Imutyhjennys

kem.wc

voiko/toimiiko imutyhjennys myös näissä kannettavissa kemiallisissa wc-pöntöissä ?
Ei jaksaisi rakennella mitään, vaan meinaan ostaa kem.wc ja tyhjennellä sitä sitten satamissa.

17

3120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii kem WC

Itsellä kemiallinen vessa ja imutyhjennyspaikoilla olen sitä tyhjentänyt. Joissain imutyhjennyspaikoissa on erillinen pää siihen imutyhjennysletkuun mutta ei tämä välttämätön ole. Siitä isoimmasta reijästä kun letkulla imasee, tämän jälkeen huuhtoo letkuun vähän merivettä ja operaatio on valmis. Aivan tyhjäksi tuota ei saa imutyhjennyspaikalla, eli satamien wc pytyt on paras tyhjennyspaikka.

On myös olemassa kemiallisia pyttyjä missä on imutyhjennysletku eli kanteen tulee reikä ja tästä sitten imaistaan aivan kuten normaali septitankki. Itse tätä harkitsin mutta nyt olen tyytyväinen kannettavaan malliin. Ei tarvitse metsästää imutyhjennyspaikkoja koska voi myös kipata vierasvenesatamien wc pyttyyn. Enkä ole tätä operaatiota kokenut miteenkään hirveän vastenmielisenä ei se "tavara" hirveästi haise.

• Eli mikäli tarve rajoittuu muutamaan kertaan kesässä, niin kannellinen muoviämpäri ajaa saman asian kuin kemssa.

• minä ainakaan

En istuisi muoviämpärin päälle kovin rauhallisin mielin, ohutta tavaraa ovat ämpärit nykyaikana. Kestäähän tuo aine vetoa, mutta ohuena vinksahtaa helposti ruttuun ja sitten ei naurata.

• kuin ämpäri
        minä ainakaan kirjoitti:

En istuisi muoviämpärin päälle kovin rauhallisin mielin, ohutta tavaraa ovat ämpärit nykyaikana. Kestäähän tuo aine vetoa, mutta ohuena vinksahtaa helposti ruttuun ja sitten ei naurata.

Itsellä oli juuri kemiallisen vessan ensikesä alla. Mahtava laite! Eikä maksa paljoo. 50-100 euroa. Ei haissut laisinkaan, vaikka muhitin kuukauden helteessä. Tyhjentämistä tosin en suosittele krapula-aamina, muuten kyllä toimii!

• minä ainakaan kirjoitti:

Kyllähän jokainen veneen kuljettamiseen kykenevä pystyy "tekemään" ämpäriin.

Mutta kuten sanoin, käyttötiheys ratkaisee (ja kannattaa miehen koeistua kemssa, ei välttämättä mahdu molemmat puolet "pyttyyn") :D

• tyhjentäjä

Eli tyhjennä paskat mereen ja unohda ne imutyjennnykset. Niin tekee kaikki hurritkin eikä se itämeren saastuminen ole meidän veneilijöiden syy.

• ihmeessä ?

tyhjentäisin mereen kun joka niemessä ja notkossa on mahdollisuus imu/säiliötyhjennykseen ?

• tietysti
        ihmeessä ? kirjoitti:

tyhjentäisin mereen kun joka niemessä ja notkossa on mahdollisuus imu/säiliötyhjennykseen ?

ko joku viisas on sanonut, että karavaanari on ainoa eläinlaji joka kantaa paskan mukanaan.

• Pa-tankki
        tietysti kirjoitti:

ko joku viisas on sanonut, että karavaanari on ainoa eläinlaji joka kantaa paskan mukanaan.

Monen veneen septitankissa kuljetaan paskaa mukana pitiäkin matkoja.

• toimii hyvin

Joissakin malleissa on mahdollisuus kytkeä imutyhjennys siihen jäteastiaan. Itsellä on sellainen ja olen ollut tosi tyytyväinen. Tuon voi imutyhjennyksen lisäksi sitten tarvittaessa ottaa kantoon ja tyhjentää esim. syksyllä (kun tyhjennyskoneet jo pois käytöstä) vaikka kotona tai missä vaan. Säiliö on n. 25-30l ja riittää kahdelle hengelle pitkä vkl. Huuhteluveden kulutus kun on paljon pienenmpää kuin normaalissa vesivessassa. Ja yksi plussa on kanssa se, että ei tarvii vesi-WC:n vaatimaa huuhteluveden läpivientiä tehdä veneen runkoon, vieläpä vesirajan alapuolelle (joitakin tapauksia tiedän, että tuo on jäätyessään upottanut syksyn pakkasilla isojakin veneitä ).

Eli valitse malli harkiten. Laita sinne minne sopii. Vedä saniteetti letku veneen ulkopuolelle sille puolelle venettä missä myös polttoainetankin täyttö aukko (menee samoilla kiinnittymisillä kun usein ovat samassa laiturissa eikä letkut järin pitkiä). Pistä ns. oikea septi korkki siihen kanteen niin toimii kuten "oikeat" septitankit eikä tule imujen kanssa hämminkejä.

• ei septiä

toimiiko nää kempsat hyvin imutyhjennyksellä??
      Esim: Visa 319 MSD tai Dometic 976

• köyhät kyykkyy, olen

molempi parempi, kumman ostan? vai haastaako näitä "mersuja" viel joku

• FF 27 Charlotta

Vähän tulee vastaus myöhässä, mutta Visa 319 MSD imutyhjennys on toiminut ihan hienosti.

• joHAN O sontaa

Eikö kellään tuoretta mielipidettä/KOKEMUSTA näistä?

• Oikea vastaus

Itse hankin noin 50 cm:n pätkän 40 mm:n harmaata viemäriputkea. Muhvipää sopii imuputkeen maniosti. Putki säiliöön ja imua. Onnistuu pohjaa myöden ja nopeasti ja siististi.

• varmaan 50mm tarkoit

viemäriputkien yleisimmät koot suomessa ovat: 32mm, 50mm, 75mm, 110mm, 160mm, jne.... (40mm on joku ruotsalainen koko ja yleisesti valkoinen)

• Oikea vastaus
        varmaan 50mm tarkoit kirjoitti:

viemäriputkien yleisimmät koot suomessa ovat: 32mm, 50mm, 75mm, 110mm, 160mm, jne.... (40mm on joku ruotsalainen koko ja yleisesti valkoinen)

Saattaa olla nimellismitaltaan 50 mm. En enää muista.... Muhvi sopii tiivisteineen tyhjennysletkun päähän kuin siihen tarkoitukseen tehy. Toiminut jo usean vuoden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      155
      1957
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1876
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      118
      1317
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1276
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1238
    6. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      427
      1176
    7. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      899
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      851
    9. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      846
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      220
      721
    Aihe