Katse

tomppa2006

Kirkkaana talviyönä
kun pilvet eivät tule eteen
katseeni kantaa kauas
näen kuun kraaterit

Seisot vierelläni rannalla
puhumme rauhallisuuden merestä
kuun pimeästä puolesta
ja minä tiedän

silmiesi katseessa
olevan aurinkotuulen, valon
ja kaukaisimmat tähdet
Minä näen kaiken

13

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

      ..onpa kaunis


      Kiitos lukuhetkestä joka pysäytti sanat : )

      • tomppa2006

        ...on yksi kauneimpia luonnonilmiöitä...

        Se pysähdyttää miettimään ihmiselon pienuutta ja toisaalta suurta voimaa, joka ympärillämme on toisessa ihmisessä.

        Hengitä padme, hengitä syvään ja rauhallisesti! Toivottavasti iltasi sujuu kaikinpuolin mukavissa merkeissä.


    • mertenprinsessa

      Mystisyyden silmin
      Rakkauden
      horisonttia vasten
      näkee kaiken, kaiken. ;-)

      • tomppa2006

        ...joka saa ihmisen vaikenemaan ja ihailemaan...

        Hän joka keksi rakkauden, näki paljon hyvää ihmisessä. Se näkee kaiken.


    • tiiger-66

      katse*

      ny on jellona katsonu
      syvälle, syvälle,,

      katse*

      runosi on äärettömän kaunis,
      huh,

      "Seisot vierelläni rannalla
      puhumme rauhallisuuden merestä
      kuun pimeästä puolesta
      ja minä tiedän "

      loistavaa!

      "silmiesi katseessa
      olevan aurinkotuulen, valon
      ja kaukaisimmat tähdet
      Minä näen kaiken"

      loistavaa!

      nämä sydämen sanana Sulle
      jellona tästä mestariteoksesta

      runosi IHG!!

      tigru kiittää ja niiaa
      saako olla utelias,
      joko on teidän häävalssi
      tanssittu?

      http://it.youtube.com/watch?v=-MX6y4h0L0Q&feature=related

      • tomppa2006

        ...on sinun palautteesi, valon tuot päivään nousevaan...

        Sydämen sanasi otan kunnioituksella ja kiitollisuudella vastaan. Paljon kiitosta!

        Häävalssi on jo tanssittu, pari vuotta lapsen syntymän jälkeen. Tinahääpäivää saisi juhlia ensi vuonna.


    • Katse puettu näin Joulun alla
      jouluisiin vaatteisiin
      sanojen myötä elämään

      kuin näkemään että tuntemaan
      jotain sanatonta kauneutta,

      jonka vain hiljaisuus
      itsessään tuntee.

      Toivottavasti meissä
      jokaisessa hetken edes
      viivähtää.

      • tomppa2006

        ...tuon joulun kajon runostani...

        En pysty kirjoittamaan perinteistä joulurunoa, mutta kyllä tätä runoa kirjoittaessa Joulu oli hyvin pinnassa ajatuksissani.

        Hiljaisuuden kuunteleminen ja kauneuden näkeminen vaatii pysähtymistä. Hetken paikoillaan olemista ja viivähtämistä. Kyllä vaan dolan, olet niin oikeassa.


      • tomppa2006 kirjoitti:

        ...tuon joulun kajon runostani...

        En pysty kirjoittamaan perinteistä joulurunoa, mutta kyllä tätä runoa kirjoittaessa Joulu oli hyvin pinnassa ajatuksissani.

        Hiljaisuuden kuunteleminen ja kauneuden näkeminen vaatii pysähtymistä. Hetken paikoillaan olemista ja viivähtämistä. Kyllä vaan dolan, olet niin oikeassa.

        Jotain tuon tapaista runossasi
        aistin kuin tuntien Joulun
        sanomaa tekstistäsi.

        Tuo viimein kappaleesi on
        juuri se - tunne - mikä
        pitäisi meidän jokaisen
        tavoittaa että kokea itsessään.

        Edelleen : Hyvää Joulua Sinulle !


    • Siin toisen läheisyys henkii,
      rakkauden herkin katsein,
      mitä sitä toisesta voikaa-löytää?

      pelkkää hyvää eikös niin,
      kuussa tietty niitä tummia kraatereita.
      Vaii oiskoo ne järvia syviä,
      salaisuutta kätkee sisälleen.

      Liisa oikein onnitteleepi,
      "Seisot vierelläni rannalla
      puhumme rauhallisuuden merestä"

      "Katse"
      sehän on toisen valo,
      kiitos taidoit huomioida
      toisen rinnallas.

      Hyvää Joulua.

      • tomppa2006

        ...toisen läheltä voi löytää kauneimman rakkauden...

        Silti katseemme voi kantaa jopa kuuhun saakka. Tätä kaukana ja lähellä vastakohtaisuutta yritin saada runooni.

        Mukava että olet poikennut kylässä runossani. Tarjoan sinulle aamukahvit. Noin, Ole hyvä!

        *hymyilee*


    • lindalinda1

      kaunis runo, runo jonka rauhallisuuden meri saa
      lukijankin rauhoittumaan kiireen keskellä.

      Kiitos Tomppa.
      Ja kiitos kommentoinnista runooni, annan yhteis-
      kiitoksen kaikille sitten joskus.

      • tomppa2006

        ...mutta niin on myöskin kuu...

        Rauhoittavaa katsella kaukaisuuteen ja pysähtyä miettimään pienuuttamme. Ei ole hoppu hyväksi, eikä kiire kunniaksi.

        Kiitos Linda palautteesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      746
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe