Tipattoman tammikuun vietto on lisääntynyt, kertovat Terveyden edistämisen keskuksen tilastot. Tänä vuonna tipatonta tammikuuta vietti ilmoituksensa mukaan peräti 25 prosenttia suomalaisista. Vuonna 2007 määrä oli 18 prosenttia ja vuonna 2006 vain 12 prosenttia.
http://www.marmai.fi/uutiset/article201017.ece?s=r&wtm=Markkinointi_Mainonta/-29122008
Suosittelen, parikin viikkoa vaikka "tipaton" kestää kyllä se kuukaudelta tuntuu.
Tipaton tammikuu tulee taas
123
9592
Vastaukset
- juttu, kaikki sanoo
pitäneensä tipattoman ja tosiasiassa suurin osa valehtelee.
- väittää että
kaikki sanoo pitäneensä....toistaiseksi en vielä tunne yhtään joka nyt olisi sanonut niin...
- heavymetalmo88
väittää että kirjoitti:
kaikki sanoo pitäneensä....toistaiseksi en vielä tunne yhtään joka nyt olisi sanonut niin...
Mä pidin viime vuonna ihan oikeesti, ja mun pisin tipattomuusjakso kesti 18 vuotta ;) Mutta nyt tammikuussa vois vetää ihan vitunmoiset kännit pari kertaa, muuten olla raitis. Kohtuus kaikessa.
- teemunideapaja
heavymetalmo88 kirjoitti:
Mä pidin viime vuonna ihan oikeesti, ja mun pisin tipattomuusjakso kesti 18 vuotta ;) Mutta nyt tammikuussa vois vetää ihan vitunmoiset kännit pari kertaa, muuten olla raitis. Kohtuus kaikessa.
Kumma kysymys. Se olettaa, että kaikki S24n käyttäjät juovat alkoholia ja liikkuvat juomisen ja tauon välillä.
En ole muuten absolutisti siksi, että minulla on uskonto, jossa alkoholin juominen järkyttää maailmanjärjestystäni. Olen kilpaurheilija, terveystietoinen filosofi ja tiedän alkon olevan typerä nautinnon lähde.
Kaljan juominen ei sotke elämää yhtä pahasti kuin viina, mutta silti kavereiden kanssa on hauskempaa omana itsenään, ja inhoan baareja, joissa kaikkien pitää käyttäytyä kuin patriarkat tai olla ilman kavereitea. - vai urheilija
teemunideapaja kirjoitti:
Kumma kysymys. Se olettaa, että kaikki S24n käyttäjät juovat alkoholia ja liikkuvat juomisen ja tauon välillä.
En ole muuten absolutisti siksi, että minulla on uskonto, jossa alkoholin juominen järkyttää maailmanjärjestystäni. Olen kilpaurheilija, terveystietoinen filosofi ja tiedän alkon olevan typerä nautinnon lähde.
Kaljan juominen ei sotke elämää yhtä pahasti kuin viina, mutta silti kavereiden kanssa on hauskempaa omana itsenään, ja inhoan baareja, joissa kaikkien pitää käyttäytyä kuin patriarkat tai olla ilman kavereitea.Kuule, sinä toukohousu Pohjoisesta; sinut tuntevana tiedän sinun nauttivan hitusen vahvempia aineita. Vai mitä mieltä olet viime kesäisestä liimanhaistelu viikoistasi? silloin olit ulkona kuin käkikello...
- pipsaxxx
Jos vetää lärvit liian usein siinä ei enään riitä tipaton tammikuu. Kohtuudella viinoja. Se on helppo sanoa, jos jollakin on toinen mielipide asiaan. Hyvää kuntoa ryyppäily vaatii. Mutta kyllä sekin alkaa ajan kanssa naamasta näkymään.
- tosiaan näkyy
monella jotka harrastaa juomista, naisilla tulee iho omituisen näköiseksi ja tietenkin vartalo, vatsa kasvaa....aika säälittävän näköistä! Itse join viimeksi jouluaattona pari lasia viiniä, sitä ennen kreikassa lomalla toukokuussa. Ei tarvi tipatonta tammikuuta jos osaa pysyä kohtuudessa.
- Nimetön
Lopeta juominen kokonaan. Säästät 300-400 euroa kuussa. On kokemusta,suosittelen!
- ¤¤¤¤
ajattelit sitten säästää hautakiveesi vai? joten helevetin hauskaa kiduttavaa loppuelämää jos sitä nyt on?
- kidus
¤¤¤¤ kirjoitti:
ajattelit sitten säästää hautakiveesi vai? joten helevetin hauskaa kiduttavaa loppuelämää jos sitä nyt on?
ai juomattomuus kiduttavaa?!?!?
mitä helv..?
Pyöriikö suomalaisten elämät tosiaan alkoholin ympärillä? - tipattomaan tammikuuhun
kidus kirjoitti:
ai juomattomuus kiduttavaa?!?!?
mitä helv..?
Pyöriikö suomalaisten elämät tosiaan alkoholin ympärillä?kohtuus kun on mukana, niin ei ole tarvetta juomista vähentää. Yhden saunaoluen voi siis lauantaisin hyvillä mielin nauttia - ei sen tarvitse olla saunamäyräkoira (tai saunakossupullo) niinkuin monella on. Ei siis ole tosiaan tarvetta vetäää lärvejä koskaan - eikä pitäisi olla kenelläkään.
