Kauris ja oinas = paljon samaa ?

Kokemuksella !

Onkohan kukaan muu huomannut oinaassa ja kauriissa samanlaisuutta?
Minulla tulee mieleen ainakin seuraavia yhtäläisyyksiä.. =)

- Pässi ja vuohi eläiminä lähellä toisiaan

- Molempia pidetään tunteettomina mutta vaikka pinnalla on kylmää on pinnan alla lämmin sydän

- Molemmat tykkäävät laskea paljon leikkiä ja jopa silloin kun on vaikeaa vitsaillaan paljon ja otetaan asiat huumorilla

- Vaikka leikinlaskeminen on mieleistä, molemmat ovat toisinaan myös vakavia

- Seuraihmisiä kumpainenkin ja yksinään ahkeria uurastajia mutta seurassa iloisia ja sosiaalisia vitsiniekkoja

- Molemmilta löytyy omalaatuinen huumorintaju

- Molemmat ovat jukuripäitä ja vetäytyvät toisinaan omiin oloihinsa miettimään asioita jolloin läheiset ihmiset saavat kylmän kuvan

- Molemmilla paljon estoja varsinkin tunteiden kanssa ja tunteellinen läheisyys voi tuntua kiusalliselta parisuhteessa

- Molemmissa sitkeyttä ja kestävät rankkojakin olosuhteita vaikkakin kauris on pitkäjänteisempi mutta oinaskin on sisukas eikä anna periksi



Paljon yhteistä.. (:
Itse olen oinas ja 2 parhainta ystävää ovat kauriita. Muut merkit eivät ole tehneet samanlaista vaikutusta.. Kauriin kanssa saa nauraa vedet silmissä. Samanlaisuus yhdistää ja parhaillaan erot vain täydentää toisiaan ja se mitä toisella ei ole niin löytyy toiselta. Usein kaurisystävän kanssa tulee soiteltua ja vain muisteltua kuinka hauska ja hyvä edellinen ilta samassa seurassa oli. Omasta kokemuksestani kun kauris ja oinas toimii yhdessä ja pitävät hauskaa niin silloin riemulla ei ole rajaa.

12

7192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zodiac-Guru

      Oinas on ehdottomasti tulimerkeistä se kaikkein sopivin kauriille.

      Oinasta ja kaurista ehdottomasti yhdistää sellainen tietynlainen itsenäisyys ja askeettisuus. Molemmat ovat hyvin suoraviivaisia ja tavallaan "kovia" merkkejä. Tai siis ainakin kovapintaisia. Oinas ja kauris eivät ole mitään varsinaisia tunneihmisiä. Kumpaakaan ei kiinnosta sellainen päämäärätön haahuilu ja hömpötys. He ovat kylmäverisiä suorittajia, jotka raivaavat esteet tieltään joskus hyvinkin röyhkeästi.

      Oinas ja kauris muodostavat esimerkiksi tehokkaan työparin. Ja myös kaveriasteella nämä kaksi tulevat epäilemättä hyvin juttuun. Molemmat ovat nopeaälyisiä ja sanavalmiita.

      Samaan hengenvetoon täytyy kuitenkin todeta, että romanttisessa mielessä oinas ja kauris toimii ainoastaan aniharvoin. Maamerkin ja tulimerkin liitto on yleensäkin aika katastrofaalinen eikä oinas/kauris ole mikään poikkeus. Mutta alkuperäinen kirjoittaja käsittääkseni puhuikin tässä nimenomaan oinaan ja kauriin kaverisuhteesta.

    • Capfemme

      Allekirjoittaisin kyllä nuo kaikki kohdat. Erittäin
      hyvä ystäväni on oinasneitonen jonka seurassa
      on "helppoa" ja miellyttävää olla! Ja huumoria riittää. :D

    • KaurisNainen 45

      Minulla on kaksi Oinasystävää, toinen on mies (tunnettu 15v.) ja toinen on nainen (tunnettu 26v.).

      Ystävinä erittäin luotettavia ja uskollisia.
      Olemme "nähneet" elämän ylä- ja alamäet yhdessä.
      Siihen on kuulunut naurua ja kyyneleitä.

      OINAALLA ON LÄMMIN SYDÄN, MUTTA SINNE EI PÄÄSEE KURKISTAMAAN KAIKKI IHMISET. (Ja sama pätee Kauriiseen.)

      • =)..

        Minusta tuntuu että voin olla oinaiden kanssa kaikkeist eniten oma itseni,ei tarvitse esittää eikä pingottaa mitään ja juttua riittää ihan mistä vaan aiheesta.Oinas nostaa parhaat puoleni esille=)
        Oinaasta näkee heti millä tuulella se on ja jos on äksy tuuli havaittavissa,pakkokos siihen on mennä verta nenästään kerjäämään,kyllä se suht pian ohi menee.Tämä puoli meissä on myös yhteistä että ollaan aitoja omia itsejämme=)Terv Kauris n


      • pointtia
        =).. kirjoitti:

        Minusta tuntuu että voin olla oinaiden kanssa kaikkeist eniten oma itseni,ei tarvitse esittää eikä pingottaa mitään ja juttua riittää ihan mistä vaan aiheesta.Oinas nostaa parhaat puoleni esille=)
        Oinaasta näkee heti millä tuulella se on ja jos on äksy tuuli havaittavissa,pakkokos siihen on mennä verta nenästään kerjäämään,kyllä se suht pian ohi menee.Tämä puoli meissä on myös yhteistä että ollaan aitoja omia itsejämme=)Terv Kauris n

        Minusta jokaisen pitäisi saada olla oma itsensä olipa merkki mikä tahansa,miksi pitäisi olla muuta kun on .


    • kaikki kumppanini

      ovat olleet oinaita, itse olen kaurisnainen. Voiko tämä enää olla sattumaa? :) Aina kun kiinnostun jostain ihmisestä, tiedän hänen olevan oinas. Huumorintaju sopii niin hyvin yhteen.
      Itse en kuitenkaan ole peruskauris, vaan älyttömän tunteellinen ja tunteet avoimesti näyttävä romantikko.

      • täälläkin

        ... en ole peruskauris, koska minäkin näytän tunteeni ja olen romantikko. Seurustelen oinaan kanssa ja luulen, että pärjään juuri siksi, etten ole se peruskauris, vaan olen intohimoinen, räiskyvä, iloinen ja haasteellinen, josta oinas tykkää !!! ;)


      • niin miksi
        täälläkin kirjoitti:

        ... en ole peruskauris, koska minäkin näytän tunteeni ja olen romantikko. Seurustelen oinaan kanssa ja luulen, että pärjään juuri siksi, etten ole se peruskauris, vaan olen intohimoinen, räiskyvä, iloinen ja haasteellinen, josta oinas tykkää !!! ;)

        ..Sitten olen ihan hämilläni Oinas miehestä?!?!
        Olen itse Kauris nainen ja ystäväni vieläpä meni esittelemään meitä ja nyt olen hajalla.. nimittäin; meillä oli mahtavaa ja intohimoisinta vuosiin kenenkään miehen kanssa & niinkuin kaikki muutkin totesivat aikaisemmin, kaikki natsaa ja oon täysin itseni oinaan seurassa mutta sitten kaikki vissiin alkoi etenemään liian vauhdikkaasti.. en tiedä, Oinas vetäytyi pienestä väärinymmärryksestä.. no ei ihan mutta itse aloin pelästymään kun alkoi tunteet astua peliin :S pyyhin numeroni hänen kännykästä ja en tiedä miten kävi ja miksi niin kävi mutta nyt hajottaa ja kaduttaa ennen kaikkea.. no hän ei halua nyt laisinkaan yhteyttä.. onko näin että hänkin meni nyt kuoreensa vai miksi hän antaa ymmärtää että "Oli ja meni." ???!!!?!?!?! Jos joku vähänkin viisaampi & kokeneempi osaisi vastata.. en saa häntä pois mielestäni ja olen sen verran jääräpää etten tee enää aloitetta mihinkään mutta jos neuvoa ja vinkkejä on mielessä vähänkin, NAPUTTAKAA PLEASE!!!! Olen ihan epixis ja kelailen liikaa.. miksi hän antaa moisen kylmän kuvan itsestään.. olen äärimmäisen hämilläni ... :-/


      • kauriinkoipi
        niin miksi kirjoitti:

        ..Sitten olen ihan hämilläni Oinas miehestä?!?!
        Olen itse Kauris nainen ja ystäväni vieläpä meni esittelemään meitä ja nyt olen hajalla.. nimittäin; meillä oli mahtavaa ja intohimoisinta vuosiin kenenkään miehen kanssa & niinkuin kaikki muutkin totesivat aikaisemmin, kaikki natsaa ja oon täysin itseni oinaan seurassa mutta sitten kaikki vissiin alkoi etenemään liian vauhdikkaasti.. en tiedä, Oinas vetäytyi pienestä väärinymmärryksestä.. no ei ihan mutta itse aloin pelästymään kun alkoi tunteet astua peliin :S pyyhin numeroni hänen kännykästä ja en tiedä miten kävi ja miksi niin kävi mutta nyt hajottaa ja kaduttaa ennen kaikkea.. no hän ei halua nyt laisinkaan yhteyttä.. onko näin että hänkin meni nyt kuoreensa vai miksi hän antaa ymmärtää että "Oli ja meni." ???!!!?!?!?! Jos joku vähänkin viisaampi & kokeneempi osaisi vastata.. en saa häntä pois mielestäni ja olen sen verran jääräpää etten tee enää aloitetta mihinkään mutta jos neuvoa ja vinkkejä on mielessä vähänkin, NAPUTTAKAA PLEASE!!!! Olen ihan epixis ja kelailen liikaa.. miksi hän antaa moisen kylmän kuvan itsestään.. olen äärimmäisen hämilläni ... :-/

        eli oinas oli kauriin perään ihan hirveesti ja meikä kauris vetäytyi kuoreensa, pelästyi liikaa toisen kuumia tunteita. Hän olisi vielä sitten myöhemminkin halunnut olla meikän kanssa, mutta kauriin tunteet olivat jo kuolleet. Siis kauheeta!!! Mä ymmärrän sua.

        Ja mikä traagisinta tässä mun tarinassa niin oli se, että sitten kauriin tunteet heräsivät uudelleen eloon vuosien päästä, jolloin *simsalabäm* oinas oli jo rengastettu ja *pallo* jalassa = naimisissa siis:D

        Eikö ihan kauheita nämä elämän koukerot. Mutta odota, voi olla että törmäätte vielä ja ole kuulolla, voi olla, että oinas miettii asiaa. Hei muuten, olisiko se susta mustis(??). Oinaat voivat olla!?


      • siinäkin..
        kauriinkoipi kirjoitti:

        eli oinas oli kauriin perään ihan hirveesti ja meikä kauris vetäytyi kuoreensa, pelästyi liikaa toisen kuumia tunteita. Hän olisi vielä sitten myöhemminkin halunnut olla meikän kanssa, mutta kauriin tunteet olivat jo kuolleet. Siis kauheeta!!! Mä ymmärrän sua.

        Ja mikä traagisinta tässä mun tarinassa niin oli se, että sitten kauriin tunteet heräsivät uudelleen eloon vuosien päästä, jolloin *simsalabäm* oinas oli jo rengastettu ja *pallo* jalassa = naimisissa siis:D

        Eikö ihan kauheita nämä elämän koukerot. Mutta odota, voi olla että törmäätte vielä ja ole kuulolla, voi olla, että oinas miettii asiaa. Hei muuten, olisiko se susta mustis(??). Oinaat voivat olla!?

        että kauris menee kuoreensa.. senhän takia varmaan minä se ensimmäisenä vetäydyin :-/

        ja TÄHÄN VÄLIIN; kiitos hirveesti vastauksesta ja ennen kaikkea ymmärtämisestäsi


    • oinas+++++

      Allekirjoitan kaiken edellisen, kaverina kauris on loistava.

      Mutta en kyllä alkaisi kauriiden kanssa rakkaussuhteisiin... sellaisessa suhteessa kauris ja oinas EI sovi yhteen... ei ollenkaan!!

    • ei kokemuksia oinaista

      mutta kyllä tunnistin itseni tyypilliseksi kauriiksi. sellaisia kai me ollaan kääriydytään välillä omaan kuoreen vaikka olisikin hyvä puhua. ja se on totta et tunteista ei aina ole helppoa puhua, naamioin itsekkin ne monesti huumorin sekaan kun toiselle jotain haluaa sanoa tunteistaan. käyny niinkin et toinen ei ole osannut lukea rivien välistä ja sitten sitä on ihan tunteeton. mut mitä noita oikomaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3023
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2878
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2272
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      93
      2164
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1848
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      338
      1794
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1672
    Aihe