1. Mistä sait herpeksen? Kuinka kauan sulla on ollut se?
2. Kuinka kauan sulla kesti ensim. "oireilu" ja minkänlainen se oli? (oliko rakkuloita, kuumetta yms.)
3. Kuinka paljon sulle tulee niitä "oireita" (esim. niitä rakkuloita 2 kertaa vuodes..)
4. Miten hoidat herpestä? Kerro jotai vinkkejä, jos tiiät :>
5. Missä paikoissa sulla ilmenee oireilua, siis niitä rakkuloita, minulla oli esim. leuassa :(
Sitten vielä pari kysymystä, että pystyykö herpeksen tartuttamaan, jos ei ole ollut herpestä tosi kauan aikaa..(eli sitä oireilua)? Entä sitten sama homma, jos antaa suuseksiä ja ei ole mitään rakkuloita, mutta on ollut herpes, pystyykö "tartuttamaan" herpeksen alapäähänkin?
Olen tosi kiitollinen vastauksist :)))
onko SINULLA huuliherpes? :)
7
1143
Vastaukset
- aaaaaaaaaaaa
kyllähän se niin on,että suihinoton jälkeen,tahtoo näitä herppeksiä huuleen tulla,oli sitten aktiivivaihe tai ei,kumpikin yhtä varma ,herppes tulee
- herrpes
en tarkoittanut sitä! eli voiko se siirtyä HUULESTA genitaaliherpekseksi? ei toisinpäin
- ja se tarttuu
herrpes kirjoitti:
en tarkoittanut sitä! eli voiko se siirtyä HUULESTA genitaaliherpekseksi? ei toisinpäin
ristiin, eli genitaalialueelta huuleen/kasvoihin/iholle ja toisin päin.
Eli voi tartuttaa vaikka olisi ollut itse pitkään remissiossa. Ja herpes ei sitten vaadi limakalvokosketusta tarttuakseen, se tarttuu mm. iholle!
- Äiti*
...olen tartunnan jo saanut, en muista, ainakin teini-iässä muistan kärsineeni huuliherpeksestä.
Vanhemmiten tullut harvemmin sekä lievempänä. Oireina lievä kutina ja kihelmöinti. Yleensä tulee huulien alueelle, joko ylös tai alas. Minulla auttaa Vectavir-voide. Laitan parin tunnin välein ohuelti. Auttaa vaikka olisi jo rakkulakin tullut. Aurinko laukaisi sen nuorempana, ei nykyään enää. Aina en osaa yhdistää mihinkään. Viimeksi tuli joulun tienoolla, 5 pvän kuluttua iho oli aivan terve. Myös desinfiointigeeliä taputtelen, se myös kuivattaa ja tappaa joitain viruksia. Nopea hoito on kaiken a ja o. Olen oppinut vuosien varrella hoitamaan ja myös peittämään niin ettei haittaa elämääni enää millään lailla. Käsienpesu tärkeätä ettei tartuta. - MINÄ ITSE.
TAPA ITTES!
- nainen 21 v
Minulta todettiin. tänään.. herpes.. molemmista rinnoista :(
- ....
Miten saatte peitettyä huuliherpeksen niin ettei se näy juuri ollenkaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884