Rupesin tuossa nyt tarkemmin katselemaan omaa ajokorttia ja huomasein, että se on mennyt vanhaksi jo 2007 :D
Olen suorittanut kakkosvaiheen ja niin edelleen, mutta minulle ei missään vaiheessa sanottu, että pitäisi hakea uusi kortti tuon kakkosvaiheen jälkeen.
Eli mitkä on seuraamukset, jos menen nyt laitokselle ja sanon, että kortti on mennyt vanhaksi ? Joudunko suorittamaan inssin uudestaan ?
Pitäisikö pokkana mennä sanomaan, että lompakko varastettiin ja kortti katosi siinä samalla ja nyt tarvitsisin uuden. Ja jos rupeavat väittämään, että olen ajellut vanhalla kortilla niin sanon, että heillä tiedoissa virhe :D Otan vielä paperit mukaan, että kaikki II-vaiheet suoritettu ja jne. Mitä mieltä ?
Ajokortti vanhentunut, mitä tehdä ?
14
5766
Vastaukset
- mitääää
mene vain asiallisesti poliisi laitokselle hakemaan, itselläki kävi niin ja hain puol vuotta myöhäs kun kortti oli umpeen menny, vähä kyllä jäskätti mitäs ny. Ei kysellykkään miksi nyt vasta hain (= . jos satut tietään vielä mihkä poliisi asemalle se on lähetetty kortti. luultavasti sille paikka kunnalle missä olet suorittanu kakkos vaiheen. TERVE MENOA!
- Eetunenänen
Vähän jo hikoilutti, kun rahat tiukilla ja auto tarvitsen päivittäin. Ei olisi juurikaan napannut tuhlata rahoja insseihin taikak II-vaiheeseen ;) Täytyy mahdollisimman nopeasti käydä kyselemässä kortin perään.
Kiitos vastauksestasi. - toivottavasti selviää hyvin
Eetunenänen kirjoitti:
Vähän jo hikoilutti, kun rahat tiukilla ja auto tarvitsen päivittäin. Ei olisi juurikaan napannut tuhlata rahoja insseihin taikak II-vaiheeseen ;) Täytyy mahdollisimman nopeasti käydä kyselemässä kortin perään.
Kiitos vastauksestasi.Toivottavasti asia selvii silleinkun se on. Mä vaan tässä rupesin miettimään, että eikös tässä ole joku raja, että minkä jälkeen sitten joutuu käymään teoriakokeen ja inssin uudestaan? Kun on siis kyse nyt lyhytaikaisesta kortista. Mutta poliisista ne sulle sen kertoo. Kai sulle edes kerrottiin autokoulusta se, että se kakkosvaiheen todistus pitää viedä poliisille?
- KUUKAUTTA
toivottavasti selviää hyvin kirjoitti:
Toivottavasti asia selvii silleinkun se on. Mä vaan tässä rupesin miettimään, että eikös tässä ole joku raja, että minkä jälkeen sitten joutuu käymään teoriakokeen ja inssin uudestaan? Kun on siis kyse nyt lyhytaikaisesta kortista. Mutta poliisista ne sulle sen kertoo. Kai sulle edes kerrottiin autokoulusta se, että se kakkosvaiheen todistus pitää viedä poliisille?
ON RAJA.Eli joudut käymään tutkinnon uusiksi jos kortti mennyt vanhaksi yli puoli vuotta sitten.Kustannukset n.250e.
- JuhE
KUUKAUTTA kirjoitti:
ON RAJA.Eli joudut käymään tutkinnon uusiksi jos kortti mennyt vanhaksi yli puoli vuotta sitten.Kustannukset n.250e.
Eikös tuo kuusi kuukautta koske niitä ketä ei ole ajanut II-vaihetta ? Tässä tapauksessa henkilön ainoa rike on ollut se, että on unohtanut muoviläpyskän laitokselle. Kortti siis on kyllä poliisilaitoksella, jos II-vaihe on ajettuna.
- ...
että poliisin rekistereissä on virhe, koska se tietää hitosti turhaa työtä, jos väität jotain sellaista mikä ei ole totta. Jos II-vaiheen todistus on oikeasti toimitettu poliisille, niin sinun pitkä korttisi on mahdollisesti odottamassa noutoa poliisilaitoksella. Jos todistusta ei koskaan ole toimitettu, joudut uuteen tutkintoon.
- EetuU
Jep, eli tutkinto on kyllä toimitettu laitokselle. Nyt, kun olen kelaillut aikaa taaksepäin päässäni niin syy tuohon kortin unohtumiseen oli armeija.
Ilmeisesti minulle oli kyllä sanottu, että kortti pitää hakea laitokselta, mutta siihen menisi, jonkin aikaa ennen, kun sinne laitokselle se ilmestyisi.
Armeijan aikana oli paha hakea, kun viikonloppuna ei sitä korttia tippunut ja ne lomat nyt useimmiten oli vain v-loppuina :/ Sitten vain unohtui sinne. Mutta kaverin kaverin (on poliisi) kautta varmistin tämän asian ja esim. poliisien rekisterissä näkyy, että minun korttini vanhenee vasta, joskus 60 vuoden päästä. Eli on jo rekisteröitynyt tuo pysyvä kortti, mutta pitäisi vielä hakea se läpyskä itsellekkin. - ...
EetuU kirjoitti:
Jep, eli tutkinto on kyllä toimitettu laitokselle. Nyt, kun olen kelaillut aikaa taaksepäin päässäni niin syy tuohon kortin unohtumiseen oli armeija.
Ilmeisesti minulle oli kyllä sanottu, että kortti pitää hakea laitokselta, mutta siihen menisi, jonkin aikaa ennen, kun sinne laitokselle se ilmestyisi.
Armeijan aikana oli paha hakea, kun viikonloppuna ei sitä korttia tippunut ja ne lomat nyt useimmiten oli vain v-loppuina :/ Sitten vain unohtui sinne. Mutta kaverin kaverin (on poliisi) kautta varmistin tämän asian ja esim. poliisien rekisterissä näkyy, että minun korttini vanhenee vasta, joskus 60 vuoden päästä. Eli on jo rekisteröitynyt tuo pysyvä kortti, mutta pitäisi vielä hakea se läpyskä itsellekkin.Juu, kortti pitää sitten pikimmiten hakea käteen sieltä.
- muistaakseni
... kirjoitti:
Juu, kortti pitää sitten pikimmiten hakea käteen sieltä.
vuoden säilytysaika valmiille kortille. Että on siinä vähän leväperäisyydessä Poliisille selvittämistä. Määräajat kun kirjataan lakiin sillä velvoitteella, että niitä on noudatettava. Tuollainen pikku juttu, kuin intissä oleilu ei ole minkäänlainen selitys.
- EetuZ
muistaakseni kirjoitti:
vuoden säilytysaika valmiille kortille. Että on siinä vähän leväperäisyydessä Poliisille selvittämistä. Määräajat kun kirjataan lakiin sillä velvoitteella, että niitä on noudatettava. Tuollainen pikku juttu, kuin intissä oleilu ei ole minkäänlainen selitys.
3 minuuttia meni, kun kortin hain :D Sanoivat, että näitä sattuu ja osoitti pinoa, jossa näkyi monta samanlaista kirjekuorta missä omakin kortti oli.
Mitään en joutunut maksamaan, enkä selittelemään, sanoivat vielä, että parempi myöhään, kun ei milloinkaan.
- Anonyymi
Kun kortti menee vanhaksi ja esim silmä leikkaus vie aikaa ,niin voimassa olevaa korttia ole ei saa ajaa kun leikkaus onnistuu ja yleislääkärin lausunto on hyväksyntä ,voi viedä paperin Ajovarmaan .josta saa väliaikaisen ajokortin ja voi ajaa .
Uusi kortti tulee n.kuukauden sillä ja kaikki OK- Anonyymi
Ei liene enää ajankohtainen liki 13 vuotta vanha juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei liene enää ajankohtainen liki 13 vuotta vanha juttu.
Onpas
- Anonyymi
Jos esimerkiksi joutuu silmäleikkauksen takia tilanteeseen , jolloin kortti menee vanhaksi ,kun jonot yleisellä puolella on jopa 6 kuukautta.
Silloin ei saa ajaa tietenkään vaan yleislääkärin hyväksytty lausunto ,kun silmätkin kunnossa .
Viedään ajovarmaan ,ja saa heti väliaikaisen kortin .
Noin kuukauden päästä tulee uusi kortti .
Tämä on tänään tarkistettu ,mutta jos menee yli kaksi vuotta ,joutuu lisäksi autokoulun ajo suoritukseen.
Kuorma auton osalta sen vuoden aikana .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä882871Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991666Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021364Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845