Sain vähän aikaa sitten Leogekon itselleni, ja lueskelin hoito-ohjeita saadakseni tietoa gekoista, ja törmäsin sanaan wetbox... Mun gekolla ei semmoista ole, edellinen omistaja neuvoi suihkuttelemaan akvaariota pari kertaa päivässä. (Sain siis gekkoni koska edell. om. ei jaksanut siitä enää huolehtia...) Nyt haluaisin tietää, matelijat-sivustoilta en "rakennus-ohjeita" wetboksille löytänyt (vai enkö vain nähnyt) että voiko semmoista tehdä kotona, vai onko se ostettava eläinkaupasta? Sen ymmärsin että sinne laitetaan turvetta, ja ilmeisesti talouspaperikin käy...Ja että märkää pitäis olla... Kertoisko joku mulle lisää tästä aiheesta ja semmoisen väsäämisestä, kun lähin eläinkauppa on meiltä 70 kilsan päässä...
Wetbox Leogekolle...
2
615
Vastaukset
- PartisGirl^^
Omalla paksuhännälläni on vain pesty muovinen jäätelörasia mihin olen leikannut reijän.Eli ei se sen kummempi ole.Turvetta voi ostaa eläinkaupasta,kuten itse olen mutta myös puutarhamyymälästä ostettu käy.Ja jos nyt nuukailemaan ruvetaan niin vessa/talouspaperikin käy.Aamuin illoin sumuttelee kosteaksi päiväaktiiviselle.En kyllä ole kuullut että leoiskeilla käytettäisiin turverasiaa..?Kun ovat kuivanmaan asukkeja,wetbox on lähinnä liskoille jotka elävät puolikuivilla tai luonnossa luovat nahkaansa kostealla alueella palaten sitten kuivalle maalle.Leoski osaa luoda nahkansa kyllä ilman kosteuttakin.
- Scizze
Wetbox kannattaa olla koska se helpottaa kuulemma nahanluontia gekolle ku gekolle..
Ja se ei tosiaan ole sen vaikeampi rakentaa kuin että iso rasia(kannellinen) jonka sivuseinään tai kanteen voit leikata gekon mentävän reijän. Sisään turvetta ja pidät sen kosteana.Sinne muodostuu mikroilmasto joka helpottaa sitä liskoa ja edesauttaa sen hyvin vointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi953600Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä582565Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla182493Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi722341Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "192216Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1021282Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5821143Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611026Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001025Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday1421009