täyskielto olisi

paras ratkaisu

Paukkujen ja rakettien aiheuttamiin ongelmiin.

26

1112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nutta se järki

      ainakin 1500 vakavemman ja 10-20 todella vakavan vamman sssnuta haluaisi täyskiellon.

      muta
      moni ei usko ennekuin tapahtuu.

      minullakin on lievä vamma, jai käteen pikk papatti ja räjähti,
      pitää näkö tarkista joka vuosi ja uusia ajokortti,
      olen tehnyt sitä lähes 20 vuotta.

      muuta siitä ei ole haittaa.

      • Siis jee.-.

        En minä vaan oo papatilla tommosia saanu ja piti penikkana yksitellen sytyttää niitä ja heittää. Muutama pamahti kädessä. Eikä mitää jälkiä jääny.

        Mut asiaan. Ne jotka niitä vammoja saa on yleesä päissään tai ei noudata niitä ohjeita miten niitä raketteja ja pommeja ammutaan. Ei voi muuta sanoa ku et tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

        Joka uus vuos ollaan ilman vammoja selvitty ku ollaan asianmukaiset varustukset hommattu ja sääntöjen mukaan pommeja ammuttu. Elikkä näin täällä.


      • se.
        Siis jee.-. kirjoitti:

        En minä vaan oo papatilla tommosia saanu ja piti penikkana yksitellen sytyttää niitä ja heittää. Muutama pamahti kädessä. Eikä mitää jälkiä jääny.

        Mut asiaan. Ne jotka niitä vammoja saa on yleesä päissään tai ei noudata niitä ohjeita miten niitä raketteja ja pommeja ammutaan. Ei voi muuta sanoa ku et tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

        Joka uus vuos ollaan ilman vammoja selvitty ku ollaan asianmukaiset varustukset hommattu ja sääntöjen mukaan pommeja ammuttu. Elikkä näin täällä.

        En minäkään huomannut mitään useaan vuoteen, vasta 40v- tarkastuksessa kun ajokorttia uusittiin huomattiin arpi juuri mustuaisen kohdalla.

        Se arpi osuu vain joskus näkökenttään pimeässä ja on hieman vaikea nähdä kun toinen silmä "kohdistuu 1 sek. arpeen", yleisesti se on aivan huomaamaton.
        --------------------------------

        "Mut asiaan. Ne jotka niitä vammoja saa on yleesä päissään tai ei noudata niitä ohjeita"

        näin tietysti on, 90 % hoitoon tulevista ovat täysin selviä,
        muta ohjeita ei noudateta, usein ei oel riittävän tiiviitä laseja.

        Niin älä ylpeile,
        eihän se vamma kaikille voi tulla, eikä minään vuonna ole tullut edes 0,3 % ampujista, mutta tulee kuitenkin yli 1000 kertaa usealle vuodessa kuin lottopotti.

        Mieti sitä kumman tulemiseen enemmän uskot ?


      • Ämiiaa

        Vaikka ite en sytytä rakettejä ja paukkuja. =D


      • Ämiiaa
        Ämiiaa kirjoitti:

        Vaikka ite en sytytä rakettejä ja paukkuja. =D

        TÄYSKIELTO MENIS PAUKKUJEN KOHALLE ÖVERIKSI!!!!!


      • kdsodkfop

        voi että pikkusenko papatti räjähti käessä ja aijai pikkunen jälki jäi kätösiin meeppä kuule muualle valittamaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • kuulkaas
        se. kirjoitti:

        En minäkään huomannut mitään useaan vuoteen, vasta 40v- tarkastuksessa kun ajokorttia uusittiin huomattiin arpi juuri mustuaisen kohdalla.

        Se arpi osuu vain joskus näkökenttään pimeässä ja on hieman vaikea nähdä kun toinen silmä "kohdistuu 1 sek. arpeen", yleisesti se on aivan huomaamaton.
        --------------------------------

        "Mut asiaan. Ne jotka niitä vammoja saa on yleesä päissään tai ei noudata niitä ohjeita"

        näin tietysti on, 90 % hoitoon tulevista ovat täysin selviä,
        muta ohjeita ei noudateta, usein ei oel riittävän tiiviitä laseja.

        Niin älä ylpeile,
        eihän se vamma kaikille voi tulla, eikä minään vuonna ole tullut edes 0,3 % ampujista, mutta tulee kuitenkin yli 1000 kertaa usealle vuodessa kuin lottopotti.

        Mieti sitä kumman tulemiseen enemmän uskot ?

        MINÄ USKON JEESUKSEN TOISEEN TULEMISEEN JA OMAAN TULEMISEEN MYÖS TNÄÄ SAAN PILLUA


    • Sinua...,

      KunkkuPaukulla percc.

      jos älysitte ^^ Per Cee Cee

      Lol :D

      • Ämiiaa

        NYT!


    • täyskielto voimaan

      Suunta on selvä ja toimenpiteitä laitetaan täytäntöön pikkuhiljaa. Ensin ampumista rajoitetaan alueellisesti ja pian kokonaan. Luultavasti ammuskelu tulee luvanvaraiseksi ja ilotulituksia saavat järjestää vain luvan omaavat tahot. Tämä on hieno asia, yhteiskunnalle, ympäristölle, eläimille sekä niille viattomille lapsiuhreille, jotka menettävät kallisarvoisen elämänsä täysin turhaan.

      • vaari vaan 51v

        olen sitä mieltä,
        heikkompiosaisia pitää holhota ja tehdä täyskielto,

        viime vuona tuli vammoja noin 110000 enemmän kuin lottomiljonäärejä ja vakavia vammoja tuli 1500,
        heikompiosaiset eivät vaan ole asioista tietoisia.


      • hudson
        vaari vaan 51v kirjoitti:

        olen sitä mieltä,
        heikkompiosaisia pitää holhota ja tehdä täyskielto,

        viime vuona tuli vammoja noin 110000 enemmän kuin lottomiljonäärejä ja vakavia vammoja tuli 1500,
        heikompiosaiset eivät vaan ole asioista tietoisia.

        kuten äsken jo sanoin, miksi päihteitä kielletä kokonaan. Ihmisiä kaatuu tuon tuosta.

        Toinen hyvä kiellon kohde olisi autot. Meluhaitat, itseäni ainakin rasittaa autojen äänet. Saastuminen ja onnettomuudet vielä lisäksi.

        0,15% vuodesta ammutaan ilotulitteita, 100% autoillaan ja poltetaan milloin mitäkin sätkää; ja ihmisiä kuolee. Eikö tuossa ole kaksi parempaakin syytä kieltää jotain.


      • TÄYSIN
        hudson kirjoitti:

        kuten äsken jo sanoin, miksi päihteitä kielletä kokonaan. Ihmisiä kaatuu tuon tuosta.

        Toinen hyvä kiellon kohde olisi autot. Meluhaitat, itseäni ainakin rasittaa autojen äänet. Saastuminen ja onnettomuudet vielä lisäksi.

        0,15% vuodesta ammutaan ilotulitteita, 100% autoillaan ja poltetaan milloin mitäkin sätkää; ja ihmisiä kuolee. Eikö tuossa ole kaksi parempaakin syytä kieltää jotain.

        Samaa mieltä! Tulla nyt tänne vineemään jostain ilotulitteista kun ympäri vuoden autoillaan tupakoidaan jne. Yksi tupakka ssastuttaa enemmän kun 1 kiinari. Joten menkääs muualle valittamaan.


      • möty
        vaari vaan 51v kirjoitti:

        olen sitä mieltä,
        heikkompiosaisia pitää holhota ja tehdä täyskielto,

        viime vuona tuli vammoja noin 110000 enemmän kuin lottomiljonäärejä ja vakavia vammoja tuli 1500,
        heikompiosaiset eivät vaan ole asioista tietoisia.

        minusta tuntuu että no raketeista valittajat haluu tahallaan ärsyttää ihmisiä jotka haluaa pitää hauskaa............


      • aika paskajuttu
        möty kirjoitti:

        minusta tuntuu että no raketeista valittajat haluu tahallaan ärsyttää ihmisiä jotka haluaa pitää hauskaa............

        minusta tuntuu kanssa samalta, että niitä vaan vituttaa ku ei itse saa ostaa paukkuja, minä ainakin oon paukuissa 24/7 mitäs siihen sanotte käden aukasija ruikuttajat ??????????????????????????????


    • Mistä vtn täyskiellosta.

      Itelle ei ole sattunut ikinä mitään vahinkoa ilotulitteiden kanssa, eikä satu. Koska noudatan käyttöohjeita.

      -Ammun aukealla paikalla, kuten esimerkiksi kentällä, järvenjäällä, ym.
      -Suuntaan raketin poispäin taloista ja ihmisistä
      -Sytytän TURVALANGAN ja poistun takavasemmalle niin kauas kuin mahdollista. (20m päähän)
      -Pidän hauskaa ja nautin raketeista.

      Helppoa, eikä vain?

      Sitten ei todellakaan vois vähempääkään kiinostaa, jos joku amisrunkkari puhkoo itsensä ja muitten silmät sillä, että ampuu jotain roomalaisia kädestä. Tai tunkee kissanpieruja kaljapulloihin.

      Oikein semmosille, jos sattuu vahinkoa, että EI käy sääliksi.

      • itselle sattuu

        Itelle ei ole sattunut ikinä mitään vahinkoa ilotulitteiden kanssa, eikä satu. Koska noudatan käyttöohjeita.
        -----------------------------

        jos tuohon turvallisuusajattelun perustat, siihen saakka on turvallistaitselle sattuu

        voisin sanoa että meillä oltu aviossa 40v ja kaikki 4 lastakin yli 15 vuotta,
        yhtään ei ole ollut avio-ongelmia, avioliittoneuvolat ja koko avioerokäsitteen voisi lopettaa.

        aivan samoin, 42v on autoiltu ja lapsetkin n 18 vuotta, yhtään ei oel peltejä kolhittu,
        korjaamot loppuisivat jos kaikki olisi sellaisia hissuttelijoita kuin me.

        mutta, puoliso vaan on terveysalalla ja päivystämässäkin uudenvuoden,

        on nähnyt monta itkevää isoa ihmistä vuosien varrella ja onpa joku hätäpäissään kertonut olevansa todella varakas ja luvannut kymppitonneja jos saa näkönsä,
        eli pyytänyt että hänet ohjattaisiin parhaaseen mahdolliseen hoitoon.

        et tiedä elämästä kuin se iloisen puolen,
        voin kertoa että aina kannata olla "pikku pessimisti", jotta se iloinen elämä jatkuu aluksi ainakin 80-v ikään, eikä sekään ole paljoa, on vain isovanhemmat tuon ikäisiä.


      • pakahduksissa
        itselle sattuu kirjoitti:

        Itelle ei ole sattunut ikinä mitään vahinkoa ilotulitteiden kanssa, eikä satu. Koska noudatan käyttöohjeita.
        -----------------------------

        jos tuohon turvallisuusajattelun perustat, siihen saakka on turvallistaitselle sattuu

        voisin sanoa että meillä oltu aviossa 40v ja kaikki 4 lastakin yli 15 vuotta,
        yhtään ei ole ollut avio-ongelmia, avioliittoneuvolat ja koko avioerokäsitteen voisi lopettaa.

        aivan samoin, 42v on autoiltu ja lapsetkin n 18 vuotta, yhtään ei oel peltejä kolhittu,
        korjaamot loppuisivat jos kaikki olisi sellaisia hissuttelijoita kuin me.

        mutta, puoliso vaan on terveysalalla ja päivystämässäkin uudenvuoden,

        on nähnyt monta itkevää isoa ihmistä vuosien varrella ja onpa joku hätäpäissään kertonut olevansa todella varakas ja luvannut kymppitonneja jos saa näkönsä,
        eli pyytänyt että hänet ohjattaisiin parhaaseen mahdolliseen hoitoon.

        et tiedä elämästä kuin se iloisen puolen,
        voin kertoa että aina kannata olla "pikku pessimisti", jotta se iloinen elämä jatkuu aluksi ainakin 80-v ikään, eikä sekään ole paljoa, on vain isovanhemmat tuon ikäisiä.

        mun mielestä uusi vuosi on parempi päivä kun joulu ja synttärit yhteensä tykkään ampua kavereiden kanssa ja suunnitella jotain ampumis hommia niillä

        joskus olemme oleet vähän sotaakin
        superkivaa


      • Juuri niitä
        pakahduksissa kirjoitti:

        mun mielestä uusi vuosi on parempi päivä kun joulu ja synttärit yhteensä tykkään ampua kavereiden kanssa ja suunnitella jotain ampumis hommia niillä

        joskus olemme oleet vähän sotaakin
        superkivaa

        vahinkoja sattuu, ku niillä leikitään. Mutta mun mielestä valtion ei ole mitään velvoitetta olla huolissaan, jos jotku saa vahinkoa aikaan, ku jokainen on itse vastuussa ampumisista.


      • toiset tekevät,
        pakahduksissa kirjoitti:

        mun mielestä uusi vuosi on parempi päivä kun joulu ja synttärit yhteensä tykkään ampua kavereiden kanssa ja suunnitella jotain ampumis hommia niillä

        joskus olemme oleet vähän sotaakin
        superkivaa

        kaiken maailman onnettomuuksia ja toiset niistä lehdissä lukevat, se osana työllistää useita lehtiä.

        hyvä kun joku kokeilee onneaan ja ottaa omia henkilökohtaisia riskejä,
        elämä ilman onnettomuuksia olisi siltaosin köyhää.


      • ^Et tällee^
        toiset tekevät, kirjoitti:

        kaiken maailman onnettomuuksia ja toiset niistä lehdissä lukevat, se osana työllistää useita lehtiä.

        hyvä kun joku kokeilee onneaan ja ottaa omia henkilökohtaisia riskejä,
        elämä ilman onnettomuuksia olisi siltaosin köyhää.

        Pöpejä ne jotka leikkii raketeilla!!!


      • sit muutama miljoona
        ^Et tällee^ kirjoitti:

        Pöpejä ne jotka leikkii raketeilla!!!

        pöpi, olen pöpi, pee-ööö-pee-ii, pöpi... ja nyt ketkä tääl valittaa raketeist ja muista ilotulitteista ni kuitenki niitä ihastelette uv:n yönä...


      • NIHH
        sit muutama miljoona kirjoitti:

        pöpi, olen pöpi, pee-ööö-pee-ii, pöpi... ja nyt ketkä tääl valittaa raketeist ja muista ilotulitteista ni kuitenki niitä ihastelette uv:n yönä...

        ne pamahtaa taivaalle HUOMISILTANA-
        H
        A
        L
        U
        S
        I
        T
        T
        E

        TAI

        E
        T
        T
        E
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111111111111111111233445567


    • Ananasse

      Tyhjänpäiväisen valittamisen ja niuhottamisen täyskielto olisi paras ratkaisu kaikkiin ongelmiin niin.

    • plööööh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

      miks sä tänne tuut vineemää tollasesta? jos sua kyrsii ni puhu jollekki joka voi tehä jotai mutta miks ne pitäis kieltää?????????????????????? se on ihmisten oma vika jos alka pelleilemää mutta miks se pitäis kieltää kaikilta?????

    • raketti-mies

      armeija voisi pamautella varastojaan kaupunkien toreilla ilman luoteja. Jysättelisivät aukeilla paikoilla minne yleisö näkisi ja tuntisi miten maa tärähtää ja taivsa leimahtaa.
      Ei tartteisi sitten ihmisten ostella omia pommeja niin paljoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe