60 tuhannen vuositulot

mistä koostuu

Yksi taksi-isäntä tienaa vuodessa noin 60tuhatta, kuinkahan paljon paiskii hommia että näin tapahtuu?

35

7440

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uhokusti

60000e jaettuna 364 päivää = 164e.

• yrittajalla vain menot

164-(alv 13e)-(diiseli 20 e)-(huollot 5 e)-(Vakutikset 15 e)-(data 5e)-(autonrahoitus 20 e)-
        (verot 40 e) -(muut 10 ) eli minus 128 e ,kun kassa on 164 e per paiva . 164 - 128= 36 e jos ajat itse. jos ajat kassa 492 e per vuoro sitten saat 108 e .

• jummartaa?
        yrittajalla vain menot kirjoitti:

164-(alv 13e)-(diiseli 20 e)-(huollot 5 e)-(Vakutikset 15 e)-(data 5e)-(autonrahoitus 20 e)-
        (verot 40 e) -(muut 10 ) eli minus 128 e ,kun kassa on 164 e per paiva . 164 - 128= 36 e jos ajat itse. jos ajat kassa 492 e per vuoro sitten saat 108 e .

Sina ei jummarra nyt oikein. Tuo 164€ on verotettavaa tulo. Siita on jo vahenetu kulu. Tuo 164 vahenta vain vero!

Koko auton brutotulo on n. 120.000 - 170.00 juroa, josta vahenta kulu!

• kerron tottuden

minun isännän liikevaihto on 120tuhatta euroa.Ei ole huono palkka ei ja se kehtaa vielä valitttaaa.Otin mittarista nauhan ja tämä on tosi

• liikevaihto on...

"...minun isännän liikevaihto on 120tuhatta euroa.Ei ole huono palkka..."

Palkka ja liikevaihto on kaksi eri asiaa. 120.000 liikevaihto on ihan normaali esim. stadissa. Jos on 120.000 liikevaihto, ei se ole palkka. Tuosta vähennetään palkat ja kaikki muut kulut. Riippuen isäntäsi ahkeruudesta, hänelle saattaa jäädä palkkaa 35.000-45.000 euroa.

• --------------------------

>minun isännän liikevaihto on 120tuhatta euroa<

Oletpas laiska renki. Liikevaihdon PITÄÄ OLLA yli 150.000 euroa ainakin pks takseilla.

Ajan stadissa ja oman autoni liikevaihto on tälle vuodelle n. 170.000 euroa. Itseni lisäksi mulla ajaa 2 kuskia...

• lihava isäntä
        -------------------------- kirjoitti:

>minun isännän liikevaihto on 120tuhatta euroa<

Oletpas laiska renki. Liikevaihdon PITÄÄ OLLA yli 150.000 euroa ainakin pks takseilla.

Ajan stadissa ja oman autoni liikevaihto on tälle vuodelle n. 170.000 euroa. Itseni lisäksi mulla ajaa 2 kuskia...

Näiden viestiketjujen mukaan taksin omistajat tienaavat 120-180tuhatta euroa vuodessa.Sitten nämä kehtaavat valittaa vielä että taksat on pieniä.Kuinka moni sairaanhoitaja pääsee moisiin ansioihin veikkaan ettei kukaaan.Voisin väittää että sairaanhoitajat esimerkiksi tekevät arvokkaampaa työtä.
        Seuraavan kerran jätän kyllä taksin maksamatta kun tulen taksin kyytiin,kyllä ahneudella pitää jokin raja ollla.
        Muille toivotan oikein hyvää joulua takseille toivotan että moni oksentaisi teidän autojen takapenkeille vuonna 2009.

• lakarilla
        lihava isäntä kirjoitti:

Näiden viestiketjujen mukaan taksin omistajat tienaavat 120-180tuhatta euroa vuodessa.Sitten nämä kehtaavat valittaa vielä että taksat on pieniä.Kuinka moni sairaanhoitaja pääsee moisiin ansioihin veikkaan ettei kukaaan.Voisin väittää että sairaanhoitajat esimerkiksi tekevät arvokkaampaa työtä.
        Seuraavan kerran jätän kyllä taksin maksamatta kun tulen taksin kyytiin,kyllä ahneudella pitää jokin raja ollla.
        Muille toivotan oikein hyvää joulua takseille toivotan että moni oksentaisi teidän autojen takapenkeille vuonna 2009.

kayda lakarilla ja tarkista terveus sianpoika

• laiskaa...

Johan nyt pelkästän kaksi kuljettajaa vetää kahdestaan kevyesti kyseisen liikevaihdon. Mulla ainakin 140 000€ on jo puhki ilman joulukuun lukuja ja tämä vain kuljettajien ajamana.

