Paleltaa

Sen taas niin moni saanut kokea,
kylmät välinpitämättömät katseet.

Jouluinen retki
on Jouluyö,luona kirkon
sen suuren kynttilöin
valaistun kuusen.

Käpertynyt pieneks istuu
kasvonsakki vasten rintaansa
vain tuntien oman pienen lämmön.

Toivoen vielä
jospa nuo kynttilät lämpöä sois
alla kylmän valon,on Jouluyö.

Hän siinä unta näkee
kodinlämmön sen tuntee
kuulee laulut tutut.

Näkee kodin sydämen
odottavan, on portti auki
isän rakastavan katseen.

Oman repaleisuutensa tuntien
kylmät iskut sydämessään paleltaen
näkee portti on auki
puolitiehen isä tulee.

Joku koskettaa
tuntee käteensä kylmään
käsi lämmin tarttuu.

On Jouluyö luona kuusen
joku kotiinsa lämpöön vie
rakkaus kulki
avas lahjan suurimman.

.

8

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      molemmat hehkuu runossasi. Löydän siitä
      yksinäisen ihmisen kirkossa, joka hiljentyy ja
      kaipaa toista ihmistä, käden lämpöä omalleen.

      Tässä on niin paljon koskettavia aineksia, että
      kyynel melkein kirpoaa silmään lukiessa. Sinulla
      on ihmeellinen taito tiivistää ihmisen tuntemuk-
      set näihin runoihisi Liisa.

      Käsinkosketeltavaa tunnelmaa alusta loppuun.

      Kynttilöiden loistetta Tapanin-iltaasi ja kiitos
      runostasi.

      • Joulun valon lämmön
        sen toivois osakseeen jokainen.
        Alla epäonnistuneen nutun,
        piiloutunnu kokee Jouluna
        suurimman kylmyyden, yksinäisyyden.

        Rakkaus kulkee puettuna vaatimattomuuteen,
        samalle tasolle laskeutuu
        mis kohtaa, kohtaavat tapahtuu se toisiasia.
        Sydänten ovet avautuneet ja rakkaus läsnä
        samalla tasolla ollaan yhdessä hoitopöydällä.

        Sinulle jälleen kiitos,
        kuten näät katsotaan ja
        kaukaaki kierretään.

        Eilen sydäntäni lämmittävää
        minä ja lapset kokoontuneina
        Luojani miten kiitänkää.
        Kuulen sanan äiti
        tunnen rakkauden ja sen lämmön.

        Sydämellinen ajatus luokses
        Liisan aamuiselta tieltä


    • tiiger-66

      runosi lämpöinen sulattaa
      talvisen jäänkin*

      koskettavan hienoo*

      hyvää tätä loppuvuotta
      kohta uus vuosi
      ja uudet kujeet* *wirn*

      tigrutin voimahali
      hymyn kera* :)

      • Voi miten onkaa koskettannu
        ei heillä oo ketää
        ei kättä joka koskettas.
        Näitä olen nähny ja
        jonkin verran kohdannukki.
        Miten sieltä katuojasta
        sieltä on noussu.

        Rakkaus - on kädet, jalat
        rinnalla kappaleen matkaa
        silloin kun on vaikeaa.

        tiiger-66
        Olemme lämpöä toisillemme
        kiitoskorissani ne monet
        Sinun ojentamat sanat.

        Hyvää vuoden loppua ja
        Uutta Vuotta 2009..Liisa


    • *MURUKULTA*

      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      ¨¨Koskettavan kertomuksen Liisa toit
      ¨¨Lämpöä kädestä lähimmäisen hälle soit
      ¨¨Kulkee näin henki hyvyyden
      ¨¨Yksinäinen tunsi viimein sen

      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

      Kiitos Liisa, herkästä runostasi tämä jos joku sopii Joulun aikaan ja kyllä muutenkin!

      • Onhan kautta aikojen jo ollu,
        joku sanoiks pukenu.
        "suun ruoka juoma meno muu,
        laps hankeen hukkuu unhoittuu"

        Joulun valo sen nähdä ja
        etäisyyden kylmyyden
        pois toivois sydänten teiltä.
        Rakkaus astua vois
        lahja suurin lämmön lois.

        Valon jokos huomaat sen,
        loikkinnu tännekki, eroittuu portaatki.
        Hymyn kiitoksen myötä luokses..Liisa


    • pups

      tämä runo on hieno,
      se saa ajattelemaan, että on paljon ihmisiä, joilla ei ole jouluyötä, ei lämmintä kotia, ei kinkkua, ei kynttilää, ei lähimmäisiä, joiden kanssa joulua voisi viettää. Kiitos muistutuksesta, se meinaa unohtua tämän yltäkylläisyyden keskellä.
      Et juuri tuota runollasi tarkoittanut, se ymmärrän, mutta sen minä siitä löysin.

      • Ihan sieluuni koskee, onhan heitä.
        Heki varmaan kaipaa lämpöä,
        käden kosketusta, katsetta valoa,
        missä ihmisarvon selkärankaa oikastas.

        Yhdessä olla
        ne hetket jää lähtemättömästi mieleen,
        rakkaus on liekki, matkalle tielle.

        pups
        tällä runolla halusin tuoda heidät esiin,
        yks kipupiste, ymmärrän.
        Sinulle lämmin kiitos, katoit pöytää heille.
        ajatukseni yhäti kulkee teillä noilla..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe