2.5 t forester autmaatti vai manuaali?

ei uudet mallit

Hei

Vaihdan autoa varmaankin vuoden vaihteen jälkeen. Foresteriin 2.5 turbo ei 2.0. Eri tehoja näkyy olevan mutta lienee aika pieni ero käytännössä? ajo on semmoista rauhallista paremminkin. Kiinnostaa silti miten eroaa koneiden vetotehot väännön osalta ja siis ns varvastellen hissuksiin ajaen eli sitä normaalia ei kaasu pohjassa ajo kiinnosta.

Kummalla vaihteistolla on parempi ? itse pitäisin automaatista enempi.

En ole ajanut vanhempia foresteria uutta 2.0 bensaa koeajoin ja oli hyvä mutta moottori siitä puuttui ihan täysin! se oli s u r k e a!!!
Ei vääntöä tippaakaan ei kiihtyvyyttä millään tavalla käsittämättömän heikko. Auto oli siis esittely auto ja uusi muuten auto oli juuri minulle sopiva kunhan olisi ollut moottori. Dieseliä ei silloin ollut ja en nyt uutta enää aio ostaa vaan väännökkään bensaturbon.

Nykyisessä autossa on tdi kone joka jää nyt muuttuneen tarpeen takia pois eli vaihdan bensa syöppöön foresteriin.
Mitähän suurin piirtein vie forester ?????

2.0 turbon tiedot ei kiinnosta ei pienimoottorista ellei se ole tsi 2.0 ja ssitä se ei ole. Aiemmin ajoin nuorenamiehenä V-8 koneilla ja ne veti sopivasti joten olen allerginen pienelle eli väännöttömälle koneelle.

Kaikki autot ovat kestäneet varovaisen ajoni kunhan vääntö tuntuu helppona vetona.

19

1914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina.

Käyttöautoon normaaliin käyttöön ilman muuta automaatti. Manuaalivaihteisto ei ole enää nykyaikaista.

• kysellä

täältä, mitä haluaisin. Käy koeajamassa
      kaikki Foresterin tyypit, ei niitä niin
      paljon ole. Kulutukset ja tehot vääntöineen
      selviävät teknisistä tiedoista.

• meinasit

hankkia?

• oma auto

Heh oma rahoitteinen .Jos mietit sekavaa tekstiäni niin kyse on siis käytetystä ei uudesta joten ne on halvempia. En ole ikinä ajanut velka autolla.

• kulkevat...
        oma auto kirjoitti:

Heh oma rahoitteinen .Jos mietit sekavaa tekstiäni niin kyse on siis käytetystä ei uudesta joten ne on halvempia. En ole ikinä ajanut velka autolla.

Minulla on ollut sekä käteisellä maksettuja että rahoitettuja autoja. En ole huomannut eroa käytössä.
        Olen huolehtinut, että aina on kuitenkin uusiin suuriin hankintoihin ollut velkarahaa, joten kyse on näkökulmasta.
        Rahoituksella sinäkin saisit uuden auton, mikä vika siinä ratkaisussa on?

• ensivuonna vaihtuu
        kulkevat... kirjoitti:

Minulla on ollut sekä käteisellä maksettuja että rahoitettuja autoja. En ole huomannut eroa käytössä.
        Olen huolehtinut, että aina on kuitenkin uusiin suuriin hankintoihin ollut velkarahaa, joten kyse on näkökulmasta.
        Rahoituksella sinäkin saisit uuden auton, mikä vika siinä ratkaisussa on?

Periaatteeni on ajaa omalla autolla.

Saisin uuden foresterin hetikin mutta miksi luulet että minulla on OMAA rahaa mieti!

Käytetyn edut: saa paremmin varustetun auton pienemmällä rahalla. Ei auto ole loppu jos sillä on ajettu vaikkapa 50tkm ei ainakaan ne autot joita olen omistanut.

• ihan tosta vaan
        ensivuonna vaihtuu kirjoitti:

Saisin uuden foresterin hetikin mutta miksi luulet että minulla on OMAA rahaa mieti!

Käytetyn edut: saa paremmin varustetun auton pienemmällä rahalla. Ei auto ole loppu jos sillä on ajettu vaikkapa 50tkm ei ainakaan ne autot joita olen omistanut.

Sinulla on nyt omaa rahaa, mutta jos ostaisit uuden oman auton, niin sitä olisi huomattavasti vähemmän.

Mihin oikein säästät sitä? Kuoleman jälkeiseen elämäänkö? Voin vakuuttaa, sitä ei ole.

• rahaa?
        ensivuonna vaihtuu kirjoitti:

Periaate? Mistä se "periaate" sinulle siunaantui ja miksi? Onko sinulla muita?

Mieti, niinkö? Sinulla on siis oikein OMAA rahaa. Minulla ei ole penniäkään, jos OMA raha mitataan niin, että perstaskussa on rahaa enemmän kuin velkaa. Näkökulmakysymys jälleen, mitä on OMA raha ja mitä muu rahanarvoinen omaisuus.

Uuden edut: saa ajaa UUDELLA, korkkaamattomalla autolla, täydellä pitkällä takuulla. Uusi auto haisee hyvältä. :)

Ei 50 tkm ajettu tietenkään loppu ole, ei kai kukaan sellaista väittänytkään. Mutta miten niin käytettynä saa paremmat varusteet?

• ILKEILIJÄLLE
        ihan tosta vaan kirjoitti:

Sinulla on nyt omaa rahaa, mutta jos ostaisit uuden oman auton, niin sitä olisi huomattavasti vähemmän.

Mihin oikein säästät sitä? Kuoleman jälkeiseen elämäänkö? Voin vakuuttaa, sitä ei ole.

En oikein keksi miksi huvikseen heittää rahaa VASTIKKEETTA hukkaan ?

Säästä? äh ja pöh on vaan rahoittava vaikutus kun ei ole tilit miinuksella.

Omaisuuteni jää lapsilleni ja he saavat tehdä sille mitä huvittaa. Elän nyt joka heteä mutta ihmetyttää mistä näitä vittuilevia ihmisiä tulee heh.

• Koeta nyt vaan ymmärtää
        rahaa? kirjoitti:

Periaate? Mistä se "periaate" sinulle siunaantui ja miksi? Onko sinulla muita?

Mieti, niinkö? Sinulla on siis oikein OMAA rahaa. Minulla ei ole penniäkään, jos OMA raha mitataan niin, että perstaskussa on rahaa enemmän kuin velkaa. Näkökulmakysymys jälleen, mitä on OMA raha ja mitä muu rahanarvoinen omaisuus.

Uuden edut: saa ajaa UUDELLA, korkkaamattomalla autolla, täydellä pitkällä takuulla. Uusi auto haisee hyvältä. :)

Ei 50 tkm ajettu tietenkään loppu ole, ei kai kukaan sellaista väittänytkään. Mutta miten niin käytettynä saa paremmat varusteet?

Kun olet niin viisas.

Periaate on sinulle vieras asia. MInulla on muutama periaate jotka perustuu ihan järkeen.

Selitän sinulle tyhjätaskulle: kun on omaa rahaa ei velkaa ei tyule lamaa talouteen koskaan = helppo ostaa laman uhreilta sekä muilta onnenonkijoilta omaisuutta kun heillä on velkaa ja ei rahaa ja vouti vie ellei myy pakko hintaan halvalla velka omaisuuttaan pois jne ymmärrät varmaan mutta et halua .

Oma raha on metka juttu koeta jos vaan pääset jotenkin semmoiseen vaikka on se vaikeaa jos on tyhjätasku.

Huom voisin hakea uuden auton mutta en tarvitse semmoista.En saa vipoja uuden auton hajusta ei vaan vaikuta mitään minun arvoasteikolla ja en kyllä ole pahanhajuista auto omistanut ikinä.

Oh et sitten ymmärrä varuste hintajuttua ?? en usko että olet niin yksinkertainen arvostan sinut hieman ylemmäksi mieti itse se asia.

• paskanjauhanta
        Koeta nyt vaan ymmärtää kirjoitti:

Kun olet niin viisas.

Periaate on sinulle vieras asia. MInulla on muutama periaate jotka perustuu ihan järkeen.

Selitän sinulle tyhjätaskulle: kun on omaa rahaa ei velkaa ei tyule lamaa talouteen koskaan = helppo ostaa laman uhreilta sekä muilta onnenonkijoilta omaisuutta kun heillä on velkaa ja ei rahaa ja vouti vie ellei myy pakko hintaan halvalla velka omaisuuttaan pois jne ymmärrät varmaan mutta et halua .

Oma raha on metka juttu koeta jos vaan pääset jotenkin semmoiseen vaikka on se vaikeaa jos on tyhjätasku.

Huom voisin hakea uuden auton mutta en tarvitse semmoista.En saa vipoja uuden auton hajusta ei vaan vaikuta mitään minun arvoasteikolla ja en kyllä ole pahanhajuista auto omistanut ikinä.

Oh et sitten ymmärrä varuste hintajuttua ?? en usko että olet niin yksinkertainen arvostan sinut hieman ylemmäksi mieti itse se asia.

ketjut pitäisi ylläpidon poistaa, koska eivät liity Subaru-autoihin millään tavalla.

• äijäuhoa

Kun olet niin viisas.

Ei hirveän sivistynyttä paatosta. Mies joka tietää, miten pitää tehdä.

• se on
        paskanjauhanta kirjoitti:

ketjut pitäisi ylläpidon poistaa, koska eivät liity Subaru-autoihin millään tavalla.

Subaruista puhuttaessa voi nuo varuste-
        asiat unohtaa, sillä niissä on kaikki
        tarvittavat varusteet jo tehtaalla val-
        miikkisi asennettuina, halusi niitä tai ei.

• hyvin sanottu siellä
        paskanjauhanta kirjoitti:

Mistä nämä asian vittuilijat oikein tulevat ? kyseessä on subaru ei mikään muu.

• ei valmisteta

Kun olet niin viisas.

Jonkun pöljän on aina lunastettava ne uudet autot, että saadaan periaateen miehille käytettyjä.

• Kolmas fore alla

2,5 turbo automaatti vie itsellä melko tarkkaan kympin satasella keskikulutuksena. Tankkausvälin kulutus vaihdellut puolella litralla suuntaan tai toiseen, mut kympin se sekalaisessa ajossa vie.

Itse pidän kulutusta kohtuullisena verrattuna ominaisuuksiin.

Ajotyyli on mulla sellainen rivakka, mutta turvallinen, eli reippaita kiihdytyksiä ja ohituksia, mutta ainoastaan lievää ylinopeutta.

• äkstee

Hei

Olen ajanut 30 tuhatta 2007 käyttöönottamallani 2.5 XT automaatilla. Ei moittimista missään mielessä. Pitävät toiset tuota 4-portaista automaattia vanhanaikaisena, saattaahan se sitä olla, mutta nuo 4 riittää hyvin tuollaisen koneen ja neljän vetävän pyörän välissä.
      Kun olin 10 tuhatta ajanut, kaikki bensat ja kilometrit tekivät kulutukseksi 10,5 l/100km. Tuon jälkeen en ole seurannut. Bensahan on taas halpaa :)

Auto kokonaisuudessaan minun mieluinen.

• Jukix1

mieltä!
        Myös XT automaatin omistajana 4 portainen
        automaatti on loistava; se pelaa, ei tarvitse
        muuta!

T: Jukix1

• Forester myytävänä

2,5 T A. Rekisteröity keväällä, kilometrejä alle 15 000. Jos kiinnostaa, niin laita joku anonyymimailiosoite vastaukseksi. Jatketaan keskusteluja. Ainoastaan suora kauppa kiinostaa, ei vaihtoa. Edullisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3286
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe