lasinkirkasta jäätä

kerppulintu

Kaamoksen
synkimpänä hetkenä
Pimeys riisti itselleen
hetkeksi vallan

Viiltävä terä
leikkasi puun sydäntä
katkaisten
hellyydeltä oksan

..............................

Pieni lintu painautui
yhä lähemmäksi
Puun jäistä runkoa
ja värisi hiljaa

Se aavisti lähdön:

Tuska kiteytyisi
timanteiksi
ja siitä tulisi
menetyksen surua
voimakkaampi

..............................

Sillä tuskan
kristallinkirkkaat
säikeet
olivat sieluun
kivettynyttä
rakkautta,

kaunista
ja katoamatonta
kuin ikijää
vuorten
syvänteissä

8

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerppunen!

      • kerppulintu

        kommentistasi, Jääneito. Ne runot tulevat joskus sieltä sielun syvänteistä, niin varmaan useimmilla muillakin. On hyvä, että voi purkaa tunojaan runoiksi. Se helpottaa. Kerppunen.


    • Runosi tekee minuun viiltoja,
      sillä kun näin minuun tekee
      se on satuttanut sanomallaan.

      Olet saavuttanut tällä
      jotain syvällistä,
      jonka pistos puhkoo
      herkkyyden rajoja

      ja se on jo paljon
      se.

      • kerppulintu

        Kiitos paljon, mutta en haluaisi satuttaa ketään.
        Herkkyytemme - toisaalta se voi olla myös voimavara.
        kerppunen


      • kerppulintu kirjoitti:

        Kiitos paljon, mutta en haluaisi satuttaa ketään.
        Herkkyytemme - toisaalta se voi olla myös voimavara.
        kerppunen

        Kyllä - hyvän runon täytyy
        satuttaa ja herättää,niin
        että se saa ajattelemaan

        - pinnan alle.

        Hyvä kerppunen...suo Anteeksi,jos
        joskus epähuomiossa laitan
        - kepponen - saanko synninpäästön,
        vai joudunko ikuiseen helvettiin.
        Hyvä päätös tämän yöni viimeiselle
        kommentilleni ... Sinulle Rauhaa !


    • tomppa2006

      ...että runoa lukiessa tulee sanoista aluksi kylmä ja sen jälkeen ajatuksista kuuma...

      Hyvä runo tekee niin, näin se on nähtävä. Pidin runosi tunnelmasta, voimakas lukunautinto.

      • kerppulintu

        Kommenttisi on mieltäylentävä. Ajattelin nimittäin juuri, että tulikin taas tunnepuuskassa kirjoitettua runo ja lähetettyä se oikopäätä kaikkien luettavaksi...
        -kerppunen-


    • Hienosti kuvakieltä
      missä piemeys, kylmyys
      sillä tiellä
      "Tuska kiteytyisi
      timanteiksi
      ja siitä tulisi
      menetyksen surua
      voimakkaampi"

      "lasinkirkasta jäätä"
      "Sillä tuskan
      kristallinkirkkaat
      säikeet
      olivat sieluun
      kiteyttynyttä
      rakkautta"

      kerppulintu
      kirkkaat säteet läpäisseet
      esiin hienoin viilloin, kaunista koskettava.
      Kiitos tämä on "lasinkirkasta jäätä"...Liisa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe