ZyXEL P-600 series ja WLAN; asennus

mite tää toimii

Eli uusi otsikon tietojen mukainen laatikko on kytketty koneeseen, mutta mukana tulleiden ohjeiden mukaan ei vaan asennus onnistu. osaako kukaan sanoa mitä kannattaisi tehdä?

14

26786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnistuu se, mikäli laite ei ole viallinen, mikä taas on epätodennäköisempää kuin ohjeiden noudattamatta jättäminen, anteeksi vain.

    • minä onnistuin
      • vähän

        noilla videoilla pääsin jo pidemmälle, mutta kun muutin ip osoitteen, asennuskin rupesi onnistumaan muttei yhdistänyt sillä ip osoitteella enää internettiin ja asennus keskeytyi ja rupesi valittamaan että tarvii internetyhteyden.. kannattaako jo tässä vaiheessa tilata asiantuntija kotikäynnille?


      • ohjeita
        vähän kirjoitti:

        noilla videoilla pääsin jo pidemmälle, mutta kun muutin ip osoitteen, asennuskin rupesi onnistumaan muttei yhdistänyt sillä ip osoitteella enää internettiin ja asennus keskeytyi ja rupesi valittamaan että tarvii internetyhteyden.. kannattaako jo tässä vaiheessa tilata asiantuntija kotikäynnille?

        Ja tee sen mukaisesti. Joku asia on jäänyt sinulta vähän keskentekoiseksi. Ohjeet ovat todellakin tehty noudatettaviksi, eikä vain suunnilleen sinnepäin.


      • että adsl-modeemin_
        vähän kirjoitti:

        noilla videoilla pääsin jo pidemmälle, mutta kun muutin ip osoitteen, asennuskin rupesi onnistumaan muttei yhdistänyt sillä ip osoitteella enää internettiin ja asennus keskeytyi ja rupesi valittamaan että tarvii internetyhteyden.. kannattaako jo tässä vaiheessa tilata asiantuntija kotikäynnille?

        asetusten säätämistä varten muuttamasi ip-asetukset verkkoyhteyksissä (tcp/ip lisäasetukset) unohtuivat palauttaa automaattisen ip:n haun muotoon.
        "kun muutin ip osoitteen, asennuskin rupesi onnistumaan muttei yhdistänyt sillä ip osoitteella enää internettiin ja asennus keskeytyi j"

        Modeemin hallintaan vievällä ip:llä et tosiaan nettiin pääse, vain hallintasivulle.

        Kerran vielä ohjeet läpi...


    • salaukset sitten lisäksi

      Itse tein näillä:
      Kytket modeemin virta- ja puhelinjohdot, laitat virran modeemiin, odottelet pari minuuttia ja laitat mikron hakemaan WLAN-verkkoja ja sitten yhdistät löytämääsi uuteen verkkoon, jonka nimi taisi olla ZyXEL. Sitten vaan surffaat netissä. Windowsissa pitää olla IP-osoitteiden haussa automaattiasetukset päällä.

      Jos jo olet muuttanut asetukset vääriksi, pitää palata tehdasasetuksiin... Hm... tehdasasetuksissa voi olla väärät operaattorin VPI/VCI-arvot, joten ne pitää sitten laittaa kohdalleen. Ja oletus on, että modeemisi on reitittävä ja että laajakaistasi myös toimii reitittävänä, sillä silloin on kaikkein helpointa: voit surffata netissä samaan aikaan kuin käyttää hallintaohjelmaa IP-osoitteella 192.168.x.x, molemmat langattomasti.

      Ja sitten jos haluat laittaa salauksia, niin se on eri juttunsa, mutta sekin on suoraviivainen homma. Vaihda SSID:ksi jokin muu kuin ZyXEL. Vaihda hallintaohjelman salasana. Laita päälle MAC-osoitteen tarkistus (selvitä ensin mikrosi MAC-osoite). Ja voit sitten laittaa liikenteen salauksiakin, mutta ole tarkkana, sillä jos jokin menee pieleen (esim. kirjoitusvirhe), et saa yhteyttä enää WLANilla. Mutta verkkopiuhalla saat silloinkin.

      Suositus: käytä hallintaohjelmaa vain verkkopiuhan kanssa eli ei WLANin kautta, koska jos joku sattuisi seuraamaan langatonta liikennettäsi, voisi hän saada silloin selville salasanasi ja suojausasetuksesi.

      Tässä jotain... toivottavasti on apua.

      • olen yrittänyt

        kytketty on noin, mutta kun yrittää kytkeä sinne langattomaan niin rupeaa valittamaan ettei saa yhteyttä vaikka signaali on hyvä


      • zipper90
        olen yrittänyt kirjoitti:

        kytketty on noin, mutta kun yrittää kytkeä sinne langattomaan niin rupeaa valittamaan ettei saa yhteyttä vaikka signaali on hyvä

        elikkä ei onnistu käyttämään WLAN. Menin zyxelin videoppaan läpi monta kertaa, http://www.zyxel.fi/web/video_oppaat.php , mutta kun tulee ihan erinäkösenä ne ikkunat, elikkä ei näy mitään WLAN vaihtoehtoa lisäksi se että salasana ei ole 1234 vaikka olen pistänyt sen tehdasasetuksille, vaan siihen tulee automaattisesti salasana, jolla pääsee eteenpäin. Vista käytös. Miten pitäis edetä?


      • telemies
        zipper90 kirjoitti:

        elikkä ei onnistu käyttämään WLAN. Menin zyxelin videoppaan läpi monta kertaa, http://www.zyxel.fi/web/video_oppaat.php , mutta kun tulee ihan erinäkösenä ne ikkunat, elikkä ei näy mitään WLAN vaihtoehtoa lisäksi se että salasana ei ole 1234 vaikka olen pistänyt sen tehdasasetuksille, vaan siihen tulee automaattisesti salasana, jolla pääsee eteenpäin. Vista käytös. Miten pitäis edetä?

        vaihda tarjotun salasanan tilalle 1234 niin pääset eteenpäin. Laite tarjoaa automaattiseksi salasanaa jolla voi vain katsella joitain asetuksia....


      • zipper90
        telemies kirjoitti:

        vaihda tarjotun salasanan tilalle 1234 niin pääset eteenpäin. Laite tarjoaa automaattiseksi salasanaa jolla voi vain katsella joitain asetuksia....

        ei hyväksy 1234 salasanaa, vaikka olen pistänyt sen monta kertaa tehdasasetuksille. Kokeillut monta kertaa. En ymmärrä miks se ei hyväksy 1234 salasanaa...


      • zipper90
        zipper90 kirjoitti:

        ei hyväksy 1234 salasanaa, vaikka olen pistänyt sen monta kertaa tehdasasetuksille. Kokeillut monta kertaa. En ymmärrä miks se ei hyväksy 1234 salasanaa...

        Tietääkö kukaan mitä pitäisi tehä? Pitääkö kutsua asiantuntia paikalle vai?


      • IT-aasientuntija
        zipper90 kirjoitti:

        ei hyväksy 1234 salasanaa, vaikka olen pistänyt sen monta kertaa tehdasasetuksille. Kokeillut monta kertaa. En ymmärrä miks se ei hyväksy 1234 salasanaa...

        Ihan hyvä vaan jos verkon aktiivilaitteissa on itsessään nykyään jo sen verran älyä että eivät hyväksy mitään yleistä default passua.

        Tehdasasetukset ja oletussalasanat on sitä varten että sen saa palautettua käyttökelpoiseksi esim. omistajan vaihdoksessa tai muuten kadonneen passun tilalle, ei siksi että ne voisi jättää käyttöön kun ovat "helppoja muistaa". Niitä 1234 / 0000 salasanoja EI ole tarkoitettu käytettäväksi pysyvästi.

        Naapuris kakaratkin osaa arvata kokeilla niitä jos vain sattuu kiinnostamaan.


    • aram1

      kuka tietää miten voi vaihtaa salasana? ZYXEL 661HNU
      ilmoitakaa [email protected].
      kiitos

    • miksi näin

      Minäkin olen ihmetellyt tätä: Windowsilla ei pääse edes järjestelmänvalvojana adslmodeemin asetuksiin, aina tulee "aikakatkaisu".
      Samaan modeemin kytketyllä linuxdistrolla pääsee helposti modeemin kaikkiin asetuksiin.

      Miksi Windowsissa on estetty adslmodeemin asetuksiin pääsy? Niillä laitteen oletustunnuksilla (admin, 1234) ei edes pääse asetuksiin jotta voisi vaihtaa salasanan. Windowsilla EI VOI hallita adslmodeemia!
      Linuxdistrolla adslmodeemin hallinta on varsin helppoa ja täydellistä.

      Itsellä on ollut Zyxeliä ja Telewelliä ja näissä molemmissa on sama ongelma eli Windowsilla ei pääse laitehallintaan. Linuxdistrolla on voinut hallita molempia modeemeita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      298
      6569
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      147
      5020
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2172
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1573
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1512
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1215
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1138
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      949
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      47
      867
    10. 46
      823
    Aihe