Uuno Turhapuro ja

Pekka Puupääkin

Pekko Aikamiespoika olivat suomipojan sankareita!

Tuulipukukanasa aja toyotacorollalla, rakensi ennen itse veneensä, nyt työtävieroksumattomat ostaa osamaksulla bavan, tai osti. Tänä vuonna suomeen tuskiin myydään yhtään uutta mertenmossea.

13

842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä ainakin ostan

Ostin jo muutama vuosi sitten Bavan 46 jalkaisen, kun en viitsinyt itse alkaa rakentamaan.

Nyt olen aikeissa vaihtaa sen uuteen 55 jalkaiseen. Lama ei vaikuta kaikkiin.

IN SAILING YOU CAN ONLY WIN AS A TEAM. Bavaria Yachts presents the Bavaria Cruiser 55. Designed by Farr Yacht Design and BMW Group DesignworksUSA.
      www.bavaria-yachtbau.com/index.php?id=1353

• ruma...

tuo uusi Bavaria 55. Hyi hitsi!

• veneet
        ruma... kirjoitti:

tuo uusi Bavaria 55. Hyi hitsi!

kuten tuo Bavaria 55 eivät kaikkia miellytä.

Muita joidenkin mielestä rumia Farrin veneitä on mm. sellaiset rumilukset kuin Wally, Whitbread 60 -veneet, WRTWR Maxi, Volvo 70, Baltic 60 ja 67, Nauta, FG 43 ja tietysti Farr-nimellä kulkevat.

Moni noillakin purjehtii, ihan tyytyväisenä. Onneksi sinun ei tarvitse.

• Ehkä?
        veneet kirjoitti:

Muita joidenkin mielestä rumia Farrin veneitä on mm. sellaiset rumilukset kuin Wally, Whitbread 60 -veneet, WRTWR Maxi, Volvo 70, Baltic 60 ja 67, Nauta, FG 43 ja tietysti Farr-nimellä kulkevat.

Voivat osa noista olla hyviäkin purjehtia, mutta ei se sitä totuutta poista että monet ovat myös rumia.
        VOR, FG ja FARR ovat kyllä rumia.

• Ehkä?
        Ehkä? kirjoitti:

Voivat osa noista olla hyviäkin purjehtia, mutta ei se sitä totuutta poista että monet ovat myös rumia.
        VOR, FG ja FARR ovat kyllä rumia.

Ja wallyt ne vasta rumia ovatkin.
        Toisaalta esim Wallyissä ulkonäkö on perustajan käsialaa, farr on vain suunnitellut veneistä teknisesti toimivia, kuten usein asia on.
        Valmistajalla on oma näkemys, josta suunnittelija tekee toimivan.

• ruma...
        Ehkä? kirjoitti:

Ja wallyt ne vasta rumia ovatkin.
        Toisaalta esim Wallyissä ulkonäkö on perustajan käsialaa, farr on vain suunnitellut veneistä teknisesti toimivia, kuten usein asia on.
        Valmistajalla on oma näkemys, josta suunnittelija tekee toimivan.

siksipä tuo design ei ota huomioon hieman vaativampien olosuhteiden asettamia vaatimuksia. Veneet toimvat kauniilla säällä tai sitten ns. kipalpurjehduksessa. Ei vakamielisessä cruisailussa. Ei mitään suojaa huonossa kelissä. Turha sitten valittaa huonoja kesäkelejä. Kysehän on vain varustevalinnoista, yksi varuste on vene kokonaisuutena.

• Anonyymi
        veneet kirjoitti:

Artekno 435 vesikaapimilla nostattaa veneen spedemäiseen keulimiseen

• asdfghjkl

Käytä isoa alkukirjainta kirjoittaessasi ".. Suomeen .." vaikka kotikielesi olisikin ruotsi.

Kirjoituksesi aihevalinnat, sisältö ja kirjoitustyyli muistuttavat huolestuttavasti erästä tältä palstalta häipynyttä (poispotkittua) nimimerkkiä.

• asdfghjkl,

Ajattelin myös tulla ulos kaapista.

• asdfghjkl
        asdfghjkl, kirjoitti:

Ajattelin myös tulla ulos kaapista.

näyttää olevan melkein samanlaiset nimimerkit vaikka olemmekin erilaiset, minä en ole tuollainen kaappihöperö.

• asdfghjkl
        asdfghjkl kirjoitti:

näyttää olevan melkein samanlaiset nimimerkit vaikka olemmekin erilaiset, minä en ole tuollainen kaappihöperö.

miksiköhän kirjoittelen itselleni, taidan todella pelätä kaapista ulostulemista...

• Anonyymi
        asdfghjkl kirjoitti:

miksiköhän kirjoittelen itselleni, taidan todella pelätä kaapista ulostulemista...

Koita tulla kaatumalla, mutta ei perseelleen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koita tulla kaatumalla, mutta ei perseelleen

Tänään on hyvä päivä pölähtää komerosta, kas kun on pridepäivä. Kaikenlaisia lepakoita tuolla lehahteli kaapista vapautuneena...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      162
      7226
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4158
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      49
      3611
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      147
      3200
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2946
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      48
      2444
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2336
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      273
      2039
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1995
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1896
    Aihe