- koskas sinä
¤¤¤¤ kirjoitti:
aioit ostaa hautakivesi. Aioitko elää kolmikymppiseksi vai juoda itsesti aiemmin hengiltä?
- Wiinawille
Niin säästää joo ja sillä rahalla on tehty vaikka mitä muuta fiksumpaa. Nuorempana tuli baarit surffailtua ja sieltä nyt en sitä elämän tarkoitusta löytänyt - vain kuningaskrapulan. Vaikka heiluisi baarissa vain pe tai la, on koko viikonloppu pilalla. Maanantaina töissä väsyttää saatanasti varmasti. Olet joko krapulassa tai muuten veto pois. Onhan noita parempiakin tapoja viettää viikonloppu, kuin "rentoutua" wiinan voimalla. Paskat se mitään rentoutumista ole - höh! Itselleen valehtelee päin naamaa jos sitä rentoutumiseksi väittää.
- Nassut Viroon
¤¤¤¤ kirjoitti:
Eliitti nostaa taas viinan hintaa, koska sen mielestä kansa juo liikaa, eikä tee tarpeeksi töitä.
Mutta kansa kapinoi, ja hakee halvan viinan Virosta, ilkkuen eliitille: "Itsepähän halusitte EUn jäseniksi!"
Viroviinaa voi hyödyhtää myös baareissa, jossa olut maksaa kohta maltaita. Ostat vain pikkupulloja votkaa Virosta taskuihin. Hinnakorotus ei haittaa - vai haittooko sittenkin? VideO:
http://vinkki.tv/2/Pikkuviina.htm
- loophole
Ei ole tarvetta tipattomalle tammikuulle, koska juon ehkä kerran kahdessa kuussa.
- 30.12 -31.12 2008
on juotava jos on juotava, ei aattona
- Bilehile82
pidin tipattoman tammikuun, mutta join kyllä sitten vuoden mittaan varmasti kaksin- ellen peräti kolminkerroin takaisin sen minkä tammikuussa jätin juomatta. Mietin sitten huikatonta helmikuuta, se kun on lyhempikin. :D
- itsestään selvä.
koska olen absolutisti.Kuulun siihen pieneen ryhmään suomalaisista(10%)jotka ovat absolutisteja.
- kannattaa...
..hakeutua, mikäli on niin paha alkoholiriippuvuus, että joutuu turvautumaan tipattomaan tammikuuhun. Lapsellista touhua aikuisilta ihmisiltä vouhottaa tipattomuudesta.
- Joku kukalie
Kukaa oo puhunu alkoholiongelmasta.
- ongelmaan
Joku kukalie kirjoitti:
Kukaa oo puhunu alkoholiongelmasta.
viittaa, jos on pidettävä tipaton tammikuu. Toisin sanoen henkilö tietää juovansa liikaa ja joutuu panttaamaan tammikuun.
- OLLUT MONELLE
apu:www.kan.fi
- puuhastelua
mä en muulloin vedäkkään ku tammikuussa.
- MareH
Kai se tammikuukin voi tipaton olla kun ne kaikki muutkin kuut lähes sitä on. Uutena vuotena meinasin paukut ottaa, sitä enne otin juhannuksena.
- Ninna
Taisin ottaa oiskohan ollut elokuussa..?
Ja tammikuussa on työkavereitten kanssa pikkujoulut, joten se siitä tipattomuudesta. Tosin juon vain 2-3 kertaa vuodessa joten mulla nyt on enemmän sitä tipatonta aikaa kuitenkin =)
Tää on varmaan tarkotettu niille jotka juo joka viikko/kuukausi. Eli ei tarvi vouhkata, juo kuka juo, ei se oo multa pois. - ripa
Ninna kirjoitti:
Taisin ottaa oiskohan ollut elokuussa..?
Ja tammikuussa on työkavereitten kanssa pikkujoulut, joten se siitä tipattomuudesta. Tosin juon vain 2-3 kertaa vuodessa joten mulla nyt on enemmän sitä tipatonta aikaa kuitenkin =)
Tää on varmaan tarkotettu niille jotka juo joka viikko/kuukausi. Eli ei tarvi vouhkata, juo kuka juo, ei se oo multa pois.Kuules hyvä ystävä niin hullua kun se on onkin niin kyllä se on sultakin pois, ei ole pelkästään juoppojen oma asia niin kauan kun yhteiskunta joutuu huolehtimaan seurauksista!
ps. otan kyllä itsekin
- se on..
juoda, juomatta ei montaa päivää elä..
- alkoholi
Niin se vaan on että suomalaisista aika iso osa harrastaa alkoholia.
Muu toiminta on lähinnä työ/koulu, syöminen sekä tv ja tietokoneet.
Suurin osa vapaa-ajan touhuista perustuu alkoholin käyttöön. Kaverien näkeminen.. sosiaalinen toiminta..
Sitten kun välillä käydään jossain selvinpäin, niin ylpeänä jutellaan kärsityistä krapuloista.
Tipaton tammikuukin vierii viina mielessä. Ja sitten räjähtää kun vaihtuu helmikuulle..
jep jep. - Virya
Alkoholi ei ole mulle ongelma, niin ei mun tarvitse tammikuun takia viettää tipatonta. Mulukuusta nyt puhumattakaan.
Jos mun pitää vähentää alkoholinköyttöäni, niin siihen on silloin paljon hienommat syyt. - PeteSmart
Teen kaiken aina päinvastoin.
Vedän kunnon kuurin ja helmikuussa katkaisua.
Loppuvuosi sitten selvänä. - kohtuukäyttäjä silti
Aina kun joku puhuu tipattomasta tammikuusta, tulee näitä viestejä "ne pitää tipattoman joille se on ongelma" tai "juon muutenkin vain yhden kerran vuodessa.." jne.
Joopa joo, kumman paljon niitä absolutisteja aina löytyy :)
Itse pidän kyllä tipattoman tammikuun, jotta maksa saa vähän levätä. Tosin pidän myös rasvattoman tammikuun ja liikunnallisen tammikuun kaiken mässäilyn jälkeen. Mitäs pahaa siinä on?
Eikä se tarkoita sitä, että helmikuussa räjähtää.- Minä vain
ei meilläkään töissä käytä alkoholia... Mietin vaan että kukahan ne Suomen (ja tuonti-) viinat sitten juo??
- kerrallaan
kossua, tippoina otan nasoliinia nenään viis
tippa molempiin sieraimiin,NUHASSA ja nuha lissii - alkoton
Jep!
Ei tarvitse tipatonta tammikuuta viettää...oon viettäny yli 2 alkoholitonta vuotta...eipä oo kaduttattanut..ei tartte kankkusesta kärsiä...jokaisen oma valinta...- Tipaton elämä
Turhaa kohkaamista alkoholin kanssa, ei sitä tarvii ilman pärjää loistavasti.Ei silti tarvii olla totinen torvensoittaja.Luonnonhumala.
- kuin tupakka
Sama "vika" Rahikaisella, heh! Oon jounu viimeksi 2 vuotta sitten. Ja uskokaa tai älkää, niin olin päissäni kun päätin pitää tämän kuuluisan tipattoman tammikuun. No kuukausi venyi kuukausiksi ja kuukaudet vuosiksi, kun huomasin ettei mulla ollu mitään tarvetta juoda. Tämä päätös on myös niitä harvoja tekemiäni päätöksiä, joita ei ole tarttenu kertaakaan katua. Ja nyt kun en itse käytä alkoholia, niin on ollu kauheata huomata millaiseksi ihminen voi muuttua kun pullo ottaa vallan. Eräs läheiseni muuttuu aijoittain täydeksi hirviöksi, kun hän juo. Ja mikä pahinita niin hän ei itse ymmärrä kuinka paljon hän aiheuttaa turhaa kärsimystä muille.
- assss
koko tämäkin viestiketju, ainakin aloittajalla lienee jonkinlainen ongelma. Itse en ota lainkaan, joten tämä suosikkipuheenaihe ei kosketa minua.
- vietin viimeksikin
En siksi, että olisi ongelmia alkoholin kanssa, vaan lähinnä näyttääkseni monille muille, että ilman alkoholiakin voi pitää hauskaa.
Sitä paitsi olen ihan peeaa koko tammikuun, joten ei ole rahaa mihinkään ylimääräiseen:) - toki ja
Hepitöntä helmikuuta,
Makeistonta maaliskuuta,
Huoletonta huhtikuuta,
Toivotonta toukokuuta,
Karvatonta kesäkuuta,
Hulvatonta heinäkuuta,
Exätöntä elokuuta,
Savutonta syyskuuta,
Laitonta lokakuuta,
Mautonta marraskuuta ja
JUOPOTONTA JOULUKUUTA ! - Jetska
Viinaa kuluu vanhaan malliin ja suosittelen sitä muillekin. Median haihatuksia tällaiset tipattomat kuut :)
- valuta tippoja
Tammikuussa ei puristella niitä viimeisiä helmiä pohjalta vaan otetaan reilusti uusi pottu käsittelyyn!
Vähä pakko viettää tipatonta =)
- jimi22
Alkoholi ongelmasta selvisin. 7 viikkoa olin tipatta. Jouluna olisin saanut ottaa, mutta ihan kohtuudella vaan otinkin sitten muutaman. Ei tehnyt edes mieli. Vuosia olin suurkuluttaja. Kannattaa! Sujuu urheilukin paremmin.
- ei ole
tipaton tammikuu. Olemme sopineet, että juomisen väli on kolme viikkoa ja kestää yhden päivän. Nyt käy niin, että vuodenvaihde on alkoholiton, mutta 2.1. on sitten juontipäivä.
- XXXxxxXXX3536
Koko tipaton kuun on niin pask* puhetta!!!
Vain alkoholistit ja sosiaali ongelmaiset ihmiset
viettää sitä! Itsehillintää ja hallintaa ihmiset!- juttuja
taitaa olla tipattomat. "joo maksa saa levätä, ei oo rahaa"... Seli seli! Mul on monta kaveria absolutisteja, mutta ainoastaan kaksi on sellasia, joilla ei ole taustalla alkoholiongelmaa. Loput 7 ei vuoda sen takia, ku lähtee mopo handusta. Kyl vituttuais muakin!
- alkoholisti
Ja minä taas sanon että vain alkoholisti kirjoittaa tuollaista tekstiä. Alkoholistin suurin ongelmahan on tunnetusti ettei uskalla kohdataan itseään ja tunnustaa itselleen olevansa alkoholisti.
- Ei ole tapana Raskaana
Ollessa alkoholia nautiskella .
- JA LOPPU
ASIANTUNTEVAA JA YKSINKERTAISTA PORUKKAA..
.))HUOMA KIRJOITUKSISTA ALAN MIEHET ASIALLA.
- SAATI JUODA
miksi ihmeessä pitäisin tipatonta tammikuuta? en juo muutenkaan yksin kertainen syy "viina maistuu pahalle" en ole vielä tavannut yhtään alkoholi juomaa joka ei maistu pahalle? kyllä jokin likööri tai makea punssi menee...mutta alkaa sekin tökkiä ja sitten kun tietää mitä se on...mieluummin Cocis tai kahvi kiitos.
Koska en alkoholia käytä ollenkaan muutenkaan, niin tipattoman tammikuun varsinaiselle viettämiselle ei ole mitään tarvetta. Ja ei, minulla ei ole alkoholiongelmaa ellei ongelmaksi halua katsoa sitä, etten koskaan ole alkoholia käyttänyt.
- minävaaaan
Tietysti raskausajan olin selvinpäin ja poika nyt vuoden, enpä ole vieläkään raaskinut mihinkään lähteä, enkä harrasta kotonakaan iltaisin. Joten, eiköhän tuo jatku vieläkin ;)
- Bens...alkoholia suonissa
En varmana. Tyttöystävä jätti, ja sen jälkeen kaikki onkin mennyt ihan vituralleen. Autossa vikaa, rahat ei riitä, kaikki tuntuu tyhjältä. Taidan juoda niin paljon että herään vuodesta 1840 ja villistä lännestä. Ryhdyn cowboyksi tai sitten merirosvoksi caribialle.
- känniselle
Toisille se tipattomuus onkin ihan hyvä asia.
http://www.youtube.com/watch?v=VU_o1kvdO5g - aikuisopiskelija
Miksi tarvitsee viettää tipatonta tammikuuta, kun ei käytä muutenkaan alkoholia vuoden aikana kuin kerran kuukaudessa pullollisen siideriä (4,7 %).
Aivan hyvin pärjää silläkin alkoholimäärällä.
Ennen saattoi mennä kaikki (viina, olut, siideri, viinit) sekaisin joka viikonloppu. Nyt on ikää tullut lisää ja varmaan järkeäkin päähän. - erikseen
viettää mitään tipatonta, kun ei muutenkaan tule juotua juuri ollenkaan.
- Tyhjän kyselijät pitäs TELO...
Vittuako se sulle kuuluu!!
- Arvo K
Saman luokan vitsi kuin viinin maistelu harrastuksena. En kannata raittiuskasvatusta enkä kohtuu käyttöä. Ottaa ihan kunnolla tai ei ollenkaan. Mitä sitä viinalla leikkimään.
Vietän tipatonta; se kuuluu jo perinteisiin=))!
kun ei ole varaa ostaa viinaksia,ja muutenkin jos on joulunaikaan on ottanut reilummin niin elimistö pääsee rauhoittumaan
- VUOTTA !!
VITUTONTA !!
- kiiltokuva
tulee..turhaa tavaraa!!!
maha kasvaa..tekee tyhmyyksiä..elämä menee raitelta..kuolemaa..pahaaoloa...ei mitään hyvää alkoholissa..miksi joisin...
MÄ OSAAN PITÄÄ HAUSKAA ILMAN ALKOHOLIA!!!
"mielikuvitus on rajaton" - JA-Tobias
Vastaus kysymykseen, todellakin aion viettää tipatonta tammikuuta. Tai vähintään kovasti yrittää. Nykyään alkoholia tullut käytettyä aivan liikaa.
Säästyy rahaa ja aikaa. Ei tule niitä piinallisia krapulapäiviä, jolloin ei pysty tekemään mitään. Täällä aina joku jaksaa kuittailla, että mites olis tipaton heinäkuu. No, ei sekään olisi paha, mutta tammikuu mieluummin, kun uusi vuosi ja uudet kujeet.
Hauskaa ja tipatonta uutta vuotta 2009 kaikille kaksnelosen lukijoille.
-Topi - EML
Joka jumalan vuodenvaihde samat asiat nousee pinnalle; Vietätkö tipatonta, teetkö uuden vuoden lupauksia, teetkö taikoja uudenvuodenyönä. Keksikää nyt jotain muita puheenaiheita! Tässäpä muutama esimerkki; Onko vaimoni vai ei?, Kuuluuko, kuuntelen?, Olenko tinassa?, Suksi vittuun vai minisuksi? Rohkeasti vaan uusia asioita esittämään. Hyvää Uutta Vuotta.
- diibadaabaa
..mitä järkee kun juo muutaman lasin viiniä pari kertaa viikossa... hohhoijaaaaa...
