että millainen on käytettynä? Huoleton ja vähävikainen kenties vai viihtyykö korjaamolla ja ruostuuko helposti? Entäs ajomukavuus ja onko hiljainen ajossa? Lämmityslaitteen riittävyys suomen oloihin? Plussat ja miinukset kiitos.
Kokemuksia Sebringistä
76
23544
Vastaukset
- Ruuhkakivi
Viat jotka ovat olleet aina (viim. 15 vuotta)ja joita ei valmistaja ole viitsinyt korjata: jarrut ja vaihdelaatikko...auton/merkin laatu sieltä paremmuuslistan loppupäästä...ei näitä kukaan osta; siksi tehdaskin on menossa konkurssiin.
- *********
minusta voi lukea viaksi, jos autossa on jarrut ja vaihdelaatikko. Kannattaisi vähän tarkentaa mitä vikoja noissa on esiintynyt. Jarrulevyt kieroontuvat kun kuluvat tarpeeksi (näinhän joka autossa). Laatikkoviat johtuvat yleensä huoltamattomuudesta (eli ei viitsitä vaihdattaa niitä öljyjä silloin kun pitäisi) väärästä käytöstä (ei tosin sebringissä todennäköistä, jossei yritetä hinata) ja väärästä öljymerkistä öljynvaihdon yhteydessä. Eli ei oikeastaan mitään autosta vaan käyttäjästä johtuvaa. Kaikissa yli 5 vuotta vanhoissa autoissa on taatusti ruostetta. Ruosteen määrä ja leviävyys määräytyykin sitten auton hoidon mukaan. Kerran viikossa pesty ja 3-4 kertaa vuodessa vahatussa autossa ei päällepäin näkyvää ruostetta pitäisi olla. Ruosteenestokäsittely taas pitää koteloista ruosteen pois.
Viimeiseksi taidan vielä korostaa että EN OMISTA CHRYSLERIÄ vaan USA GM:n tuotteen. - taitaa nyt
********* kirjoitti:
minusta voi lukea viaksi, jos autossa on jarrut ja vaihdelaatikko. Kannattaisi vähän tarkentaa mitä vikoja noissa on esiintynyt. Jarrulevyt kieroontuvat kun kuluvat tarpeeksi (näinhän joka autossa). Laatikkoviat johtuvat yleensä huoltamattomuudesta (eli ei viitsitä vaihdattaa niitä öljyjä silloin kun pitäisi) väärästä käytöstä (ei tosin sebringissä todennäköistä, jossei yritetä hinata) ja väärästä öljymerkistä öljynvaihdon yhteydessä. Eli ei oikeastaan mitään autosta vaan käyttäjästä johtuvaa. Kaikissa yli 5 vuotta vanhoissa autoissa on taatusti ruostetta. Ruosteen määrä ja leviävyys määräytyykin sitten auton hoidon mukaan. Kerran viikossa pesty ja 3-4 kertaa vuodessa vahatussa autossa ei päällepäin näkyvää ruostetta pitäisi olla. Ruosteenestokäsittely taas pitää koteloista ruosteen pois.
Viimeiseksi taidan vielä korostaa että EN OMISTA CHRYSLERIÄ vaan USA GM:n tuotteen.joka viikko pestä autoa.Ei sebring ruostu sen kummenkin kuin mikään muukaan merkki.
- ********
taitaa nyt kirjoitti:
joka viikko pestä autoa.Ei sebring ruostu sen kummenkin kuin mikään muukaan merkki.
hoitaa autoaan tyylillään. Kyllä minä pesen auton lähes joka viikko. Tosin kelien mukaan joskus useamminkin. Enkä tarkoittanut, että Sebring sen nopeammin ruostuisi kuin muutkaan.
Tuota polttoaineenkulutusta pohditaan tuossa keskustelussa toisaalla ja totean, että Sebringiä ja muita pikkukutosella varustettua autoa hankkiessa ei kannata pientä polttoaineen kulutusta pistää ykköseksi listalle. Itse olen autoillut tuosta -80 luvun alusta alkaen ja koskaan en autoa hankkiessani ole kauhistellut polttoaineen kulutusta, vaan ostanut sellaisen kuin on sattunut huvittamaan ja mihin on ollut varaa. Toki polttoaineenkulutus täytyy tietää, koska siitä osittain tietää onko moottori kunnossa, jos kulutus paljon muuttuu normaalista voi edessä olla murheita. - TyytyväinenC
Mulla on Sebring 2002 V6 ja sillä on ajettu melkein 250 tuhatta kilsaa. Jarrut toimivat kuin uudet. Kovastakin vauhdista jarruttaessa jarrutusvoima tuntuu jakautuvan tasaisesti ja auto ei lähde vääntämään. Vaihdelaatikossa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Täytyy muistaa, että Sebring ei ole mikään urheiluauto ja repimällä saa minkä tahansa rikki.
Maantieautona ykkösluokkaa. Kulkee kuin juna eikä tarvitse tehdä korjausliikkeitä. Maantiellä kuluttaa tasaisella 80km/h n. 8 litraa ja oikein taloudellisesti ajamalla sen saa viemään alle kasin. Jos haluaa V6-voimaa ulos niin sit vie motarilla vaikka 15 litraa.
Oikein mukava auto kun muistat ostaa sen 2.7L V6 Limited (Luxury) mallin. - Rysseli_
Kateelliset ne jaksaa täällä kirjoitella kun itsellään varmaan vain joku sarjatuotanto jokapojalla oleva Audi, Bemari tai Volvo :D
- 2006
signature edition malli.Vaihdoin syksyllä pienmpiruokaiseen.Autohan on mukava ajaa talvellakin ja lämmintä hytissä riittää hyvin.Minulla vaan uudesta asti moottorin häiriövalo sytty palamaan vähän väliä,vaihdettiin säteilylämmitin lokilämmittimen tilalle ja pari kertaa happitunnistimia,mutta ei auttanut.Muuten pelas ihan moitteetta ja vielä kerran,se on mukava auto ajella,kun vaan ei veis niin paljon bensaa,kyllä tietysti kaikille kutoskoneella oleville autoille menovesi maittaa.
- Anonyymi
Minulla Signature 2006 (säteilylämmitin, lohkolämmitin sytyttää häiriövalon) Häiriövalo syttyi viimeksi 10v sitten kun kovalla pakkasella käytin vain 30 sek. Auton täytyy lämmetä, opin kerrasta.
- Anonyymi
3.3 V6 bensa toyota 7.5 maantie
- täältä
ei kannatta mitään kysellä...
Katsoppas tuolta kokemuksia/vinkkejä
http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/viewtopic.php?t=183&mforum=chryslercluboff
Itsellä ollut nyt reilu 2 vuotta 2003 facelift mallin Sebring 2.7 LX eikä ole tarvinnut korjaamolla seisottaa,jarrupalat olen vaihtanut ym kulutusosaa.
Bensaa vie pääosin taajama ajossa 10.9l satasella(9000km ajotietokoneen lukema)matkassa n.8l
Mut loput näet ko. sivustolta.- kulutuksesta
kaupunkiajossa menee 12-14 litraa sadalla kilometrillä.
- ihmeellinen,
kulutuksesta kirjoitti:
kaupunkiajossa menee 12-14 litraa sadalla kilometrillä.
auto,kun kaupungissa kuluttaa tuplaten sen mitä maantiellä,ei ainakaan omani kuluta.
- ajat
ihmeellinen, kirjoitti:
auto,kun kaupungissa kuluttaa tuplaten sen mitä maantiellä,ei ainakaan omani kuluta.
pelkästään kaupunkiajoa,niitä vajaan 10 kilsan pyrähdyksiä,niin varmasti kuluttaa.Ei mulla niin huonoa autoa ollut,että väljyyttään olis kuluttanut,kun ostin sen uutena 2006.
- asiaa..
2005 malli ja eka jenkkiauto, ensin oli pientä samaa fiilistä kuin kuin sulla että uskaltaako ostaa, mutta nyt puoli vuotta käyttäneenä en ole kuin tosi tyytyväinen. Auto on iso ainakin mun mittapuilla kun riisikupilla ajelin 11 vuotta ennen tuota, 2.4L menee ihan tarpeeksi mulle ja bensaakin vie, mutta päivittäiset matkat on lyhyitä, joten en sitä kulutusta edes ottanut huomioon autoa ostaessa.
Ilmastoinnit ja nahat piti saada uuteen autoon, tuossa ne on ja kaikki on pelannut moitteettomasti tähän asti, huollot vaan maksaa, mutta on niitä muitakin paikkoja joissa ne perushuollot saa tehtyä.
Kaikkein hiljaisin auto tuo ei ole, mutta vakaa ja mukava ajettava. Ulkonäkö Sebussa oli se mistä olen aina tykännyt, lähinnä se iso grilli edessä!!
Talviajossa ihan ok, ikkunat kyllä aukeaa ja lämmintä riittää, mulla on vaan niin lyhyet matkat että siinä ajassa ne ei vielä kunnolla aukea, mutta lämppäri auttaa.
Ja se Wow-efekti mikä tulee kun menee parkkipaikalle, on se niin hienon näköinen..=) - vm2002
Uudesta asti ajanut 58000km. Vikoja ei ole ollut (ihmiset ei usko sitä kun kyse on Craisusta, mutta se on heidän murheensa).
Positiivista: Huoleton mukava auto.
Negatiivista: Bensaa kuluu varsinkin kaupungissa, vaikka onkin 2.0 -koneella.
Ruostetta ei ole yhtään. Otin autolle uutena Tuff Kote -käsittelyn.- Sebu
Millaisella kulutuksella pääset kaupunkiajossa? Ohjearvo näyttää olevan 12,7l noissa vaihtoautoliikkeiden ilmoituksissa. Onko miten lähellä totuutta?
- vm2002
Sebu kirjoitti:
Millaisella kulutuksella pääset kaupunkiajossa? Ohjearvo näyttää olevan 12,7l noissa vaihtoautoliikkeiden ilmoituksissa. Onko miten lähellä totuutta?
Siinä se 12-14 litraa kaupungissa syö. Kesällä vähemmän ja talvella loskakelillä enemmän. Kaasujalan käytöllä on myös merkitystä. Maantiellä olen päässyt jopa alle 8 litran alle satasen nopeudella. Homman juju on siinä, että automaatin momentinmuuntimen pitää olla lukkiutuneena (eli siis käytännössä suurin vaihde ajossa). Kaupunkiajossa automaatti luistaa hiukan suurimman osan ajasta ja aiheuttaa tehohäviötä.
- sen verran
vm2002 kirjoitti:
Siinä se 12-14 litraa kaupungissa syö. Kesällä vähemmän ja talvella loskakelillä enemmän. Kaasujalan käytöllä on myös merkitystä. Maantiellä olen päässyt jopa alle 8 litran alle satasen nopeudella. Homman juju on siinä, että automaatin momentinmuuntimen pitää olla lukkiutuneena (eli siis käytännössä suurin vaihde ajossa). Kaupunkiajossa automaatti luistaa hiukan suurimman osan ajasta ja aiheuttaa tehohäviötä.
kuluttaa kaupungissa ja maantielläkin normaalisti ajaessa menee 8-9,5 litraa/100km.
- 96camaro
sen verran kirjoitti:
kuluttaa kaupungissa ja maantielläkin normaalisti ajaessa menee 8-9,5 litraa/100km.
Omistan camaron kasin koneella(yli 230hp). Vekotin menee maantiellä satkun nopeudessa varovaisella kaasulla 9.5-10litraan. Kaupunkikulutus plus 3-5litraa. Aikas hassua jos pikku sebring vie noinkin paljon ainetta? Aikas huonosti suunniteltu 2000luvun peliksi. Camaro siis 96vm
- ...
96camaro kirjoitti:
Omistan camaron kasin koneella(yli 230hp). Vekotin menee maantiellä satkun nopeudessa varovaisella kaasulla 9.5-10litraan. Kaupunkikulutus plus 3-5litraa. Aikas hassua jos pikku sebring vie noinkin paljon ainetta? Aikas huonosti suunniteltu 2000luvun peliksi. Camaro siis 96vm
En tiedä puhutko koneesta vai autosta mutta sebring on samankokoinen ja vähän korkeampi auto. Sitäpaitsi tuon 230hp saa jo nykyään tolla 2.7 koneella irti vaikkakin sebringissä se on toki 'vain' 205hp, jopa 2.0 koneilla päästään lähemmäs 200 lukemia ahtamattomana. Parin litran kulutuksen nousu sataselle on jo paljon.
- eipähän
96camaro kirjoitti:
Omistan camaron kasin koneella(yli 230hp). Vekotin menee maantiellä satkun nopeudessa varovaisella kaasulla 9.5-10litraan. Kaupunkikulutus plus 3-5litraa. Aikas hassua jos pikku sebring vie noinkin paljon ainetta? Aikas huonosti suunniteltu 2000luvun peliksi. Camaro siis 96vm
tuo ton ikänen ikänen camaro ole sebua kummempi,
taitaa oma massatkin olla samaa luokkaa.
Mutta sen kummemmin kehumatta niin mun mielestä
oikeat jenkit on tehty ennen energia kriisiä... - ...
eipähän kirjoitti:
tuo ton ikänen ikänen camaro ole sebua kummempi,
taitaa oma massatkin olla samaa luokkaa.
Mutta sen kummemmin kehumatta niin mun mielestä
oikeat jenkit on tehty ennen energia kriisiä...se on kyl totta, harmi vaan ettei nykyään voi käyttää.. ottasin sebuunkin mielelläni jonkun vanhan 8 pyttysen työntötankomoottorin jossa on vielä ne ''kunnon äänet''
- 96vm camaro
... kirjoitti:
se on kyl totta, harmi vaan ettei nykyään voi käyttää.. ottasin sebuunkin mielelläni jonkun vanhan 8 pyttysen työntötankomoottorin jossa on vielä ne ''kunnon äänet''
Lähtökohtahan on et mietin camaron vaihtoa perheautomaisempaan sebringiin. Olis tilaa ja mukavuutta. Tehoa ja ulkonäköäkin kohtuullisesti ja varmasti helppo siirtymä muutenkin. Mutta tuo kulutus puoli ei ole sitä mitä odotin.
- Mach 1
eipähän kirjoitti:
tuo ton ikänen ikänen camaro ole sebua kummempi,
taitaa oma massatkin olla samaa luokkaa.
Mutta sen kummemmin kehumatta niin mun mielestä
oikeat jenkit on tehty ennen energia kriisiä...Olen täysin samaa mieltä.
Seuraava hankinta on -71 Mustang Mach 1, -69-70 Chevy Chevelle tai -69-70 Oldsmobile 442 - muskelia kehiin! ja isolohkolla :) - Camaro vm 96
Mach 1 kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä.
Seuraava hankinta on -71 Mustang Mach 1, -69-70 Chevy Chevelle tai -69-70 Oldsmobile 442 - muskelia kehiin! ja isolohkolla :)Noh nuo vanhat kyllä uljaita laitteita,mutta valitettavan kalliita. Mitään en osta mikä on nostanut hintaa noin reilusti pienellä aikaa. Auto kun auto on halvimmillaan noin 20vuoden iässä. Eikä kyllä olis rahaakaan chevelleen....
- Tommi _
Camaro vm 96 kirjoitti:
Noh nuo vanhat kyllä uljaita laitteita,mutta valitettavan kalliita. Mitään en osta mikä on nostanut hintaa noin reilusti pienellä aikaa. Auto kun auto on halvimmillaan noin 20vuoden iässä. Eikä kyllä olis rahaakaan chevelleen....
Naurettavaa saivartelua, litra sinne tai tänne. Sitä saa huoltoasemalta, jos ei paria euroa löydy niin ajakaa polkupyörällä. Nyyh! Työnnä poju sitä kamaroo ylämäet ja lasket alamäet vapaalla, niin säästät.
- Hutchence
2,7 litrainen, 2003 käyttöön otettu - ei yhtäkään vikaa vielä. Vaihteistoöljyt meinasi valua ulos, mutta huomattiin ajoissa eikä vahinkoa ehtinyt tapahtua.
- SEBE
Hutchence kirjoitti:
2,7 litrainen, 2003 käyttöön otettu - ei yhtäkään vikaa vielä. Vaihteistoöljyt meinasi valua ulos, mutta huomattiin ajoissa eikä vahinkoa ehtinyt tapahtua.
En ole koskaan omistanut autoa, jossa vikapäiväkirjaan on 3 v / 52 000 km aikana tullut vain 1 ( yksi ) merkintä. Viime huollossa vaihdettiin lisäjarruvalon palanut polttimo ! Aikoinaan VW:n lippulaivassa Passat V6:ssa oli lukematon määrä kaikenlaista murhetta ( mm. alatukivarret, käyntihäiriöitä, lukkovikoja, bensamittarivikaa, peilin lämpövastus, vilkun vesivuoto ym. ) samassa ajassa.
2006 mallin Sebringejä 50 - 60 t ajettuna saa halvimmillaan autoliikkeestä alle 14 tuhanella, enkä usko, että missään muussa merkissä saa enemmän vastinetta rahalle. - garri
SEBE kirjoitti:
En ole koskaan omistanut autoa, jossa vikapäiväkirjaan on 3 v / 52 000 km aikana tullut vain 1 ( yksi ) merkintä. Viime huollossa vaihdettiin lisäjarruvalon palanut polttimo ! Aikoinaan VW:n lippulaivassa Passat V6:ssa oli lukematon määrä kaikenlaista murhetta ( mm. alatukivarret, käyntihäiriöitä, lukkovikoja, bensamittarivikaa, peilin lämpövastus, vilkun vesivuoto ym. ) samassa ajassa.
2006 mallin Sebringejä 50 - 60 t ajettuna saa halvimmillaan autoliikkeestä alle 14 tuhanella, enkä usko, että missään muussa merkissä saa enemmän vastinetta rahalle.Ainoat viat sepossa ovat olleet moottorin valon syttyminen: - kerran siksi, että startti jäi kesken ja nypytti sen takia vähän aikaa ja toisen kerran kun bensiinikortti oli jäänyt löysälle.
- garri
garri kirjoitti:
Ainoat viat sepossa ovat olleet moottorin valon syttyminen: - kerran siksi, että startti jäi kesken ja nypytti sen takia vähän aikaa ja toisen kerran kun bensiinikortti oli jäänyt löysälle.
Korjattuna edellinen:
Ainoat viat sepossa ovat olleet moottorin valon syttyminen: - kerran siksi, että startti jäi kesken ja kone nypytti sen takia vähän aikaa ja toisen kerran kun bensiinitankin korkki oli jäänyt löysälle. Seppo 2003 mallia. - Sebringkans
vm2002 kirjoitti:
Siinä se 12-14 litraa kaupungissa syö. Kesällä vähemmän ja talvella loskakelillä enemmän. Kaasujalan käytöllä on myös merkitystä. Maantiellä olen päässyt jopa alle 8 litran alle satasen nopeudella. Homman juju on siinä, että automaatin momentinmuuntimen pitää olla lukkiutuneena (eli siis käytännössä suurin vaihde ajossa). Kaupunkiajossa automaatti luistaa hiukan suurimman osan ajasta ja aiheuttaa tehohäviötä.
Itse en automaattitekniikasta hirveästi ymmärrä. Kerrotko jos viitsit mitä tarkoittaa et automaatti luistaa ja mikä toi momentinmuunnin on?
Kiitos! - mmakine
Sebringkans kirjoitti:
Itse en automaattitekniikasta hirveästi ymmärrä. Kerrotko jos viitsit mitä tarkoittaa et automaatti luistaa ja mikä toi momentinmuunnin on?
Kiitos!Ihan alkuun, katso likaiset yksityiskohdat englanninkielisestä wikipediasta hakusanalla "torque converter". Tämä vastaus saattaa sisältää karkeita asiavirheitä.
Momentinmuunnin on hydraulinen laite joka on automaattivaihteisessa autossa siinä kohdassa missä manuaalissa olisi kytkin. Moottori pumppaa siis nestettä liikkeelle joka saa momentinmuuntimen turbiinin pyörimään joka taas pyörittää vaihdelaatikkoa.
Yksinkertaisempi versio tästä on nestekytkin (eng. Fluid Coupling) jossa on pumppu ja turbiini. Momentinmuuntimessa on lisäksi kaikenlaisia hydraulisia keksintöjä joiden tarkoituksena on moninkertaistaa moottorista tulevaa vääntöä ainakin hitaissa nopeuksissa.
Ja miten tämä laite ilmenee auton käyttäjälle: Kun seistään paikallaan jarru pohjassa ja vaihde päällä, neste ei jaksa pyörittää turbiinia ja auto seisoo. Kun jarru vapautetaan pääsee turbiini ja vaihteistokini pyörähtämään ja lähdetään liikkeelle. Kun kiihdytetään, pyörii moottori turbiinia nopeammin koska neste luistaa aina jonkin verran. Tasaisessakin ajossa luistoa ilmenee vähän. Kaikki moottorini voima menee siis vain nesteen välittämänä vaihteistoon ja tämän nesteen liikkeen aiheuttama hävikki on momentinmuuntimen luisto.
Monessa perinteisessä automaatissa sen toiminta olikin sitten kokonaisuudessan tuossa. Nykyään, kun polttoainetalous on tärkeää, käytetään momentinmuuntimen lukitsinta. Se tarkoittaa sitä että momentinmuunnin lukitaan mekaanisesti jolloin pumppu ja turbiini pyörivät samaa vauhtia ja luistoa ei esiinny. Minun autossani mekaanista lukitusta liikuttelee sähköinen solenoidi.
Käytännössä lukitus tapahtuu nykyautoissa suurimmalla vaihteella kun lopetetaan kiihdytys ja aletaan ajaa tasaista matkanopeutta. Silloni muunnin ei luista ja hävikkiä ei synny. Polttoaineenkulutus vähenee dramaattisesti kun muunnin lukkiutuu. Siksi iso ero kaupunki- ja maantiekulutuksessa. Momentinmuuntimen lukkiutumisen voi huomata kierroslukumittarista tai tosi herkällä perstuntumalla. Minun Dodgeni (Voyageria vastaava malli) lukitsee momentinmuuntimen n. 70km/h vauhdissa ja avaa sen vasta jos kaasua polkaisee kunnolla ohitukseen, mahdollisesti vaihtaen samalla pienemmälle, tai jos nostaa jalan kaasulta. - sebring05
... kirjoitti:
En tiedä puhutko koneesta vai autosta mutta sebring on samankokoinen ja vähän korkeampi auto. Sitäpaitsi tuon 230hp saa jo nykyään tolla 2.7 koneella irti vaikkakin sebringissä se on toki 'vain' 205hp, jopa 2.0 koneilla päästään lähemmäs 200 lukemia ahtamattomana. Parin litran kulutuksen nousu sataselle on jo paljon.
sitä nopeammin kone kuluu ja tulee käyttöikänsä päähän. Vertaa pieniin kaksoisahdettuihin Audeihin, joissa kone on likimain selvä 100 000 kilometrin kohdilla.
- seb05
mmakine kirjoitti:
Ihan alkuun, katso likaiset yksityiskohdat englanninkielisestä wikipediasta hakusanalla "torque converter". Tämä vastaus saattaa sisältää karkeita asiavirheitä.
Momentinmuunnin on hydraulinen laite joka on automaattivaihteisessa autossa siinä kohdassa missä manuaalissa olisi kytkin. Moottori pumppaa siis nestettä liikkeelle joka saa momentinmuuntimen turbiinin pyörimään joka taas pyörittää vaihdelaatikkoa.
Yksinkertaisempi versio tästä on nestekytkin (eng. Fluid Coupling) jossa on pumppu ja turbiini. Momentinmuuntimessa on lisäksi kaikenlaisia hydraulisia keksintöjä joiden tarkoituksena on moninkertaistaa moottorista tulevaa vääntöä ainakin hitaissa nopeuksissa.
Ja miten tämä laite ilmenee auton käyttäjälle: Kun seistään paikallaan jarru pohjassa ja vaihde päällä, neste ei jaksa pyörittää turbiinia ja auto seisoo. Kun jarru vapautetaan pääsee turbiini ja vaihteistokini pyörähtämään ja lähdetään liikkeelle. Kun kiihdytetään, pyörii moottori turbiinia nopeammin koska neste luistaa aina jonkin verran. Tasaisessakin ajossa luistoa ilmenee vähän. Kaikki moottorini voima menee siis vain nesteen välittämänä vaihteistoon ja tämän nesteen liikkeen aiheuttama hävikki on momentinmuuntimen luisto.
Monessa perinteisessä automaatissa sen toiminta olikin sitten kokonaisuudessan tuossa. Nykyään, kun polttoainetalous on tärkeää, käytetään momentinmuuntimen lukitsinta. Se tarkoittaa sitä että momentinmuunnin lukitaan mekaanisesti jolloin pumppu ja turbiini pyörivät samaa vauhtia ja luistoa ei esiinny. Minun autossani mekaanista lukitusta liikuttelee sähköinen solenoidi.
Käytännössä lukitus tapahtuu nykyautoissa suurimmalla vaihteella kun lopetetaan kiihdytys ja aletaan ajaa tasaista matkanopeutta. Silloni muunnin ei luista ja hävikkiä ei synny. Polttoaineenkulutus vähenee dramaattisesti kun muunnin lukkiutuu. Siksi iso ero kaupunki- ja maantiekulutuksessa. Momentinmuuntimen lukkiutumisen voi huomata kierroslukumittarista tai tosi herkällä perstuntumalla. Minun Dodgeni (Voyageria vastaava malli) lukitsee momentinmuuntimen n. 70km/h vauhdissa ja avaa sen vasta jos kaasua polkaisee kunnolla ohitukseen, mahdollisesti vaihtaen samalla pienemmälle, tai jos nostaa jalan kaasulta.Vaikka automaatti pitää kolmosta silmässä? Kuluuko jokin osa ja rikkoontuuko vaihteisto vähitellen jos tekee näin?
- mmakine
seb05 kirjoitti:
Vaikka automaatti pitää kolmosta silmässä? Kuluuko jokin osa ja rikkoontuuko vaihteisto vähitellen jos tekee näin?
Nyt pitää heti alkuun sanoa että en tiedä, luulen vaan. Ja se pitää muistaa että vaihteisto on turkasen kallis. Mutta mietitääs:
Momentinmuunnin ei lukkiudu heti neloselle vaihdettaessa vaan vasta sitten kun laatikko päättelee että se kannattaa. Eli nelivaihteinen laatikko "vaihtaa" viidennen kerran kun muunnin lukkiutuu.
Mutta mitä siitä sitten seuraa jos ajaa väkisin nelosella vaikka auto haluaisi ajaa kolmosella. Minulla ei ole autostickiä joten en voi kokeilla. Autossaisi on kai ajotietokone joka näyttää mikä vaikutus sillä on kulutukseen. Mutta jos ajat isolla vaihteella ja momentinmuunnin ei ole lukossa niin laatikon öljyt ainakin lämpeävät enemmän kuin pienemmällä vaihteella. Varsinkin jos autoa kuormitetaan. Periaatteessa Chryslerin laatikoiden pitäisi vaihtaa vaihdetta tai lukita momentinmuunnin 3-vaihteella jos laatikon öljyn lämpö nousee turhan korkealle mutta käytännössä öljyt saattavat kulahtaa ennen aikojaan vaikka tätä lämpötilaa ei saavutettaisikaan. Eli öljyt ainakin ovat normaalia kovemmalla kuormituksella tuossa touhussa. Muista laatikon osista en osaa arvailla. Amerikassa lavapakuihin ja maastureihin asennetaan usein vaihteistoöljyn lämpömittari varsinkin jos niillä vedetään kärryjä. Vähän sama juttu kun tyhjän auton ajo liian isolla vaihteella. - Whildo
mmakine kirjoitti:
Nyt pitää heti alkuun sanoa että en tiedä, luulen vaan. Ja se pitää muistaa että vaihteisto on turkasen kallis. Mutta mietitääs:
Momentinmuunnin ei lukkiudu heti neloselle vaihdettaessa vaan vasta sitten kun laatikko päättelee että se kannattaa. Eli nelivaihteinen laatikko "vaihtaa" viidennen kerran kun muunnin lukkiutuu.
Mutta mitä siitä sitten seuraa jos ajaa väkisin nelosella vaikka auto haluaisi ajaa kolmosella. Minulla ei ole autostickiä joten en voi kokeilla. Autossaisi on kai ajotietokone joka näyttää mikä vaikutus sillä on kulutukseen. Mutta jos ajat isolla vaihteella ja momentinmuunnin ei ole lukossa niin laatikon öljyt ainakin lämpeävät enemmän kuin pienemmällä vaihteella. Varsinkin jos autoa kuormitetaan. Periaatteessa Chryslerin laatikoiden pitäisi vaihtaa vaihdetta tai lukita momentinmuunnin 3-vaihteella jos laatikon öljyn lämpö nousee turhan korkealle mutta käytännössä öljyt saattavat kulahtaa ennen aikojaan vaikka tätä lämpötilaa ei saavutettaisikaan. Eli öljyt ainakin ovat normaalia kovemmalla kuormituksella tuossa touhussa. Muista laatikon osista en osaa arvailla. Amerikassa lavapakuihin ja maastureihin asennetaan usein vaihteistoöljyn lämpömittari varsinkin jos niillä vedetään kärryjä. Vähän sama juttu kun tyhjän auton ajo liian isolla vaihteella.Tuohan kuulostaa aikalailla minun LeBaronilta! Siinä on neljä lovinen automaatti solenoid packilla. Tuon momentinmuuntimen lukkiutumisen huomaa tosiaan kulutksen alentumisesta! Kesällä ajoin moottoritietä noin 130km/h (Vähän aikaa) eikä kulutusmittari näyttänyt kuin 6 litraa sataselle! Ja sitten sen huomaa tosi mukavasti siitä, että kuulee moottorin kierrosten laskevan todella paljon ja näin ollen V6 hurinakin muuttuu tosi matalaksi. Ovelan asiasta tekee se, että yleensä se lukkiuttaa tuon ylämäkeen, mutta näkyy jaksaa vetävän!
Osta ihmeessä Sebring! Kokemusta ei ole, mutta hyvää olen kuullut ja on niin tavattoman hienon näköinen peli! - 96camaro
96vm camaro kirjoitti:
Lähtökohtahan on et mietin camaron vaihtoa perheautomaisempaan sebringiin. Olis tilaa ja mukavuutta. Tehoa ja ulkonäköäkin kohtuullisesti ja varmasti helppo siirtymä muutenkin. Mutta tuo kulutus puoli ei ole sitä mitä odotin.
Noloa ajella jollain vanhalla camarolla.
- nykyinen Sebringisti
Ostin omani 03/09 liikkestä 60000 ajettuna. Tässä on v6 ja touring varustelu. Hinta oli vallan sopiva siihen varusteluun ja auton kuntoon nähden. Ja niin se hinta, oli 12000e kolmevuotiaasta kunnoltaan uuden veroisesta autosta. Mutta niistä kokemuksista: - rengasmelu on ainoa käytössä häiritsevä "ominaisuus". alla ovat vielä ensiasennusrenkaat jotka joudun ensikevääksi vaihtamaan (kokemuksia, minkä merkkiset kannattaisi laittaa tilalle?). Vikoja on ollut yksi. Torvi alkoi soimaan heti oston jälk. aamuna lukitusta avattaessa, oli tuolloin pakkasta. Se hiljeni kuitenkin kohta ja vikaa ei muutamaan päivään ilmennyt, kun aamulämpötila oli puolella. Mutta taas pakkasaamuina tämä toistui ja lopulta torvea ei saanut hiljaiseksi kuin releen irroittamalla. Otin yhteyttä myyjään ja vika korjattiin takuuna. Vika oli airbackin sisällä ja koko tyyny piti vaihtaa jonkun piirilevyn takia. Kulutus on mielestäni kohtuullinen itellä nyt kesällä keskikulutus oli pitkään 8,5l / 100km sisältäen taajama-ajoa ja lyhyitä maantiepätkiä. Nyt on hiukan noussut, kun kaasujalka on ollut raskaampi ollen 8,9 samoissa olosuhteissa. Katseita auto kerää runsaasti ja ihmiset, jotka ennen eivät autoista kanssani juuri puhuneet, ovat lausuneet ihailevan suuntaisia kommentteja auton nähdessään ja kyselleet yllätyksekseni hyvin yksityiskohtaisia kysymyksiä. Voitaneen todeta, että Sebringin ulkoasu on tupasti kalliimpien kilpailijoidensa tasolla ja jopa ylikin.
Itse uskalsin helposti ostaa Sebringin, vaikka moni niitä haukkuukin, on runsaasti kokemusta jenkkiautoista ja ranskalaisista, unohtamatta omistamiani Ooppeleita. Kokemukseni on että vikoja on kaikissa autoissa ja ne vaan pitää ottaa osana nykytekniikkaa. Painotan ajoneuvovalinnoissani persoonallisuutta ja käytön mukavuutta, jonka jenkkiautot ovat aina tarjonneet huokeahkoon hintaan kilpailijoihin verrattuna.
Kyllä mielestäni Cryslerin uskaltaa hankkia siinä missä jonkun muunkin.- onko hinnoittelu ok
mittariston taustavalo vain 570.- plus työt .koo mittaristo menee saksaan vaihdossa,odotusta n.viikko
- seppo2003
onko hinnoittelu ok kirjoitti:
mittariston taustavalo vain 570.- plus työt .koo mittaristo menee saksaan vaihdossa,odotusta n.viikko
järkee saa käyttää nois osien hankinnois! Iteltä meni 20e saman vian korjaamiseen!
- ...
onko hinnoittelu ok kirjoitti:
mittariston taustavalo vain 570.- plus työt .koo mittaristo menee saksaan vaihdossa,odotusta n.viikko
sulla on vakiomittaristo niin vaihdat sinne vaan tavallisia lasikantoja niihin kupuihin, tollakin huijataan merkkiliikkeessä että ne on jotenkin erilaisia(6,5€kpl) eli jotain 130€ yhteensä kaikki. Jos on elektroluminenssi mittaristo niin kaivat sieltä sen invertterin irti ja menet elektroniikka/sähköliikkeeseen ja pyydät vastaavaa, uusi paikoilleen muistaakseen juottamalla. Ryslerin huoltohinnat/varaosat on aivan törkeitä, suomen kalleinpia autoja ylläpitää. Kannattaa käyttää vähän harrastuneisuutta asioiden hoidossa niin pääsee aika reippaasti halvemmalla.
- Jenkki on jees
... kirjoitti:
sulla on vakiomittaristo niin vaihdat sinne vaan tavallisia lasikantoja niihin kupuihin, tollakin huijataan merkkiliikkeessä että ne on jotenkin erilaisia(6,5€kpl) eli jotain 130€ yhteensä kaikki. Jos on elektroluminenssi mittaristo niin kaivat sieltä sen invertterin irti ja menet elektroniikka/sähköliikkeeseen ja pyydät vastaavaa, uusi paikoilleen muistaakseen juottamalla. Ryslerin huoltohinnat/varaosat on aivan törkeitä, suomen kalleinpia autoja ylläpitää. Kannattaa käyttää vähän harrastuneisuutta asioiden hoidossa niin pääsee aika reippaasti halvemmalla.
Mittarivalot meni mullakin ja hinta 590eur. autolle tulee nyt ikää kolme vuotta ja on kolmas craisu peräkkäin. Kaikkiin olen ollut tyytyväinen ja nykyisen tehoon varsinkin. Marraskuussa menee vaihtoon ja aion pysyä saman konsernin tuotteissa eli Nitroa olen meinannut.
- Serbing05
Jenkki on jees kirjoitti:
Mittarivalot meni mullakin ja hinta 590eur. autolle tulee nyt ikää kolme vuotta ja on kolmas craisu peräkkäin. Kaikkiin olen ollut tyytyväinen ja nykyisen tehoon varsinkin. Marraskuussa menee vaihtoon ja aion pysyä saman konsernin tuotteissa eli Nitroa olen meinannut.
Itse kun vein oman V6 Sebringin Autokeskukseen vaurioiden kuvaukseen niin katselin siinä vuoroa odottaessani valkoista Grand Cherokee Laredoa.. voi pojat perhana mikä auto! :)
- K Aukonen
Serbing05 kirjoitti:
Itse kun vein oman V6 Sebringin Autokeskukseen vaurioiden kuvaukseen niin katselin siinä vuoroa odottaessani valkoista Grand Cherokee Laredoa.. voi pojat perhana mikä auto! :)
Itse kun vein oman V6 Sebringin Autokeskukseen vaurioiden kuvaukseen niin katselin siinä vuoroa odottaessani valkoista Grand Cherokee Laredoa.. voi pojat perhana mikä auto! :)
Hyvä esimerkki mistä saat heti 15 000 euroa kuonoon kun tuon ostat! - Sebring05
K Aukonen kirjoitti:
Itse kun vein oman V6 Sebringin Autokeskukseen vaurioiden kuvaukseen niin katselin siinä vuoroa odottaessani valkoista Grand Cherokee Laredoa.. voi pojat perhana mikä auto! :)
Hyvä esimerkki mistä saat heti 15 000 euroa kuonoon kun tuon ostat!Amerikkalaiset autot yleensäkin ovat rahamiehille tarkoitettuja. Onhan niitä sitten Neoneja, jolla persaukiset voivat ajaa. Grand Cherokeet ja 300C:t on rahamiehille.
- 8+11
Mitään ei hajonnut ja mukava auto, mutta muutama negatiivinen asia jäi mieleen.
-lyhyt huoltoväli (suositeltiin 12.000km)
-huonot ajovalot ja pirun vaikeasti vaihdettava polttimo
-2,7 V6 vei yllättävän paljon taajamassa, maantiellä meni reilusti pienemmällä
Nyt mulla on Hyundai Sonata 3,3V6 ja se on yllättävän samanhenkinen auto
varmaankin sen takia että päämarkkina-alue on Amerikka.
Sonatassa vaan ei ole noita miinuksia mitä Sebringissä oli.- ---
Mitä toi 3.3V6 sitten kaupungissa kuluttaa?. Noitahan on tällä hetkellä aika hyvässä tarjouksessa.
- sebu sedu
--- kirjoitti:
Mitä toi 3.3V6 sitten kaupungissa kuluttaa?. Noitahan on tällä hetkellä aika hyvässä tarjouksessa.
et sonaatti vie nurkis sen14 litraa.Mut sebu kokemus mul ja käytettynä 07 signu todella hintansa väärti peli.Se massaukseen ja hiljaisimmat siihen sopivat renkaat korjaa sen ainoan selvä huonon puolen eli rengasmelun.2.7 vie seka-ajos alle 12 kuitenkin,toki toi sonaatti pesee ja linkoaa lähes kaikis ominaisuuksis.Mut tää sebu maksoi 09v alus 120tkm ajettuna ALLE 10 tonttua!!!!Toki en tarjonnut mitään vaihdos paitsi rahaa
- ...
sebu sedu kirjoitti:
et sonaatti vie nurkis sen14 litraa.Mut sebu kokemus mul ja käytettynä 07 signu todella hintansa väärti peli.Se massaukseen ja hiljaisimmat siihen sopivat renkaat korjaa sen ainoan selvä huonon puolen eli rengasmelun.2.7 vie seka-ajos alle 12 kuitenkin,toki toi sonaatti pesee ja linkoaa lähes kaikis ominaisuuksis.Mut tää sebu maksoi 09v alus 120tkm ajettuna ALLE 10 tonttua!!!!Toki en tarjonnut mitään vaihdos paitsi rahaa
Taitaa olla tuonti auto jostain eli mittaria on peukaloitu tai sitten jotain hämärää esim. kolarointeja jos kerta noin halvalla olet 2007 signaturen saanut. Keskihinta 2003-2004 vuoden perusvarusteisellekkin on toi kymppitonni 150-200 tkm ajettunakin.
- juhnu63
... kirjoitti:
Taitaa olla tuonti auto jostain eli mittaria on peukaloitu tai sitten jotain hämärää esim. kolarointeja jos kerta noin halvalla olet 2007 signaturen saanut. Keskihinta 2003-2004 vuoden perusvarusteisellekkin on toi kymppitonni 150-200 tkm ajettunakin.
Itselläni Sebu vm. 08, eka huolto maksoi 210 eur, olen viime talvesta lähtien ajellut ja tosi tyytyväinen ollut. Kulutus min. 6.5ltr/100, kaupungissa saa 10 ltraa kulumaan/100 km. Yksi vika ollút ja se oli kieroutuneet jarrulevyt, sorvattiin takuutyönä. Makuasia, mutta itse tykkään tästä autosta, ulkonäkö ok, varustetaso loistava...ei oo mikään tykki, mutta ei häiritse itseäni.
- Anonyymi
... kirjoitti:
Taitaa olla tuonti auto jostain eli mittaria on peukaloitu tai sitten jotain hämärää esim. kolarointeja jos kerta noin halvalla olet 2007 signaturen saanut. Keskihinta 2003-2004 vuoden perusvarusteisellekkin on toi kymppitonni 150-200 tkm ajettunakin.
Signature Edition lopetettiin 2006
Sepi
- ode
Itelläni ollut 2,0 litranen sebring-07 parisen vuotta ja toiminut aivan moitteetta.
Lämmintä riittää ja ytyä riittää, kun vauhtiin pääsee.
Todella tyytyväinen oon ollut.
Hinta ja ulkonäkö on aivan kohdillaan. - 1USA
Uutena hankittu 2007 (lokakuussa rek.) Sebring Touring A4 on toiminut 68 tkm ilman suurempia ongelmia. Mittarivalaistus saattaa temppuilla - varsinkin kylmillä keleillä voi jäädä syttymättä. Ja toimii taas jonkun ajan kuluttua. Elektrolumienssi-periaatteella ei ole polttimoita vaan mittareiden tausta "hehkuu" valoa. Jos pimenee lopullisesti, pitää vaihtaa koko mittaritaulu (660eur).
Parkkilamppuja ja rekisterikilvenpolttimoita posahtaa toisinaan. Radion antenninjalassa (katon takaosassa) on signaalinvahvistin ja saattaa hajota. Kanavat ei enää kuulu ja kyseinen osa on vaihdettava. Parin sadan pieti.
Maalipinta "kuluu" kohdista, jotka ovat alttiita maantien hiekkapuhallukselle ajossa. Ruostetta ei sensijaan ole missään.
Polttoainetta kuluu (170 hv moottori) kaupunkiajossa 10-11 l/100 km ja maantiellä putoaa 7:ään.
Hyviä puolia on sitten roppakaupalla. Mekaniikka kestävää, kori tukeva, ei nitise eikä natise, paksut pellit, erittäin hyvä viimeistely. Jopa muovisen oloinen sisutus on erittäin laadukas. Alun epäilyt osoittautuneet ennakkoluuloiksi. Verhoilu kestävää ja istuimet hyvät. Varustelutaso on todella korkea ja monipuolinen - kannattaa selailla Nettiauton ja Autokeskuksen myynti-ilmoja tarkempien tietojen saamiseksi. Touring ja Limited -mallien erot vain nahkasisustuksessa, jalopuukoristeissa ja muutamissa kromiheebeleissä. Touringissa tuuman pienemmät 17" vanteet.
Vähän ajettuja puoli-ilmaisia 2gen Sebringejä on myynnissä pilvin pimein. 12-17 tuhannella egellä saa ison, tilavan ja erittäin hyvin varustellun auton. Auton arvostus on erittäin huono, mutta vika on onneksi mielikuvissa ja ihmisten mielipiteissä - itse auto on laadukas ja omaa erittäin hyvän hinta-laatusuhteen!! - Avo Sebring -01
-01 Avo 2.7 Sebring 150 tkm
Olen ajanut autolla n. 30 tkm. ja 6 vuotta.
Vaihtolistaa:
- Moottorin kumit, Taitaa olla osa taas kohta vaihtolistalla...
- Iskarit
- Etu-laakeri
- Etu-raidetangonpäät
- Ylävesiletkun kiinnike
Yksi vaikeimmista vioista
ja siis tyyppivika
on Elektroluminenssi mittariston valon sammuminen.
Juuri etsinnässä sopiva invertteri.
Hinta invertterille n. 10 eur.
Itse vaihdettuna aikaa mennee n. 1-2 tuntia.
Jonkinlaisessa sekalaisessa ajossa kulutus n. 10 L/100km
Matka-ajossa 8,6 Mitattu tankista.
Mazda MX-5 kulutti saman
eikä siihen kirppuun mahtunut
edes kauppakori takakonttiin =(
Kulutus minusta ihan ok 5 metriselle autolle.
Ohitustilanteessa kaasu vaan pohjaan-
moottori kiertää n. 6-6.5 t. kierrosta
ja vaihteistokin vaihtaa vielä ihan nätisti =)
Renkaat on osa auton jousitusta,
joten kannattaa suosia otteeseen merkittyjä renkaita.
W nopeusluokan renkaat Aivan liian kovat autoon !
Avonakin minusta varsin hiljainen oikeilla renkailla.
Avon miinuksena tavarasäiliö ei tuuletu,
että tavarat tuppaa homehtumaan kosteuden vuoksi.
Oikeesti EN vaan keksi mihin tän vaihtaisin...
On NIIN mukava =)
Huom. Avo on 4 hengen auto.
Vetokapasiteetti taisi olla 400 kg. - 290tkm..
sebring 2,7 koneella. -04 ajettu 290tkm vika lista. nokan asento anturi, abs pumppu, molemmat raide tangon päät.
lasin nostimet toimii vain kuskin oven napeista ja puhaltimen 1:s nopeus ei pyöri. ja kylmäkoneen kompura hieman räpättää.
ja yli 24 pakkasella JOS joutuu kylmänä käynnistämään nii kuuluu pieni kiljahtava ääni koneesta. oon aatellu ton hintasesta autosta että antaa mennä nii pitkään ku vaan liikuu :)- haussa 2004-2006...
Uskaltaako ostaa noin vanhana? Sais Nettiautosta 5000-7000 euron hinnalla jopa 2,7 kutosella.
Aikeissa myydä nykyinen 2012-mallinen saksankottero pois ylikalliin ja monen vuoden osarit niskassa, tulla järkiiini ja hommata käteisellä käyttövarma auto alta kymppitonnilla.
Onko Sebringissä vakavia, katsastuksen estäviä vikoja vai ns normaalikulumisesta johtuvia? - No Fear
haussa 2004-2006... kirjoitti:
Uskaltaako ostaa noin vanhana? Sais Nettiautosta 5000-7000 euron hinnalla jopa 2,7 kutosella.
Aikeissa myydä nykyinen 2012-mallinen saksankottero pois ylikalliin ja monen vuoden osarit niskassa, tulla järkiiini ja hommata käteisellä käyttövarma auto alta kymppitonnilla.
Onko Sebringissä vakavia, katsastuksen estäviä vikoja vai ns normaalikulumisesta johtuvia?Ostin Sebringin 2,7 V6 Touring -06 vuosimallia tammikuussa -10 ,oli ajettu ostohetkellä 92tkm ja nyt ilman huolia mittarissa 138tkm.Maksoin autosta 10400€. Kulutus 7,5 / 8,5 / 9,5, talviaikaan n. litran enemmän.Huollot teetättänyt "ei merkkihuoltamossa", mutta ammattitaitoisessa sellaisessa Öljyt,suotimet ym.olen ostanut itse huoltoon viedessäni.Näin huollon kokonaishinnaksi jäänyt alle 150€ / huolto (15tkm). Tasokasta,huoletonta, turvallista , lämmintä ajoa pikkurahalla!
seuraava autoni tulee todennäköisesti olemaan vastaavalla koneella oleva,vuosimallin 2008- > Sebring, vaikka sen ulkönäkö ei ihan nappaakkaan!
- 34
Ihan normaaleja samoja kulutusosia menee kuin saksanseisojaankin. Se ero vain, että osat halvempia. Varsinkin, jos viitsii itse tilailla netin kautta. Tuon mainitsemasi ikäisiä saa välillä tosi vähän ajettuja. Kannattaa ottaa tuo 2,7, niin ei tarvii huolehtia mistään nokkaremmin vaihdosta.
- Hyvä peli
Uskaltaa ostaa, kun etsii vähän ajetun biilin. Mulla oma "vara-auto mallia 2002" vara siksi koska ajelen tolla, kun muut autot makaa korjaamolla (perheessä 4 autoa) ja aina se Sebring vaan toimii. Katsastuksista mennyt joka vuosi heittämällä läpi, kun noissa uudemmissa on ties mitä egr-venttiilivikoja. Tien päällä aivan loistava ajettava ja kaikin puolin muutenkin leppoisa peli ja mikä parasta arvo on jo tipahtanut tuolle tasolle, jolla se nyt ei enää paljoa alene. Kaikin puolin ollut hyvä ostos ainakin itellä ja kilsoja mittarissa nyt 180000.
- Lindapop
Sebringejä näyttäisi saavan nyt parilla kolmella tonnilla, n. 10 vuoden ikäisiä. Onko niistä vielä mihinkään jos kilsat alle 300tkm?
- sebe2002
Raskas auto joten nivelet kulutustavaraa eli tsekkaa kaikki pallovivelet ja ohjauksen osat. Jos v-kone niin varmistu että koneessa tarpeeksi öljyä. Liian alhainen öljytaso löystyttää nokkaketjun joka sitten hankaa vesipumpun kotelon puhki. Tästä syystä vesi pääsee öljyn sekaan ja tuhoaa laakerit. Vaalea mössö öljytikun päässä tai öljykorkin alla tästä merkkinä. Automaatin öljy oltava punaista. Myös jäähdveden tihkui yleistä moottoritilassa.
- CrysSeb04
Pari kysymystä (2.7 kone).
Onko näkemystä mihin huomio jos ohjaustehostin jäykkä startissa ekat käännökset? (Hihna vai pumppu kenties)
Vettä kertyi takaoveen eli kai tyhjennysreikiä tiivisteen alla tai muuten vaiko omat keinot?
Mistä ostitte huolto- ja varaosat tai tilasitte?
Jotain muuta käyttöautoilijan vinkkiä?- sebe2002
Tehostin: tarpeeksi nestettä järjestelmässä? Oma oireili ja syynä löysä ohjaustehostimen hihna. Käytös pahenee hihnan löystyessä lisää.
Vesi: en ole omassa huomannut
Varaosat: Us-Parts Suomessa,Motonet ja ulkomailta Jenkeistä EBAYn kautta. Just tuli sieltä sebeen uuden iskarit/jouset kaikkiin kulmiin ja varaosien hinnaksi tuli (etu)104e (taka)209e. Tullit yht 150e.
Vinkkejä: tsekkaa öljyt säännöllisesti että on tarpeeksi. Jos on autostick niin talvella voi lähtee jopa 3 vaihteella liikeelle. Käsijarru löystyy vuodessa kiristyskuntoon(katsastus). Isommathuollot teetän Tallinnassa(Silberauto).
- nöbis
Vanha ketju mutta laitan pari juttua jos vaikka joku niistä hyötyisi.
Sebringin ruostekohdat; Konepellin etureuna ja takaovien kaaret. Muut ongelmat; katso ettei moottoriöljy ole vaahtoutunut, jakoketjun kiristäjä kannattaa vaihtaa säännöllisesti kuten vesipumppukin(vuotaa öljytilaan eikä maahan), öljytikku muuten katkeaa herkästi. :D
Etupään kolinaa aiheuttaa ainakin raidetangon päät, koiranluut ja yllättäen jarrusatuloiden kuluneet liukutapit! - Rzmzl
Itellä tosiaan kiikarissa 2,7 V6 Signature Edition. Kohtuuhinnalla näytti olevan myynnissä joten alkoi vähän polttelemaan ja tuli mietittyä että pistäisikö muutaman vuoden vanhemman tsekkiauton kiertoon ja ostaisi tuon herkun. Kilometrejäkin tulee omassa ajossa niin vähän ettei juuri haittaa vaikka onkin vähän isompi kone.
Pari kysymystä tulee tosiaan mieleen: kun noista jarruista täällä on puhuttu niin olisiko hyvä jos muutaman kerran vuodessa puhdistaisi jarrut? Entä kuluuko nahkapenkit näissä herkästi vai kestävätkö rajumpaakin käsittelyä? Tämä tuli siitä mieleen kun kyseisen yksilön myynti-ilmoituksessa näytti olevan kuskin penkki peitetty päällisellä - Sebe2002
Päivitetääs vähän:
Sebellä ajettu nyt n. 60tkm. Varsinaisia vikoja ts ajon estäviä ollut vain yksi ja senkin otin varman päälle. Eli paisuntasäiliö alkoi vuotamaan.
Osia vaihdettu ehkä tarpeettomasti mutta tässä listaa:
-Iskarit/jouset kaikkin kulmiin sekä yläpallot niihin. Alatukivarret eteen. Raidetangonpäät.
-Oston jälkeen kaikki jarrulevyt paloineen. Paloja mennyt nyt 2 kierrosta, levyjä myös.
-Ruostevauriot helmoissa korjattu ammattilaisella(hylättiin nääs katastuksessa)
-Tulpat, termostaatti, pcv-venttiili, parit jäähdytysjärjestelmähuuhtelut, vaihteistoöljyt 2 kertaa, valojen muovin hionta ja lakkaus, AC-panelin vaihto vanhan hajottua... Nämä siis niitä muutamia päähänpistoja.
-Ilmansuodatin kerran vuodessa ja öljyt/suodatin 8-10tkm välein. Jatkuva seuranta että öljyä tarpeeksi.
Sähkövikoja autossa ei ole(vielä) ja oikeestaan mistään ei voi moittia paitsi juuri alkanut etupään kolina. Tod näk ohjausvaihde tai sitten hetkittäin vaihdetut koiranluut jo mäsänä.- Sebe2002
Etummaisen vakaajatangon tuki eli koiranluu väljä, vaikka oli vain muutaman kk ikäinen.
- Anonyymi
Minulla nuo meni vain puolella noista kilometreistä.
Olisit onnellinen.
- Ududud77
Onkohan käyttäjässä vika kun mun 2003 sebring on vuosi vuodelta menny ilman ongelmia läpi. Ainoa negatiivinen asia se että varaosia ei vanhempiin malleihin saa mistään. Oma etupuskuri ollu lytyssä jo 2 vuotta eikä mikään korjaamo pysty uusimaan sitä
- Mattilatty
Löytyiskö tai mistä vois hommata, sebringin moni säikeisiin vanteisiin keskiökupit, multa ne puuttuu, auto on vm.2002, 4ov., aika yleiset sebringin vanteet, voi ilmoittaa p.0503389900 tai. email. [email protected] , kiitos.
- sebumän
Ebaysta saa halvalla
- Anonyymi
Hei, minulla on ollut Sebrinkejä joka laatua ja ei ole moittimista ko.merkistä. Nyt ajossa 2007 2,4 l ajettu 68 tkm, kuin uusi tekniikaltaan ja pelleiltään.
Terv. Matti - Anonyymi
Onko vika ajotietokoneessa kun pitää kierrokset 200 eli ei kulje 2005 malli
- Anonyymi
Ei ole
- Anonyymi
Onko tuo momentinmuuntimen lukkiutuminen se kun tasaisesti kiihdyttää niin neloselle vaihtamisen jälkeen huomaa ainostaan kiekkamittarista että ikään kuin vaihtaisi vitoselle kun kierrokset laskee?
On kyllä tosi siisti vaihtamaan Sebringin laatikko. - Anonyymi
2006 sebring nouseeko taka penkki ylös kun en löytänyt miten
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .754406Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503095Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333075Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3962152Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171269Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 741186
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291055- 631045
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973