http://www.youtube.com/watch?v=FEvD9RHlccc
Oot kyllä aika palikka jos tuon videon katsomisen jälkeen vielä jaksat uskotella itsellesi että Vista on hyvä.
VISTA FANILLE
4
221
Vastaukset
aika hurjia videoita Linux'istakin, että älä suotta pullistele! Yhtä "totta" ovat kaikki. Merry X'mas!
- Vista_fani
Asensin heti kättelyssä kunnollisen arkistointiohjelman koneeseeni. Tuo Vistan oma on sellainen "tyhjää parempi" jos joskus satunnaisesti pitää purkaa joku zip paketti, ei taida edes osata purkaa muita, en tiedä en ole kokeillut. SP1:ssä tuota taidettiin rukata vähän nopeammaksi?
Käytännössä kaikki Windowsit tarvitsevat jonkin arkistointiohjelman ainakin mikäli itse pakkaa jotakin. Tuo Windowsin oma pakkaus/ purku ohjelma saattaa olla noin alkeellinen siksi että vältetään turhia oikeuskäyntejä. Vrt. IE-Navigator häslinki ja EU:n Media player-muut playerit oikeudenkäynti jonka seurauksena EU:n alueella "myydään" Windows -N mallia jossa ei ole media plyeriä mukana (sen saa ladattua siihen Microsoft.com:ista :-D). Kukaan ei sellaista ole oikeasti missään nähnyt, mutta oikeutta käytiin urakalla. Seuraavaa vastaavaa odotetaan kun Microsoft aikoo sisällyttää virustorjunnan valmiiksi Windowsiin.
Pakkaussoftia löytyy ilmaiseksi riittävä määrä joten se ei ole ongelma, esim.
IZarc on tosi monipuolinen ja monta kertaa nopeampi ja se tarvitaan joka tapauksessa koska osaa käsitellä suuren määrän erilaisia pakettiformaatteja ja siinä on tarvittavat säädöt pakkaamiseenkin.
Suosittu avoimen lähdekoodin softa on 7-zip
http://www.7-zip.org/
Ja suljettu IZarc
http://www.izarc.org/- heheheheheheeeee
1GB muistilla Windows Vista purkaa 17 megan zip tiedostoa yli 10 minuuttia! Ubuntu ja XP hoitaa saman homman puolet vähemmällä muistilla ja muutamassa sekunnissa! Eikö se Vistan pakattujen tiedostojen tuki ole melkolailla sama kuin XPssä? Miten perustelet sen että XP pöllyttää Vistan nopeudessa ja vieläpä tehottomalla konella? No on tässä toinenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=nHlEpY-fzBI
"Tuo Windowsin oma pakkaus/ purku ohjelma saattaa olla noin alkeellinen siksi että vältetään turhia oikeuskäyntejä."
Oikeuskäynneille on syy. Eivät lainoppineet huvikseen niin suuria juttuja nosta. Miksei Ubuntu ole oikeudessa kun laittavat niin paljon omaa softaa mukaan? Mietipä sitä :)
(vinkki: toinen näistä ei suostu jakamaan tietoja ohjelmiston rakenteesta kilpailijoille, toinen suostuu) heheheheheheeeee kirjoitti:
1GB muistilla Windows Vista purkaa 17 megan zip tiedostoa yli 10 minuuttia! Ubuntu ja XP hoitaa saman homman puolet vähemmällä muistilla ja muutamassa sekunnissa! Eikö se Vistan pakattujen tiedostojen tuki ole melkolailla sama kuin XPssä? Miten perustelet sen että XP pöllyttää Vistan nopeudessa ja vieläpä tehottomalla konella? No on tässä toinenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=nHlEpY-fzBI
"Tuo Windowsin oma pakkaus/ purku ohjelma saattaa olla noin alkeellinen siksi että vältetään turhia oikeuskäyntejä."
Oikeuskäynneille on syy. Eivät lainoppineet huvikseen niin suuria juttuja nosta. Miksei Ubuntu ole oikeudessa kun laittavat niin paljon omaa softaa mukaan? Mietipä sitä :)
(vinkki: toinen näistä ei suostu jakamaan tietoja ohjelmiston rakenteesta kilpailijoille, toinen suostuu)Jos käyttää Windowsia tai siis "tehokäyttää" niin se tosiasia on hyväksyttävä että freewareahan siihen on tumpattava aika läjä tai sitten kaupallista softaa, windowsin omilla työkaluilla ei koskaan ole päässyt juuri kuin perustasolle missään hommassa. Toisaalta tuo perustaso riittää aika monelle käyttäjlle, tuskin kukaan mummokaan kellottaa mitään aikoja kun on aikaa odotella purkamisen ja haudan välissä.
En osaa ottaa kantaa tuohon laillisuuteen yms. politiikaan, mitä itse olen winkkua käyttänyt niin ne samat softat siihen olen aina hakenut että sillä jotakin voi tehdä ja se on sitä tuskallista imurointia. Joskus tallensin asennuspaketit tikulle tai cd:lle että asennuksen yhteydessä oli nopeampi asentaa ne "pakolliset" softat mutta tokihan ne oli siinä vaiheessa aina vanhoja joten uudet versiot yleensä piti sitten kuitenkin hakea.
Tilasin vuosia Mikrobitti-lehteä ja sen mukana tulleessa lukijalahja-cd-rompussa olikin yleensä hyvä kokoelma näitä windowsin tarpeellisia ohjelmia. Mutta aikamoisen hankalaa se on kun näin jälkeenpäin ajattelee, aikaa meni melko paljon niiden kaikkien asentelussa ja virittelyssä. Siinä mielessäkin linux on kyllä paljon kätevämpi.
Linuxin tapa on linuxin tapa ja windowsin tapa on windowsin tapa, mutta hankala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823193
- 922905
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201605Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61379- 151369
- 191354
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141317Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351275