Tämän aloituksen alle voimme listata tekopyhimmät parannuksenteot, eli farisealaiset sellaiset.
Ehdoton huippu oli kun eräs tekopyhistä tekopyhin
sukulaiseni teki parannusta siitä, kun oli sairastanut. Puhuja hyvin nolona, että eihän se synti ole. Silloin tiesin mitä myötähäpeä on.
Tekopyhimmät parannuksenteot
14
516
Vastaukset
- parannusta
pitäisi ehdottomasti tehdä siitä, että on vanhoillislestadiolainen.
- naisihminen....
En oikeastaan kehtaa edes laittaa tänne sellaista asiaa, josta eräs miespuolinen henkilö tuli pyytämään minulta syntejä anteeksi. Hän pyysi minut sivuun ja pyysi anteeksi synntejänsä kun oli katsellut minun tekevän kirjontatyötä eräällä leirillä. Olin aivan puulla päähän lyöty, että jotain kieroa tässä on nyt käynnissä. Saarnasin tämän synnin hänelle anteeksi ja mietin että mitä h*lvetti täällä on oikeen irti.
Samaten tein itse feikkiparannusta tv:n katselusta. Aloin miettiä että nyt on niin kiero meininki meneillään että ei puhuta enää kristinuskosta! Tällaisia syntejä ei ole määritelty kymmenessä käskyssä, ei raamatussa, ei rakkauden kaksoiskäskyssä.
Kyse oli siitä että piti tehdä parennusta tunteistä, syyllisyydestä, vaikka tunteet eivät voi olla syntiä. Tunteistä ei käsketä raamatussa tehdä parannusta.Jeesus sanoi: "Joka katsoo naista himoiten on tehnyt huorin hänen kanssaan"
Tsot tsot tyttö, jos olet heikon veljen saanut himon syntiin lankeamaan ;)- naisihminen....
Devoit kirjoitti:
Jeesus sanoi: "Joka katsoo naista himoiten on tehnyt huorin hänen kanssaan"
Tsot tsot tyttö, jos olet heikon veljen saanut himon syntiin lankeamaan ;)No mulle on aikalailla yhdentekevää katsoiko hän minua himoiten. Vaikka olis katsonutkin niin en olisi sitä syntinä pitänyt. Minun mielestä normaalin ihmisen elämään pieni flirtti kuuluukin ja ei ole mikään synti vaikka hymyillä ja avata ovi kivalle tytölle. Mun mielestä tällaiset asiat kuuluu normaalielämään ja töllöttäminen on sitten eri asia.
naisihminen.... kirjoitti:
No mulle on aikalailla yhdentekevää katsoiko hän minua himoiten. Vaikka olis katsonutkin niin en olisi sitä syntinä pitänyt. Minun mielestä normaalin ihmisen elämään pieni flirtti kuuluukin ja ei ole mikään synti vaikka hymyillä ja avata ovi kivalle tytölle. Mun mielestä tällaiset asiat kuuluu normaalielämään ja töllöttäminen on sitten eri asia.
Ystävällisyyttä ja toisen ihmisen huomioimista on aivan liian vähän. Ja ei kai se pieni viaton pilke simäkulmassakaan niin paha ole..
- aivan huippujuttu
on tehdä parannusta. Siinä on kovasti tekevinään jostakin, mutta ei kuitenkaan tee mistään.
Aivan ehdoton ykkönen;)
Hoitomiesten suosiossa kovasti kautta aikain ollut. - erehtyvät
jotkut onnettomat pyytämään anteeksiantoa. No, arvaahan sen, miten siinä käy. Kiville karahti.
Tämä sivuaa aihetta, mutta ei niinkään vastaa kysymykseen.En usko että vl-ympyröissä sitä rakkaudettomuutta niin pahana koetaan..
Eiköhän se rakkaudellisuus kulkenut hempeydenhenki, nimisenä syntinä?- ei kuulemma
Devoit kirjoitti:
En usko että vl-ympyröissä sitä rakkaudettomuutta niin pahana koetaan..
Eiköhän se rakkaudellisuus kulkenut hempeydenhenki, nimisenä syntinä?synti ole, vaan pitää tehdä parannusta jostakin ns. oikeasta synnistä.
ei kuulemma kirjoitti:
synti ole, vaan pitää tehdä parannusta jostakin ns. oikeasta synnistä.
.Korinttolaiskirje:
13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
13:3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
13:4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
13:5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
13:6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
13:7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
13:8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
13:9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
13:10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
13:12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13:13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
- ja aku ankan
lukeminen. Molemmat on kuultu, ehkä sitten tulee koulutv:n katselu (tosin yläasteikäiset lapset eivät itse ymmärtäneet sitä).
Seuran lukeminen pannuhuoneessa (terveisiä vain P:lle jos luet tätä) on kyllä kaikista uskomattominta mitä olen kuullut.
Ai niin, yhteen aikaan kaikki a-lehtien julkaisut olivat pannassa, koska kyseinen lehtiyhtiö julkaisi myös miestenlehtiä. Mahtavaa logiikkaa.Totta turiset. annan todistukseni siksi kun tiedän jonkun vl-narisijan heti sanovan tietojasi
valheeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3853253Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151526En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841322- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26965- 33857