Menotkin on sitten kyllä sen mukaiset. Eli kuten täällä jo mainittiin, ei tuo ole mikään "isännän palkka" palkkojen ja tyel ym. sosiaalikulut ovat noin 70% liikevaihdosta muut kulut, eli ei tuosta autolijan palkaksi hirveitä jää, velvoitteita kylläkin.

• ettei käsitettä
        lihava isäntä kirjoitti:

että liikevaiho ei ole sama, kuin palkka:) Mutta ihan kivahan se on tässä katoon räkiä, kun kerran asiantuntijan mukaan on moiset tulot. Maksatko muuten erotuksen, jos olet väärässä?

• alkaa selittelemään
        ettei käsitettä kirjoitti:

että liikevaiho ei ole sama, kuin palkka:) Mutta ihan kivahan se on tässä katoon räkiä, kun kerran asiantuntijan mukaan on moiset tulot. Maksatko muuten erotuksen, jos olet väärässä?

Eihän nämä tajua, että tuosta liikevaihdosta maksetaan palkat ja sosiaalikulut, polttoaineet, vakuutukset, huollot, renkaat, vaihdetaan autoa, maksetaan ALV, verot, korot, datamaksut ym. ym. Se mitä näiden jälkeen jää, on verotettavaa tuloa. Tuollaisesta bruttokassasta voi jäädä, riippuen ajaako isäntä itse paljon vaiko ei ollenkaan, n. 15.000- 50.000 verotettavaa tuloa.

Tuo 15.000-50.000 on sitä palkkaa...

Vaikka tyhmemmät eivät näemmä tajua. No, jos on kakarana äiti lusikalla antanut, ei sitten vanhempana voi kauhalla vaatia... ;)

• Katteelinen

Tässä Heinähattu on niiiin kateellinen!"Minun isännän liikevaihto on 120tuhatta euroa.Ei ole huono palkka ei ja se kehtaa vielä valitttaaa.Otin mittarista nauhan ja tämä on tosi."Heinähattuja varten pitää mittari lukita!Kaikki asiat ei kuulu alaisille!

• lukitsin omani
        Katteelinen kirjoitti:

Tässä Heinähattu on niiiin kateellinen!"Minun isännän liikevaihto on 120tuhatta euroa.Ei ole huono palkka ei ja se kehtaa vielä valitttaaa.Otin mittarista nauhan ja tämä on tosi."Heinähattuja varten pitää mittari lukita!Kaikki asiat ei kuulu alaisille!

Lukitsin oman mittarini jo 20 vuotta sitten. Löysin nimittäin tolpalta maasta oman vuosiraporttini! Kuski oli uteliaisuuttaan sen printannut ja heittänyt ikkunasta ulos luettuaan sen!!!

Kuskit ei enää lue ainakaan minun mittarini raportteja!

• siehän sälli
        lukitsin omani kirjoitti:

Lukitsin oman mittarini jo 20 vuotta sitten. Löysin nimittäin tolpalta maasta oman vuosiraporttini! Kuski oli uteliaisuuttaan sen printannut ja heittänyt ikkunasta ulos luettuaan sen!!!

Kuskit ei enää lue ainakaan minun mittarini raportteja!

oot, mites 20 vuotta sitten printtailitte .:.:.

• rinttaaja
        siehän sälli kirjoitti:

oot, mites 20 vuotta sitten printtailitte .:.:.

20 vuotta sitten printtailtiin. Eikös teillä

• Lege4
        rinttaaja kirjoitti:

20 vuotta sitten printtailtiin. Eikös teillä

Meillä aloitettiin printtailut 1993
        Kaikki keikat mittariin ja kaikki raportit kirjanpitoon.

Jos teillä vieläkin ohennetaan, niin onnea vaan.

• henkilöliikenteen ammattila...

Joo minun työnantaja (yhden auton Taksiautoilija) tienaa jotakuinkin sen. reilun 50 tuhatta euroa vuodessa, ainakin verotietojen mukaan. Ei se mua haittaa, antaa tienata vaan. Oma palkka, jos ajaisin täyden työvuoden, olis varmasti siinä 30-36 tuhatta vuodessa, siis ajomiehenä (5 vuoroa viikossa). En kuitenkaa jaksa stressata rahasta.. Se on vaan rahaa ja elämässä on niin paljon muutakin hienoa! Itse pyrin reissaan vuodesta sen 3-6kk kaukomailla, kuin tavoitella jotain palkkamäärettä iho vereslihalla.., olenkin lähdössä ihanan tyttöystäväni luokse Laosiin anoppilaan alkuvuodesta ainakin pariksi kuukaudeksi.

Viestin pointti on siinä, että kannattaa jättää sen naapurin verotietojen syynääminen vähemmälle ja tsiigaa sitä omaa pallomahaa.. Raha on rahaa. Meillä on tämä yksi elämä aikaa elää ja jos se raha on tärkein, niin ei kyllä perkele hyvin mene.

Lopuksi, Hyvää joulua ja onnellista uuttavuotta kaikille!, varsinkin taksiliikenteen ammattilaisille (tekevät helvetin kovaa duunia raaoissa työoloissa onneksi yleinsä mukavien kanssaihmisten kanssa)! Jos joku on kateellinen taksi-isännälle, niin ei ole kaikki ihan himassa.

Itse tykkään työstäni ja teen sitä vielä ylpeydellä..

PS. kuulin kollegalta jutun siitä, kuinka hänelle naapurin muksu oli todennut jotakuinkin näin; Älä puhu mulle, sä oot vaan taksikuski! Ei voi olla asiat kommentin laukojan perheessä hyvin.. ja nyt puhutaan ihan duunareiden muksusta, ei mitään Vuorineuvoksia tai Taksiautoilijoita..

• huka

aina,kun maksetaan kateisella!

• Täysillä mennään kokoajan...
        huka kirjoitti:

aina,kun maksetaan kateisella!

Pienillä paikkakunnilla, esim. kahden auton yrityksen(omistajapariskunta ajaa itse kaiken) liikevaihto yhteensä. n.120.000€/vuosi.
        Elämäntyö on taksipäivystys, voit kuvitella olevasi aina töissä.
        Ulkopuolista kuljettajaa ei tuolla liikevaihdolla "kannata" palkata, kuljettajan pitäisi tienata oman palkkansa LISÄÄ (kuluineen)liikevaihtoon.

Kalusto on oltava jokaisen tarpeeseen sopivaa,1 8 henk. pyörätuoli ja paari varustus(invataksi) ja paarivarusteltu farmaritaksi.

Invataksikaluston hankinta/ylläpito kulut alkavat olla noille liikevaihdoille jo hankalaa, ko. kaluston uusiminen on jo kannattamatonta(uusi ko. auto maksaa n. 65.000-80.000e, kun 3-4 vuotta vanha "kaappimallinen" taksiauton hyvityshinta on n. 20.000-30.000€, jokainen voi laskea onko kannattavaa/järkevää ajaa ja tienata "autoliikkeelle.???

• mannelavetti
        Täysillä mennään kokoajan... kirjoitti:

Pienillä paikkakunnilla, esim. kahden auton yrityksen(omistajapariskunta ajaa itse kaiken) liikevaihto yhteensä. n.120.000€/vuosi.
        Elämäntyö on taksipäivystys, voit kuvitella olevasi aina töissä.
        Ulkopuolista kuljettajaa ei tuolla liikevaihdolla "kannata" palkata, kuljettajan pitäisi tienata oman palkkansa LISÄÄ (kuluineen)liikevaihtoon.

Kalusto on oltava jokaisen tarpeeseen sopivaa,1 8 henk. pyörätuoli ja paari varustus(invataksi) ja paarivarusteltu farmaritaksi.

Invataksikaluston hankinta/ylläpito kulut alkavat olla noille liikevaihdoille jo hankalaa, ko. kaluston uusiminen on jo kannattamatonta(uusi ko. auto maksaa n. 65.000-80.000e, kun 3-4 vuotta vanha "kaappimallinen" taksiauton hyvityshinta on n. 20.000-30.000€, jokainen voi laskea onko kannattavaa/järkevää ajaa ja tienata "autoliikkeelle.???

palkka 40t e,ja itse töissä n 21 vuoroa/per kuukausi tunnit n 220 kuukaudes.n 50 tuhanneen asukkaan kaupunki.Muuten 3 vourotyös isol firmal samat ja usein enemmän vuodes ja työ aika n 130tuntia kuussa(keskeytömätön 3 vuoro)mut mua ei sido"kellokortti" ja itselle on kiva tehdä töitä.Eli jos liikevaihdosta haluaa yli keskipalkan,pitänee töis käydä yli keskivertopalksn saajan tunnit.

• Sepi

Niin taksiyritys kuin kaikki muutkin yritykset maksavat investoinnit siitä summasta joka jää sinne viivan alle.
      Elinkeinotoiminnan verotettava tulo ei ole sama asia kuin yrittäjän henkilökohtainen tulo vaikka se toiminimessä verotetaankin yrittäjän tulona.
      Sitä summaa joka elinkeinotoiminnan tuloksi jää ei voi ottaa omaan kulutukseen vaan siitä summasta maksetaan investoinnit, kuten esim lainanlyhennykset, jotka eivät tietenkään ole vähennyskelpoisia menoja.

Nyrkkisääntönä omasta tulosta voi pitää sitä että jokaisesta tienatusta eurosta 20 centtiä jää itselle jos ajaa myös itse. Jos kuljettajat ajaa, niin paljon vähemmän.

Sillä minkä hintaisella autolla ajaa on merkitystä juuri siihen paljonko itselle tästä hommasta jää käteen. Lainanlyhennykset kun ei näy yrityksen tuloslaskelmalla vaan ne ovat taseeriä. Jos ei ole velkaa niin silti siitä netosta on jätettävä investointivaraa seuraavaa autonvaihtoa varten. Taksiautoilijan palkasta on aina osa kiinni auton pelleissä jotka tunnetusti menettää arvonsa aika nopeasti.

Älkää turhaan kadehtiko, ruvetkaa vaikka hitsariksi tai laattamieheksi. Nää ammattilaiset tekee yrittäjänä 160 tunnissa/kk saman liikevaihdon kun taksilla ajetaan keskimäärin 300 tunnissa/kk, eikä kulut ole kuin murto-osa taksin kuluista.

• pimeetä keikkaa..

San kiertää tuttavapiirissä niin voi olla varma että ei siellä veroja maksella niistä keikoista, tutut, kaverit ja jopa firmat teettää pimeenä. Siinä on esimerkiksi putkimiehellä kiva tili joskus.

Mutta kukapa taksi ei olisi tippiä laittanut taskuun verottomana.

• Sepi
        pimeetä keikkaa.. kirjoitti:

San kiertää tuttavapiirissä niin voi olla varma että ei siellä veroja maksella niistä keikoista, tutut, kaverit ja jopa firmat teettää pimeenä. Siinä on esimerkiksi putkimiehellä kiva tili joskus.

Tipeistä ei mainittaavaa tuloa kerry. Päivävuoroissa ei käytännössä lainkaan, arki yövuoroissa joitakin euroja ja viikonloppuna ehkä kymppi tai pari.
        Ollaan niiden suhteen ihan eri mittakaavassa kuin himmeenä tehty kylppäriremontti josta tienaa vorottomana sen mitä taksin tipit tekee parin vuoden aikana.

• zeizei111
        Sepi kirjoitti:

Tipeistä ei mainittaavaa tuloa kerry. Päivävuoroissa ei käytännössä lainkaan, arki yövuoroissa joitakin euroja ja viikonloppuna ehkä kymppi tai pari.
        Ollaan niiden suhteen ihan eri mittakaavassa kuin himmeenä tehty kylppäriremontti josta tienaa vorottomana sen mitä taksin tipit tekee parin vuoden aikana.

Vuosituloihin voi vaikuttaa myös ammattia vaihtamalla... Itse en ajaisi vaikka sen 50 saisi vuodessa. Helpommallakin pääsee.

• kovaa duunii
        zeizei111 kirjoitti:

Vuosituloihin voi vaikuttaa myös ammattia vaihtamalla... Itse en ajaisi vaikka sen 50 saisi vuodessa. Helpommallakin pääsee.

60.000 euron vuosiansiot taksityöstä on jumalattoman pitkien päivien ja kovan työn takana. 22-25 päivää kuukaudessa vähintään 12 tuntia päivittäin.

Ei oo helppoa. Moniko tällasia päiviä suostuu tekemään?

Yrittäjällä riittää hommia vielä näiden työpäivien jälkeen tallilla, kotona, huolloissa, pesuissa ym. ym.

Helppoako?

• Valopilkku
        pimeetä keikkaa.. kirjoitti:

Kyllä ne taksikuskin tipit on ansaittuja, ja esim. köyhät antaa euron pari tippiä mutta rikkaat kusettaa ja vaativat hinnan alennusta. Tippejä ei heru paljoa, se on entisajan legendaa.

Tiesitkö muuten, että normi työvuoro suharilla on 12 tuntia ja se ei tosiaan ole helppoa duunia.

Jos on hiljaista aikaa, et tienaa mitään; ja moni asiakas vittuilee ja sanoo, että hän omistaa taksin koska on asiakas. Olen ajanut taksia kymmenkuntavuotta, ja suurin osa asiakkaista oli ihania, mutta loput esim. repi hiuksista tai löi, haukkui mm. huoraksi ja virolaiseksi tai venäläiseksi ja eräs mulkku kysyi, miksi olen meikannut. Vastasin, että en minäkään kysele miksi ajat partasi ja koko porukka haukkui minua huoraksi, joka ei muuta työtä saa; koska olen nainen.

Rekkakuskit kiittelivät aina minua ammattitaidollisesta ajosta, ja mummot ja papat ja monet nuoret, sekä muut. Jurrissa olevia sai herätellä about tunnin, kallista työaikaa meni hukkaan.

Monesti joku tilasi taksin, ja sitten kun meni paikalle; ketään ei tullut.

Kun sanoin hyvää iltaa, eräskin miesasiakas alkoi haukkua ja sättiä minua, että mitä helvetin hauskaa muka tässä illassa on, vittuilenko.

Joskus asiakkaat kusetti ja jätti maksamatta kyydin, ja koska olin renki; jouduin pulittamaan sen itse.

Monesti määränpää oli osoitteeton, ja haukuttiin etten osaa ajaa osoitteeseen. Minua käskettiin kertomaan vitsejä, koska muka kaikki taksikuskit osaavat tehdä niin.

Minua haukuttiin, jos radio ei ollut päällä, ja sitten kun se oli päällä; sanottiin, että olet omituinen kun kuuntelet tuommoista musiikkia. Minulle tarjottiin monia cd- levyjä, joita piti kuunnella ajon aikana..

Sivuprofiiliani haukuttiin, vaikka olisin ollut iloinen ja sanottiin; että näytän tympeältä. Nuoriso oli kivaa, ja eräs nuorisoporukka antoi mulle muovisen enkelin, ja laitoin sen peiliin roikkumaan; mutta taksi-isäntäni otti sen pois, ja sanoi; että se kuuluu lasten leluihin.

Monet taksi-isännät oli rahanahneita, mutta moni hirveän ihania. Viimeisin olisi mm. maksanut minulle kuntosalikäynnit, mutten siihen aikaan jaksanut. Sain hyvän maineen vanhemmilta kuljettajilta, että olin jämpti. Sitten aloin väsyä.

En jaksanut enää kuunnella asiakkaiden mäkätystä, ja väsyin kehumiseenkin. Halusin nukkua, koska työtunteja oli liikaa, ja kotonakin piti jaksaa.

Ei taksikuskin työ ole helppoa, se on rautaista ammattitaitoa ja vie veronsa. Menkääpä huviksenne pariksi viikoksi pyörittämään rattia, ja sen jälkeen taitaa suu olla kiinni.

• Entinen kuski

Joka taksin haukkujalle olisi hyvä pyörityttää rattia itse, ja hymyillä suu korvissa vittuilijoille ja kelitkin on monesti kauheat.

Arvostan takseja ja suurin osa heistä omaa rautaisen ammattitaidon, siistit autot ja hyvät hermot. Itse kärväsin käämini kyseisessä ammatissa, sillä ihmiset osaavat olla ilkeitä. Ala sopii sellaisille, jotka ei stressaa eikä jää miettimään paskapuheita, ja monellako asiakkaalla riittää ajokykyä edes kilsan matkalle?

Soisin, että taksikukseja kunnioitettaisiin enemmän, sillä he ovat poliisinkin ammatin yläpuolella. Kuka vain kahjo voi tulla pottuilemaan tai lyömään kuskia, ja aina on yksin. Vaarallinen ammatti, ja ken siinä pisimpään pysyy; on kovin.

• jihuu0ulu

olen kuljettaja tämä on elämän tapa :)

• höh.......

60000 höh eikös ton verran saa jo ajomieskin?????

• ei ikinä taksikyytii

hehheh, se isäntä saa kaiken käteen tekemättä mitään lihoo sohvallajuo kaljaa ja röystäilee ja renki painaa hommia. siis erinomaine ammatti, saa rahha tekemättä mitään

• kjhgfdfgh

Vittu että olet käsittämättömän tyhmä. Kaivelet vuosia vanhoja ketjuja ja kirjoittelet samaa paskaa joka ketjuun.

• Petterrr

Oma verottetava ansio vuonna 2013(arvio) on 12000euroa ja liikevaihto 152000eur(sis alv) Eli sellainen kultakaivos

• se sama

kjhgfdfgh
      HAHHAA, siis et voi väittää etteikö niitä euroja tule tekemättä yhtään hevon ***** tuntiakaaan ratissa, auto ja rengit painaa. loistava tapa harrastaa rahaa.

• tkhnkc

Taksin ratissa yksin koko vuoden,tulos n 53tuhatta.Työ tunnit n 230 per kuukausi.tmi pohjalta siis.Töissä liki joka vkl.Ei kannata kadehtia

• peruspertti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81