FreePascal: MD5

pefpasfd

Miten Freepascalin md5-funktiolla voidaan merkkijono muuttaa hashiksi? Olen yrittänyt kaikilla tavoin, mutta vain pukkaa erroria ja mikä toi TMD5Digest oikein on?

4

761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Guillermo Pascal
    • Guillermo Pascal

      ..lukien sulla on puurot ja vellit sekaisin, hash tarkoitaa sekoittaa ei ole siis erillistä hash tilaa vaan vaan esim tässä tapauksessa md5 on se hash tila.

    • Delphiguru

      imuta netistä tämä:

      http://synapse.ararat.cz/files/synapse.zip

      Unit synacode:

      function MD5(const Value: AnsiString): AnsiString;

      Returns a binary string with a RSA-MD5 hashing of "Value" string.

      Tuo Synapse on kokoelma TCP/IP -toiminnallisuutta toteuttavia luokkia (siis EI komponentteja), mukana myös UDP, HTTP, FTP jne.

      Kyseinen MD5 toteutus ei sitten ole nopein mahdollinen, mutta jos ohjelmasi ei laske MD5 -summia gigatavujen kokoisista tietomääristä (esim. CD ja DVD -imaget) niin tuo ei välttämättä haittaa.

    • S85-58S

      TMD5Digest on tyyppi jossa säilytetään tuo MD5-tiiviste.

      Funktio MD5String muuntaa merkkijonon TMD5Digest-tyyppiseksi.
      Jos haluat sen merkkijonoksi niin funktio MD5Print taas muuntaa TMD5Digest-tyypin merkkijonoksi.
      (Kertaus: TMD5Digest on eräs tyyppi ja se on optimoitu MD5 käyttöön.
      Vertaa esim. tyyppiä Byte joka esittää kokonaislukuja väliltä 0..225
      tai TColor jossa on värejä esim. clRed )


      FreePascal:ssa ja Lazaruksessa MD5-tiivisteen käsittelyfunktiot ovat MD5 unit:ssa.
      Eli jos tätä haluaa käyttää niin niitä käyttävässä unit:n alussa olevassa uses-lauseessa oltava mainuttu myös md5.


      Voinet kokeilla vaikkapa tälläistä funktiota:

      function MjonoToHash( merkkijono: string ):string;
      var
      md5tavut:TMD5Digest;
      begin
      md5tavut := MD5String( merkkijono );
      result := MD5Print( md5tavut );
      end;


      Tuon saat toimimaan kokeilua varten Lazaruksessa (Delphi vatinee MD5 unit:n) .

      Luot Form:n jonne laitat Button, Edit ja Label-komponentit.
      Generoit Button:lle tapahtuman-käsittelijän jota täydennät
      seuraavasti:

      procedure TForm1.Button1Click( Sender: TObject );
      var
      s1, s2 : string;
      begin
      s1 := Edit1.text;
      s2 := MjonoToHash( s1 );
      Label1.Caption := s2;
      end;


      Muista vielä lisätä toi funktio ja uses-lauseeseen MD5.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      69
      949
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      714
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      705
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      673
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      671
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      89
      592
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      40
      513
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe