kuka meistä pääsee taivaaseen?

vieläkö niin

-Kun en ole niin tarkasti seurannut, niin voisiko joku asiantuntija vastata tähän? Onko vanhoillisista irronneilla lestadiolaissuuntauksilla - ja millä niistä - myös usko, että vain tietyllä ryhmällä ja vain määrättyjen "käsien alta" on "pääsy taivaaseen"? Onko tämä vain yhden vai useamman suuntauksen oppi? Onko uskovaisilla, uudestisyntyneillä luterilaisilla, helluntailaisilla, metodisteilla ym. mitään mahdollisuuksia olla kerran perillä? Vai onko näiden kaikkien ensin "tehtävä parannus"?

15

701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hetkelläkin ...

      siellä "taivaassa". Mitä luulet sen taivaan muuta tarkoittavan?

      • vieläkö niin

        Jopa oli ympäripyöreä vastaus. Mä väännän nyt rautalangasta: Hyväksyykö tämä uusi liike minut,joka olen esim.uudestisyntynyt luterilainen(esim.kansanlähetys) tai helluntai-,tai veli babtisti,tai metodisti,että OLEN VELI TAI SISAR KRISTUKSESSA?
        Vai onko niinkuin vl:n piirissä perinteisesti:
        Vain meillä on avaimet?
        Tämä on tärkeä tieto myös evankelioinnin kannalta.Voimmeko suositella vasta uskoontulleelle: joo mene sinne!
        Toivottavasti selveni.


      • kohtelet muita ...
        vieläkö niin kirjoitti:

        Jopa oli ympäripyöreä vastaus. Mä väännän nyt rautalangasta: Hyväksyykö tämä uusi liike minut,joka olen esim.uudestisyntynyt luterilainen(esim.kansanlähetys) tai helluntai-,tai veli babtisti,tai metodisti,että OLEN VELI TAI SISAR KRISTUKSESSA?
        Vai onko niinkuin vl:n piirissä perinteisesti:
        Vain meillä on avaimet?
        Tämä on tärkeä tieto myös evankelioinnin kannalta.Voimmeko suositella vasta uskoontulleelle: joo mene sinne!
        Toivottavasti selveni.

        ihmisiä sillä tavoin, kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan, omia tunteitasi ja tunnetilojasi kieltämättä, omia halujasi ja toiveitasi kieltämättä, etc. Ei sinulla ole hätäpäivää. Itse olet kuitenkin vastuussa omista pahoista teoistasi, ei niitä kukaan puolestasi tule koskaan sovittamaan.


      • Noinhan se pitäisi olla.
        kohtelet muita ... kirjoitti:

        ihmisiä sillä tavoin, kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan, omia tunteitasi ja tunnetilojasi kieltämättä, omia halujasi ja toiveitasi kieltämättä, etc. Ei sinulla ole hätäpäivää. Itse olet kuitenkin vastuussa omista pahoista teoistasi, ei niitä kukaan puolestasi tule koskaan sovittamaan.

        Tosin,ikäväkyllä, se ei suinkan takaa taivaspaikkaa, kas kun sellaista ei edes ole. utta eläisen neuvona erittäin hyvä, sillä tuolla tavalla elettyäsi olet moraaliltasi korkealla tasolla.


      • ei kai
        Noinhan se pitäisi olla. kirjoitti:

        Tosin,ikäväkyllä, se ei suinkan takaa taivaspaikkaa, kas kun sellaista ei edes ole. utta eläisen neuvona erittäin hyvä, sillä tuolla tavalla elettyäsi olet moraaliltasi korkealla tasolla.

        Tuo taisi olla sitä hyvän ja pahantiedon puun antamaa viisautta! Omalla hyvyydellä ja järkeilyllä homma kyllä hoituu ja taivas on tässä. Juupa juu. Et ole tainnut koskaan kohdata pyhää Jumalaa, joka noin puhut. Syntiinlangennut ihminen, läpeensä paha, kuten roomalaiskirje osoittaa. Ei mitään mahdollisuutta ilman Jeesuksen sovintoverta ja ristin työtä.Raamatun osoittama päämäärä on tuntea Jumala ja elää ikuisuus kodissa, jonka Hän on meille valmistanut.


      • ei ole koskaan kohdannut
        ei kai kirjoitti:

        Tuo taisi olla sitä hyvän ja pahantiedon puun antamaa viisautta! Omalla hyvyydellä ja järkeilyllä homma kyllä hoituu ja taivas on tässä. Juupa juu. Et ole tainnut koskaan kohdata pyhää Jumalaa, joka noin puhut. Syntiinlangennut ihminen, läpeensä paha, kuten roomalaiskirje osoittaa. Ei mitään mahdollisuutta ilman Jeesuksen sovintoverta ja ristin työtä.Raamatun osoittama päämäärä on tuntea Jumala ja elää ikuisuus kodissa, jonka Hän on meille valmistanut.

        Jumalaa "livenä", eikä tule kohtaamaankaan, paitsi omissa sisäisissä fantasioissaan. Ihmismieli on merkillinen kokonaisuus, joka pystyy ihmeellisiin asioihin ja kuvitelmiin. Kyllä se on vain niin, että itse sinä olet viime kädessä vastuussa itsestäsi. Ei kukaan muu. Ihminen ei myöskään ole absoluuttisen hyvä tai paha. Meissä on monia eri puolia, myös se pimeä puoli, jota harva vain itsessään tiedostaa.


      • puhu tuollaisia?

        Jehovantodistajat eivät ole Kristinuskoisia.
        Heille voi olla taivasta tämäkin.
        Näin olen ainakin kuullut.
        Tuo näkemys ei kuitenkaan kuulu mitenkään kristilliseen uskomiseen.


    • uskova

      kyllä ootte ihme hihhuliporukkaa!!!!!
      Pidätte itteenne parempana kun muut,vaikka leikitte
      esim. kontrolloimalla miiden/lapsien tv katselua.
      ns normaali uskovainen EI KYSEENALAISTA muiden "perillepääsyä". Ootte te....

      • Ja kyllähän vanhempien

        pitää saada kontrolloida sitä, mitä lapset saavat katsoa tv:stä, mitä ei. Tehdään niin muissakin perheissä, kuin vain uskovissa.


      • uskova
        Ja kyllähän vanhempien kirjoitti:

        pitää saada kontrolloida sitä, mitä lapset saavat katsoa tv:stä, mitä ei. Tehdään niin muissakin perheissä, kuin vain uskovissa.

        Kerros mulle mihin "uskonlahkoon" Jeesus kuului ja miten hän erotteli mielestäsi ns."hyvät ja huonot" ihmiset ( eli nyt tulee ekaks mieleen lestaadiolaiset,muut taitaa olla väärässä????)


      • -persona non grata-
        uskova kirjoitti:

        Kerros mulle mihin "uskonlahkoon" Jeesus kuului ja miten hän erotteli mielestäsi ns."hyvät ja huonot" ihmiset ( eli nyt tulee ekaks mieleen lestaadiolaiset,muut taitaa olla väärässä????)

        Jeesus-niminen heppu ei pitänyt ketään eriarvoisena ... siinäpä se! Jälkipolvilla se oikeus jostain syystä kuitenkin on: ikään, sukupuoleen, rotuun, uskontoon, etc. katsomatta.


      • olivat esim
        -persona non grata- kirjoitti:

        Jeesus-niminen heppu ei pitänyt ketään eriarvoisena ... siinäpä se! Jälkipolvilla se oikeus jostain syystä kuitenkin on: ikään, sukupuoleen, rotuun, uskontoon, etc. katsomatta.

        kirjanoppineet ja muut itsessään kasvaneet ihmiset.


    • uskova

      pääsee taivaaseen,siis kaikki. Uskonlahkothan vaan pelottelee ettei pääse kun et kuulu tiettyyn uskonlahkoon.Itselläni on "suora yhteys" enkä tarvitse hömpänpömppää välikädeksi. Kovia ovat kyllä arvostelemaan muiden tekemisiä,vaan onko se "hyvän ihmisen"oikeus tuomita,eli esim lestadiolaisen jotka tuntuvat olevan hyvin alkukantaisia!

      • -persona non grata-

        kasvuympäristöineen, joka antaa tämänkaltaisen maailmankuvan tälle ihmisryhmälle. Siitä on vaikea päästä irti.


      • myös Raamattua
        -persona non grata- kirjoitti:

        kasvuympäristöineen, joka antaa tämänkaltaisen maailmankuvan tälle ihmisryhmälle. Siitä on vaikea päästä irti.

        sillä siellä näitä asioita juuri on.
        Turhaan te ihmisiä ahdistelette, kun Raamatussa on vastauksia teille paljon.
        Ei kovin fiksua mielestäni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      27
      3443
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      293
      3388
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      26
      2190
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      2014
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1982
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1731
    7. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      44
      1488
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1460
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1313
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1213
    Aihe