FreePascal: MD5

pefpasfd

Miten Freepascalin md5-funktiolla voidaan merkkijono muuttaa hashiksi? Olen yrittänyt kaikilla tavoin, mutta vain pukkaa erroria ja mikä toi TMD5Digest oikein on?

4

761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Guillermo Pascal
    • Guillermo Pascal

      ..lukien sulla on puurot ja vellit sekaisin, hash tarkoitaa sekoittaa ei ole siis erillistä hash tilaa vaan vaan esim tässä tapauksessa md5 on se hash tila.

    • Delphiguru

      imuta netistä tämä:

      http://synapse.ararat.cz/files/synapse.zip

      Unit synacode:

      function MD5(const Value: AnsiString): AnsiString;

      Returns a binary string with a RSA-MD5 hashing of "Value" string.

      Tuo Synapse on kokoelma TCP/IP -toiminnallisuutta toteuttavia luokkia (siis EI komponentteja), mukana myös UDP, HTTP, FTP jne.

      Kyseinen MD5 toteutus ei sitten ole nopein mahdollinen, mutta jos ohjelmasi ei laske MD5 -summia gigatavujen kokoisista tietomääristä (esim. CD ja DVD -imaget) niin tuo ei välttämättä haittaa.

    • S85-58S

      TMD5Digest on tyyppi jossa säilytetään tuo MD5-tiiviste.

      Funktio MD5String muuntaa merkkijonon TMD5Digest-tyyppiseksi.
      Jos haluat sen merkkijonoksi niin funktio MD5Print taas muuntaa TMD5Digest-tyypin merkkijonoksi.
      (Kertaus: TMD5Digest on eräs tyyppi ja se on optimoitu MD5 käyttöön.
      Vertaa esim. tyyppiä Byte joka esittää kokonaislukuja väliltä 0..225
      tai TColor jossa on värejä esim. clRed )


      FreePascal:ssa ja Lazaruksessa MD5-tiivisteen käsittelyfunktiot ovat MD5 unit:ssa.
      Eli jos tätä haluaa käyttää niin niitä käyttävässä unit:n alussa olevassa uses-lauseessa oltava mainuttu myös md5.


      Voinet kokeilla vaikkapa tälläistä funktiota:

      function MjonoToHash( merkkijono: string ):string;
      var
      md5tavut:TMD5Digest;
      begin
      md5tavut := MD5String( merkkijono );
      result := MD5Print( md5tavut );
      end;


      Tuon saat toimimaan kokeilua varten Lazaruksessa (Delphi vatinee MD5 unit:n) .

      Luot Form:n jonne laitat Button, Edit ja Label-komponentit.
      Generoit Button:lle tapahtuman-käsittelijän jota täydennät
      seuraavasti:

      procedure TForm1.Button1Click( Sender: TObject );
      var
      s1, s2 : string;
      begin
      s1 := Edit1.text;
      s2 := MjonoToHash( s1 );
      Label1.Caption := s2;
      end;


      Muista vielä lisätä toi funktio ja uses-lauseeseen MD5.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      3006
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      14
      1051
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1008
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      886
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      854
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      764
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      660
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      635
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe