Onni ja Rauha

pups

Onnin ja Rauhan ikkunassa
on yksi punainen kynttilä palamassa.
Siinä yhdessä liekissä yhdistyvän
näen kahden sielun toisiaan hyväilevän.

Kun Onni ja Rauha aikoinaan
maalta kaupunkiin muuttivat kahdestaan,
antoi rakkaus ja usko huomiseen
silloin rohkeuden nostaa siivilleen
kaikki haaveet ja toiveet paremmasta,
niin toisenlaisesta elämästä.

Ei se helppoa ollut, ei tietenkään.
Kävi tuulet ja myrskyt myös kynttilään.
Sen liekki joskus jo sammui, vaan uudestaan
sen pieni rakkauden hehku sai palamaan.
Alta tuhkankin vielä he löysivät
pienen kipinän, jonka liekkiin sytyttivät.

Siellä Onnin ja Rauhan ikkunassa
on liekki punaisen kynttilän palamassa.
Se rauhaa loistaa ja onnea säteilee.
Pieni tuulonen joskus vain hipaisee.
Siinä liekissä rakkauden kynttilän
näen kahden sielun toisiaan hyväilevän.

12

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan että

      voe, voe!

      • pups

        sano vain, kiitos sanoistasi.


    • runo64-1

      ...sopisi vaikka laulujen sanoiksi.
      sain todella ihmeellisen mielikuvan tästä-näin
      kodittomia kuin amerikoissa missä he pakkasten
      aikaan polttavat roskia tynnyrissä lämmitellen
      ja laulavat tälläistä tarinaasi unelmoiden
      ja toivojen parempaa...

      no jotenkin tunsin tässä jotakin henkilökohtaista
      mutta huippuhieno on runosi,
      todellinen lukuelämys.
      tässä runossa viihtyy monta kertaa.

      kolme kertaa eläköön pupsille!!!
      sanojen ihmeelliselle taikurille!!!

      • pups

        sentään kolmea eläköötä ;-)
        Sinulle kolme eläköötä palautteesta!

        Ihminen taitaa unelmoida aina paremmasta.
        Hienon mielikuvan löysit runosta, sait heidät nousemaan minunkin mielikuviini.
        Kiitos palautteestasi.


    • Ihanasti olet runoks luonu,
      "Onni ja Rauha"

      Pohjosen junassa tulossa
      kapsäkkini kans minäki.
      Ajotus ihmeellinen
      kynykselle ilmestyi, mies!
      Josta puhkes rakkaus tarina
      taivaita hipovaa,
      ei oltu köyhiä, vaikka ei mitää ollu.
      Päätäni pyöritän,
      taivas mitä sainkaa,
      sain niin paljon.

      Aseet
      "Onni ja Rauha"
      niillä on hyvä sitä yhteistä tietä käydä.
      "antoi rakkaus ja usko huomiseen
      silloin rohkeuden nostaa siivilleen"

      pups
      Rakkaus raamit sisällään
      palaa "punanen kynttilä"
      Tämä oli kuin elämän filminauhaa, kiitos.Liisa

      • pups

        tässä runossa erään rakkauden
        tarinaa varrelta vuosien
        se tarina jatkuu yhä edelleen
        vaikka kutsun Onni sai taivaaseen
        joulun alla he joutuivat toisistaan
        Isän Taivaisen tahdosta luopumaan
        mutta liekissä punaisen kynttilän
        näen sielujen toisiaan hyväilevän


    • lindalinda1

      tässä todella kulkee onni ja rauha,
      Rauha ja Onni tyynesti säe säkeeltä. Sielujen hy-
      väily ja toisaalta myrskyt, jotka sammuttivat
      liekin syttyäkseen uudelleen.

      Rakkauden kynttilä hehkuu,
      ja sielut hyväilevät jälleen toisiaan.

      Tämä oli todella kaunis ja ajatuksellinen runo.

      • pups

        Voi että on hieno palaute.
        Niin kauniisti kirjoitettu.
        Kiitos.


    • tiiger-66
      • pups

        kiitos sanoista...ja musiikista, kauniita.
        "Onni" ja "Rauha" eivät luovuttaneet milloinkaan, se ei varmaan edes koskaan tullut heille mieleen. Ainutlaatuisia ihmisiä, ainutlaatuinen rakkaus.


    • tomppa2006

      ...millainen sattuma runokirjoittajia kohtaa...

      En ole koko päivänä käynyt palstalla. Rupesin iltasella kirjoittamaan omaa runoani ja sain sen valmiiksi juuri äsken. Lähetin omani runoni palstalle ja rupesin lukemaan muiden runoja. Olen päässyt nyt kohdallesi sinun runoosi ja mitä löydän:

      Punaisen kynttilän, heh!

      Selvä todiste siitä, miten ajatusmaailmamme osittain kohtaavat, ainakin runoudessa. Eikä minua todellakaan plagioinnista voi syyttää, runomme ovat kovin erilaiset.

      Pidin erityisesti tuosta kirjoitustavastasi, tavallaan katsot ulkopuolisena tapahtumaa, jonka välität lukijoille. Paljon rakkautta on hienossa runossasi. Minä tykkäsin.

      • pups

        ovat kauniita, ne sopivat hyvin kenen tahansa runoon, jokunen niitä täällä nyt joulun aikaan ollut ilonamme. Ne kuuluvat jouluun, nuo punaiset kynttilät. Ja valkoiset myös, väliäkös värillä, kunhan liekki palaa kauniisti.

        Kiitos palautteestasi, se toi taas mukavaa oloa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe