Pyssyt

poekkeen

Iltalehti kertoo,että Suomen kansa on 57% sitä
mieltä,että käsiaseet pitäisi ottaa tavalliselta kan
salaiselta pois.Entäs kuinkas menetellään näiden
luvattomien aseiden kanssa ja niitä on paljon.Niil-
lähän tehdään suurin osa rikoksista.

92

7094

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkitystä.

Onhan se jo ministerienkin suulla todettu, ettei gallupeilla tai addresseilla ole mitään vaikutusta tekemisiinsä.

• se niin

varma on jakkarastaan?

• oskari

Oikein, prosenteilla ei ole mitään merkitystä ennenkuin on kaikilta 18 vuotta täyttäneiltä on kysytty. Joku satunnaiskysely tuhannelta henkilöltä ei ole kansan mielipide, pöljät. Lupien evääminen on sitäpaitsi perseestä. Aina tulee olemaan joku kaistapää jolla on ase huonolla hetkellä, joko luvallinen tai luvaton. Ongelma ei poistu lupien, tai aseiden kieltämisellä.

• pitäisiköhän autotkin

kerätä pois? Niin paljon itsemurhia vuodessa, ja veturit?

• veriura
        oskari kirjoitti:

Oikein, prosenteilla ei ole mitään merkitystä ennenkuin on kaikilta 18 vuotta täyttäneiltä on kysytty. Joku satunnaiskysely tuhannelta henkilöltä ei ole kansan mielipide, pöljät. Lupien evääminen on sitäpaitsi perseestä. Aina tulee olemaan joku kaistapää jolla on ase huonolla hetkellä, joko luvallinen tai luvaton. Ongelma ei poistu lupien, tai aseiden kieltämisellä.

Ja koska tiedän noista gallupeista hiukan ( olen ollut itse tekemässä), niin paikka ja henkilöt mistä kyselyitä tehdään ratkaisee kokok jutun.

Olis menneet varuskunna portille kyselemään ;)
        Aivan sama kuin kertakaikkiaan kiellettäisiin kenenkään tappaminen yhtä tehokasta.

• näin on
        veriura kirjoitti:

Ja koska tiedän noista gallupeista hiukan ( olen ollut itse tekemässä), niin paikka ja henkilöt mistä kyselyitä tehdään ratkaisee kokok jutun.

Olis menneet varuskunna portille kyselemään ;)
        Aivan sama kuin kertakaikkiaan kiellettäisiin kenenkään tappaminen yhtä tehokasta.

Vanha totuushan on että gallupit ja tilastot saadaan AINA näyttämään tilaajan halujen mukaan, koska maksaja ei maksa tyhjästä. Kysellään sellaisilta alueilta ja henkilöryhmiltä jotta saadaan haluttu lopputulos. Ja ainahan voi jättää pois ei toivotut mielipiteet.

• vehicular homicide
        pitäisiköhän autotkin kirjoitti:

kerätä pois? Niin paljon itsemurhia vuodessa, ja veturit?

Naisten mielipidettä moisiin galluppeihin on turha kysellä. He eivät aseita käytä saati osaa käyttää, eikä asekiellolla täten olisi mitään negatiivisia vaikutuksia heille.

Miehistä asekiellon kannattajia lienee kymmenisen prosenttia. Kun tästä joukosta luetaan pois sivarit ja muut homot, on luku pyöreä nolla.

• vaan
        vehicular homicide kirjoitti:

Naisten mielipidettä moisiin galluppeihin on turha kysellä. He eivät aseita käytä saati osaa käyttää, eikä asekiellolla täten olisi mitään negatiivisia vaikutuksia heille.

Miehistä asekiellon kannattajia lienee kymmenisen prosenttia. Kun tästä joukosta luetaan pois sivarit ja muut homot, on luku pyöreä nolla.

Siinä meillä taas yksi miesten mies,

• jakpe

Jos vastaat myöntävästi kysymykseen, pitäisikö käsiaseet kieltää tavallisilta ihmisiltä, vastaat myös haluavasi yhteiskunnan, jossa vain rikollisilla on aseet. Oikeus omistaa ase on perustavanlaatuinen kansalaisoikeus.

• aseeton

Ehdottomasti kaikilta aseet POIS ei niitä
        oikeesti kukaan tartte ne on tappamista varten.

Tommoset kansalais oikeuvet on huuhaata!!!!
        ei oikeesti asetta tavis tarvitse,,

• hyvin riittää

että poliisilla on käsiaseet.Vai meinaat alkaa
        rikollisia vastustaan käsiasein ? siinä häviät taatusti.Jätetään ne poliisien huoleksi ja annetaan tuki heille.

• tappamista varten
        aseeton kirjoitti:

Ehdottomasti kaikilta aseet POIS ei niitä
        oikeesti kukaan tartte ne on tappamista varten.

Tommoset kansalais oikeuvet on huuhaata!!!!
        ei oikeesti asetta tavis tarvitse,,

"ei niitä oikeesti kukaan tartte ne on tappamista varten"

Aseet tehdään ampumista varten, ei tappamista. Käsiaseilla ammutaan tauluun. Eihän puukkoakaan tehdä tappamista varten, vaikka niillä tapetaan Suomessa paljon enemmän kuin käsiaseilla.

• Nimetön
        tappamista varten kirjoitti:

"ei niitä oikeesti kukaan tartte ne on tappamista varten"

Aseet tehdään ampumista varten, ei tappamista. Käsiaseilla ammutaan tauluun. Eihän puukkoakaan tehdä tappamista varten, vaikka niillä tapetaan Suomessa paljon enemmän kuin käsiaseilla.

eikö ole jo todettu että 75% tapoista tehdään leipäveitsellä. Koska laitetaan luvanvaraiseksi ja lukitaan kaappiin.

• hyvinkin
        hyvin riittää kirjoitti:

että poliisilla on käsiaseet.Vai meinaat alkaa
        rikollisia vastustaan käsiasein ? siinä häviät taatusti.Jätetään ne poliisien huoleksi ja annetaan tuki heille.

aivan samaa mieltä,ei tavis tartte aseita!!!!

• juuson
        hyvinkin kirjoitti:

aivan samaa mieltä,ei tavis tartte aseita!!!!

Jos joku murtautuu kotiisi vaikka aikeissa tappaa sinut, ei siinä poliisi hätiin ehdi. Rikollisia vastaan on voitava taviksenkin puolustautua, tarvittaessa vaikka asein.

• tässä maassa
        juuson kirjoitti:

Jos joku murtautuu kotiisi vaikka aikeissa tappaa sinut, ei siinä poliisi hätiin ehdi. Rikollisia vastaan on voitava taviksenkin puolustautua, tarvittaessa vaikka asein.

Eikö siinä ollut yksi ministeri kohentamassa omaa kannatusta ehdottamalla aseiden säilytystä ampumaradoilla. oikea rikollisten keskusvarasto.

• Eikä käsiasetta kokenut ampuja
        juuson kirjoitti:

tarvi tappamiseen, kintuille vaan, jos mahdollisella hyökkääjällä ei ole tapppamismeininki ja asetta!

Jos aseistettu seko (yleensä piripää) uhkaa, päähän vaan!

• kirjasto-gona

uusi aselaki pyrkii vain poistamaan aseet kansalta jotta ns. kriisinhallintajoukot pääsisivät helpommalla sitten kun "iso-kapina" alkaa.
      Todellisuudessa käsiaseiden poistaminen siviilihenkilöiltä ei vähennä yhtään väkivaltarikoksia, ei kouluissa eikä muualla yhteiskunnassa.

Tulee pimeät ase-markkinat, tulee pommilaukut ym.

Siksi kannatan, että lakia ei muutettaisi ollenkaan. Tämän hetkinen tilane ja lupakäytäntö on todella hyvä.

• just'

Joo'o ,,,!
        Ehdottoasti aseet veks,ei niitä kukaan tartte
        koti nurkissaan.

• aseellinen

Itsestä tuntuu että, nykyinen aselaki on riittävä. Sitä on "tiukennettu" edellisistä. Nykyisin käsiaseen saa vain erittäin hyvin perustein. Joillain alueilla ei kantoluvan myöntämistä ole vaikeutettu yhtään. Itselläni on kaksi asetta, ja kyllä molemmat ovat "tappamista" varten. Pidän omilla maillani pienpetojen kannat mahdollisimman alhaalla. Tulokaslajit (esim: minkki ja supikoitra) ovat mielestäni vain haitaksi suomalaisille riistaeläimille. Loukkupyyntiin on paljon mukavampi käyttää pienempää käsiasetta joka ei riko loukkuja mutta on käyttöön tarpeeksi tehokas.

Luotan itse kuitenkin siihen että, päättäjillä on tarpeeksi aivoja tämänkin asian selvittämiseen. Toivon vain että, kukaan ei äkkipikaiksuussissaan tai ymmärtämättömyyttään rupea täydellistä kieltoa viemään eteenpäin.

• jep jep
        just' kirjoitti:

Joo'o ,,,!
        Ehdottoasti aseet veks,ei niitä kukaan tartte
        koti nurkissaan.

perehtykää edes vähän mistä puhutte!! suomessa on paljon asiallisia ammunnan harrastajia, myös kansainvälisesti menestyneitä, heiltäkö pitäisi kieltää mahdollisuus omaan lajiin??? asia pitäisi hoitaa asiallisemmin, eikä olla kaikilta kieltämässä..

• <<<<

KAKSPIIPPUSTA TOUHUA < ITSE OLEN SITÄ MIELTÄ ETTÄ ASEITA EI SAISI KÄYTTÄÄ AINOASTAAN KUIN ARMEIJA JA POLIISI < METSÄSTYS JA RESERVITOIMINTA ON ERIKSEEN

• kirjasto-gona
        &lt;&lt;&lt;&lt; kirjoitti:

KAKSPIIPPUSTA TOUHUA < ITSE OLEN SITÄ MIELTÄ ETTÄ ASEITA EI SAISI KÄYTTÄÄ AINOASTAAN KUIN ARMEIJA JA POLIISI < METSÄSTYS JA RESERVITOIMINTA ON ERIKSEEN

Miksi valtiolla pitäisi olla aseen käyttö oikeus ? varsinkin jos kansalla ei ole.
        myönnän että en enää kirjoita pelkästään käsiaselaista, mutta minuta valtion instituutioiden valtaa ja voimaa ei pitäisi demokratiassa kasvattaa liikaa.
        Poliis ja armeja ei ole sellaisia toimijoita jotak itse päättäisivät toimistaan. vaan niitä ohjataan poliitisilla päätöksillä.
        Kriisitilanteessa se voi vinoutua ja unohtaa kansan.
        Hyvinkin pieni joukko voi hallita armejan ja poliisin avulla koko kansaa omien etujensa turvaamiseen.

• kun sillä sopivalla
        aseellinen kirjoitti:

Itsestä tuntuu että, nykyinen aselaki on riittävä. Sitä on "tiukennettu" edellisistä. Nykyisin käsiaseen saa vain erittäin hyvin perustein. Joillain alueilla ei kantoluvan myöntämistä ole vaikeutettu yhtään. Itselläni on kaksi asetta, ja kyllä molemmat ovat "tappamista" varten. Pidän omilla maillani pienpetojen kannat mahdollisimman alhaalla. Tulokaslajit (esim: minkki ja supikoitra) ovat mielestäni vain haitaksi suomalaisille riistaeläimille. Loukkupyyntiin on paljon mukavampi käyttää pienempää käsiasetta joka ei riko loukkuja mutta on käyttöön tarpeeksi tehokas.

Luotan itse kuitenkin siihen että, päättäjillä on tarpeeksi aivoja tämänkin asian selvittämiseen. Toivon vain että, kukaan ei äkkipikaiksuussissaan tai ymmärtämättömyyttään rupea täydellistä kieltoa viemään eteenpäin.

kudilla kaatuu karhukin. Päättäjien järjen käyttöön en kyllä usko....

• ASEETON

Kohta on liian myöhäistä,nälkä panee ihmisiä tekemään hirmutekoja olemme menossa niin pahaan
      lamaan että kohta alkaa tapahtua kauhutekoja se
      on väistämätön tosiasia

• noin?

Hirmutekoja ei aseet kieltämällä vältetä. Ei se ole ase, joka teon tekee, vaan ihminen. Väline on sitten vaan joku muu.

• aseiden

totaalikielto poista mitenkään ongelmaa, eli hulluja ihmisiä, aina tullaan tappamaan kanssaeläjiä, eikä se ole aseiden vika, muita välineitä käytetään paljon enempi surmiin, kait se aseiden pelko johtuu ehkä siitä että ne pitää kovaa ääntä. Jos niin kävisi että aseet otettaisiin pois, niin mitä sitten, mielipuolia on edelleen, poistuuko hulluus aseiden myötä, se vasta olisikin ihmelääke. Miksi tuomita lainkuuliaisia henkilöitä kahden järjettömän takia. Tälläinen keskestelu on pelkkää enerkian hukkaa.

• kehoitta ja----
        noin? kirjoitti:

Hirmutekoja ei aseet kieltämällä vältetä. Ei se ole ase, joka teon tekee, vaan ihminen. Väline on sitten vaan joku muu.

- - ase toteutta ihmisen käskystä

• Help!
        noin? kirjoitti:

Ase on kaikein pahin,,kaikki tussarit POIS!!
        Eikä mitää väninöitä !!!!
        Muitakin keinoja on mut ei niin pelottavaa
        kuin pyssy,,

• mikäs se niissä
        Help! kirjoitti:

Ase on kaikein pahin,,kaikki tussarit POIS!!
        Eikä mitää väninöitä !!!!
        Muitakin keinoja on mut ei niin pelottavaa
        kuin pyssy,,

aseissa niin peloittaa, käykö se päälle vai miten ne ovat hyökkääviä. Mulla on monta asetta, tossa yksikin nojaa nurkkaan, eikä sillä ole minkäänlaista aikomusta käydä mun päälle tai kenenkään toisen kimppuun.

• koko ajatuskin
        mikäs se niissä kirjoitti:

aseissa niin peloittaa, käykö se päälle vai miten ne ovat hyökkääviä. Mulla on monta asetta, tossa yksikin nojaa nurkkaan, eikä sillä ole minkäänlaista aikomusta käydä mun päälle tai kenenkään toisen kimppuun.

Siellä ne vaan nurkissa lojuu vaikka
        pitäs olla ase-kaapissa,,mut harvalla on!!

• hirmujaska
        koko ajatuskin kirjoitti:

Siellä ne vaan nurkissa lojuu vaikka
        pitäs olla ase-kaapissa,,mut harvalla on!!

minulla paljon veitsiä kotona! löytyy myös kirves! eikö sinua pelota ne yhtään?
        helsingissäkin se henkisesti sairas immeinen tappoi vain ilman mitään syytä sen yhden keskelläpäivää sinne metroon! ja vieläpä kirveellä!

• pakkasessa
        hirmujaska kirjoitti:

minulla paljon veitsiä kotona! löytyy myös kirves! eikö sinua pelota ne yhtään?
        helsingissäkin se henkisesti sairas immeinen tappoi vain ilman mitään syytä sen yhden keskelläpäivää sinne metroon! ja vieläpä kirveellä!

Mulla on pesäpallomaila tuulikaapissa.Tarvitaanko
        siihen lupa,minähän voisin eliminoida sillä jonkun.

• pakkasella
        pakkasessa kirjoitti:

Mulla on pesäpallomaila tuulikaapissa.Tarvitaanko
        siihen lupa,minähän voisin eliminoida sillä jonkun.

Oikein !
        Siinähän sulla aseta kerrakseen..
        Muut tussarit voi kieltääkkiin kokonaan.

• enemmän
        pakkasella kirjoitti:

Oikein !
        Siinähän sulla aseta kerrakseen..
        Muut tussarit voi kieltääkkiin kokonaan.

Juuri näin ,on ase ja samalla voi harrastaa pesä-
        palloilua!

• en omista

Ase sinällään ei vahinkoa tee vaan henkilö jolle ase ei sovi. Ei rekka-autoakan pidä osaamattomiin käsiin antaa.. varmaan saa silläkin pahaa aikaiseksi..Eli jos joku ei osaa esim. ajaa rekalla tulisiko kaikki rekat kieltää?? joku jo sanoo mitä rekat tähän kuuluu mutta toin vain esimerkkinä sen. Aseissa pitää koulutustasoa nostaa ja valvontaa parantaa..Täyskielto tuntuu aika epätoivoiselta ja väärään suntaan menevältä asialta. Aseissakin voisi olla ns ajokortti mikä oikeuttaisi sitten aseen hankkimiseen ja kun aseitakin niin erilaisia voisi korteissakin olla erilaisia luokkia erilaiselle aseille?? Näinhän se on ajokorteissakin joiden hinta tuntuu nousevan koko ajan. Jos ajatellaan että aseluvan hinta olisi samaa luokkaa niin millaista koulutusta olisi mahdollista antaa.. koulutuksethan voisi hoitaa seurat ja testit puolestaan viranomaiset.
      Valtokin pystyy armeejan kautta seuraamaan henkistäpuolta ja sitä kautta laitta huomautukset sotilaspassiin..sivarithan ei lupia tarvitse kun muutenkin kieltäytyvät aseista..Mahdollisuuksia on paljon mitä vain halutaan tehdä sen eteen.. täyskielto vain kaukaa haettu eikä tulisi toimimaan.

• Reserviläisukko

Jokainen aseellisen varusmiespalveluksen käynyt osaa käsitellä asetta. Ei siihen muuta koulua tarvita. Muilta kuin armeijan käyneiltä voisi kyllä kieltää aseet kokonaan.

• 357
        Reserviläisukko kirjoitti:

Jokainen aseellisen varusmiespalveluksen käynyt osaa käsitellä asetta. Ei siihen muuta koulua tarvita. Muilta kuin armeijan käyneiltä voisi kyllä kieltää aseet kokonaan.

turhaa höpinää koko tämä touhu. armeijan käynti ja terveen paperit olisi riitävä jos aloittaa ampuma harrastuksen tai tarvitsee pientä käsiasetta loukkupyyntiin

• kansalainen..

Niin minusta autoilla,kirveillä ja veitsillä tehdään joka päivä henkirikoksia POISTETAANKO nekin niin ettää jää vain nyrkit jolla hakata toiset hengiltä HÄH!! Ottakaa järki käteen ja miettikää mistä nuo tapaukset johtuu SYRJÄYTYMISESTÄ. Valtion tulisi järjestää hoitopaikkoja niitä tarvitseville eikä sysätä heitä pilleripurkin kanssa AVOHOITOON, joka on jo sanana "tyhjä" MIKÄ AVOHOITO? Ei sellaista ookkaan. MIETTIKÄÄS...

• PARRANAJOON

PISTOOLILLA EI VOI AJAA PARTAA

• Ammattiteurasmies
        PARRANAJOON kirjoitti:

PISTOOLILLA EI VOI AJAA PARTAA

Voehan ristuksen kiesus!!
        kirveelläkös miun pitää jatkosa sonnilta henki ottaa? taikka sialta? Äläkää ny ihan hulluja ehotelko. On kielletty erikseen jossain eläinsuojelulaissa sellanen homma. Joutuu syytteeseen, jos sellasen joudun kirweellä tahi muulla astalolla tekemään.

"Ammattimies"

• Mieti sitä

Siviileillä on paljon muutakin käyttöä kirveille, veitsille ja autoille kuin tappaminen.

Sen sijaan ei ole yhtään syytä, miksi siviilillä pitäisi olla oikeus omaan
        käsiaseeseen. Ne eivät ole sellaisia aseita, joita käytetään esim metsästyksessä.
        Mihin siviili niitä tarvitsee? Ei mihinkään.

Muistan itsekin kun yksi 19v luokkakaveri hankki käsiaseen. Ainut syy näytti
        olevan se, että hänelle tuli kova olo kun sai kehuskella omalla
        ysimillisellään. Kovistelun ja äijäilynkö takia siviileille pitäisi antaa aseita?

• eikä välttämättä mm. hirveen!
        Mieti sitä kirjoitti:

Siviileillä on paljon muutakin käyttöä kirveille, veitsille ja autoille kuin tappaminen.

Sen sijaan ei ole yhtään syytä, miksi siviilillä pitäisi olla oikeus omaan
        käsiaseeseen. Ne eivät ole sellaisia aseita, joita käytetään esim metsästyksessä.
        Mihin siviili niitä tarvitsee? Ei mihinkään.

Muistan itsekin kun yksi 19v luokkakaveri hankki käsiaseen. Ainut syy näytti
        olevan se, että hänelle tuli kova olo kun sai kehuskella omalla
        ysimillisellään. Kovistelun ja äijäilynkö takia siviileille pitäisi antaa aseita?

ja käsiaseita alkaa nyt tulvimaan kadulle!

Että silleen!

• Rynkky

Henkilökohtaisesti kannatan käsiasekieltoa. Mutta kuten keskustelusta huomaa, monet ihmiset kuitenkin vastustavat.

Aselupahakemuksia voisi kiristää äärimmilleen, ihmisen pitäisi olla 100% henkisesti terve. Näin pahimmat "hullut" saataisiin raivattua.

Mutta pitää kuitekin muistaa, miksi Jokela ja Kauhajoki -tragediat tapahtuivat: molemmat ampujat olivat hyvin masentuneita. On kyllä vähän ollut niitä ääniä, jotka ovat huutaneet paremman mieleterveyshuollon perään.

Todellinen ongelma on koko yhteiskunnassa: Ihmiset tappavat, eivät aseet.

• El Reino

Todella helppo leimata kaikki suomen 300000 metsästäjää jotka tekevät pyyteetöntä riistanhoitotyötä ympäri vuoden. Ei metsästäminen ole pelkkää tappamista, se on myös riistanruokintaa, pesäpaikkojen tekemistä,kosteikkojen kunnostamista. Itse käytän tarvittaessa pienikaliiberista käsiasetta pienpetojen lopettamiseen luokussa ja tarkkuusammuntaan. En ole kertaakaan ajatellut lähteä kylille kauhua aiheuttamaan. Mutta mielestäni pöytälaatikoissa lojuvat käyttämättä olevat tussarit voisi omistajat luovuttaa pois. Ajatus aseiden totaalikiellosta puistattaa koska olen harrastanut metsästystä koko ikäni, ja se on erittäin suuri osa elämääni. Ei maaseudulla juuri muita harrastusmahdollisuuksia ollut. Itse kuulun myös ryhmään joka hirvikolarin sattuessa kutsutaan paikalle jäljittämään haavoittunutta eläintä ja tuntuu kornilta että joutuisin kivillä heittelemään kun en saa asetta kantaa.

• oli kyse,
        El Reino kirjoitti:

Todella helppo leimata kaikki suomen 300000 metsästäjää jotka tekevät pyyteetöntä riistanhoitotyötä ympäri vuoden. Ei metsästäminen ole pelkkää tappamista, se on myös riistanruokintaa, pesäpaikkojen tekemistä,kosteikkojen kunnostamista. Itse käytän tarvittaessa pienikaliiberista käsiasetta pienpetojen lopettamiseen luokussa ja tarkkuusammuntaan. En ole kertaakaan ajatellut lähteä kylille kauhua aiheuttamaan. Mutta mielestäni pöytälaatikoissa lojuvat käyttämättä olevat tussarit voisi omistajat luovuttaa pois. Ajatus aseiden totaalikiellosta puistattaa koska olen harrastanut metsästystä koko ikäni, ja se on erittäin suuri osa elämääni. Ei maaseudulla juuri muita harrastusmahdollisuuksia ollut. Itse kuulun myös ryhmään joka hirvikolarin sattuessa kutsutaan paikalle jäljittämään haavoittunutta eläintä ja tuntuu kornilta että joutuisin kivillä heittelemään kun en saa asetta kantaa.

Ei metsästys-aseista joita tarvitaan ainakin hirvikannan kurissa pitämiseen.

• Gonamies
        oli kyse, kirjoitti:

Ei metsästys-aseista joita tarvitaan ainakin hirvikannan kurissa pitämiseen.

Tarkoittanet "käsiaseella" yhden käden tuliasieta. No joka tapauksessa, kyse ei suinkaan ole vain niistä. Itseasiassa laillisilla yhden käden aseilla tehdään vain pieni murto-osa kaikista laillisilla aseilla tehdyistä henkirikoksista (joita yhteensäkin tehdään hyvin vähän). Useimpina vuosina tällaisia yhden käden aseella tehtyjä ei tapahdu ainoatakaan.

Homman nimi on nyt se, että yhden käden aseisiin on tällä hetkellä helpompi puuttua, kiitos kahden sekopään. Mikäli nuo kiellettäisiin, ei aikaakaan kun ryhdyttäisiin kysymään, miksi se suurempi ongelma, eli pitkät aseet jäivät sallituiksi, vaikka valtaosa luvallisten aseiden väärinkäytöistä tapahtuu juuri niillä.

Kun aseharrastajien määrä olisi käsiasekiellolla saatu radikaalisti vähennettyä, olisikin helpompaa ryhtyä vaatimaan myös pitkien aseiden kieltoa. Kun nyt näyttäisi siltä, että ainoastaan pitkiä käsiaseita omistavat eivät ole laittamssa tikkua ristiin yhteisen harrastuksen puolesta, aseensa menettäneet entiset pistooliampujat tuskin ottaisivat kantaa pitkein aseiden kieltoa vastaan. Saattaisi olla jopa päinvastoin.

Joten sinä pitkän käsiaseen omistaja, muista, että olet seuraavana listalla. Tiettyjen piirien tarkoituksena on riisua suomalaiset aseista. Jos se tehdään lyhyille aseille, pää on avattu ja samoin argumentein voidaan käydä myös pitkien aseiden kimppuun. Milläs sinä pitkän aseen omistaja puolustaudut kun joku tekee haulikkosurman ja olet aiemmin jopa kannattanut lyhyiden aseiden kieltoa sillä perusteella, että niillä on nyt tehty pari surmaa?

Sen jälkeen onkin paljon helpompaa riisua loppuja hyvinvointipalveluja, sillä avohoitopotilaat ja muut syrjäytetyt eivät kykene enää näkyviin tekoihin. Eivät ainakaan sellaisiin, joista voitaisiin suoraan syyttää poliitikkoja tai virkamiehiä. Laittomilla aseilla tehdyistä teoistahan ei sisäministeriäkään voi hiillostaa.

