Hei!
Elikkäs semmoista vaan ihmettelisin ja onko muilla kokemusta Cipralex nimisestä lääkkeestä.
Olen syönyt cipralexiä n.3v 20mg annostuksella ja yhä oloni on todella kurja... yhteensä seratoniini lääkkeitä olen syönyt 8 vuotta ja en oikeasti ole huomannut minkäänlaista apua.
Olen nyt 23 vuotias nainen ja varmaan kokeillut paniikkihäiriööni auttavia lääkkeitä ainakin 20 eri laatua joka on aivan kamalaa...
mutta... cipralexissä en huomaa olevan minkäänlaista apua... tilanteeni on alkanut taas pahentua ja en meinaa enään edes kaupassa pystyä olemaan kuin tuntuu että pyörryn ja ihan kauheita tuntemuksia. Koko aika tuntuu että valo ottaa pahasti silmiin ja kaikki on vääristyneen väristä ja heikottaa. Nukkua voisin 24/7 ja olen yhä väsynyt. Tunnen todella suurta jaksamattomuutta kuin jokainen lihas olisi kuin painava kivi. Miksi minulla on yhä lääkkeestä niin huono olo vaikkei minkäänlaisia haittavaikutuksia pitäisi enää olla... Lääkäri ei anna minun lopettaa lääkitystäni vaikka koen ettei siitä ole hyötyä
Elikkäs semmoista vaan ihmettelisin ja onko muilla kokemusta Cipralex nimisestä lääkkeestä.
Olen syönyt cipralexiä n.3v 20mg annostuksella ja yhä oloni on todella kurja... yhteensä seratoniini lääkkeitä olen syönyt 8 vuotta ja en oikeasti ole huomannut minkäänlaista apua.
Olen nyt 23 vuotias nainen ja varmaan kokeillut paniikkihäiriööni auttavia lääkkeitä ainakin 20 eri laatua joka on aivan kamalaa...
mutta... cipralexissä en huomaa olevan minkäänlaista apua... tilanteeni on alkanut taas pahentua ja en meinaa enään edes kaupassa pystyä olemaan kuin tuntuu että pyörryn ja ihan kauheita tuntemuksia. Koko aika tuntuu että valo ottaa pahasti silmiin ja kaikki on vääristyneen väristä ja heikottaa. Nukkua voisin 24/7 ja olen yhä väsynyt. Tunnen todella suurta jaksamattomuutta kuin jokainen lihas olisi kuin painava kivi. Miksi minulla on yhä lääkkeestä niin huono olo vaikkei minkäänlaisia haittavaikutuksia pitäisi enää olla... Lääkäri ei anna minun lopettaa lääkitystäni vaikka koen ettei siitä ole hyötyä
Vastaukset 14
Vanhimmat
lääkkeitä syödä ellet halua, jos ei lääkärisi kuuntele sinua, vaihda lääkäriä tai tee valitus.
Jos käytät kofeiinia, lopeta se tyystin, se aiheuttaa suurimman osan paniikkihäiriöistä.
juu... kahvin juonnin olen yrittänyt lopettaa mutta tulii niin järkyttävät pääkivut ellei juo.
mutta kiitos vastauksesta :)
itselläni on yhdestoista kuukausi menossa vieroituksessa.
Voit pysytellä kofeinistina jos löydät lääkkeet, jotka pitävät kofeiinin aiheuttaman paniikkihäiriön kurissa. Tosin sinulle kertyy kudoksiin kaiken aikaa lisää natriumia ja sen seurauksena sairastut aikanasi multippeliskleroosiin, mutta se on sinun valintasi.
Olisko väärä lääkekin. Ja aurinkolasit jos häikäisee. Koita löytää syitä mistä tulee niin voisit päästä eroon vaivasta.
Olenkin yrittänyt löytää syitä ja siksi oonkin jo niin epätoivonen että yritän muilta kysyä jos tietäisivät että onkos nyt ihan normaalia kun on jatkuvasti huono olo. Aurinkolasejakin on kyllä kokeiltu ;)
Mä syön Cipralexiä 5 mg päivässä paniikkihäiriöön
ja masennukseen. Auttaa mulle siihen ok. Cipralexissä on mahdollisena sivuvaikutuksena näköhäiriöt. Mulla on edelleen sivuvaikutuksena
ummetusta (ei haittaa kun ennen oli ripulia) ja
viivästynyt siemensyöksy (ei haittaa kun en seurustele).
Lopeta tosiaan se kahvin käyttö, mullekin tulee kahvista sydämmentykytystä ja miltei paniikkikohtaus (tai semmoinen tunne, että kohtaus tulee kohta). Alkoholinkin käyttö kannattaa lopettaa.
"...kaikki on vääristyneen väristä ja heikottaa"
Onko tutkittu, ettet sairasta esim. epilepsiaa?
laskua ,voi olla liian vahva nyt.
Isokiitos kaikista vastauksista. Kahvin juontia on kyllä pakko yrittää rajoittaa.. olen kyllä huomannut että vaikuttaa kovin paniikkikohtauksiin ja mahakin menee helposti sekaisin. Tuntuu kyllä että tuo cipralexin 20mg annostus on turhan kova :/
Ei ole epilepsiaa tutkittu..? Millaisilla menetelmillä tutkitaan?
Epilepsiaa tutkitaan aivojen magneettikuvauksella. Paljon infoa epilepsiasta löytyy www.epilepsia.fi - sivuilta.
Valonarkuus, näkökentän häiriöt ja vääristyneet värit voivat viitata epilepsiaan tai johonkin muuhun aivojen häiriötilaan. Ja kun sinulle ei noista paniikkihäiriölääkkeistäkään ole ollut paljon apua, niin sinuna menisin puhumaan lääkärille.
myrkytyksesi on edennyt sen verran pitkälle, että kahvinjuonnin ankarakin rajoittaminen tuntuu aikaisintaan kuukausien päästä. Vaikka lopettaisit kokonaan, voi mennä muutama kuukausi ennen kuin paniikit loppuvat.
Eikun siis ihan oikeastikko kahvista voi tulla näin pahoja oireita?
Olen juonut kahvia ihan pienestä saakka ja ei kenelläkään tutullani ole moisia oireita kahvista tullut. Mistä olet kuullut että kahvi voisi olla näinkin pahaksi?
tuota samaa kuin sinä nyt yli 20 vuotta. Viime talvena vähensin kahvinjuontia pariin ihan pieneen kupilliseen päivässä. Parin viikon päästä join illanistujaisissa kolme kuppia ja sain kaameimmat kivut ja ahdistuksen mitä olen elämässäni kokenut.
Lopetin kahvinjuonnin siihen, myöhemmin löysin selityksen tutkiessani kofeiinia lääketieteellisistä tietokannoista ja olen opiskellut pelkästään kofeiinia ja sen vaikutusta täyspäiväisesti viime talvesta asti.
Jos maksa ei ehdi poistaa kaikkea kofeiinia ja sen aineenvaihduntatuotteita, ne kertyvät elimistöön, lisäksi kofeiini kerryttää suolaa luulihaksiin, siksi lihaskivut. Kun lihaksiin kertynyt suola vapautuu ja palaa verenkiertoon liian nopeasti, syntyy lyhyt suolamyrkytys, paniikkikohtaus.
Masennus ja ahdistuneisuus aiheutuvat siten, että kofeiini voimistaa kiihdyttävien välittäjäaineiden toimintaa aivoissa, ja estää rauhoittavia. Muutos tapahtuu hyvin hitaasti, minulla kesti 5 vuotta kahvinjuonnin aloittamisesta.
Kaiken kaikkiaan olen lukenut lääketiedettä vuoden 2000 loppuvuodesta kun päätin olla tekemättä itsaria ja ottaa selvää siitä mikä minua vaivaa ja parantua.
Nyt olen tehnyt sen ja annan tietoni eteenpäin, ikävä kyllä, poliitikot, lääkärit ja tiedotusvälineet yrittävät estää tämän asian julkisuuteen tuloa, se on poliittisesti liian kuuma peruna.
kärsisivät paniikkioireista ym. kun juovat niin paljon kahvia päivän aikana.