- viettää
Tipatonta kuukautta, sen verran harvoin tulee muutenkin alkoholin kanssa läträttyä, tai no, kerran viikossa, yksi tai jopa kaksi sauna-olutta ;)
Kirkkaita maistanut vuosiin enään. - tiitsuliidia
En aio viettää tipatonta tammikuuta, sillä minulla on täyden-kymppien synttäritkin tammikuussa, niin kuitenkin siinä vaiheessa menisi se tipaton pieleen.
Ettei siis kannate yriittääkkään tipatonta tammikuuta. :) - haastele
Nyt on lama ja kaikkien tulisi kuluttaa, jotta markkinataouden pyörät pyörisivät, myös alkoholituotteita. Jos joka jannu vääntää korkin kireälle jää valtion kassaan iso lovi mitä kohta riennetään paikkaamaan jollain veroluontoisella maksulla. Minä juon omat viinani ja kannan korteni kekoon, olen rehti heppu.
- samoin...
Mukana talkoissa, suomi nousuun.
- juoja
samoin... kirjoitti:
Mukana talkoissa, suomi nousuun.
vittu mitä taliaivoja ootte kumpikin.sinne vaan sairaalajonoon oottamaan maksansiirtoa,itehän maksatte maksanne eikun poks..poks...
- Kovin hapokasta
juoja kirjoitti:
vittu mitä taliaivoja ootte kumpikin.sinne vaan sairaalajonoon oottamaan maksansiirtoa,itehän maksatte maksanne eikun poks..poks...
Kolikolla on kääntöpuolensa, hommassa kuin hommassa. Oletko taikina-aivo miettinyt asiaa siltä puolen, jotta ennen kuin nämä maksasairaat ovat sairaalassa he todellakin ovat operaationsa kustantaneet. Kuinka moni saa töitä yhden alkoholistin elonkaaren aikana tämän juominkien takia? Mitäs sitten kun kaikki lopettaa juomisen, sinun tileiltäsikö työttömyyskulut maksetaan? Kärsiikö sinun maksasi jos Jeppe juo? Lue Isoa kirjaa; sinäkö nakkaat ensimmäisen kiven? Saattaa muutoin olla silleesesti jotta edelliset "happomaailman edustajat" ovat sinua fiksumpia. Mieti ennen kuin nimittelet, toope!
- juoja
Kovin hapokasta kirjoitti:
Kolikolla on kääntöpuolensa, hommassa kuin hommassa. Oletko taikina-aivo miettinyt asiaa siltä puolen, jotta ennen kuin nämä maksasairaat ovat sairaalassa he todellakin ovat operaationsa kustantaneet. Kuinka moni saa töitä yhden alkoholistin elonkaaren aikana tämän juominkien takia? Mitäs sitten kun kaikki lopettaa juomisen, sinun tileiltäsikö työttömyyskulut maksetaan? Kärsiikö sinun maksasi jos Jeppe juo? Lue Isoa kirjaa; sinäkö nakkaat ensimmäisen kiven? Saattaa muutoin olla silleesesti jotta edelliset "happomaailman edustajat" ovat sinua fiksumpia. Mieti ennen kuin nimittelet, toope!
ei voi kun hämmästellä voiko suomessa asua tommosii ajattelioita kyllä sun pääs on jo täysin viinalla pilattu tai olet alkossa töissä.tipaton tarkoittaa että ollaan juomatta se vitun tammikuu että maksa saa huilia ja sit taas voi ottaa mukamas puhtaalla omatunnolla kännit.johan se mun nimimerkkikin kertoo mihinkä ryhmään kuulun.vittu mikä ääliö olet kun tommosia edes ajattelet siellä talisessa kopassas.poks... sulle...
- Mänttä
juoja kirjoitti:
ei voi kun hämmästellä voiko suomessa asua tommosii ajattelioita kyllä sun pääs on jo täysin viinalla pilattu tai olet alkossa töissä.tipaton tarkoittaa että ollaan juomatta se vitun tammikuu että maksa saa huilia ja sit taas voi ottaa mukamas puhtaalla omatunnolla kännit.johan se mun nimimerkkikin kertoo mihinkä ryhmään kuulun.vittu mikä ääliö olet kun tommosia edes ajattelet siellä talisessa kopassas.poks... sulle...
Kielenkäytöstä päätellen olet nimimerkkisi oikein valinnut, ihan kirnupiimällä ei tuollaista tekstiä irronne, vai vesikö se herran (otaksun ?) kielenkantoja noin revityttää. Että ihan talinen vittu ja ääliökin vielä, kyllä sitä olet.
Saattaisit olla rennompi vähennettyäsi virvokkeiden määrää. - juoja
Mänttä kirjoitti:
Kielenkäytöstä päätellen olet nimimerkkisi oikein valinnut, ihan kirnupiimällä ei tuollaista tekstiä irronne, vai vesikö se herran (otaksun ?) kielenkantoja noin revityttää. Että ihan talinen vittu ja ääliökin vielä, kyllä sitä olet.
Saattaisit olla rennompi vähennettyäsi virvokkeiden määrää.kyllä mä maksan ihan ite oman maksani.mutta kun te ääliöt ette tajua että täällä kysytään vietätkö tipatonta tammikuuta jota kyllä ite vietän.ei se vielä suomea kaada jos sinäkin kokeilisit?niin sehän on vain 31pv.
- luettuani
juoja kirjoitti:
kyllä mä maksan ihan ite oman maksani.mutta kun te ääliöt ette tajua että täällä kysytään vietätkö tipatonta tammikuuta jota kyllä ite vietän.ei se vielä suomea kaada jos sinäkin kokeilisit?niin sehän on vain 31pv.
toteaisin viesteistäsi seuraavasti; olet äärimmäisen negatiivishenkinen ihminen tahi sitten sinun ei kannattaisi edes harkita sitä tipatonta tammikuuta, kun nyt jo tuntuu korvien välistä remmi kirraavan. Aikas väsynyt olet, nukutko riittävästi?
- juoja
luettuani kirjoitti:
toteaisin viesteistäsi seuraavasti; olet äärimmäisen negatiivishenkinen ihminen tahi sitten sinun ei kannattaisi edes harkita sitä tipatonta tammikuuta, kun nyt jo tuntuu korvien välistä remmi kirraavan. Aikas väsynyt olet, nukutko riittävästi?
yritä nyt tajuta että positiivisesti ajattelevat ihmiset viettävät tipatonta.siinä on useita etuja maksa ei poksahda (ainakaan tammikuussa) haima huilaa,ylimääraisiä kiloja tippuu,sokeriarvot samoin.mitähän siellä sun päässäs oikein vielä on liikkunut kun rupesit muita väittämään?lisäksi täällä kysytään vieläkin vain tipattoman vietosta.vastaa nyt jotakin järkevää.
- Ei mitään vaikutusta suurku...
Ei tippa tapa mutta rentouttaa mukavasti.
- Vähentäjä
Juu,
tipattomalle menossa - pakko, tulee juotua viiniä JOKA päivä 3-5 lasillista.
Jos sen jälkeen pystyisi olemaan vähän vähemmällä kulutuksella, ja ehkä viikolla jopa ottamatta ollenkaan...
Että kyllä tässä jonkinlaista vieroitusta tarvitsee. Meikäläisen tipaton tammikuu on muuttunut jo 6 tipattomaksi vuodeksi. Päivääkään en vaihtaisi pois.
- on on ja on
kyselly minulta usein -että miten pystyin lopettamaan kokonaan (4v. sitten) erittäin runsaan oluen käytön? En tiedä. Mutta sen tiedän että alkoi uusi elämä, tai entinen jatkuu parempana. En tullut uskoon tai muutenkaan hulluksi, ei ole tehnyt bissee mieli ekan 2 kk:n jälkeen, pariin vuoteen ei ole huuru käynyt paljon mielessäkään (n. kerran kuussa), en tullut viinan viholliseksi, olen kala ja eräkavereille kuskina (15v. kyytivelkaa), minua ei muiden juominen liikuta. Jos jonkun vaimon mielestä juot aivan liikaa ja muikki sanoo että sex elämäkin olisi varmaan kivempaa ja sitäkin voisi harrastaa enemmän jos et joisi!!! ÄLÄ USKO. nimim. kokem. om. ukkom.-45v.MOTTO Jos pelkästään lopettaa viinan juonnin voi jäädä tyhjän päälle, tai elämistään pitää pystyä muuttamaan niin että viina jää pois eikä sekoa.
on on ja on kirjoitti:
kyselly minulta usein -että miten pystyin lopettamaan kokonaan (4v. sitten) erittäin runsaan oluen käytön? En tiedä. Mutta sen tiedän että alkoi uusi elämä, tai entinen jatkuu parempana. En tullut uskoon tai muutenkaan hulluksi, ei ole tehnyt bissee mieli ekan 2 kk:n jälkeen, pariin vuoteen ei ole huuru käynyt paljon mielessäkään (n. kerran kuussa), en tullut viinan viholliseksi, olen kala ja eräkavereille kuskina (15v. kyytivelkaa), minua ei muiden juominen liikuta. Jos jonkun vaimon mielestä juot aivan liikaa ja muikki sanoo että sex elämäkin olisi varmaan kivempaa ja sitäkin voisi harrastaa enemmän jos et joisi!!! ÄLÄ USKO. nimim. kokem. om. ukkom.-45v.MOTTO Jos pelkästään lopettaa viinan juonnin voi jäädä tyhjän päälle, tai elämistään pitää pystyä muuttamaan niin että viina jää pois eikä sekoa.
Eipä minullakaan ollut mitään uskoon tulemisia vaan lopetin sen järjettömyyden takia. Tilalle tulikin tietotekniikka johon vapautuneet rahat sijoitan.
Kun olin lopettanut juomisen testasin itseäni menemällä vielä tuttuihin kantakapakoihin useana viikonloppuna ja ei kertaakaan tullut mieli maistaa vaikka tuttu kaljan tuoksu leijui ilmassa. Aikansa kun katseli juopuneiden örinää ja alkavia riidanpoikasia niin alkoi vain entistä enemmän etomaan alkoholi.- Reppumies
Onnea jatkoonkin vain sinulle! Minulla on ollut jo kolme ja puoli vuotta ja päivääkään en vaihtaisi pois :)!
- Joukomies
78 vuotta ilman alkoholia. Satoi tai paistoi.
Joukomies kirjoitti:
78 vuotta ilman alkoholia. Satoi tai paistoi.
Vaarini Hugo ei polttanu eikä juonu ja ikää kertyi 90v.
http://www.elisanet.fi/merven.keisari/itsenaisyys.htm
Isoäidille tuli tipattomia ja savuttomia vuosia 98v.
- ryyppääjäääääääää puh. 8694...
aion ryypätä koko helvetin tammikuun!! ja koko loppu elämäni. : OO ei valituksia neppajýmyille!! niimpä!
ja mistä vituuu*ta te tollasen "tipattoman tammikuun" repasitte! mähän ihan repesin/repsahdin tuolle fantsulle sanalle! : DDDDDDD ja huuuuoooh tipaton tammikuu!!!!! -.-" - Nimetön
ainoa oikea keino tipalliseen tammikuuhun tapahtuu tiputuksessa onhan se pakko vuoden alku kankeus ottaa humalassa vastaan
- KeskiviikkoPullo
kun ihminen tarvitsee pakosta nestettä.
kukaan ei voi tipatonna olla kuukautta !
juoda voi muutakin kuin alkoholia! - jauhamista.
ja minkähän takia pitäisi viettää jotain typerää tipatonta tammikuuta ?
ryyppään silloin kun minua huvittaa. - Bastrado
...kun muutenkin käyttää kohtuudella,niin miksi pitäisin.Elikkä EN pidä.
- Lamaa torjumaan
Kyllä se on pakko jotaki ostaa alkosta, kuka ne verot muuten maksaisi.
On siellä sekin hylly jossa myydään rähinätöntä juomaa. - vieneet
rahat ovat menneet ulkomailta tuotuihin lahjarihkamaan niin sitten on pakko pitää "tipato tammikuu" ei sitä muuten pidetä joka muuta väittää valehtelee itselleenkin.
näin se vain on. itse en ostanut yhtäkään turhaa lahjaa vaimolle korun pojalle kameran ja tyttärelle autoon uudet renkaat ottakaa oppia. - mut ei haittaaa
joo nii tullee mut en mie aio silti lopettaa juontiani vaan teen uuden vuoden lupauksen en tuhlaa rahojani vaan ryppään ja rällään ne juon enemmän mitä viime vuonna et kyl mie lotto rahoillani haluun tehdä mitä haluvan et sillee
- InnerSelf
Varmasti ala tipattomalle!
- Vai tipaton..
Kyllä minä kietasen joka tipan suuhuni. Puunhalaajat ja kukkahattuiset ihmiset yrittää tällä katkaista rajun juomakierteensä.
- Mitä-sitä-walhettakaan-sano...
Enpä viitti ittelle walheita kertoilla. Otan, jos janottaa, en, jos ei. Sou-not? Omapa on asiani...
- mrkokkola
en voi viettää ku firman pikkujoulut tammikuun 17 ku ne siirty joulukuulta enkä olis muutenkaan:)keskiviikkoba jo pullo narahtaa auki:)
- makkarapensas
Ei minunkaan kyllä ole ikinä tarvinnu taistella itteni kanssa ollakseni selvin päin. Ei ole mitään tarvetta turruttaa nuppia, kestän kyllä elämän ilman hermomyrkkyjä.
- yhtä helvettiä
Toisena viikonloppuna oli pakko hakea pussillinen alkoholitonta olutta vieroitusoireisiin
lopulta kolmannella viikolla oli pakko ottaa kännit, kun ei kestänyt enää
kyllä se 17 päivää tuntui kuukaudelta, ellei pariltakin - juuriharja
Itse olen huvikseen pitänyt tipatonta aikaa vaivaset 45 päivää. Eihän tuo aika ole mikää pitkä moniin verrattuna, mutta katotaan nyt kuinka kauan pystyn olemaan juomatta. Juominen oli suuri osa elämääni, mutta toivon ettei enään tulevaisuudessa sitä ole.
- ....tipaton
tekee hyvää, eli jees, tipaton tiedossa!
- Melkein absolutisti
Mulla jo heinäkuun alusta asti tipattomia kuita, juon yleensä vuoden jopa vuoden ja puolentoista kuukauden välein.
Tipaton tammikuu on alkoholistien keksintö.. varmaan ihan hyvä että koko valtakunta viettää tipatonta tammikuutta, kun kerran on niin alkoholiin mieltynytkin.
- mutta mutta
Tammikuuta ei voi juhlien vuoksi viettää tipattomana, mutta joulukuun kylläkin :)
- missssssttttiiiixx
Siis alkoholista vai miehen nesteestä?hmm..aika vaikeeta olis olla ilman joten EN!!
- Muotia
Turhanpäivästä pölinää.
Alkoholistille tipaton Tammikuu ei paranna tilannetta.
Juoppo juo, jos on ollut yhden kuukauden juomatta, entistä enemmin sen kunniaksi että pystyi olemaan niin hirveen pitkänajan juomatta.
Minä iloittelen silloin kun on aihetta 5-10kertaa vuodessa.
Voin otta jopa koko kuperkeikkakuurin.
Hyvää Uuttavuotta kaikille, otat sitten, tai et.
- vietän tätäkuuta
mikssi viettää tipaton tammikuu,kun voi viettää huikatonta helmikuuta.ja sitten mukitonta maaliskuuta ja huikatonta helmikuuta taas ja tolkutonta toukokuuta,kaljaton kesäkuu,humalatonta heinäkuuta,elotonta elokuuta ja seksitön syyskuu,lupsakkaa lokakuuta,mautonta marraskuuta.jomotonta joulukuuta.eiks näin taas meillä
- Täysin RAITIS
Minulla korkki meni kiinni v.-81 Sillon loppui rilluttelu.Rööki jäi myös.Noilla rahoilla olen tehnyt jo 20 etelänmatkaa.
Ai miten se loppu.Sain paljon parempaa tilalle, nimittäin, Jeesus Kristus tuli elämääni.Niin ja se paras matka on edessä, nimittäin matka Taivaan kotiin, Jumalan luo! IHANAAA........... - absolutisti__88
En tiedä voinko sanoa tipattomaksi tammikuuksi, kun en muutenkaan nauti alkoholia.
- juotu on
omapa on asia-amatöörien juttuja-kyllä mä tiedän-heikkoja varten. luulin minäkin silloin joskus.... nyt vuosia raittiina,mitä olen hävinnyt siinä- kurjuuden- kiitos elämä tänään,päivä kerrallaan tipaton.
- tiptop-mama
Enpä aio. Tipattomia kuita tulee kyllä vuoden aikana monta.
- mielessäkin
Mutta jos vaimo jatkaa edelleen pihtaamista eikä osoita edelleenkään helliä tunteita, niin miksi viettää. Siltä kun ei saa kännissä eikä selvänä ja se jatkaa leikkimistä kalaa.
- tipatonta koko
elämää, ja hyvin pyyhkii!
- joops.
Jos sinulle jo pari viikkoa ryyppäämättä tuottaa tuskaa niin kannattais varmaan katsoa peiliin ja miettiä asiaa vähän syvällisemmin.
- LongJööri
kiusata tipattomalla tammikuulla tuttua henkilöä.Ilo ilman "hapanta" on teeskentelyä.
Eiks niin? - Snapsilutisti
Kun 3650 tulee täyteen, ryyppään taas 3650 päivää. Minulla tahtoo mennä sykleissä; 10 vuotta raittiina, 10 vuotta humalassa. Olen sopivassa iässä, 55 vuotta. Joten vielä ehtii kerran ryypätä 10 vuotta. Loppuelämän voi olla sitten raittiina - jos selviän hengissä seuraavasta tipallisesta jaksosta. Mutta elämäähän tämä vain on.
Viime talvena minun tipaton tammikuu päättyi vasta vappuna, ja teki hyvää monessakin mielessä, aion tehdä saman tänäkin vuonna.
- Oman elämän herra
Juon vaikka joka päivä jos siltä tuntuu.
Jos ei maistu, niin en juo.
Yksinkertaista.
Toisinaan on melkein pakko juoda aterialla viiniä, kun puoliso haluaa.
Usein hän myös haluaa kahvin kanssa konjakin, vaikka minua melkein oksettaa.
Ikinä en ole kieltäytynyt, koska tiedän, että mitä sitten seuraa.
Useasti olen kyllä ihmetellyt, että hän ei ikinä valita juomisestani, vaikka olen juonut itseltäni muistin pois.
Ilmeisesti osaan käyttäytyä?
Toinen selitys voi olla se, että jälkeenpäin minua hävettää.
En koskaan tunnusta muistinmenetystä, mutta ehkä hän on fiksumpi, eikä tee numeroa ilmiselvästä asiasta?
Meillä menee mahtavasti ja rakastan näin ymmärtäväistä puolisoa tajuttomasti!
En voi kuolla maksakirroosiin hänen takiaan, joten pidän taukoa. Sitten joskus! - höpö...
Ihan höpö hommaa...taipaton tammikuu ..just joo
viettäkää tipattomana kaikki loput 11 kuukautta ja vetäkää päänne täyteen tammikuussa...
siinä ois jo potkua :)
ei muuta..
kiitos - kusetusta
koko tipaton tammikuu, vaikka ongelmaisille tekeekin hyvää. Itsekin vietin niitä kärvistellen kuin mikäkin sankari. Tuli vain tilanne, että huomasin alkoholin vievän minua liikaa ja lopetin kokonaan. Nyt on reilu tipaton vuosi mennyt ja elämän laatu parani huomattavasti. Aika monille on vain vaikea tajuta ihmistä, joka ei juo lainkaan...
- tämän ketjun
kirjoittajista on absolutisteja. Heh, kukakohan ne kaikki viinat täällä suomessa juo?
- meikäläinen tässä vain
miksei uutisoida toisinpäin,
75% on EVVK tipattomasta tammikuusta.
nimim. EVVK- -----------------
25 % ihmisistä juo 80 % kaikesta alkoholista. Tämän porukan juomatottumuksia ei viinan hinnalla säädellä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171587
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991448Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy35829Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M26774Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50726Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56688Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37680Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?34678Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s39650Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37643