Visual Studio 2008

Koodari

Opiskelen insinööriksi AMK:ssa ja olen tutkintoni puolesta saanut käyttööni Microsoftin Visual Studio 2008-ohjelman. Sillä olen nyt kirjoittanut aika paljon pieniä ohjelmia komentoriville.

Voiko Visual Studiolla tehdä ohjelmia myös sulautettuihin järjestelmiin, kuten AVR-mikro-ohjaimiin? Eli kuuluuko siihen jotain latausohjelmaa ja miten näitä projekteja voi tehdä?

5

1429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi tehdä
      • Koodari

        Tarvitsen yksityiskohtaiset ohjeet. Mulla ei nimittäin ole käsitystä Visual studiosta muuten, kuin Win32-tyyppisten projektien suhteen.

        Olen tähän asti käyttänyt sulautettuihin järjestelmiin Codevision AVR-kääntäjän evaluaatioversiota. Koodin koon raja tuppaa välillä harmittamaan ja nyt kun mulla kerran on toi Visual Studio, en haluaisi ostaa Codevisionin kaupallista versiota. Se kun maksaa jotain 230 €.

        Eli yksityiskohtaisia ohjeita, joilla pääsee alkuun, jos kukaan tietää.

        Kiitos ja hyvää joulua.


    • if-else

      Periaatteessahan millä tahansa IDE:llä voi yleensä tehdä ohjelmia mikrokontrollerille. IDE vain pitää konfata käyttämään oikeaa kääntäjää, debuggeria, lataus ohjelmaa, yms. Eli pitää vain etisiä itseä miellyttävä kääntäjä, debuggeri, latausohjelma, projekti pohja, yms. netistä, ja konfata IDE sitten käyttämänä niitä. Jos valmista latausohjelmaa ei löydy, niin silloin pitää rakentaa itse. Tuon yhden viestin perusteella jonka kirjoitit, niin ongelmasi taitaa olla se, ettet ole löytänyt sopivaa kääntäjää (eli sellaista ilmaista jossa ei olisi koko rajoitusta). VS 2008:n mukana ei varmaankaan valitettavasti taideta toimittaa kääntäjää joka generoisi AVR koodia.

      Alla olevista linkeistä voisit ehkä löytää sopivan kääntäjän, jossa ei ole koko rajoitusta:

      http://www.avrfreaks.net/AVRGCC/
      http://winavr.sourceforge.net/

      Suosittelisin valitsemaan työkaluiksi (kääntäjä, debuggeri, latausohjelmisto, IDE, yms.) aina jonkin ilmaisen ja vapaan ohjelmiston jos loppupeleissä kuitenkaan ei halua maksaa, (eli välttämään kaupallisten softien ilmaisia evalointi, demo tai student versiota). Itselläni ei ole sen enempää kokemusta VS 2008, CodeVisionista:stä, kuin AVR:tä. Jos nykyisessä latausohjelmistossasi ei ole koko-rajoitusta(???), niin voit käyttää sitä jatkossakin. VS 2008:sta on varmaan saatavilla jonkinlainen Embbedded versio, jossa mukana suora tuki joillekin sulautetuille alustoille. Mutta epäilen, ettei siinä välttämättä ole tukea kohde prosessorillesi, ja se on ehkä tarkoitettu hieman järeämpiin sulautettuihin alustoihin. Todennäköisesti Eclipseen (IDE) löytyy jonkinlainen AVR plugi (yritä googlettaa Eclipse ja AVR), ja varmaan netistäkin löytyy enemmän tietoa ja apua Eclipse AVR yhdistelmään kuin VS 2008 AVR yhdistelmään. Alla nopeasti googlattu ohje Eclipse AVR yhdistelmään:

      www.cs.hut.fi/Studies/T-106.530/2006/eclipse-avr.pdf

      Jos työskentelet sulautettujen kanssa, niin kannattaa opetella käyttämään myös komentorivi työkaluja, jolloin IDE:n filosofia hahmottuu paremmin ja työkalujen konffaaminen IDE:een onnistuu helpommin ja nopeammin. Jos haluat valmiiksi kohde prosessorille konfiguroidun IDE:n (jossa mukana graafiset projekti velhot, I/O:n konfigurointi työkalut, otsikko tiedostot, kirjastoja, ohjeet, yms.), eli heti asentamisen jälkeen valmis, niin silloin ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin pysyä kaupallisissa/maksullisissa työkaluissa.

      Suosittelen kuitenkin IDE:ksi eplicseä.

      • if-else

    • hukassa uC:n kanssa

      Onkos kukaan bongannut netistä tällaista projektia? Suuntaa antavia ohjeita tarvittaisiin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe