Nyt kerätään yhteen Suomen Suzuki-omistajat, tai muuten kys. automerkin kanssa tekemisissä olleet ihmiset!
Tuli tehtyä täyskäännös omassa autoilussa ja vaihdettua iso ja mukava Citroen pieneen ja rouheaan Suzuki SX4:seen ja heti paljastui merkittävä puute - Suzukille ei ole tässä maassa kunnon keskustelupalstaa!
Nyt on siis korkea aika kerätä tämän maan Suitza-kuskit yhteen ja luoda merkille omistautunut nettiyhteisö. Haaste on tietysti suuri koska Suzukin rekisteröintimäärät eivät taida olla suuren suuria ja toisaalta joudutaan lähtemään melkoiselta takamatkalta keräämään käyttäjiä yhteen.
Joten ei muuta kuin tervetuloa rekisteröitymään:
http://suzuki.bitburners.com/
Palstaan otettiin alustavasti mukaan myös Suzuki-konsernin muut tuotealueet, eli moottoripyörät, mönkijät ja veneen moottorit, mutta kehitetään pasltaa jatkossa kysynnän ja tarjonnan mukaan.
Hakusanat: SX4, Outdoor, DDiS, Swift, Jimny, Samurai, JS 401, Splash, Grand, Vitara, Alto, JXL, Hayabusa, Intruder, Savage, KingQuad, QuadRacer
Suzukin omistajat huomio!
75
13305
Vastaukset
- Ei tosin suomenkielinen
http://www.suzuki-forums.com/
Jopa Balenolle löytyy omansa:
http://www.suzuki-forums.com/suzuki-esteem-baleno-forum/ - miksi..
vaihdoit mukavan sitikan japsiin? Oliko sitikassa jotain joka ärsytti?
- Suzuki Foorumi
Se syy miksi vaihdoin ranskattaren pois oli että kyllästyin jatkuviin sähkövikoihin, omakin oli puolen vuoden aikana neljästi pajalla, yhteensä kuukauden. Vaihtoon meni ja nyt siis tällä mennään.
- Kia Cee'd_sw2.0crdi
Suzuki Foorumi kirjoitti:
Se syy miksi vaihdoin ranskattaren pois oli että kyllästyin jatkuviin sähkövikoihin, omakin oli puolen vuoden aikana neljästi pajalla, yhteensä kuukauden. Vaihtoon meni ja nyt siis tällä mennään.
Karun näkösiä vehkeitä vanhat swiftit mitä näkyy liikenteessä. Uus ei ole hullumman näkönen ja luotettavuus on ainakin jenkkilän tilastojen mukaan ihan kärkipäätä.
- rEcaptacha
Ei ranskalaiset osaa autoja tehdä, patonkeja vaan.
- Anonyymi
Niitähän saa nytkin melkein hakupalkalla! En voi käsittää sen sähköpuolen heikkoutta niissä.
- Citroen xara picasso
Olet tehnyt juuri sen,mitä itsekin olen miettinyt:vaihtoa citikasta sx4:seen! Mitä olet tykännyt uudesta ajokistasi,onko se yhtään vakaampi kuin sitikka-etenkin tuulisella säällä?Onko ohjaus tarkempi? Itse haluaisin outdoorin sen nelivedon takia ja maavaraakin olisi himppusen enemmän.
Kyllähän niitä foorumeita voi aina perustaa, mutta jos keskustelijat puuttuvat, mistä ne ottaa? Suomalaiset ovat laumasieluja, pienet merkit jäävät vaille huomiota.
Toisaalta taas pelkkä automerkki ei ole yhdistävä tekijä: oma Suzukini on 23 vuotta vanha, joten mielestäni minulla ei ole mitään keskusteltavaa niiden kanssa, jotka ajavat uudella....vielä vuoteen 2002 asti suomeen tuotu Alto kelpaisi, se on vielä oikea pikuauto, mutta nämä nykyiset tonnin painoiset "pikkuauto"-mallit ovat suzukinkin kohdalla sellaisia, että ei kiinnosta.- T.A.K.
Ilmoittauduin uudelle areenalle, koska tahdoin osoittaa tukeni sen olemassaololle. Ja automerkki nimenomaan ON yhdistävä tekijä, vaikka elämä muuten olisi kauttaaltaan erilaista!
Mielestäni Suzukissa olennaista on juuri auton huomattava vaatimattomuus. Bemari herättää intohimot hyvässä ja pahassa, jenkkiautoihin liittyy suuruus, Lada on autona samaa kuin Perussuomalaiset puolueena, Alfaan kuuluu keikaroiva elämäntapa ja niin edelleen. Suzuki on kaikesta tällaisesta luokittelusta vapaa, ja silti (sen vuoksi?) se taittaa taivalta vielä 23-vuotiaanakin, kuten sinun autosi!
- Sukisukikuski
Foorumilla ei näytä toimivan rekisteröityminen. Onko koko foorumi jo käytännössä haudattu???
- Alto tilauksessa
*Bump*
Onko Suzuki foorumeita tullut nyt tällä välillä kun tähän ketjuun on viimeksi vastattu? - vielä tyytyväinen
Eikö asia ole niinkin, jos ei ole mitään valittamista, ei tarvitse kirjoitella minnekään!
Monilla muilla autopalstoilla käydään toisinaan kiivastakin keskustelua, onko oma auto tarpeeksi hyvä tai perustellaan miksi yleensä on valinnut sen.
Suzuki-sivuilla ei tosiaan kovin paljoa kirjoitella, kai merkki sitten on vaan niin huoleton ja varma. Sama juttu noilla lontoon-kielisillä palstoilla, ei niilläkään mitään tunkua ole kirjoittajista.
Minulla on ensimmäinen Suzuki ja luultavasti ei ole viimeinen. Tai mistäpä tuota koskaan etukäteen tietää... Matkailuvaunun vetoon etsittiin mahdollisimman edullista ja kuitenkin vahvaa veturia, alennusvaihteet eivät olisi pahitteeksi. Päädyin sitten Grand Vitara 1.9 ddis:ään, 300 Nm väännöllä 1500 kilon vaunu kulkee perässä hyvin ;) .
Omapainona jo 1700 kiloa jatkuvalla nelivedolla nostaa kulutuksen melko korkealle, mutta mitäänhän täällä ei ilmaiseksi saa! - 1.9 DDIS -08
Sama homma, vetohommiin tuli Vitara hankittua ja on odotukset täyttänyt. Kesällä vetää vaunua hyvin ja talvella pärjää kelissä kuin kelissä.
Mitä sinulla Vitara kuluttaa?
EU normikulutukseen ainakin itselläni (vm 08) on melko mahdoton päästä, kulutus huitelee 8-8,5 l/100km sekalaisessa ajossa. Maantiellä 80 km/h menee hieman pienemmällä, mutta 100 km/h ja varsinkin 120 km/h nopeuksissa kulutus pikemminkin nousee jo tuosta. - Alto tilauksessa
Alto on valmistettu Intiassa mutta mitenkäs muut Suzukit, aitoja Japanilaisia? Vaikka ei kai tällä ole paljon merkitystä, Altoahan on tehty Intiassa jo pitkään, kaiketi yhtä kauan kuin japanilaismerkkejä on kasattu Britanniassa joten autonteko luulisi olevan hyvin hallussa. Brittijapsi on tämä nykyinen vaihtoon menevä peli mutta Mazdalle ei kuitenkaan eurolaatu kelvannut Mazda 2 mallin kanssa.
- kavieno
SX4 on kuulema valmistettu Unkarissa.
- lähemmäksi tehtaat
Swiftitkin tehdään Unkarissa. Eli SX4 ja edellämainittu Unkarista. SX4 on Fiatin yhteistyömalli, Fiat logolla tottelee nimeä Sedici. Alto tulee Intiasta Marutin tehtaalta ja myydään Euroopassa myös Nissan Pixona. "Kotimaassaan" Intiassa auto on Maruti A-Star. Aitoja japsi-sussuja lienevät vain Jimnyt ja Vitarat.
Laadussa tämä Suzukin kaveeraaminen muiden valmistajien kanssa ei ilmeisesti näy, koska autot pärjäävät hyvin vikatilastoissa ja vähävikaisen auton maine on ollut pitkään nykymallienkin kanssa hyvä. Säästöä kai hakevat parantamalla logistiikkaa tuomalla tehtaat lähemmäksi, jopa tänne Eurooppaan. Lisäksi perinteikkäälle pienkone ja moottoripyörävalmistajalle on etua hakea autosegmentin osaamista muilta suuremmilta valmistajilta.
Tämän nykyisen isomman Alton kohdalla ns. A-Star projekti tehtiin tiiviissä yhteistyössä Intialaisten kanssa ja erityisesti Intialaisen tiestön vaatimukset otettiin alusta alkaen huomioon. Tämän huomaa kun Altolla ajaa kaivonkansien yms. yli. Auto ei ole niistä moksiskaan, vastoin kuin monet muut nykyautot, jotka paukahtavat äänekkäästi vastaavissa montuissa. Kolmisylinterisen uuden sukupolven K10B euro-5 moottorin suunnittelu on kuitenkin alusta loppuun Japanilaista - emoyhtiön käsialaa. Japanilaisesta perusteellisuudesta kertoo mm. useiden kolmipyttyisten koemoottorien testipenkkiajot, jotka vastasivat 250 thkm:n matkaa. Haluttiin varmistaa, että vajaapyttyisen koneen ominaisvärinät eivät lyhennä kestoikää.
- Suizisti
Sillä ei ole mitään väliä, missä ne kasataan. Mersujakin on ainakin tehty Venäjällä.
Suzukilla on niin valtava markkinaosuus moottorinvalmistajana ja merkki tunnetaan laadukkaana ja hyvänä moottorina ja niistä arvoista ei Japanilaiset luovu tekemällä sekundaa. Suomessa Suzuki vielä lukee useimmiten vielä moottoripyörässä tai veneen perässä, mutta autot tehdään ihan samoilla laatukriteereillä.
Nettiautossa on pistänyt silmään, että siellä on myynnissä melkein 200tkm ajettuja Altoja litran koneella ja hintapyyntö on vielä nelinumeroinen! - 1.9 ddis 2009
Eivät kaikki Suzukin mallit käytä omavalmiste-moottoreita. Esimerkkinä Suzuki Grand Vitara turbodiesel, jonka kone on ranskalaisen Renaultin tekemä.
- qqrererertt
Jotain vikaa foorumissa.olen rekisteröitynyt,pystyn vastaamaan viesteihin mutten pysty luomaan omaa keskustelua.Ei ihme jos hiljaista
- äsäksneljä
Tämä suomalainen foorumi ei vissiin ottanut oikein ns. tuulta purjeisiinsa vai mihin homma kariutu. Suzuki tosiaan taitaa olla ainoita merkkejä jolla ei omaa Suomalaista keskustelu palstaa ole.
- sakke
Mulla on kaksi suzukia tai oikeastaan 4. 2-tahti HP 5 perämoottori vm. 1978 tai jotain. Aivan ihmepeli. 70 hp perämoottori (kepittää Yamahan). Grand vitara 2010 ja SX4 joko 2010 tai 2011 eli Suzukimies.
Muuten on mennyt hyvin, mutta vitaraa on vaivannut pieni öljyvuoto, joka on paraikaa takuukorjauksessa. Remppa meni jälkitoimitukseen ja osan saanti kesti. Harvinaisen auton ongelmia. Ei taida näihin autoihin saada harakiri osia.
Onko muilla ollut Vitaraan liittyviä vuoto-ongelmia. Minun vuotoni oli niin hankalassa paikassa, ettei itse päässyt tekemään yhtään mitään. - DDis08
Minulla -08 Grand Vitara DDiS. Ei vuotoa. Hyvä peli muutenkin.
- TopiN
Miulla -09 Grand Vitara bensa koneella.Jakovaihteiston stefa alko vuotamaan
30000 km paikkeilla.Vaihtoivat takuuseen.
- Sakke
Kannattaa siis muidenkin Vitaran omistajien nostella autoansa ylös ja tasrkastaa tilanne. Oisikohan minulla ollut sama vika kunTopiNillä. Minäkin seuraan tilannetta edelleen. Olisikohan minun vuotoni alkanuta myös siinä 30 000 km vaiheilla tai vaikka jo hieman aikaisemminkin. Vuoto havaitiin jonkun renkaan vaihdon yhteydessä ja asia varmistui 40 000 km:n huollossa.
- peetulainennn
Vitara -93 tuli hommattua ja hyvältä maistuu! Oisko kellään myydän valo-/karjarautaa??
- Suzukii
Suzuki ei ole koskaan tehnyt itse diesl-moottoreita ja pellin alta löytyykin ainakin Mazda, Peugeot, Renault ja Fiat merkkisiä dieselmoottoreita.
Viimeisimmässä Vitaran (Renault) moottorissa on ollut öljyvuotoja moottorin kampiakaselin takimmaisen runkolaakerin tiivistyksessä. On sen verran iso homma ettei sitä pihalla ta omassa tallissa pysty järkevästi tekemään.
Suzukin bensamoottoreissa öljyvuodot ovat harvinaisempia. - Höpöttäjä...
Miten yleistä vaihteisto öljyn vuotaminen sitten on ja tuleeko takuu vastaan vaikka vuoto ilmeistyisi hieman takuun jälkeen?
Vai loppuuko takuu päivälleen?? Ostin silloin alle 4-v käytetyn GV 08 DDis:n ajettuna n. 120 tkm. Öljyvuotoa havaittiin öljypohjan tiivisteissä ja etuperän stefassa(Ei se ole Rellun motti, jos ei ruutua merkkaa!! ;D). Molemmat tiivisteet vaihdettiin myyjäliikkeen piikkiin. Olikohan voimansiirron öljyt vähissä, kun naksahtelut katosivat samalla?
Takuusta sen verran, että takuun katsotaan loppuvan käytännössä kuukauden kuluttua varsinaisen takuuajan umpeutumisesta. Tämä tulkinta johtuu siitä, että kuluttajalla on kuukausi aikaa ilmoittaa takuuaikana havaitusta viasta. Tätä on kuluttajariitalautakunnannassa koeponnistettu. Virhevastuuhan on sitten vielä se viimeinen oljenkorsi....- satulat hajos
Mistä saisi balenon takapään jarrusatulat ja tietääkö kukaan käykö 1,6 satulat 1,8
vinkejä vois laitella tänne
- aina susuki
missä sijaitsee raitisilmasuodatin gv 2.0 2005 ilmastoinnilla
- GV -09
Jos sulla on uudempikorimalli, niin se sijaitsee hanskalokeron takana. Painat hanskalokeroa sivuilta hiukan kasaan, jotta se aukeaa alas asti, siellä suodin sijaitsee pienen luukun alla. Äärettömän helppo vaihtaa tai puhdistaa.
Saattaa sijaita vanhemmassa korimallissa samassa paikkaa.
- GV_karavaanari
Suzuki GV -06 bensa ajettu 104tkm! Merkkaa nätisti ruutunsa. Todennäköisesti etuperän stefa... Taitaa olla auton ainoita heikkoja kohtia.
- GV 09 bensa
Jos auto on jo 7 vuotias ja yli 100tuh ajettu, niin joku viiden euron stefan vuotoa en sanoisi heikoksi kohdaksi.
Joo, asiaan. Toisissa yksilöissä noita stefoja vaihdettu kahdestikkin ja taas toisissa ei ollenkaan, mutta vaihto käy nopesati eikä maksa paljoa. Korjata kannattaa nopeasti tai ainakin pitää huoli, ettei öljy käy vähiin.
- Palstan vahti
Mikä hemmetti saa papparaiset lisäämään IKIVANHAAN viestiketjuun omia LÖPERRYKSIÄÄN jotka EI liity mitenkään otsikon mukaiseen ALKUPERÄISEEN aiheeseen?
Laittakaa ne kysymykset Balenon pakoputken kannatinlaakereista oman otsikkonsa alle, älkääkä tuupatko niitä vanhoihin keskusteluihin, joihin ne eivät liity.- Rappipappa
en tiiä
Eipä liity topickiin ei, mutta on pötypuhetta, että tämän katiskan voimansiirton stefat olisi halpoja saati halpoja ja helppoja vaihtaa? Nimim. Kokemusta on
- Suzuki SX 4 4WD -11
Helppo ja halpa, tuon voi jokainen käsittää kahdella eri tavalla. Vaihdoin pojan Grand Vitaraan (vn 2008) tuon mainitun etutasauspyörästön stefan ja jakolaatikon stefan, joista jälkimmäisen turhaan. Stefat maksoi laakeriliikkeessä 6e ja tuo turhaan vaihdettu 4.90e. Noiden kahden stefan vaihtotyö kesti kaikkiaan vajaa puolitoista tuntia sisältäen öljyn vaihdot noihin etuperä, jakolaatikko, vaihdelaatikko ja takaperä. Työ olisi mennyt nopeamminikin, jos ei olisi tarvinut kuunnella samalla pojan ja hänen "asiantuntevan"kaverin jorinoita;=)Työn tein normaalissa #elvetin ahtaassa ja sekaisessa autotallissani.
Unohdetaan noi ylimääräiset öljyn vaihdot, niin VÄITÄN edelleen, että minun ajatusmaailman ja poikani varallisuuden tuntien kyseessä on erittäin halpa ja helppo remontti.
Uskon myöskin, että asian toinen ajattelutapa tulee käsille, jos homman tekee Suzuki korjaamo.
Ok...oli pakko tarkastaa kuitista, että stefat maksoi reilun kympin kpl ja kahteen stefan vaihtoon hukkui 1,8 ja 2,8 tuntia. Eli viitisen hunttia.....
- Ähiäinen85 (R)
Tämän jälkeen on pakko ymmärtää, että Suzuki-papat ovat seniilejä soikhiopäitä, jotka eivät ymmärää mitään nettikirjoittelusta. Jos aiheella on otsikko, niin pysytään siinä otsikon mukaisessa aiheessa. Jos keskustelu koskee jotain muuta, niin avatka sille oma keskustelu. Vai ettekö osaa?
Helpointa olis näille jahnukaisille jos olis vaan yksi aihe palstalal : kaikkea mahdolista jankutusta Suzukista. Sinne vois laittaa yhteen ja samaan pötköön Balenon pakoputken kannatinalaakerit ja Swiftin käsijarruongelmat kun se käkkärin pää ei enää ylety maahan saakka. - GV -09
Ähiäinen85 (R) kirjoitti:
Tämän jälkeen on pakko ymmärtää, että Suzuki-papat ovat seniilejä soikhiopäitä, jotka eivät ymmärää mitään nettikirjoittelusta. Jos aiheella on otsikko, niin pysytään siinä otsikon mukaisessa aiheessa. Jos keskustelu koskee jotain muuta, niin avatka sille oma keskustelu. Vai ettekö osaa?
Helpointa olis näille jahnukaisille jos olis vaan yksi aihe palstalal : kaikkea mahdolista jankutusta Suzukista. Sinne vois laittaa yhteen ja samaan pötköön Balenon pakoputken kannatinalaakerit ja Swiftin käsijarruongelmat kun se käkkärin pää ei enää ylety maahan saakka.Lueppa paukapää Suomi24 keskustelujen säännöt ja sitten kerro meille, että missä kohtaa on maininta, että keskustelun täytyy pysyä otsikon aiheessa???
Availe sinä ihan rauhassa uusia keskusteluja, mutta tämä toimii näinkin ihan hyvin. perjantaina kaveri kyseli GV:n stefa ongelmista ja sai heti 4 asiallista vastausta sekä sinun kaksi katkeraa vuodatusta.
Minä kirjoitin yhden noista vastauksista ja ikää minulla on 29 vuotta ja mikäli nimimerkki" rontikainen75" perässä oleva numero viittaa hänen syntymäaikaansa, ei siinäkään tapauksessa voi puhua papasta. Joten ähise rauhassa vain nuija.
Ps. on sulla yksi maailmanhistorian idioottisimmista nimimerkeistä, heh tainnu joku tyttö ontaa tuon nimen, kun olet ähissy puolitoista minuuttia hänen päällään, tyyliin pisto/nosto ja tuijotus. - Sekametelisoppaa
GV -09 kirjoitti:
Lueppa paukapää Suomi24 keskustelujen säännöt ja sitten kerro meille, että missä kohtaa on maininta, että keskustelun täytyy pysyä otsikon aiheessa???
Availe sinä ihan rauhassa uusia keskusteluja, mutta tämä toimii näinkin ihan hyvin. perjantaina kaveri kyseli GV:n stefa ongelmista ja sai heti 4 asiallista vastausta sekä sinun kaksi katkeraa vuodatusta.
Minä kirjoitin yhden noista vastauksista ja ikää minulla on 29 vuotta ja mikäli nimimerkki" rontikainen75" perässä oleva numero viittaa hänen syntymäaikaansa, ei siinäkään tapauksessa voi puhua papasta. Joten ähise rauhassa vain nuija.
Ps. on sulla yksi maailmanhistorian idioottisimmista nimimerkeistä, heh tainnu joku tyttö ontaa tuon nimen, kun olet ähissy puolitoista minuuttia hänen päällään, tyyliin pisto/nosto ja tuijotus.Onhan se nyt ITSESTÄÄN SELVÄÄ että aiheessa pitää pysyä .Siihen mitään sääntöjä tarvita vaan silkkaa talonpoikaisjärkeä, jota näillä jahnukaisilla ei näy olevan. Jos toinen kirjoittaa porkkanoista ja toisen sönköttää sekaan punajuurista, niin eihän siitä mitään tule.
"Toimii ihan hyvin näinkin". Niin, minähän ehdotin, että olis vaan yksi pitkä viestiketju jossa olisi otsikkona "kaikkea mahdollista Suzukista", sieltä saisi jahnukaiset sitten kaivella asioita kun joka toisessa kirjoituksessa puhutaan Balenon palkoputken kannatinlakerista ja joka toisessa taas Grand Vitaran takavilkun lasin haalistumisesta.
Valitsemani nimimerkki kuvastaa täällä äheltäviä onnettomia peräkylän miehiä. - mistä noita sikiää
Sekametelisoppaa kirjoitti:
Onhan se nyt ITSESTÄÄN SELVÄÄ että aiheessa pitää pysyä .Siihen mitään sääntöjä tarvita vaan silkkaa talonpoikaisjärkeä, jota näillä jahnukaisilla ei näy olevan. Jos toinen kirjoittaa porkkanoista ja toisen sönköttää sekaan punajuurista, niin eihän siitä mitään tule.
"Toimii ihan hyvin näinkin". Niin, minähän ehdotin, että olis vaan yksi pitkä viestiketju jossa olisi otsikkona "kaikkea mahdollista Suzukista", sieltä saisi jahnukaiset sitten kaivella asioita kun joka toisessa kirjoituksessa puhutaan Balenon palkoputken kannatinlakerista ja joka toisessa taas Grand Vitaran takavilkun lasin haalistumisesta.
Valitsemani nimimerkki kuvastaa täällä äheltäviä onnettomia peräkylän miehiä.Katso kelakortistasi syntymäajankohtasi ja mietippä, jos siintä päivämäärästa 9 kuukautta taakseppäin isäsi olisi humalapäissään käyttänytkin kondomia. Eipä olisi tätäkään aiheessa pysymisen ongelmaa.
"Onhan se nyt ITSESTÄÄN SELVÄÄ että aiheessa pitää pysyä" Miten tuo typerä vuodatuksesi liittyy tämän keskustelun AIHEESEEN? Jätkä huutelee neuvoja muille, mutta kirjoitti apukoululaisen kirjoitustaidollaan jo kolmannen viestin,JOKA EI LIITY MILLÄÄN TAPAA AIHEESEEN. - #?€4$5▄¦Ì▀¨ trööt
mistä noita sikiää kirjoitti:
Katso kelakortistasi syntymäajankohtasi ja mietippä, jos siintä päivämäärästa 9 kuukautta taakseppäin isäsi olisi humalapäissään käyttänytkin kondomia. Eipä olisi tätäkään aiheessa pysymisen ongelmaa.
"Onhan se nyt ITSESTÄÄN SELVÄÄ että aiheessa pitää pysyä" Miten tuo typerä vuodatuksesi liittyy tämän keskustelun AIHEESEEN? Jätkä huutelee neuvoja muille, mutta kirjoitti apukoululaisen kirjoitustaidollaan jo kolmannen viestin,JOKA EI LIITY MILLÄÄN TAPAA AIHEESEEN.Haista sinä jahnukainen pitkä p@ska. Tyypillinen suolipalstan länkyttäjä, kun ei pysty kirjoittamaan asiasta niin aletaan törkeästi solvata toista osapuolta.
Jos sinä jahnukainen katsot mitä tämän viestiketjun aloitusviestissä lukee, niin huomaat, että siinä puhutaan Suzukin omistajien keräämisestä omalle palstalleen. Alussa viesteissä käsiteltiinkin pelkästään tätä asiaa, mutta sitten ote alkoi livetä ja jahnukaiset alkaa puhua Vitaran vuoto-ongelmista ja Balenon satuloista ja sen jälkeen vaikka mitä liibalaabaa.
Jos ei jahnukaiset ymmärrä sitä, että viestiketjulla on otsikko, ja siinä viestiketjussa on tarkoitus käsitellä vain siihen liittyviä asioita, niin aika pienet on aivolisäkkeet noilla jahnukaisilla. Jos ei taidot riitä uuden keskustelun avaamiseen, niin kyllä minä sanon, että näiden jahnukaisten isät olis saanu käyttää sitä kortsua.
Mutta mitäpä minä sekaantumaan näiden jahnukaisten touhuihin. Veistelkää te täällä päreitänne ja kyntäkää peltoanne. Hetken aikaa harkitsin uuden SX:n ostoa, mutta lueskeltuani näitä kirjoituksia totesin, että thanks but no thanks. En pysty samaistumaan joukkoon. Voin kyllä silloin tällöin käydä häiriköimässä täällä, niin saadaan palstalle edes vähän jotain vipinää.
Pitäkää tunkkinne ja nysvätkää keskenänne. Suzuki näyttää olevan peräkammarin poikien oma merkki. Hah hah. - äÄäÄäLlLkK
#?€4$5▄¦Ì▀¨ trööt kirjoitti:
Haista sinä jahnukainen pitkä p@ska. Tyypillinen suolipalstan länkyttäjä, kun ei pysty kirjoittamaan asiasta niin aletaan törkeästi solvata toista osapuolta.
Jos sinä jahnukainen katsot mitä tämän viestiketjun aloitusviestissä lukee, niin huomaat, että siinä puhutaan Suzukin omistajien keräämisestä omalle palstalleen. Alussa viesteissä käsiteltiinkin pelkästään tätä asiaa, mutta sitten ote alkoi livetä ja jahnukaiset alkaa puhua Vitaran vuoto-ongelmista ja Balenon satuloista ja sen jälkeen vaikka mitä liibalaabaa.
Jos ei jahnukaiset ymmärrä sitä, että viestiketjulla on otsikko, ja siinä viestiketjussa on tarkoitus käsitellä vain siihen liittyviä asioita, niin aika pienet on aivolisäkkeet noilla jahnukaisilla. Jos ei taidot riitä uuden keskustelun avaamiseen, niin kyllä minä sanon, että näiden jahnukaisten isät olis saanu käyttää sitä kortsua.
Mutta mitäpä minä sekaantumaan näiden jahnukaisten touhuihin. Veistelkää te täällä päreitänne ja kyntäkää peltoanne. Hetken aikaa harkitsin uuden SX:n ostoa, mutta lueskeltuani näitä kirjoituksia totesin, että thanks but no thanks. En pysty samaistumaan joukkoon. Voin kyllä silloin tällöin käydä häiriköimässä täällä, niin saadaan palstalle edes vähän jotain vipinää.
Pitäkää tunkkinne ja nysvätkää keskenänne. Suzuki näyttää olevan peräkammarin poikien oma merkki. Hah hah.Jokin sinuakin Suzukissa kiinnostaa, kun pitää lukea ja kommentoida täällä.
Sulla UUDEN Suzukin osto ja ylipäätään uuden auton osto tulee aina ja iankaikkisesti pysymään harkinta asteella, kun #erse on auki, niin se on ja pysyy. Vaikka Suzuki on mielestäsi peräkammaripoikien merkki, niin miksi haaveilet siintä ja näet märkiä unia?
"Onhan se nyt ITSESTÄÄN SELVÄÄ että aiheessa pitää pysyä" kirjoittaa finninaama ja mitenkä tuo edellinen taas aiheeseen liittyy. Sun kohdallas voi vain todeta, että kun on lusikalla saanu ei voi kauhalla vaatia, buahahahahaaaahhh!!! - Gooood byeeeee
äÄäÄäLlLkK kirjoitti:
Jokin sinuakin Suzukissa kiinnostaa, kun pitää lukea ja kommentoida täällä.
Sulla UUDEN Suzukin osto ja ylipäätään uuden auton osto tulee aina ja iankaikkisesti pysymään harkinta asteella, kun #erse on auki, niin se on ja pysyy. Vaikka Suzuki on mielestäsi peräkammaripoikien merkki, niin miksi haaveilet siintä ja näet märkiä unia?
"Onhan se nyt ITSESTÄÄN SELVÄÄ että aiheessa pitää pysyä" kirjoittaa finninaama ja mitenkä tuo edellinen taas aiheeseen liittyy. Sun kohdallas voi vain todeta, että kun on lusikalla saanu ei voi kauhalla vaatia, buahahahahaaaahhh!!!Jänkhä-joonas kirjoitti "jokin sinuakin Suzukissa kiinnostaa" no terävä havainto, sillä minähän juuri tuossa edellä kirjoitin, että tulin tänne lueskelemaan viestejä kun kiinnostuin uudesta SX4 S-Cross-mallista. Kas kun kaikki eivät ole samanlaisia kuin nämä palstan vakioasukit, jotka ajelevat vanhalla Balenolla ja Vitaralla ja keskustelevat sitten keskenään mikä stefa milloinkin vuotaa. Jotkut ostelevat uusiakin autoja.
Syvältä, syvältä on tämäkin palstan henki. Ei pysty, liian hapokasta. Lähdin pois.
Tämä on retorinen kysymys: Ja miten sinä eroat meistä muista off topic -kirjoittelijoista?
- 9 + 6
Menkää tojota ja sokotapalstalle meuhkaamaan.
Ei täällä kaivata turhanpäiväisiä lässyttäjiä.- Mäntikäinen1928
Enkö mitenkään saisi mennä Kia-palstalle?
- guttaperkka
Täällä on vain muovialustaiseen crossiin hurahtaneita fanaatikkoja.
- peruutusvalo
Tietääkö joku missä on Jimnyn peruutusvalokytkin? Peruutusvalot alkoivat palaa jatkuvasti,irroitin sulakkeen ja ostin uuden kytkimen,mutta en löydä paikkaa,jossa se sijaitsee.Onko kellään muulla ollut sama ongelma?Sanovat,että pakkikytkin on aika hepponen,että jos joku tietää!! Niin olisi varmasti apua monelle Jimny-kuskille.
- VW ja Suzuki
Olisiko mitään ideaa rekisteröityä VAGareenalle jonka foorumilla on muidenkin automerkkien osio, myös Suzukin:
http://www.vagarena.fi/index.php?board=316.0 - 70VSuzukisti
Olisiko kellään ylimääräistä Suzuki Grand Vitaran käyttäjän käsikirjaa, Omani n Saksaa jota en halua ymmärtää vaikka kuinka yritän, Ruotsi ja Englanti kelpaa Suomen lisäksi. Auto on siis Suzuki Grand Vitara 1,9 diesel 2006 Alkujaan neli paikkainen nyt pakettiauto ja kahdelle hengelle Vetomassa jarrulliselle kärrylle 2000kg Kiitos etukäteen ja Maksan tietysti opuksesta.
Soitto numeroon 044 7287123 . Sovitaan loput puhelimessa.- elekee.helevetissä
Elekee nyt helevetissä julukasko puhelinnumeroitanne tämmöisellä sivustolla!!!
- Suzukisti
Suzuki Vitara Booster jet 2017 automaatti 4veto. Ajettu 22000 km ja kokemus tekniikan osalta, 10;n arvoinen, todella hyvän tuntuinen moottori ja vaihteisto. Mutta siihen se hyvyys sitten jää, valitettavasti. Etuistuimet on hirvitykset talvella. Kankainen keskiosa lämpenee mutta korkeat nahkaiset reunat ovat kuin jäässä eli on kuin järjestetty iskiasvaivat valmistajan puolesta. Maalipinta metallihohtovärissä on aivan surkea . Lakkapintaan tulee naarmuja pienimmästäkin eli lakkapinta on aivan liian pehmeä, olisko kovetin unohtunut. Kori on niin vetelä että kun auto on epätasaiselle pysäköity oven kiinni laitto antaa välillä metallisen äänen. Kuskin oven kitinä on hermoja koetteleva, huom. auto on uusi ja takuu voimassa. Selittivät että "maasturi" kori on niin joustava että ovi ja karmi "elävät". Miten mahtaa olla vuosien kuluttua mahtaako eläminen kehittyä ihan hillittömäksi? Autoa pitää ihan oikeasti ajaa koska ohjaus on aika levoton niin että vieressä olijat ovat kysyneet onko kuskilla vaikeuksia pysyä kaistallaan, ei ole mutta ajokoiraa ei ole helppoa pitää kursssissa. Kyllä harmittaa tämä hankinta ja valmistajankin puolesta koska todella hyvä tekniikka on liitetty liitetty surkeaan peltihökötykseen.
- Atkerkki
Erkillä oli aikoinaan scrossi ja vaihdoin sen pois vuoden ikäisenä koska ohjaus oli niin kelvottoman huono.
- fbgbg
HYvä että joku on rehellinen omistamastaan autosta.
Ja lisäksi tommosta suomenkielistä palstaa ei ole olemassakaan. - susukisti
" Autoa pitää ihan oikeasti ajaa koska ohjaus on aika levoton niin että vieressä olijat ovat kysyneet onko kuskilla vaikeuksia pysyä kaistallaan"""
Ethän valittanut huollossa??
Jos valittaa,niin tekevät nelipyöräsuuntauksen takuuseen. - Atkerkki
Hahaaaa. Suzuki ei kulje suoraan vaikka kuinka säätelisi ohjauskulmia.
- Kokemusta_omaava
Kyllä se menee maantielläkin kuin juna. Paitsi jos veivaa rattia edes takaisin niin kuin vanhassa Suomi-filmissä.
Nimim. Kokemusta omaava - Original_Suzukisti
Pari kommenttia nimimerkki "Suzukistille" aidolta Suzukistilta.
- - - - - -
”Suzuki Vitara Booster jet 2017 automaatti 4veto.”
-Sama malli ja vuosimallikin täällä. Uskallan väittää että väri on eri, sillä toista samanlaista en ole edes nähnyt.
”Ajettu 22000 km ja kokemus tekniikan osalta, 10;n arvoinen, todella hyvän tuntuinen moottori ja vaihteisto”
-Itsellä just alle 20.000 mittarissa, komppaan muita huomioita.
”Mutta siihen se hyvyys sitten jää, valitettavasti.”
-No ei kyllä täällä kuitenkaan.
”Etuistuimet on hirvitykset talvella.”
-Mielestäni 100kg kuskillekin tukevat ja hyvät istuimet, niin kesällä kuin talvella.
”Kankainen keskiosa lämpenee mutta korkeat nahkaiset reunat ovat kuin jäässä eli on kuin järjestetty iskiasvaivat valmistajan puolesta.”
-Ei ole kokemusta iskiasvaivoista, joten en voi siihen kommentoida. Penkin lämmitys on mielestäni ainakin riittävän tehokas, ja varsin nopeasti pitää laittaa pienempi teho päälle. Kun auto lämpenee niin voi kytkeä kokonaan pois. Itse asiassa kuskin penkkiin ja penkin lämmitykseen jne olen ollut enempi tyytyväinen.
” Maalipinta metallihohtovärissä on aivan surkea . Lakkapintaan tulee naarmuja pienimmästäkin eli lakkapinta on aivan liian pehmeä, olisko kovetin unohtunut.”
-Itse en ole ehtinyt reiluun vuoteen hankkimaan ensimmäistäkään kolhua tai naarmua vielä. Epäilen sillä väitettä.
”Kori on niin vetelä että kun auto on epätasaiselle pysäköity oven kiinni laitto antaa välillä metallisen äänen.”
-En ole kyllä moista huomannut. Epäilen väitettä.
”Kuskin oven kitinä on hermoja koetteleva, huom. auto on uusi ja takuu voimassa.
-No täällä ei ole ollut kitinöistä tietoakaan. Ei ovesta, ei taka- eikä hanttarin penkiltä. tyytyväisiä ovat olleet.
”Selittivät että "maasturi" kori on niin joustava että ovi ja karmi "elävät".”
-Siis missä selitti ja kuka, Esson baarissako?
”Miten mahtaa olla vuosien kuluttua mahtaako eläminen kehittyä ihan hillittömäksi?”
-Mielestäni tuntuma korin lujuudesta on ollut paremminkin jämäkän oloinen.
”Autoa pitää ihan oikeasti ajaa koska ohjaus on aika levoton”
-No ei ainakaan täällä ole. Normaaliajo on täydellisen neutraalia, kuin missä hyvänsä vastaavassa pikkuautossa. Talvella eteneminen polanteilla ja urissa ”Snow mode” kytkettynä on ollut erittäin helppoa ja vakuuttavaa. Ja suuntavakaata. Paremminkin olen lisäksi ollut yllättynyt siitä, miten vaivaton Vitara on ollut venetraileria vedettäessä. Retkitavarat veneessä, vene traileripaketin kokonaispaino oli epäilemättä tonnin paikkeilla, loppumatkasta kun oli viisi jerryä täytetynä reilusti enemmänkin. Traileri ei aikaansaanut mitään levottomuutta etenemiseen. Sen verran on kommentoitavaa polttoaineen kulutusta optimoiva automaatti yhdessä vakkarin kanssa pyrki heti tilaisuuden tullen vaihtamaan isolle vaihteelle, ja kun pohjoisessa nousua ja laskua riittää niin meno oli notkeampaa, kun käytti manuaalivalintaa ja riittäviä kierroksia koko ajan. Mainittu venepaketti koukussa tuli ajettua tämän vuoden nimiin siinä 3.000km pohjoisen reissun ym. johdosta, ja auto sai veneenvedosta itseltä täydet 10 pistettä. Niin vaivatonta ja vakaata meno oli ettei tarvinnut siihen asiaan uhrata ajatustakaan.
”…niin että vieressä olijat ovat kysyneet onko kuskilla vaikeuksia pysyä kaistallaan”
-En osaa lähes 20.000km Vitaralla ajaneena edes kuvitella mistä moinen väittämä kumpuaa.
”Kyllä harmittaa tämä hankinta ja valmistajankin puolesta koska todella hyvä tekniikka on liitetty liitetty surkeaan peltihökötykseen.”
-Täydellisesti eri mieltä tästä asiasta, ainakin omalta kohdaltani; ja tietysti omista lähtökohdista tarkastellen. Lapin reissun jälkeen valkeni itselle vasta miten erinomainen hankinta 1.4 automaatti-Vitara on näihin omiin tarpeisiin. Ajamisen täydellinen vaivattomuus niin kesällä kuin talvella; nurkka-ajossa ja motarilla, samoin kuin erinomaiset ominaisuudet vene perässä valtatiellä ja missä vain, veneramppioperaatioiden murheiden jääminen samalla täydellisesti historiaan… Olenpa ollut ihan täydellisen tyytyväinen valintaani. No, takaluukku saisi olla isompi, mutta se ei ole kait vika vaan ominaisuus. Ja sekin haittaa vain kesällä, silloin kun on puolen tusinan ihmisen pelastusliivit vallan autossa mukana.
- Suzu
VM 17 boosterjetissä on kokonahkapenkit taitaa vanha valittaja VW leiristä astunut taas esiin on niin tuulesta temmattuja väittämiä että et ole tainnut nähdä suzukia kuin unissaan !
- Rahikainen18
Hahahahahahahaa. Trolli jäi kiinni. Hahahahahahaaa 😀😀👍
- jataasmentiin
Vitara on aika tarkka renkaista ja niiden paineista. Tietenkin useimmat autot alkavat olla levottomia jos paineet ovat liian alhaisia ja ohjaus voi tehdä hyvin outoja asioita. Paineet 2.5 tai vähän yli ja kunnolliset renkaat niin ohjaus ei tuo ongelmia.
Minulla on juuri 80 000 km tulossa kohille ja olen Vitaraan tosi tyytyväinen. Mitään huomautettavaa en löydä. Lämmin ja miellyttävä ajaa kesäällä ja tavella. Oikean luontonsa näyttää metsissä huonoilla teillä ja talven liukkailla ja lumisilla teillä. Ominaisuudet riittävät niihin todella hyvin. - Anonyymi
Pakko myöntää Renu on oppinut tipan ajoista hyvin paljon. Daupine oli surkeuden huipentuma. Vitara pelastaa kyllä tuon ajan mokat kun en itse omistamut mokomia. Nuo Boschin anturit , mikä niitä vaivaa , onko ne jotenkin lapsen tekemiä. Niitähän on ruttoa isosurman aikana ihmisissä ja noita joka autossa. Kaikissa yhtä huonoja. Kuka tietää saako vastaavia Denson valmistamana.
- Anonyymi
Mites vitaran ohjaus. On kuulemma huono.
- Anonyymi
Kuten yleensäkin, kuulopuheisiin ei voi eikä kannata luottaa.
- Anonyymi
Susukin ohjaus on umpisurkea minulla OLI SX-4 vaan ei ole enää. Nyt ajelen vokkelolla missä on hyvä ohjaus. Susuki EI JATKOON.
- Anonyymi
Nykylapset oppivat jo esikoulussa, että kuulopuheisiin ei voi eikä kannata luottaa.
Tuo edellinen viesti kuuluu sarjaan "kuulopuheet" - Anonyymi
TOISTAN TEESINI. SUZUKI EI JATKOON.
- Anonyymi
Älä polje lokaan termiä teesi, kun käytät sitä oman pakkomielteisen jankkauksesi yhteydessä.
- Anonyymi
Tuo edellinen viesti kuuluu sarjaan "kuulopuheet"
Nykylapset oppivat jo esikoulussa, että kuulopuheisiin ei voi eikä kannata luottaa. Ja jos sinulla on ongelmia auton ajamisen tai ohjaamisen kanssa, se ei useimmiten liity itse autoon millään lailla. - Anonyymi
Geriatriassa (vanhuslääketiede, erikoistumisalani) tunnetaan hyvin ikäihmisten käyttäytymismalli, jossa ongelmia suoriutua jokapäiväisistä asioista työnnetään tyypillisesti hankalaksi koetun laitteen syyksi. Ikäihmisten kodinhoitajille on jokapäiväistä kuulla, miten vaikka kahvinkeitin on kehnosti suunniteltu ja siksi vaikeakäyttöinen. Muistiongelmaisilla hyvinkin yksinkertaiset asiat alkavat muuttumaan hankaliksi.
Ammatillisen kokemuksen perusteella arvioin, että ongelmasi SX-4:n kanssa liittyy enimmäkseen viitattuun ikääntymisen tuomaan toimintakyvyn alenemaasi. Kertomasi ongelmat auton kanssa sekä usein samoja asioita toisteleva kirjoitustyylisi antaa vahvan indikaation jo alkaneesta muistisairausongelmasta. - Anonyymi
"Kaikista turhanpäiväisistä solvauksista huolimatta..."
Huomaatkos nyt, että toistelet samoja asioita moneen kertaan... ?
" ....samoja asioita toisteleva kirjoitustyylisi antaa vahvan indikaation jo alkaneesta muistisairausongelmasta. "
- Anonyymi
"" Mese on mun huussi
Atkerkki2
7.4.2019 17:12
Jätin Mesen paskohuussiksi mökille oli niin paljon häikkää menin ja ostin Suzukin että pääsen mökille paskomaan ""
Eki tietää millä pääsee ... Löytyi tälläinen mielipide johtotähtikeskusteluista.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882