Sain vähän aikaa sitten Leogekon itselleni, ja lueskelin hoito-ohjeita saadakseni tietoa gekoista, ja törmäsin sanaan wetbox... Mun gekolla ei semmoista ole, edellinen omistaja neuvoi suihkuttelemaan akvaariota pari kertaa päivässä. (Sain siis gekkoni koska edell. om. ei jaksanut siitä enää huolehtia...) Nyt haluaisin tietää, matelijat-sivustoilta en "rakennus-ohjeita" wetboksille löytänyt (vai enkö vain nähnyt) että voiko semmoista tehdä kotona, vai onko se ostettava eläinkaupasta? Sen ymmärsin että sinne laitetaan turvetta, ja ilmeisesti talouspaperikin käy...Ja että märkää pitäis olla... Kertoisko joku mulle lisää tästä aiheesta ja semmoisen väsäämisestä, kun lähin eläinkauppa on meiltä 70 kilsan päässä...
Wetbox Leogekolle...
2
610
Vastaukset
- PartisGirl^^
Omalla paksuhännälläni on vain pesty muovinen jäätelörasia mihin olen leikannut reijän.Eli ei se sen kummempi ole.Turvetta voi ostaa eläinkaupasta,kuten itse olen mutta myös puutarhamyymälästä ostettu käy.Ja jos nyt nuukailemaan ruvetaan niin vessa/talouspaperikin käy.Aamuin illoin sumuttelee kosteaksi päiväaktiiviselle.En kyllä ole kuullut että leoiskeilla käytettäisiin turverasiaa..?Kun ovat kuivanmaan asukkeja,wetbox on lähinnä liskoille jotka elävät puolikuivilla tai luonnossa luovat nahkaansa kostealla alueella palaten sitten kuivalle maalle.Leoski osaa luoda nahkansa kyllä ilman kosteuttakin.
- Scizze
Wetbox kannattaa olla koska se helpottaa kuulemma nahanluontia gekolle ku gekolle..
Ja se ei tosiaan ole sen vaikeampi rakentaa kuin että iso rasia(kannellinen) jonka sivuseinään tai kanteen voit leikata gekon mentävän reijän. Sisään turvetta ja pidät sen kosteana.Sinne muodostuu mikroilmasto joka helpottaa sitä liskoa ja edesauttaa sen hyvin vointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon
Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-2000011882324681Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1333837Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia
mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös3623526Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä202168Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit
mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte441864Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli771814Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.2011674- 921637
Huomasitko? Tämä "viinin läträys" hämmästytti Yökylässä
Yökylässä-sarjassa Maria Veitola vieraili Christel ja Jori Roosbergin kotona. Tunnelma oli mukava ja puitteet hulppeat.361382Lopetan Keskipohjanmaan tilaamisen
Vasemmistolaisen ja kristinuskovastaisen pääkirjoituksen vuoksi. Suomen kouluissa on nykyisellään hyvä uskonnonopetus.1011269