Kauan aikaa

menee?

Jos saatte joululahjaksi koneen ilman käyyttistä sen laittamiseen toimintakuntoon? Äsken asensin ubuntun ja päivitykset ynnä ohjelmat joita tarviin aikaa alle tunti.

13

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bnjqvvcu

      Mä saan lahjaksi koneen voittaja-vistalla varustettuna, enkä millään paska lelux-linuxilla !!!

      • Viestisi olemattomasta laadusta huomaa ettei sinulla ole tietoteknisiä taitoja ollenkaan joten etköhän pian saa survottua sen vistasi umpitunneliin. Älä sitten sentään itke vaikka asenteestasi päätellen sinulla on kaikki vaadittavat ominaisuudet.


      • Pentti Viitonen
        exergy kirjoitti:

        Viestisi olemattomasta laadusta huomaa ettei sinulla ole tietoteknisiä taitoja ollenkaan joten etköhän pian saa survottua sen vistasi umpitunneliin. Älä sitten sentään itke vaikka asenteestasi päätellen sinulla on kaikki vaadittavat ominaisuudet.

        Sulla menee kun laitat yhdistät Ubuntuun,Ubs Digi-tv,monitoimitulostimen,Ipodin,kännykän,medikaukosäätimen,digikameran,langattoman näppäimistön ja hiiren,wlan yhteyden,mulla hommaan menee about puolituntia-tuntia ,tyrkkään vaan ajurit Vista_koneeseen, olen sen verran Ubuntua värkännyt että jos ei sopivia ajureita löydy homma työ ja tuskan takana eikä onnistu sittenkään.


      • näinkin kauan
        Pentti Viitonen kirjoitti:

        Sulla menee kun laitat yhdistät Ubuntuun,Ubs Digi-tv,monitoimitulostimen,Ipodin,kännykän,medikaukosäätimen,digikameran,langattoman näppäimistön ja hiiren,wlan yhteyden,mulla hommaan menee about puolituntia-tuntia ,tyrkkään vaan ajurit Vista_koneeseen, olen sen verran Ubuntua värkännyt että jos ei sopivia ajureita löydy homma työ ja tuskan takana eikä onnistu sittenkään.

        Katsotaampa.
        Usb digitv mokkula, omani toimi samantien kun kytki kiinni.
        Ipodia en kytke kun en mokomaa paskaa omista enkä halua. Sen sijaan oma creativen zen soitin toimaa Ubuntun kanssa ihan vain kytkemällä se kiinni.
        Kännykkää ei tarvitse kytkeä koneeseen, miksi ihmeessä? Jotain teknonörtteilyä taas.
        Mediakaukkari toimi ton usb digi sovittimen kanssa samalla kun sovitin itse. ei ongelmia eikä extra ajureita.
        Oma Canon 400D toimi mainiosti ubuntussa, kuvien siirto koneelle paljon nopeampaa kuin vistassa.
        Sama koskee langatonta näppistä ja hiirtä, plug and play.
        Wlan toimi myös paremmin ubuntussa kuin vinukassa. Vista tunnisti buffalon wlan dongelin flashmuistiksi. Ubuntussa toi toimi 2 minuutin säätämisen jälkeen. (pitää vain osata lukea niitä ohjeita!)
        Niin ja hyvin toimii myös toi HP:n monitoimilaite ubuntussa.

        Kauan menee kun asennat vaikka winxp:n tyhjään koneeseen ja sen jälkeen miljoona päivitystä ja muutamat servicepakit kaikki softat.
        Ubuntussa tulee mukana about kaikki oleellinen mitä voi tarvita, Windowsin mukana ei juuri mitään. Notepad ja media center joka ei osaa sekään ilman extra kodekkeja soitella kuin mikkiksen omia formaatteja.


      • Pentti Viitonen kirjoitti:

        Sulla menee kun laitat yhdistät Ubuntuun,Ubs Digi-tv,monitoimitulostimen,Ipodin,kännykän,medikaukosäätimen,digikameran,langattoman näppäimistön ja hiiren,wlan yhteyden,mulla hommaan menee about puolituntia-tuntia ,tyrkkään vaan ajurit Vista_koneeseen, olen sen verran Ubuntua värkännyt että jos ei sopivia ajureita löydy homma työ ja tuskan takana eikä onnistu sittenkään.

        Mulla ei ole mediakaukosäädintä eikä monitoimitulostinta, ihan vaan pelkkä värilaser jonka asentaminen kesti ehkä muutaman minuutin.
        Ipodiakaan en omista mutta kännykkä bluetoothilla, wlan, langaton näppis & hiiri, digikamera ja digi-Tv on. En ole kellottanut aikoja, digi-tv:hen joutui asentamaan vähän firmwarea johon meni hetki aikaa, aloittelijalla varmaan olsi kestänyt kauemminkin.

        Yksi selkeä puute linuxissa on, kunnollisen puhelinsoftan puuttuminen vai joko se nokia on saanut pcsuiten linuxille tehtyä? toisaalta vaikka mulla on se pcsuite joka windowskoneessa niin en ole käyttänyt sitä viimeiseen vuoteen tai pariin ollenkaan. Kyllä sillä aluksi jaksoi leikki mutta surkeat valokuvat ja peltitölkkisoitin eivät innostaneet joten homma hyytyi. Joskus jotain tiedostoja siirtelen linuxin ja puhelimen välillä mutta todella harvoin. Tämä ei tarkoita etteikö linuxiin pitäisi olla parempi puhelinsofta, kyllä pitäisi, vaikka MINÄ en ehkä tarvitse sitä niin MONI MUU tarvitsee, selkeä puute on.


      • Pentti Viitonen kirjoitti:

        Sulla menee kun laitat yhdistät Ubuntuun,Ubs Digi-tv,monitoimitulostimen,Ipodin,kännykän,medikaukosäätimen,digikameran,langattoman näppäimistön ja hiiren,wlan yhteyden,mulla hommaan menee about puolituntia-tuntia ,tyrkkään vaan ajurit Vista_koneeseen, olen sen verran Ubuntua värkännyt että jos ei sopivia ajureita löydy homma työ ja tuskan takana eikä onnistu sittenkään.

        Osoittaa todellista asiantuntemattomuutta yrittääkään nopeuskilpailua Linuxin kanssa.

        Digikamera kytkeytyy liittämällä se USB:hen. Kone ilmoittaa suunnilleen oho, löyty kamera, onks se tämän merkkine? Vastaat joo, on se, sen jälkeen kone kysyy ja mitäs aattelit tehrä sen kanssa, katsella kuvia vai latailla ne koneeseen? Vastaat aja koneeseen, katsellaan sitten myöhemmin, kone vastaa selevä ja alkaa imuttamaan.

        Tässä vaiheessa Windowsissa revitään vielä toisen asennus-CD:n sellofaaneja. ;)

        Esim. HP:n monitoimitulostin asennetaan kytkemällä USB-liitin koneeseen. Kone havahtuu ja raportoi moisen koneen löytyneen sekä valittaen ilmoittaa, että omissa tiedostoissa ei ole siihen ajureita. Haluaisitko ottaa yhteyttä pakettivarastoon? Joo, haluan. Kone ruksuttaa vähän aikaa, näyttää että tämmöiset löyty, asennetaanko? Joo, asenna vaan, näyttää ihan oikeilta. Kone asentaa ajurit ja äkkiä käyttäjä huomaa tulostuksen ja skannauksen toimivan.

        No, toimiihan se ajan kanssa winkussakin. Todellinen Windowsin helvetti alkaa siitä, kun talossa onkin kottikärryllinen digi- ja videokameroita, epälukuisa määrä tulostimia ja skannereita sekä leegio kännyköitä ja ämpärisoittimia. Sitä ajuri- ja apuohjelmasekasotkua ei selvitä Penttikään.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Osoittaa todellista asiantuntemattomuutta yrittääkään nopeuskilpailua Linuxin kanssa.

        Digikamera kytkeytyy liittämällä se USB:hen. Kone ilmoittaa suunnilleen oho, löyty kamera, onks se tämän merkkine? Vastaat joo, on se, sen jälkeen kone kysyy ja mitäs aattelit tehrä sen kanssa, katsella kuvia vai latailla ne koneeseen? Vastaat aja koneeseen, katsellaan sitten myöhemmin, kone vastaa selevä ja alkaa imuttamaan.

        Tässä vaiheessa Windowsissa revitään vielä toisen asennus-CD:n sellofaaneja. ;)

        Esim. HP:n monitoimitulostin asennetaan kytkemällä USB-liitin koneeseen. Kone havahtuu ja raportoi moisen koneen löytyneen sekä valittaen ilmoittaa, että omissa tiedostoissa ei ole siihen ajureita. Haluaisitko ottaa yhteyttä pakettivarastoon? Joo, haluan. Kone ruksuttaa vähän aikaa, näyttää että tämmöiset löyty, asennetaanko? Joo, asenna vaan, näyttää ihan oikeilta. Kone asentaa ajurit ja äkkiä käyttäjä huomaa tulostuksen ja skannauksen toimivan.

        No, toimiihan se ajan kanssa winkussakin. Todellinen Windowsin helvetti alkaa siitä, kun talossa onkin kottikärryllinen digi- ja videokameroita, epälukuisa määrä tulostimia ja skannereita sekä leegio kännyköitä ja ämpärisoittimia. Sitä ajuri- ja apuohjelmasekasotkua ei selvitä Penttikään.

        hehhe.. tuo pitää kyllä paikkansa että helvetillnen sotku siitä tulee. DVD-asemien kylkiäisenä tulee nippu erilaisia poltto- ja videoeditointisoftia, kameran mukana taas kuvankäsittelysoftaa.

        Erehdyin winkkuaikanani asentamaan Canonin digikameran mukana tulleen ohjelmiston, ei saatana siellä oli varmaan 10 eri ohjelmaa jotka nivoutuivat jollakin tavalla yhteen ja koko paketti oli helkkarin raskas. Aikani tuhtasin ja kiroilin sen kanssa kunnes poistin kaikki Canonin kamerasoftat ja tyydyin pelkästään hakemaan windowsilla ne kuvat johonkin tiettyyn kansioon.

        Käsittämättömän raskas ja sotkuinen systeemi oli, mun mielestä siinä kakussa ei ollut mitään hienoa tai hyvää vaan kokemuksena kamala. Vähän myöhemmin järkytyin kun kaverilla oli sama kamera ja se oli asentanut koko Canonin ohjelmiston ja KÄYTTI sitä ja mä jouduin huoltamaan sen konetta. Mä ehdotin että jos poistetaan koko hässäkkä mutta ei suostunut kun oli kuulemma niin hyvä.. no, makuasia mutta se että kone raksutti vartin niiden softien kanssa, munsta siinä ei ollut mitään hienoa mutta pidin kuin pidinkin turpani kiinni ;D


      • fiksut käyttää muuta

        Vista on luusereille ja siksi häviäjä eikä voittaja. Täysi floppi. Kuten sinäkin. Linux taas ei ole paska eikä lelu. Jos olet niin kädetön ettet osaa käyttää sitä niin sääliksi käy, älä sen takia mollaa sitä ettet ole normaaliälyinen etkä osaa käyttää.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Osoittaa todellista asiantuntemattomuutta yrittääkään nopeuskilpailua Linuxin kanssa.

        Digikamera kytkeytyy liittämällä se USB:hen. Kone ilmoittaa suunnilleen oho, löyty kamera, onks se tämän merkkine? Vastaat joo, on se, sen jälkeen kone kysyy ja mitäs aattelit tehrä sen kanssa, katsella kuvia vai latailla ne koneeseen? Vastaat aja koneeseen, katsellaan sitten myöhemmin, kone vastaa selevä ja alkaa imuttamaan.

        Tässä vaiheessa Windowsissa revitään vielä toisen asennus-CD:n sellofaaneja. ;)

        Esim. HP:n monitoimitulostin asennetaan kytkemällä USB-liitin koneeseen. Kone havahtuu ja raportoi moisen koneen löytyneen sekä valittaen ilmoittaa, että omissa tiedostoissa ei ole siihen ajureita. Haluaisitko ottaa yhteyttä pakettivarastoon? Joo, haluan. Kone ruksuttaa vähän aikaa, näyttää että tämmöiset löyty, asennetaanko? Joo, asenna vaan, näyttää ihan oikeilta. Kone asentaa ajurit ja äkkiä käyttäjä huomaa tulostuksen ja skannauksen toimivan.

        No, toimiihan se ajan kanssa winkussakin. Todellinen Windowsin helvetti alkaa siitä, kun talossa onkin kottikärryllinen digi- ja videokameroita, epälukuisa määrä tulostimia ja skannereita sekä leegio kännyköitä ja ämpärisoittimia. Sitä ajuri- ja apuohjelmasekasotkua ei selvitä Penttikään.

        Mielestäni kirjoitit nyt vähän epäasiallisesti, kun yleensä et niin tee.

        " Tässä vaiheessa Windowsissa revitään vielä toisen asennus-CD:n sellofaaneja."

        Asia ei todellakaan ole näin. Olen ammatikseni kuvaava ja tiedän kyllä, että kaikki yleisimmät ja vähemmänkin yleiset ajurit ovat valmiina esim. Vistassa: piuha vain kiinni ja siinä se. Viittaat HP:n monitoimivehkeeseen, joka saattaa toimia Linukassa juuri niin kuin sanot, mutta sitten onkin sata muuta, jotka eivät toimi. Huomaa, että itsekin käytän Linuxia, mutta käytän myös Winukkaa. Minä tarvitsen niitä molempia. Windows'in levyneheytyksestä, virus-, palomuuri ym. asioista kirjoittavat lähinnä Linux-papit, jotka haluavat liioitella asioita oman näkemyksensä tueksi. Minä en koskaan mitään eheyttele enkä turhia säätele, laitan vain ne softat, joita tarvitsen ja siinä se on. Molemmilla leireillä on taatusti ihan yhtä paljon, tosin erilaista säädettävää. HYVÄÄ JOULUA EDELLEEN!


      • fiksut käyttää muuta kirjoitti:

        Vista on luusereille ja siksi häviäjä eikä voittaja. Täysi floppi. Kuten sinäkin. Linux taas ei ole paska eikä lelu. Jos olet niin kädetön ettet osaa käyttää sitä niin sääliksi käy, älä sen takia mollaa sitä ettet ole normaaliälyinen etkä osaa käyttää.

        Vahvasti näyttää siltä, että sinä et osaa käyttää Vistaa. Kädetön, sääliksi käy! En silti mollaa Linuxia, osaan nääs käyttää sitäkin.


      • ThreeMice kirjoitti:

        Mielestäni kirjoitit nyt vähän epäasiallisesti, kun yleensä et niin tee.

        " Tässä vaiheessa Windowsissa revitään vielä toisen asennus-CD:n sellofaaneja."

        Asia ei todellakaan ole näin. Olen ammatikseni kuvaava ja tiedän kyllä, että kaikki yleisimmät ja vähemmänkin yleiset ajurit ovat valmiina esim. Vistassa: piuha vain kiinni ja siinä se. Viittaat HP:n monitoimivehkeeseen, joka saattaa toimia Linukassa juuri niin kuin sanot, mutta sitten onkin sata muuta, jotka eivät toimi. Huomaa, että itsekin käytän Linuxia, mutta käytän myös Winukkaa. Minä tarvitsen niitä molempia. Windows'in levyneheytyksestä, virus-, palomuuri ym. asioista kirjoittavat lähinnä Linux-papit, jotka haluavat liioitella asioita oman näkemyksensä tueksi. Minä en koskaan mitään eheyttele enkä turhia säätele, laitan vain ne softat, joita tarvitsen ja siinä se on. Molemmilla leireillä on taatusti ihan yhtä paljon, tosin erilaista säädettävää. HYVÄÄ JOULUA EDELLEEN!

        Pahoillani, otetaan sen verran takaisin, että kertoessani pitkästä käyttökokemuksestani Windowsin kanssa tarkoitan aina Windows2000/XP:tä.

        Vistaa ei ole eikä tule, vaikka en kanssa joutuukin taistelemaan, lähinnä asiakkaan ihmetellessä koneensa hitautta. Siivottu ja optimoitu on monta, kiitos vain.

        Linuxiin asennettiin asiakkaalle ajurit Canonin, Nikonin ja Panasonicin digikameroille sekä HP monitoimikoneelle ja keikka oli niin helppo, että piti keksiä ylimääräistä tekemistä skannerin ja tulostimen väriensäädössä, että kehtasi laskuttaakin jotain. ;)

        Kun on asentanut kolmen digikameran ajurit apuohjelmineen päivineen XP:hen, kuten aloittelija tekee on Windows polvillaan eikä enää nouse. Itselleni kävi tosin Canonin kanssa samoin kuin Exergylle, että yksi kamera riitti: se kolmasti kirottu Canonin ZoomBrowser kadotti koneesta kaikki USB-portit eikä niitä saanut takaisin kuin ZB poistamalla ja asentamalla emolevyn USB-ajurit uudestaan.


    • klklölkköl

      BSD:llä selviäisi selvästi nopeammin. Ubuntu on hidas rääpäle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe