Onko huhussa perää?

Kerrotaan erään hailuodossa asuneen miehen kantaneen ameriikasta salkkukaupalla dollareita.
Kerrotaan myös, että rahoille vaadittiin vastapalvelus..

Onks huhussa perää ;)

32

2088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että Sinä kyselet

Niistä asioista tällä palstalla.

• metaskeema

Arvelin ensin, että Arvo Korsimolla voisi olla jotain tekemistä tämän kanssa, mutta ehkäpä erehdyin, koska hän oli Keskustan puoluesihteerinä vain 1950-luvulla.

• Mistä se lyhenne SYT, tuli?

• metaskeema

• metaskeema

Toimittaja Aarno Laitisen mukaan puoluesihteeri Arvo Korsimo anoi Urho Kekkosen pyynnöstä 1950-luvulla Neuvostoliitolta rahaa lestadiolaisten käännyttämiseksi Maalaisliittoon.

• Mutta tuosta tapauksesta josta vihjasin, olen pitänyt omissa käsissäni poliisin kuulustelupöytäkirjoja, jotka vilisevät mielenkiintoisia nimiä.

Voisi sanoa että erään yhdistyksen henkilöistä saataisiin melkoinen "rogues Gallery" ;)

• metaskeema
        Devoit kirjoitti:

Mutta tuosta tapauksesta josta vihjasin, olen pitänyt omissa käsissäni poliisin kuulustelupöytäkirjoja, jotka vilisevät mielenkiintoisia nimiä.

Voisi sanoa että erään yhdistyksen henkilöistä saataisiin melkoinen "rogues Gallery" ;)

Haluaisin nähdä itsekin ne kuulustelupöytäkirjat. Missä niitä voi tarkastella? Jos ko. arkistot vaikka sattuisivat joskus olemaan matkani varrella, niin voisin niitä vähän tutkia.

• metaskeema kirjoitti:

Haluaisin nähdä itsekin ne kuulustelupöytäkirjat. Missä niitä voi tarkastella? Jos ko. arkistot vaikka sattuisivat joskus olemaan matkani varrella, niin voisin niitä vähän tutkia.

Admatan kanssa minulla ei ole ollut asiasta puhetta, mutta melkein satavarma olen että hän asiasta tietää. Muistaakseni Lauri Pietilä oli aika keskeinen hahmo näiden sotkujen paljastamisissa. Kekkosen mahtikäskyllä syytteet sitten myöhemmin hyllytettiin.

• melkoinen ämmien
        Devoit kirjoitti:

Admatan kanssa minulla ei ole ollut asiasta puhetta, mutta melkein satavarma olen että hän asiasta tietää. Muistaakseni Lauri Pietilä oli aika keskeinen hahmo näiden sotkujen paljastamisissa. Kekkosen mahtikäskyllä syytteet sitten myöhemmin hyllytettiin.

juorukerho koolla, hameet saisitte panna päällenne.

• melkoinen ämmien kirjoitti:

juorukerho koolla, hameet saisitte panna päällenne.

Kyllä nämä C.I.A kytkennätkin, pitää päivänvaloon tuoda.

• hyväksi.
        Devoit kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/CIA

On hyvä että näistä puhutaan, CIA yritti mm hajoittaa SAK-ta 60-luvulla, annettu mulle liittymispaperit silloin hajoittaja-ammattiliittoon.

• metalliliitto
        hyväksi. kirjoitti:

On hyvä että näistä puhutaan, CIA yritti mm hajoittaa SAK-ta 60-luvulla, annettu mulle liittymispaperit silloin hajoittaja-ammattiliittoon.

hoitokokousten jälkeen ammattiliitot olivat myös syntiä.

• metalliliitto kirjoitti:

hoitokokousten jälkeen ammattiliitot olivat myös syntiä.

En tiedä ketään vanhoillislestadiolaista, joka silti oikeasti olisi liitosta eronnut. Se vaan oli asia josta ei puhuttu, mutta ammattiliiton jäsenlehden ilmestyminen kavalsi.

• hyväksi. kirjoitti:

Ainakin täällä pohjoisessa on ollut niin tiukka mafian valvoma sensuuri, että näistä asioista puhuminen on ollut mahdotonta ennen internettiä.

• Kyselit kuulustelupöytäkirjoista.

Minulta löytyy. Mutta niissä on vain samainen huhu, mutta ei muuta varmennusta ko. asiaan.

Toki tuollaiset asiat on yritetty moneen kertaan ottaa puheeksi ja jopa tehdä selvitystä. Saaraleena on erityisesti niistä täällä kirjoitellut. Sillanpää tiesi jotain ja halusi asioille 'valkeutta', mutta ei onnistunut. Haulla saat ehkä lisätietoa?

Minäkin olen kuullut vain huhuja ja sitten olen lukenut nuo kuulustelut. Lisäksi Reinikaisen 'suomennos' siitä oli Päivämiehessä aikoinaan. Enpä paljon viisastunut.

Asia olivat jo silloin vanhentuneita.
      Saati sitten nyt!
      Tuskin mitään lisäinfoa löytyy mistään?

• Enpä olisi uskonut, että noin paljon sinäkin tiedät.

Mielestäni pääpointti noissa amerikan avuissa oli että sen raha VELVOITTI aloittamaan hoitokokoukset.

• velvoitti
        Devoit kirjoitti:

Enpä olisi uskonut, että noin paljon sinäkin tiedät.

Mielestäni pääpointti noissa amerikan avuissa oli että sen raha VELVOITTI aloittamaan hoitokokoukset.

Selitä, jos muka olet tietävinäs

• velvoitti kirjoitti:

Selitä, jos muka olet tietävinäs

Eks sää sitä tiärä?

• Devoit kirjoitti:

Enpä olisi uskonut, että noin paljon sinäkin tiedät.

Olen törmännyt monta kertaa siihen, että SRK-rahasalaisuudet olisivat olleet vl-hoitojen takana. Niillä haluttiin ikään kuin piilottaa omia tyhmiä (= olisisaanutjäädätekemättä) tekemisiä? Kukapa tietää?

Mutta vastineet, joita on yhdistetty noihin saatuihin rahoihin ovat minun käsitykseni mukaan liittyneet poliittisiin ympyröihin. Joko niillä on haluttu vastustaa tiettyjä aatesuuntia tai niillä on haluttu voidella SRK:ta myöntämieliseksi jollekin...?

Epäilen, että niillä olisi ollut suoranaista velvoitetta alkaa organisoida mitään kuuliaisuudenosoituksen kierrosta läpi Suomen Siionin?

Se 'keksittiin ja kehiteltiin' ihan omasta SRK-päästä ja -sydämestä?

• oikeata tietoa
        x-vl kirjoitti:

Olen törmännyt monta kertaa siihen, että SRK-rahasalaisuudet olisivat olleet vl-hoitojen takana. Niillä haluttiin ikään kuin piilottaa omia tyhmiä (= olisisaanutjäädätekemättä) tekemisiä? Kukapa tietää?

Mutta vastineet, joita on yhdistetty noihin saatuihin rahoihin ovat minun käsitykseni mukaan liittyneet poliittisiin ympyröihin. Joko niillä on haluttu vastustaa tiettyjä aatesuuntia tai niillä on haluttu voidella SRK:ta myöntämieliseksi jollekin...?

Epäilen, että niillä olisi ollut suoranaista velvoitetta alkaa organisoida mitään kuuliaisuudenosoituksen kierrosta läpi Suomen Siionin?

siitä,että nämä teidän tietonne on niitä hevosmiesten tietotoimiston juttuja.

Asiat ovat tutkittu oikeusistuimissa ja niistä on annettu vapauttavat päätökset SRK:lle. Joten ämmien taruja yritetään edelleenkin viritellä :)

• oikeata tietoa kirjoitti:

Asiat ovat tutkittu oikeusistuimissa ja niistä on annettu vapauttavat päätökset SRK:lle. Joten ämmien taruja yritetään edelleenkin viritellä :)

Tiesin tuon ilman tuota sinun lähettämää, muka oikaisevaa tietoasikin.

Jos olen ämmäin juttuja kirjoittanut, niin sehän on luonnollistakin, sillä olen nainen...

Jos me kirjoitimme väärin, niin sinun pitäisi oikaista meitä ja kertoa oikeat tiedot!

Tuo on kiusaamista, jos lällättää vain - eikä tule tavalliselle tasolle keskustelemaan.

Vai onko se jotenkin alentavaa sinulle?

Toimintanne oli maanpetoksellista, eikä se olisi kestänyt oikeuskäsittelyä, silloin jo aika muissa maailmoissa ollut Kekkonen saatiin kirjoittamaan ukaasi, jolla kaikki asiaan liittyvät prosessit keskeytettiin.

Kylläpä kerroit paksua valhetta jälleen. Näytä oikeudenkäynti pöytäkirjat jos väitteesi tosi on.

• x-vl kirjoitti:

Hoidot nimen omaan pykättiin rahoille vastapalvelukseksi pystyyn. Ja vastapalvelus oli vasemmistolais aineksen poiskitkeminen liikkeestä ja siinä ohella muualtakin. Mopo karkasi käsistä kun yksi kahjo huomasi ympätä henkioppinsa siihen.

• Devoit kirjoitti:

Hoidot nimen omaan pykättiin rahoille vastapalvelukseksi pystyyn. Ja vastapalvelus oli vasemmistolais aineksen poiskitkeminen liikkeestä ja siinä ohella muualtakin. Mopo karkasi käsistä kun yksi kahjo huomasi ympätä henkioppinsa siihen.

Kuka kurja olisi vaatinut vastineeksi tuollaisia massiivisia hoito-operaatioita?

Minkä vuoksi olisi pitänyt laittaa vl-porukka kuuliaisuuden pakkopaitaan?

Ehkä kaikki kehiteltiin vähitelleen tilanteen muuttuessa sopivaksi? Henkiopit ja sairaaloinen vallanhalu yhdistyivät SRK:ssa?

• x-vl kirjoitti:

Kuka kurja olisi vaatinut vastineeksi tuollaisia massiivisia hoito-operaatioita?

Minkä vuoksi olisi pitänyt laittaa vl-porukka kuuliaisuuden pakkopaitaan?

Ehkä kaikki kehiteltiin vähitelleen tilanteen muuttuessa sopivaksi? Henkiopit ja sairaaloinen vallanhalu yhdistyivät SRK:ssa?

Lapin sotakin oli hirmuista, raporteissa jotka toimitettiin valvontakomissiolle.

Kysessää olivat miljoonat dollarit, joten raportteja toinnnan aktiivisuudestä piti olla.

Ja vaatiihan uhreja sotakin ,niin miksei hoitokokouksetkin?

• Devoit kirjoitti:

Lapin sotakin oli hirmuista, raporteissa jotka toimitettiin valvontakomissiolle.

Kysessää olivat miljoonat dollarit, joten raportteja toinnnan aktiivisuudestä piti olla.

Ja vaatiihan uhreja sotakin ,niin miksei hoitokokouksetkin?

Tarkoitatko, että jonnekin raportoitiin noista hoitokokouksista? Todistettiinko jollekin taholle, että rahojen vastineeksi seurakuntaa pidettiin kurissa ja herrojen nuhteessa ja että se totteli niitä vaatimuksia, joita rahojen antajat olivat odottamassa?

Vasemmistoaatteiden vastustamisen tiedän, mutta oliko sekään niin selvästi esitetty, että vl-hoitoja piti sen vuoksi järjestää?

Kerro tarkemmin!

• x-vl kirjoitti:

Tarkoitatko, että jonnekin raportoitiin noista hoitokokouksista? Todistettiinko jollekin taholle, että rahojen vastineeksi seurakuntaa pidettiin kurissa ja herrojen nuhteessa ja että se totteli niitä vaatimuksia, joita rahojen antajat olivat odottamassa?

Vasemmistoaatteiden vastustamisen tiedän, mutta oliko sekään niin selvästi esitetty, että vl-hoitoja piti sen vuoksi järjestää?

Kerro tarkemmin!

Toisaalta olisi kyllä great juttu päästä syytetyksi oikeuteenkin tästä. Silloin kutsuisin koko maailman median paikalle.

Dollarit olivat maksu vasemmistolaisaineksen savustamisesta liikeestä ulos. Siinä oli hoitokokouksien alkusyy. Mutta mummojen itkettäminen oli joistakin niin hauskaa, että se sitten unohtui mistä maksu alunperin saatiin.

• Devoit kirjoitti:

Toisaalta olisi kyllä great juttu päästä syytetyksi oikeuteenkin tästä. Silloin kutsuisin koko maailman median paikalle.

Dollarit olivat maksu vasemmistolaisaineksen savustamisesta liikeestä ulos. Siinä oli hoitokokouksien alkusyy. Mutta mummojen itkettäminen oli joistakin niin hauskaa, että se sitten unohtui mistä maksu alunperin saatiin.

Jos et voi kertoa täällä, niin kerro yksityisesti. Osoitteeni on [email protected]

Vertaan sitten tietojasi kuulustelupöytäkirjoissa oleviin asioihin tai muihin tietoihini.

• useinkin
        x-vl kirjoitti:

Jos et voi kertoa täällä, niin kerro yksityisesti. Osoitteeni on [email protected]

Vertaan sitten tietojasi kuulustelupöytäkirjoissa oleviin asioihin tai muihin tietoihini.

liian hyväuskoinen

• useinkin kirjoitti:

liian hyväuskoinen

Minä en ole hyväuskoinen silloin, kun vl:t todistavat oman uskonsa ainutlaatuisuutta!

En usko ainoaksi oikeaksi, en millään!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6133
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3396
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3315
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      265
      2052
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1636
    10. 6
      1398
    Aihe