onko SINULLA huuliherpes? :)

herrpes

1. Mistä sait herpeksen? Kuinka kauan sulla on ollut se?

2. Kuinka kauan sulla kesti ensim. "oireilu" ja minkänlainen se oli? (oliko rakkuloita, kuumetta yms.)

3. Kuinka paljon sulle tulee niitä "oireita" (esim. niitä rakkuloita 2 kertaa vuodes..)

4. Miten hoidat herpestä? Kerro jotai vinkkejä, jos tiiät :>

5. Missä paikoissa sulla ilmenee oireilua, siis niitä rakkuloita, minulla oli esim. leuassa :(

Sitten vielä pari kysymystä, että pystyykö herpeksen tartuttamaan, jos ei ole ollut herpestä tosi kauan aikaa..(eli sitä oireilua)? Entä sitten sama homma, jos antaa suuseksiä ja ei ole mitään rakkuloita, mutta on ollut herpes, pystyykö "tartuttamaan" herpeksen alapäähänkin?

Olen tosi kiitollinen vastauksist :)))

7

1143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaaaaaaaaaaa

kyllähän se niin on,että suihinoton jälkeen,tahtoo näitä herppeksiä huuleen tulla,oli sitten aktiivivaihe tai ei,kumpikin yhtä varma ,herppes tulee

• herrpes

en tarkoittanut sitä! eli voiko se siirtyä HUULESTA genitaaliherpekseksi? ei toisinpäin

• ja se tarttuu
        herrpes kirjoitti:

en tarkoittanut sitä! eli voiko se siirtyä HUULESTA genitaaliherpekseksi? ei toisinpäin

ristiin, eli genitaalialueelta huuleen/kasvoihin/iholle ja toisin päin.

Eli voi tartuttaa vaikka olisi ollut itse pitkään remissiossa. Ja herpes ei sitten vaadi limakalvokosketusta tarttuakseen, se tarttuu mm. iholle!

• Äiti*

...olen tartunnan jo saanut, en muista, ainakin teini-iässä muistan kärsineeni huuliherpeksestä.
      Vanhemmiten tullut harvemmin sekä lievempänä. Oireina lievä kutina ja kihelmöinti. Yleensä tulee huulien alueelle, joko ylös tai alas. Minulla auttaa Vectavir-voide. Laitan parin tunnin välein ohuelti. Auttaa vaikka olisi jo rakkulakin tullut. Aurinko laukaisi sen nuorempana, ei nykyään enää. Aina en osaa yhdistää mihinkään. Viimeksi tuli joulun tienoolla, 5 pvän kuluttua iho oli aivan terve. Myös desinfiointigeeliä taputtelen, se myös kuivattaa ja tappaa joitain viruksia. Nopea hoito on kaiken a ja o. Olen oppinut vuosien varrella hoitamaan ja myös peittämään niin ettei haittaa elämääni enää millään lailla. Käsienpesu tärkeätä ettei tartuta.

• MINÄ ITSE.

TAPA ITTES!

• nainen 21 v

Minulta todettiin. tänään.. herpes.. molemmista rinnoista :(

• ....

Miten saatte peitettyä huuliherpeksen niin ettei se näy juuri ollenkaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13