni, tuntuu, että pahenee vielä. Jostain syystä ne oli aina vihollisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe