FreePascal: MD5

pefpasfd

Miten Freepascalin md5-funktiolla voidaan merkkijono muuttaa hashiksi? Olen yrittänyt kaikilla tavoin, mutta vain pukkaa erroria ja mikä toi TMD5Digest oikein on?

4

761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Guillermo Pascal
    • Guillermo Pascal

      ..lukien sulla on puurot ja vellit sekaisin, hash tarkoitaa sekoittaa ei ole siis erillistä hash tilaa vaan vaan esim tässä tapauksessa md5 on se hash tila.

    • Delphiguru

      imuta netistä tämä:

      http://synapse.ararat.cz/files/synapse.zip

      Unit synacode:

      function MD5(const Value: AnsiString): AnsiString;

      Returns a binary string with a RSA-MD5 hashing of "Value" string.

      Tuo Synapse on kokoelma TCP/IP -toiminnallisuutta toteuttavia luokkia (siis EI komponentteja), mukana myös UDP, HTTP, FTP jne.

      Kyseinen MD5 toteutus ei sitten ole nopein mahdollinen, mutta jos ohjelmasi ei laske MD5 -summia gigatavujen kokoisista tietomääristä (esim. CD ja DVD -imaget) niin tuo ei välttämättä haittaa.

    • S85-58S

      TMD5Digest on tyyppi jossa säilytetään tuo MD5-tiiviste.

      Funktio MD5String muuntaa merkkijonon TMD5Digest-tyyppiseksi.
      Jos haluat sen merkkijonoksi niin funktio MD5Print taas muuntaa TMD5Digest-tyypin merkkijonoksi.
      (Kertaus: TMD5Digest on eräs tyyppi ja se on optimoitu MD5 käyttöön.
      Vertaa esim. tyyppiä Byte joka esittää kokonaislukuja väliltä 0..225
      tai TColor jossa on värejä esim. clRed )


      FreePascal:ssa ja Lazaruksessa MD5-tiivisteen käsittelyfunktiot ovat MD5 unit:ssa.
      Eli jos tätä haluaa käyttää niin niitä käyttävässä unit:n alussa olevassa uses-lauseessa oltava mainuttu myös md5.


      Voinet kokeilla vaikkapa tälläistä funktiota:

      function MjonoToHash( merkkijono: string ):string;
      var
      md5tavut:TMD5Digest;
      begin
      md5tavut := MD5String( merkkijono );
      result := MD5Print( md5tavut );
      end;


      Tuon saat toimimaan kokeilua varten Lazaruksessa (Delphi vatinee MD5 unit:n) .

      Luot Form:n jonne laitat Button, Edit ja Label-komponentit.
      Generoit Button:lle tapahtuman-käsittelijän jota täydennät
      seuraavasti:

      procedure TForm1.Button1Click( Sender: TObject );
      var
      s1, s2 : string;
      begin
      s1 := Edit1.text;
      s2 := MjonoToHash( s1 );
      Label1.Caption := s2;
      end;


      Muista vielä lisätä toi funktio ja uses-lauseeseen MD5.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1671
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1268
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1169
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      193
      930
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      888
    6. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      715
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      640
    Aihe