Kiinnostaisi mallit 27 ja 31 Seafarer sekä ehkä 32 Oceanfarer matkakveneeksi ja kunnostettavaksi. Onko jollakin kokemusta tai muuta tietoa näiden polttoaineen kulutuksesta ja sopivasta marssinopeudesta, onko näistä yleensä matkaveneiksi polttoainetalouden puolesta. Millä moottoreilla näitä on yleensä varustettu, V-P mutta millaisia. Olen siinä käsityksessä että 31 Seafarer plaanaisi jo reilun 15 solmun nopeudessa, pitääkö paikkansa vai onko liioittelua. Onko peräkajuutallisen Aftercabin mallin painoero merkittävä tekijä 31 Seafareriin verrattaessa.
Kiitokset vastauksista etukäteen, näistä kun on hieman vaikea hankkia tietoja.
Coronet onko tietoa
8
1763
Vastaukset
- on komeita
oli pari yksilöä, kulutuksesta ei mulla oo tietoa. http://www.blocket.se/li?ca=11_s&th=1&q=Coronet 31&cg=1060&w=3&st=a&ps=&pe=&c=
- afterkabiini
27 vaatii enemmän vauhtia ja tehoa. Peräkajuutallinen 31 menee 200hv dieselillä mukavasti matkavauhtia 20 solumua jollon kulutus on n 35l tunnissa. 31 on 27:sta pidennetty versio niissä on kantavampi ja loivempi pohja takana. Näin siis Seafarer. Ocenafarerit vievät kaikki reilusti polttoainetta.
http://www.coronet.nu/
Ruotsalaiset kerhot ovat yleensä aktiivisia, ja kysyä voi myös englanniksi.
Mikäli kyseessä olisi ollut vanha Fjordi, niin olisin vastannut itse..- Unknown Soldier ;=)
eu-lippu-hemmolta, jos ei keltainen loisku
liikaa ja ruskea tee patoja!!- Swen Duuva
Portista sisään, portista ulos, tasaiseen tahtiin niin hyvä tulee ;-)
- Jälkihytti
... ihan vaan pienenä oikaisuna, niin perähytillinen vene on aft-cabin, eikä mikään aftercabin (jälkihytti????).
Eikä tähän sitten tarvitse vastailla että "taas yksi kusipää viisasteilija...lässyn lässyn".
Tämä ihan kaikella ystävyydellä, kun tämä virhe on täällä toistuvasti näkynyt.
Coronet on upea ja kiitollinen harrastuskohde, joten sen puolesta anna mennä vaan. Raskaskulkuisia ne kyllä ovat, joten älä haaveile mistään 1,5 l/nm lukemista paitsi uppoumanopeuksilla. 2-2,5 l/nm suotuisissa olosuhteissa.- jotain tietävä
Eivät ne mitään suurikulutuksisia veneitä ole, sekä 27 että 31 kulkee kyllä helposti 1,5 litralla mailin yksikoneisena marssinopeudessa, joka on siellä parinkympin pinnassa.
Aftcabin ja etenki tuo Oceanfarer ovat kyllä jo niin paljon painavampia, että 2-2,5 saattaa pitää kutinsa niiden kohdalla. Niissä taitaa olla sitäpaitsi kaksi konetta jokseenkin aina. - realiteetti
jotain tietävä kirjoitti:
Eivät ne mitään suurikulutuksisia veneitä ole, sekä 27 että 31 kulkee kyllä helposti 1,5 litralla mailin yksikoneisena marssinopeudessa, joka on siellä parinkympin pinnassa.
Aftcabin ja etenki tuo Oceanfarer ovat kyllä jo niin paljon painavampia, että 2-2,5 saattaa pitää kutinsa niiden kohdalla. Niissä taitaa olla sitäpaitsi kaksi konetta jokseenkin aina.Minulla oli kauan sitten 21 DC kahdella mercruiserilla eikä koskaan päästy alle 1.4 l/mpk. Vene oli kuitekin uskomaton kaunotar ja jokainen reissu oli elämys... Tehtiin välillä pitkiäkin matkoja ja kahden moottorin ansiosta oli siinä oli jahdin fiiliis. Polttoaine menot olivat kuitenkin se pienin menoerä... Jotain hyvitystä tuli kuitenkin takaisin venettä myytäessä arvonnousun myötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511833
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121711Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351417Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1941177- 921161
- 771063
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta353983- 62859
- 49821
- 50816