• onkin tuossa

"Aselupahakemuksia voisi kiristää äärimmilleen, ihmisen pitäisi olla 100% henkisesti terve. Näin pahimmat "hullut" saataisiin raivattua."

Milläs sinä tuon testaat? Ja mistä tiedät, ettei henkisesti terveellä naksahda huomenna? Kukaan lääkäri ei suostu allekirjoittamaan sellaista todistusta, että joku olisi 100% henkisesti terve ja vielä pysyisi sellaisena, koska sitä ei oikeasti voi tietää ja lääkäri on aina vastuussa antamistaan todistuksista. Ja jos lääkäri ei ole oikeasti vastuussa, niin sillä todistuksella voisi yhtä hyvin pyyhkiä persettä.

• Epätervettäkö

Kenen henkisen terveyden määritelmä on oikea? Ja kuka määrittelee ja kuka tutkii henkisen terveyden?
        Kuinka henkisesti terve pitää olla ja minkä asioiden suhteen?

• kerrankin
        Gonamies kirjoitti:

Tarkoittanet "käsiaseella" yhden käden tuliasieta. No joka tapauksessa, kyse ei suinkaan ole vain niistä. Itseasiassa laillisilla yhden käden aseilla tehdään vain pieni murto-osa kaikista laillisilla aseilla tehdyistä henkirikoksista (joita yhteensäkin tehdään hyvin vähän). Useimpina vuosina tällaisia yhden käden aseella tehtyjä ei tapahdu ainoatakaan.

Homman nimi on nyt se, että yhden käden aseisiin on tällä hetkellä helpompi puuttua, kiitos kahden sekopään. Mikäli nuo kiellettäisiin, ei aikaakaan kun ryhdyttäisiin kysymään, miksi se suurempi ongelma, eli pitkät aseet jäivät sallituiksi, vaikka valtaosa luvallisten aseiden väärinkäytöistä tapahtuu juuri niillä.

Kun aseharrastajien määrä olisi käsiasekiellolla saatu radikaalisti vähennettyä, olisikin helpompaa ryhtyä vaatimaan myös pitkien aseiden kieltoa. Kun nyt näyttäisi siltä, että ainoastaan pitkiä käsiaseita omistavat eivät ole laittamssa tikkua ristiin yhteisen harrastuksen puolesta, aseensa menettäneet entiset pistooliampujat tuskin ottaisivat kantaa pitkein aseiden kieltoa vastaan. Saattaisi olla jopa päinvastoin.

Joten sinä pitkän käsiaseen omistaja, muista, että olet seuraavana listalla. Tiettyjen piirien tarkoituksena on riisua suomalaiset aseista. Jos se tehdään lyhyille aseille, pää on avattu ja samoin argumentein voidaan käydä myös pitkien aseiden kimppuun. Milläs sinä pitkän aseen omistaja puolustaudut kun joku tekee haulikkosurman ja olet aiemmin jopa kannattanut lyhyiden aseiden kieltoa sillä perusteella, että niillä on nyt tehty pari surmaa?

Sen jälkeen onkin paljon helpompaa riisua loppuja hyvinvointipalveluja, sillä avohoitopotilaat ja muut syrjäytetyt eivät kykene enää näkyviin tekoihin. Eivät ainakaan sellaisiin, joista voitaisiin suoraan syyttää poliitikkoja tai virkamiehiä. Laittomilla aseilla tehdyistä teoistahan ei sisäministeriäkään voi hiillostaa.

järjen ääni tässäkin vouhotuksessa.

• Juntti-Mara

No
      Vaatimuksena suoritettu ase palvelus.Tällöin ihminen olisi kypsä kantamaan asetta jos katsoo siviilissä olevan tarvetta.Ei pennut tarvitsi pysy.Minun nuoruudessa oli aseita luvallisia ja vielä enemmän luvattomia.Aseita kunnioitetiin ja ymmärrettiin aseiden vaarallisuus.Sunnuntai päivisin jyskytin riihen seinää pilkkan ja ukko oli etunenässä. Opi ainakin ampumaan vaikka hirveä ohta luuhun. Sai pottujen sekaan muutakin kuin vettä.

• En osta juorulehtiä

On se taasen aika hakea myyntilukuja korkeammaksi ja kaivella vanhoja asioita esille.
      Joku F-1 kuski saa ajaa yleisellä tiellä autolla 320km/h ja ei menetä lisenssiä eli herrat ja rikkaat saa tehdä kuten porvarit yleensä.
      Historia toistaa itseensä ja tulee mieleen vapaus-sota,porvarit riisti kaiken työläisiltä ja sitten se olikin viimmeinen pisara kansalta ja se on sitten luettavissa historian kirjoista.

• onkin syy

"Historia toistaa itseensä ja tulee mieleen vapaus-sota,porvarit riisti kaiken työläisiltä ja sitten se olikin viimmeinen pisara kansalta ja se on sitten luettavissa historian kirjoista."

Olisikohan niin, että kansalta halutaan nyt riisua aseet, ettei historia toista itseään?

• soldier police

Noh,jos aselakia muutetaan että jotkut aseet kielletään niin helkilökohtaisesti voin sanoa että en enää armeijaankaan sitten mene. Revin kertauslapun koska mikä etuoikeus se armeija on käsi aseille?

Sanon syyksi että kun kerran käsiaseet on todettu niin vaarallisiksi, että pitää kieltää niin kieltäydyn tästä syystä armeijasta. Ne erään lausunnon mukaan kerran voivat johtaa mielijohteisiin eli armeija ei silloin ole enää turvallinen paikka.

Niih, ja alkaa tämä holhous yhteiskunta pikkuhiljaa jo vit..:aan. Joka asiaan puututaan. Tämän takia olen koko kotimaahanni tippaani myöten kyrpiintynyt.

USA:SSA myydään jopa sarjatuli aseita siviili henkilöille. Mutta Suomessa viedään kaikki ihmisen oikeudet tehdä tai omistaa yhtään mitään.

Jos käsiaseet kielletään niin sitten rikolliset käyttävät metsästys aseita. Arvatkaapas, silloin vasta raatoja tulee. Esdim. ampuvat katkaistulla pumpulla täyden makasiinin 8mm hauleja. Jää aina useampi uhri kerralla, sekö on sitten muka parempi vaihtoehto.

Tai jos joku rikollinen omistaa esim. puoliautomaati pienoiskiväärin. Osaa hän varmasti katkaista aseen piipun ja perän. Lisäksi tehdä siihen vaikka kahdesta puupalikasta jousen avulla 50 paukun lippaan. Pikkusen on vaarallisempi kuin pistooli. Enemmän tulivoimaa ja mahtuu takin alle, jne..

Tässä Amerikan mallia.

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=55789&c=11#setit

• Gallubit berseestä

Olen ihan samalla kannalla,ensin hakemaan viraomaisilta lupa,saako kantaa asetta eli ostolupaa,jos tulee kielteinen päätös,ei tarvi sitten armeijassakaan kantaa SARJATULIASETTA eli "vaimoaan".
        Ei se paikka tee ihmistä yhtään terveemmäksi kuin siviilissä ollessaan,voi vakuuttaa ettei siviilissä pinna ole läheskään niin kireänä kuin intis.

• Reino E Rankki

joopa joo, missähän tämäkin "kysely" on tehty.
      Kysytäänpäs vuoden kuluttua, niin on varmasti luvut toisinpäin.
      On se perkeleen kumma että rikolliset sais aseistautua, mutta ei tavallinen mökinmies.

• KIELTOJA

Aseiden kieltäminen ei ihmisten tekemiä tappamisia lopeta!!! Mielenterveystyöhön pitäisi panostaa ja lisätä hoitopaikkoja ja alan ammattilaisia!! Järkikäteen... HALOO!!!!
      Sitäpaitsi netti on täynnä pikkutarkkoja ohjeita hyvinkin tehokkaiden pommien tekemiseen... ja milläs "kieltolailla" tämä touhu saadaan loppumaan?? Ei sairaalta ihmiseltä ideat lopu jos se haluaa tappaa kaksikymmentä ihmistä ja saada sillä medina huomiota.

Kyseistä aselakia pitäisi saada säätämään alan oikeat ammattilaiset eivätkä "poliitikot"/"akateemiset"/"tohtorit" joilla ei ole mitään käsitystä normaalista elämästä, ainoastaan moniste pinkasta nenänsä edessä.

Suomessa on yhteensä kaksi miljoona laillista käsi ja metsästys asetta. Parin sairaan yksilön tekemien sairaiden tekojen takia kaikkia rankaistaan... kuulostaako tämä perinteiseltä oikeusvaltiolta?? tai no.. milloinkas kansalaisten mielipiteitä on kuunneltu???

• !!!

Juuri näin!!! Hoitoa ne sairaat tarvivat ja hyvissä ajoin. Ei se tilannetta paranna että terveiltä ja lainkuuliaisilta kansalaisilta kerätään aseet pois. Ja kyllä laillisella metsästysasella tekee tarvittaessa paljon pahempaa jälkeä... Ja kauempaa. Kyllä sodan aikanakin nähtiin mitä saa aikaan osaava mies pystykorvakin kanssa.
        Nykyään vain liian paljon hoitoa tarvitsevia on ns. avohoidossa ja kun homma "kusee" niin poliitikot etsivät syitä muualta kuin peilistä.

• korp.

Harvinaisen hyvä ja selvä kannanotto!!

• Pistooliampuja

Toki hoitotyökin resursseja tarvitsee, mutta suurin ongelma tuntuukin olevan viranomaisten välisessä yhteistyössä ja tietojen vaihdossa. Mikä ihme (paitsi lainsäädäntö) voi olla esteenä ettei lupia myöntävä viranomainen voisi saada esim. oleellisia terveystietoja hakijasta. Tehdäänhän nykyään esim joihinkin töihin hakiessa turvallisuusselvityksiä hakijan suostumuksella, voisi kai samantyylisesti toimia aselupienkin kanssa oleellisten tietojen osalta.
        Ei henkisesti heilahtaneille, päihteiden väärinkäyttäjille tai rikostaustaa omaaville pidäkään aseita antaa. Ase ei tapa vaan sen käyttäjä.

• kielletään kaikki!

kuoleminen, sairastuminen, naiminen, jne....

Kaikki muuhan tässä maassa alkaa olla kielletty kaikki paitsi nuuska ja ryyppääminen.

Hässimiskiellosta en kyllä tykkäis!

• APINA

Voisin luopua käsiaseistani ainoastaan jos
      valtio korvaisi sen raha määrän jonka aseisiini olen käyttänyt. Mutta ilmaiseksi en niistä ikinä luovu.

• weskuu

Ei se toisen hengen riistäminen ampuma-aseella lupaa tarvii ja usein ne rikokset tehdäänkin laittomilla aseilla ,mitä tässä maassa on niin paljon, ettei lukuja pysty ees arvaileen.
      Hienovarainen gallup ,millä ei ole todellisuudessa mitään merkitystä ja ihmisten mielipiteet aina näissä kummallisia.Esim.nostetaan luvansaannin ikärajaa tms.

• pyypää

Minä tiedän onneksi, että kaikki muut, tai ainakin enemmistö suomalaisista on puupäitä - paitsi tietenikin minä itse.

• totaali naali

ensin ilotulitteet ja teräaseet sekä kriminalisoidaan mielenterveys ongelmat.

• Aunuksesta Luin tulipalo la...

Luin tulipalosta ,jossa kukaan ei ollut vaarassa, niin nyt jo tarjotaan "!kriisiapua" kyllä rahaa riittä tommoseen jollotukseen ,mutta Vanha /kat hallitus istuu perseelään ja ja jakaa köyhyttä Suomeen ja on niiiiiin tietävinään maaailman politiikasta .jk, se tulipalo poltti jonkun lastenkodin .so what. nyt meidän jokaisen pitää säääääääliä vaikka siellä ei ollut kukaan vaarassa??????

• Gallup.

Taustalla joku n. 1000 henkilön mielipideotos, jonka neutraaliuttakin sopii epäillä. Miten on eri sukupuolet, ikäjakaumat, paikkakunnat ja tuloluokat esim edustettuna?

• Ironcross69

voi ny vittu pari prkl sekopään takia moni joutuu kärsimään ei auta ku kärsiä prkl mikä vitun holhous valtio suomest on tullu ostetaan sit luvaton ase

• äippä

Ei rikoksia poisteta maailmasta pyssyjen viemisellä pois, vaan miettikää ennemmin sitä millaiset ihmiset tekee juuri niitä rikoksia, SAIRAAT, YKSINÄISET, SYRJITYT, ITSETUNNOTTOMAT IHMISET, miettikää ennemmin tällaisia ihmisiä ja olkaa YSTÄVÄLLISIÄ toisillenne ja RAKASTAKAA joka ikistä ihmistä niin sillä saisimme maailmian PAREMMAKSI paikaksi ELÄÄ:)

• 689457-

Sama asia huumeissa, ne halutaan kieltää ja poistaa ja käyttöä rajoittaa jne. mutta mikään ei poista sitä tosiasiaa että ihmiset haluavat käyttää huumeita ja omistaa aseen.

• äippä
        689457- kirjoitti:

Sama asia huumeissa, ne halutaan kieltää ja poistaa ja käyttöä rajoittaa jne. mutta mikään ei poista sitä tosiasiaa että ihmiset haluavat käyttää huumeita ja omistaa aseen.

miksi nämä ihmiset haluaa käyttää aseita ja huumeita? No siksi kun ne VOI PAHOIN:( niillä ei ole muuta keinoa päästää vihaa pois sisältään, IHMINEN tekee IHMISELLE pahaa joka ikinen päivä ja se pitäisi lopettaa täysin, eli ihminen joka kärsii sitä pitäisi tukea ja kannustaa eikä vain ajatella itsekkäästi että kyllä se tuosta paranee ajan kanssa, tai mikä pahinta, naureskella vain sivusta että mikähän hullu tuo on TYPERÄÄ:( KENENKÄÄN EI OLE HYVÄ OLLA YKSIN ja varsinkin silloin kun alkaa masentaa!

• nyt äippä
        äippä kirjoitti:

miksi nämä ihmiset haluaa käyttää aseita ja huumeita? No siksi kun ne VOI PAHOIN:( niillä ei ole muuta keinoa päästää vihaa pois sisältään, IHMINEN tekee IHMISELLE pahaa joka ikinen päivä ja se pitäisi lopettaa täysin, eli ihminen joka kärsii sitä pitäisi tukea ja kannustaa eikä vain ajatella itsekkäästi että kyllä se tuosta paranee ajan kanssa, tai mikä pahinta, naureskella vain sivusta että mikähän hullu tuo on TYPERÄÄ:( KENENKÄÄN EI OLE HYVÄ OLLA YKSIN ja varsinkin silloin kun alkaa masentaa!

Asetta voi käyttää myös rakkaudesta. Voi ampua maalitauluun ja iloita osumistaan. Aseella voi myös tappaa rakkaudesta. Eläin, joka ei sairautensa tai vamman vuoksi kykene elämään kärsimättä silmittömistä kivuista, niin on rakkautta päästää irti ja lopettaa tuska ja antaa eläimelle inhimillinen olotila.

Julma, paha metsästäjä ei metsässä väijy tappamisen halusta, vaan iloitsee hyvästä osumasta, joka ei jätä eläintä kitumaan, vaan on hyvin nopea. Tämä siksi ettei julman rahastaja vakuutusyhtiön tarvitse maksaa sinulle korvauksia kohdatessasi pikkuautolla tuon ylvään eläimen sen kuljettua asfalttitien yli, päätyen tilanteeseen, jossa eläin odottaa haavoittuneena tuntikausia, joko armonlaukausta tai kuolee omiaan aikojaan pois ja sinä elät pitkän elämän, pyörätuolissa tosin...

Kannattaa miettiä asiaa monelta kantilta. Aseilla voi myös tehdä hyvää, niin kuin myös pahaa. Ase on hyvä tunnollisen aseharrastajan käsissä. Sitä käytetään oikein, oikeassa paikassa, oikeaan tarkoitukseen. Ei ole aina sydämetöntä ampua tai jopa lopettaa eläimen. Sen voi tehdä täydestä rakkaudesta.

• äippä
        nyt äippä kirjoitti:

Asetta voi käyttää myös rakkaudesta. Voi ampua maalitauluun ja iloita osumistaan. Aseella voi myös tappaa rakkaudesta. Eläin, joka ei sairautensa tai vamman vuoksi kykene elämään kärsimättä silmittömistä kivuista, niin on rakkautta päästää irti ja lopettaa tuska ja antaa eläimelle inhimillinen olotila.

Julma, paha metsästäjä ei metsässä väijy tappamisen halusta, vaan iloitsee hyvästä osumasta, joka ei jätä eläintä kitumaan, vaan on hyvin nopea. Tämä siksi ettei julman rahastaja vakuutusyhtiön tarvitse maksaa sinulle korvauksia kohdatessasi pikkuautolla tuon ylvään eläimen sen kuljettua asfalttitien yli, päätyen tilanteeseen, jossa eläin odottaa haavoittuneena tuntikausia, joko armonlaukausta tai kuolee omiaan aikojaan pois ja sinä elät pitkän elämän, pyörätuolissa tosin...

Kannattaa miettiä asiaa monelta kantilta. Aseilla voi myös tehdä hyvää, niin kuin myös pahaa. Ase on hyvä tunnollisen aseharrastajan käsissä. Sitä käytetään oikein, oikeassa paikassa, oikeaan tarkoitukseen. Ei ole aina sydämetöntä ampua tai jopa lopettaa eläimen. Sen voi tehdä täydestä rakkaudesta.

en ole aseita vastaan, kun ne vaan pysyisi oikeiden ja rehellisten ihmisten käsissä. halusin vain muistuttaa että kaikki ihmiset ovat arvokkaita ja kaikkia pitää kohdella oikeudenmukaisesti:) ymmärräthän sinäkin että ihmisillä on omat mielipiteensä ja ne saa tuoda julki, jos itse haluaa:)?

• Make

Mites siinä kävi kun se hörhö riehu porvoossa ja tappo hollantilaisen leipäveitsellä. että kaikki teräaseet saksist mootorisahoihin tulis myös tasapuolisuuden vuoks kieltää

• Henrik Fexeus on selvitellyt mitä vaaditaan, että iltapäivälehdet käyttää sellaisia termejä kuin: "mielipidemittaus", "arvostelu lisääntyy", "kuohuttaa mieliä" tai "kansa tuohtui". Mielipidemittaukselle ei ole mitään sääntöjä moneltako ihmiseltä kysytään tai että kuinka ihmiset valitaan. "Kansa tuohtui" voidaan sanoa jos kolme tai neljä lukijaa ilmaisee mielipiteensä. Kun iltapäivälehti saa kymmenkunta lukijakirjettä se puhuu myrskyisästä palautteesta. Elikkä kyseessä on lehden itsensä tekemä mielipiteen muokkaus, jolla luodaan mielipide, jonka halutaan näyttävän yleiseltä mielipiteeltä ja halutaan saada ihmiset ajattelemaan tietyllä tavalla vihjaamalla, että toiset ajattelevat niin vaikkei kyseessä ole kuin kymmenkunta henkilöä. Taitavaa aivopesua siis.

• näinhän se menee

Aivan oikein.Kysytäänpäs vaikka 100000:lta mikähän
        olisi tulos.Alueena koko Suomi.

• ei kun poikki vaan

Aseet pitää kieltää kun muutama hullu niitten kanssa temuaa!!!
      Miten olis sitten raiskaajien kanssa???
      Pantataanko vehkeet valtiolle?
      Leikataan surutta poies?
      Vai kielletäänkö kaikkien pippeleiden käyttö ihan kokonaan???

• jossain tässä se just oli

Taas yksi paskatutkimus. Alkaa kyllästyttää Hesarin ja muutaman muun lehden jatkuva tonkiminen. Heti kun joku muka virallinen mielipide julkaistaan niin paikalle pölähtää aseiden vastustajia kurkku suorana rääkymään vaatimuksiaan. Olisipa minulla valta kieltää noilta riekkujilta jokin heidän oma harrastuksensa.
      Sillä mikä tahansa heidän harrastus on yhtä vaarallista minulle kuin oma aseharrastukseni on ollut tähän asti heille.

• Lännen nopein

Olin pari viikkoa Texasissa. Telkussa ampui nouri nainen maaliin. Lopetettuaan hän kääntyi kameraan ja totesi vapaasti tulkttuna: Onpa se hyvä, että meillä on oikeus pitää näitä aseita. On niin turvallinen olo. Mainoksessa autokauppias ampuu auton ikkunaa pumppuhaulikolla. Auton hinta on piirretty etulasiin. Nollien kohdalle tulee nyrkin kokoiset reijät. Jokainen auton ostaja saa lahjaksi raamatun. Tähänkö meilläkin pitäisi mennä, pyssyttelyn ystävät? Jos tehtäisiin niin, että texasilaiseen tapaan otetaan ja pannaan yksi poliisi poiliisiautoa kohden, ja hänelle ase. Turvallisuus lisääntyy tuplaten.

• pyssyttelyn ystävät

Pyssyttelyn ystävät täällä toivoo että esittämäsi teksasilainen elämäntapa ei koskaan tule tänne vaan saisimme rauhassa harrastaa myös niiden käsiaseiden kanssa ilman tuollaista älytöntä kiihkoilua. Emmekä myöskään halua raamattua kun ostamme auton. Mieluummin vaikka tankin täyteen tai miten olisi ilmaiset huollot.

• Kannattaja

Tuo galluppi lienee kysytty pääkaupunkiseudulla samalta alueelta, kohdistettu johonkin ihmisryhmään tai peukaloitu muuten vain tulosta. Kaikkea lukeemaansa ei tarvitse uskoa.

Aseen hankkiminen laillisesti ei ole niin yksiselitteinen, josta voi lukea osoitteesta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Aseen_hallussapitoluvan_anominen_Suomessa

Sitte pikkasen faktaa: Pääkaupunkiseudulla on 39000 luvallista KÄSIASETTA. Pelkästään Helsinkiläisillä on hallussaan 22 000 käsiasetta, eli pistoolia tai revolveria. Suomessa on 1,65 miljoonaa luvallista asetta, jotka ovat 650 000 ihmisen hallussa. Valtaosaa aseista käytetään metsästykseen, mutta niillä
      harrastetaan myös muuta ammuntaa.

Myönnän että myös itse lukeudun heihin joilla on käsiase kotona. Sille on tietty säilytyspaikka ja sillä harrastetaan tarkkuusammuntaa, juuri niin kuin on lupahakemukseen merkitty. Lisäksi minulla on vahva epäilys siitä ettei kouluammuskelijoiden hakemuksessa lukenut: Silmitön ammuskelu oppilaitoksessa ja usean ihmisen epäinhimillinen tappaminen.

KAIKKI luvanvaraiset aseet ovat valtion omaisuutta. Ne voidaan määrätä takaisin valtiolle. Kaikkien lupaa hakevien taustat selvitetään. Nyttekkö tullaan valtion kuorma-autolla ja viedään kaikkien aseet pois?

• lllloikjuhytgfredswaq

Ukolle oma ase kaappiin sillä meitä tarkkaillaan koko ajan mitä me teemme ja kenen akkaa nyt paamme.

• Tähtisafiiri

Poistetaan varmuudenvuoksi kaikki ihmiset.

• ABC-kissa taas kävelee

ABC-aseet, geneettisesti muunnellut taudit, kemialliset aseet ja ydinaseet!

• Tähtisafiiri
        ABC-kissa taas kävelee kirjoitti:

ABC-aseet, geneettisesti muunnellut taudit, kemialliset aseet ja ydinaseet!

No, ehkä olisi sitten korkea aika rupee käyttämään niitä kunnolla :)

• toikonniemi

meillä kaikilla pitäisi olla tällänen ase mikä on minullaki hallussa ja joisakin maissa on jopa pidätetty ihmisiä ja kidutettu kun ovat käyttäneet sitä! tämä malli on 1933 - 1938 PYHÄ RAAMATTU. PS..KANATTAA LUKEA KÄYTTÖ OHJEET JA SISÄISTÄÄ JA OTTAA VASTAAN SYDÄMEEN SAAKKA!

• pienestäpitäen

ne ihmiset jotka harrastaneet metsästystä ja ampumaurheilua pienestä asti osaavat käyttää ja kunnioittaa aseita. eikä todellakaan lähde räiskimään missä sattuu. metsästys ase on työkalu ja käsiase on harrastusväline.

• Eikä aiheetta, itse aiheutettu

pelon syy!

• Billy Rosewood

Jeesuskin ammuttiin ohiajavasta autosta neljävitosella ottaan, ei sitä mitään ristiinnaulittu. Koska ihmiset tajuaa, että tulivoimaa ei voi koskaan olla liikaa! Kyllä ny vanhaa kunnon neljävitosta voi aina käyttää hyvään tarkotukseen.

• Jerryfer

Iltalehti kertoo että 57% ja YLE että 53% ja virhemarginaali 3%. kysytty vain 1005:ltä.

Eli aivan sama kuin minä kysyisín muutamalta kaveriltani että mitä mieltä he ovat ampuma-ase laista.
      Gallupin tulos. 100% suomalaisista pitää aselain tiukentamista täysin turhana.

Pitäisi tarttua siihen missä vika on eikä siihen mitä on helpoin muuttaa.

Suorastaan vihaksi pistää etteivät ihmiset muista edes Myyrmannin uhreja. (toisin sanoen miten aselaki vaikuttaa kotitekoisiin pommeihin?)

• Katukauppa alkaa kannattaa!

Siks täällä rikollisuus rehottaa ja ulkomaantuonti senkun lisääntyy, kieltäkööt kaiken!

PS. Pitkäpiippusella tappaa yhtä nätisti ku lyhkäsellä, kauempaa ja tarkemmin, et siitä vaan "asiantuntijoiden" tukemat ääliölakien säätäjät!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      323
      11539
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      217
      4883
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      2598
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      163
      1928
    5. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      129
      1901
    6. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      13
      1388
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      92
      1238
    8. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1146
    9. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      40
      1060
    10. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      85
      954
    Aihe