Pikkuhiljaa

alkaa

tuntua siltä, että Suomessa on kaksi mahdollisuutta suhtautua henkilökohtaiseen koskemattomuuteensa. Laillinen vaihtoehto (ryöstötilanteessa) on ottaa turpiinsa tai puukosta ja menettää omaisuuttaan toivoen että pystyy vielä elämään normaalia elämää tulevaisuudessa. Pitää myös kestää se, että ryöstäjä(t) saavat ehdollista ja pienen korvausvelvoitteen uhrille, jota eivät todennäköisesti tule koskaan maksamaan.

Toinen, laiton, mutta yleisesti sivistyneessä maailmassa hyväksytty ja normaaliin järkeen ja oikeustajuun perustuva vaihtoehto on pistää mahdollisuuksien mukaan vastaan käyttäen tarvittavia voimakeinoja ja näin estää ryöstön onnistuminen. Tähän tarvitaan tietysti jonkinlaista kättä pitempää, mutta koska itseään ei saa puolustaa, niin kaikki tehokkaat itsepuolustusvälineet ovat laittomia.

Suomen oikeuslaitos on menettänyt kunnioituksensa kansalaisten silmissä, enkä itsekään pidä rikoksena enkä tuomittavana pitää laitontakin itsepuolustusvälinettä mukana, jos nuhteeton kansalainen kokee sen tarpeelliseksi. Oikeusjärjestelmän rapautumisen myötä on alkanut yleistyä asenne, joka antaa yksilölle enemmän harkintavaltaa eri lakien noudattamisen suhteen. Oikeutta kun ei välttämättä saa kuin itse siitä huolehtimalla.

2

725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lievä älyvamma

Luulisin että jos lainsäätäjät ja tuomarit joutisivat törkeiden raiskausten,väkivallan tai varkauksien kohteeksi tuomioista tulisi oikeudenmukaisempia.
      Nykyisin kun rikollinen voi palkata rikoksen kohteeksi joutuneen kustannuksella huipputuomarin (varaton saa valita valtion laskuun),tällaiseen taas uhrilla ei usenkaan ole varaa,joten tuomio lievä tai erittäin lievä.

• aika usein

nämä "nuhteettomien kansalaisten laittomat itsepuolustusvälineet" muuttuvat lauanataiaamuyöstä nakkikioskin jonossa joksikin ihan muuksi kuin "itsepuolustusvälineiksi".

Shaatana sä kähmit mun naista..

Muuten kirjoituksesi sisälsi osin asiaakin.
      Kannataa vaan se "laiton itsepuolustusväline" napata mahdollisuuksien mukaan sieltä tilannepaikalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      124
      5938
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4326
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      58
      2741
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2558
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1855
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1524
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      34
      1382
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      24
      1331
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      26
      1157
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1111
    Aihe