Kuuluukohan tähän osioon?

Manselainen

Nyt näyttäisi olevan tulevana vuonna (siis 2009) sen verran aikaa, että tekisi mieli kokeilla chilin kasvatusta.

Ajattelin aloittaa helpolla tavalla ja ostaa valmiin taimen kaupasta, siis sellaisen joka on valmiina kukkaruukussa.

Aiempina vuosina olen näitä chilejä nähnyt aivan tavallisessa K-kaupassa, mutta nyt en sellaisia havainnut. Otan siis kiitollisena vastaa vihjeitä, mistä voin ostaa valminn chili -taimen. En näin ensimmäisellä kerralla viitsisi aloittaa harrastusta siementen kanssa pelaamisella (olen siis sen verran laiska ja mukavuudenhaluinen).

Kiitos ja hyvää tulevaa vuotta 2009!

5

2469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ChilinäKeiju

HEIPPA!

Itse tilasin valmiit taimenet viime keväänä ihan perinteisesti netin kautta (netanttila.) Pakettiin kuului kolme tainta, kaksi punaista ja yksi keltainen. Hintana oli n.12€.
      Mutta kun kyseessä on monivuotinen kasvi niin raaski tuon hinnan maksaa.
      Nyt taimenet ovat `talviunilla`valmistautumassa ensi kevääseen.

ko Chilit ovat keskiverto-tulisia ja hyvin säilyttävät makunsa kuivattuinakin.

Suosittelen

• ChilkinäKeiju

...ainiin ja tämä anttilan chili on ainakin tosi helppohoitoinen, ei tarvitse latvoa jos ei halua.
        Kastelu riittää ja aurinkoisellakelillä tarkenee myös ulkona terassilla (lämmön oltava aina, myös talvehtiessä vähintään 14astetta)

• Manselainen
        ChilkinäKeiju kirjoitti:

...ainiin ja tämä anttilan chili on ainakin tosi helppohoitoinen, ei tarvitse latvoa jos ei halua.
        Kastelu riittää ja aurinkoisellakelillä tarkenee myös ulkona terassilla (lämmön oltava aina, myös talvehtiessä vähintään 14astetta)

Sen verran kysyisin tästä kyseisestä nettikaupasta, että miten ne paketoivat tuotteet, eli uskaltaako kylmänarkaa tuotetta tilata näin talviaikaan?

• ChilinäKeiju
        Manselainen kirjoitti:

Sen verran kysyisin tästä kyseisestä nettikaupasta, että miten ne paketoivat tuotteet, eli uskaltaako kylmänarkaa tuotetta tilata näin talviaikaan?

Näitä chilejä ym saa tilattua muistaakseni vasta maaliskuulta lähtien, eli kasvukauden alkaessa.
        Eivät käsittääkseni lähetä talvitauolla olevia kasveja aikaisemmin.

• Stadilainen

Chilin kasvatus onnistuu helposti myös siemenistä. Itselläni on monta vuotta vanha chilikanta. Säästän yhden kuivatun chilin siemeniksi, jotka pistän purkkiin helmi-maaliskuun taitteessa. Koulin taimet ja lopulta istutan pitkiin parvekeruukkuihin. Jokaisesta taimesta tulee mahtava sato hakaniemeläisen kerrostalon lasitetulla etelä-parvekkeella. Chilistä on jopa liikatuotantoa, joten olen säilönyt niitä aasialaisen makean chilikastikkeen reseptillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      58
      3679
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2093
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe