Kirjautumisalue?

Juuseppi

Moi

Internetoperaattorini tarjoaa myös kotisivutilaa jonne olen tehnyt kotisivut. Nyt kuitenkin kaipaisin sinne myös sellaista osiota jonne pitää kirjautua (Perhekuvia sukulaisten tutkailtavaksi).

Kokeilin .htaccess ja .password tiedostoilla tekemistä ja kyseiset tiedostot hävisivät palvelimelle siirron jälkeen ja salattuihin hakemistoihin pääsi ihan normaalisti.

Voiko olla mahdollista, että operaattorini kotisivuserveri ei salli tällaisen salattujen osioiden tekemistä?

Ja onko vielä muita mahdollisia keinoja? Ja kerrottakoon, että olen koittanut guugletella tietoa, pääsemättä suurempiin saavutuksiin. =)

12

961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      htaccess tiedostot eivät näy normaalissa hakemistolistauksessa vaikka ne olisikin siirretty palvelimelle. Kannattaa käyttää esim. Filezilla ohjelmaa tiedostojen siirtelyyn palvelimelle, niin myös piilotetut tiedostot näkyvät.

      Salasanasuojauksen toimimattomuus voi johtua näppäilyvirheestä. Noudatithan ohjeita kun teit tiedostot?
      http://luth.adslinfo.us/htaccess.html

      • Juuseppi

        Filezillaa käyttelen FTP-ohjelmana. Kokeilin uudelleen antamasi sivun ohjeilla ja ei edelleenkään toimi. .htaccess ja .password tiedostot katoavat samoin tein kun lataan ne palvelimelle. Ilmeisesti salattuja sivuja ei saa sinne tehdä =(


    • kdqwokd eok oqo

      eli kysypäs nyt ensimmäiseksi operaattoriltasi, salliiko se nuo, pitäisi kyllä.

      Sitten avaa vaikka muistio (jos sinulla on windows) ja tee seuraavanlainen tiedosto:



      ja tallenna nimellä: cwd.php
      HUOM! ei .txt eikä muuta päätettä...

      Laita tiedosto palvelimellesi, ihan siihen ekaan kansioon...

      Sitten mene sivuillesi ja kirjoita tuo cwd.php vielä sen rivin päätteeksi ja ennen sitä / viiva...

      Nyt tiedät polun jonka tarvii siihen .htaccess tiedostoon....

      Tai jospa vaikka viisaammat neuvoo lisää...

      :)

      • Juuseppi

        Aukee tyhjä sivu jossa tekstinä =)


      • Höpö.
        Juuseppi kirjoitti:

        Aukee tyhjä sivu jossa tekstinä =)

        ..ja melkein veikkaan, ettei myös .htaccess -tiedostot. Tätä pitää kuitenkin kysyä palveluntarjoajalta. On valitettavan yleistä, että nuo operaattorin mukana tulevat ilmaiset alueet ovat tuollaisia (itselläni se tila on juuri tästä syystä tyhjänpanttina).

        Jollei nuo ole sivutilassasi sallittuja, niin vaihtoehdoksi jää vain sivujen (tai ainakin tämän salatun osan) laittaminen muualle.

        Ilmaiseksi löytyy ainakin http://www.co.cc/
        Noilla on kyllä palvelin valitettavasti kaukana sivistysvaltioista, rapakon takana ameriikan yhdysvalloissa. Tiellä silti toimii nuo. Voi olla jossain kotimaisissakin, mutta en tiedä. Joku tietävämpi voinee kertoa.


      • kdqwokd eok oqo
        Juuseppi kirjoitti:

        Aukee tyhjä sivu jossa tekstinä =)

        kenen nettiyhteys tai siis kotisivutila sinulla on?

        :)


      • Juuseppi
        kdqwokd eok oqo kirjoitti:

        kenen nettiyhteys tai siis kotisivutila sinulla on?

        :)

        elikkäs kainuun puhelinosuuskunta =)


    • kdqwokd eok oqo
      • Juuseppi

        ..mutta, en ole löytänyt vastauksia =)


    • kdqwokd eok oqo

      eli soita siihen ilmaiseen 0800 numeroon joka näkyy heti etusivulla ja kysy niiltä eikö niillä oikeasti ole php tukea tai .htaccess mahdollisuutta...

    • toimi....

      Tuo .htaccess toimii Apache palvelimella mutta ei IIS palvelimella, olisikohan niin että operaattorillasi on IIS palvelin käytössä ? IIS=InternetInformationServer eli Microsoftin serveriohjelmisto (saattaa olla nykyisin eri nimellä mutta tuskin osaa vieläkään Apachen "ominaisuuksia" vaikka ne ovat yleisesti käytössä monissa muissakin palvelinohjelmissa). Ainakaan aikaisemmin tuohon IIS systeemiin ei saanut kovin helpolla salasanan takana olevia sivuja ilman ylläpitäjän oikeuksia k.o. palvelimeen ellei ylläpito laittanut erillistä ohjelmaa tuotavarten.

      • Juuseppi

        Sainkin vastauksia operaattorilta kun kyselin sähköpostilla asiasta. Asiakasliittymiin ei ole mahdollista toteuttaa salattuja sivuja. Yritysliittymissä ominaisuus on kuitenkin olemassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe