Pyydettiin S-kaupasta Visa kortti. Saatiin S-Etukortti Visa Debit,
kansainvälinen pankkikortti
S-Etukortti Visa Debit -kortilla maksat ostoksesi suoraan pankkitililtäsi niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Näin luvataan.
Yritin maksaa K-kaupassa sillä ostoksiani. Kassan vastaus oli että ei käy. Mikä tällainen Visa kortti on?
Onko nyt niin ettei tällä kortilla voi maksaa muualla kuin S-kaupoissa?
Oliko K-kaupan kassa väärässä?
S-Etukortti Visa Debit
23
10685
Vastaukset
- edelliseen
Pitääkö korttia käyttää kuten pankki korttia?
- tyytymätön
Terve,
VISA Debit on uusi Euroopan alueen "pankkikortti". Se on siis vastaava asia kuin Visa Electron, mutta toimii myös ulkomailla.
Kysyitkö K-kaupassa miksei kortti käy? Jos kortti ei käy ei todennäköisesti muukaan VISA Debit käy tai sitten kassaneito teki virheen.
Yhteenvetona - Soita S-Pankkiin ja kysy. - kassalla
tyytymätön kirjoitti:
Terve,
VISA Debit on uusi Euroopan alueen "pankkikortti". Se on siis vastaava asia kuin Visa Electron, mutta toimii myös ulkomailla.
Kysyitkö K-kaupassa miksei kortti käy? Jos kortti ei käy ei todennäköisesti muukaan VISA Debit käy tai sitten kassaneito teki virheen.
Yhteenvetona - Soita S-Pankkiin ja kysy.En kysynyt. Tilanne tuli niin yllättäen. Laitoin kyselyn S-pankiin ja kun saan sieltä vastauksen niin kysyn K-marketista (omistajalta) asiasta.
- Mitä horiset
tyytymätön kirjoitti:
Terve,
Yhteenvetona - Soita S-Pankkiin ja kysy.Kyllä se toimii kaikkialla muuallakin kuin vain Euroopassa.
- K-kaupan kassa väärässä!
sun pitää ottaa yhteyttä sen kyseisen k-kaupan kauppiaaseen ja kertoa tapaus. kyllä visa debit on sellainen kortti että se käy kaikkialla missä on visa-tunnus ovessa eli kaupan kassa teki väärin kun hylkäsi korttisi.
- j-j.
.
Lisäksi juuri Debitiä tarvitaan mm. Lidl kassoilla, luottokortithan siellä ei käy.
Ovat vaan niin "käärmeissään", on siitä K- ja E- kaupassa hymähdelty useinkin, alkuaikoina.
(toki parempia/kätevämpiä kortteja olis K-kauppaan, varsinkin jos siellä paljon käyt)- mitenkään se
että kortissa lukee S-etukortti. se kortti on Visa Debit eli täysiverinen maksukortti jolloin sen PITÄÄ kelvata maksuvälineenä myös K-ryhmän kaupoissa. Täytyypä muuten tehdä itse joskus koe ja mennä Citymarketiin ja katsoa hyväksyykö ne siellä mun S-pankin Visa Debitin. jos ei niin saavat kyllä palautetta ja ohjeistusta!
- ainakin käy
mitenkään se kirjoitti:
että kortissa lukee S-etukortti. se kortti on Visa Debit eli täysiverinen maksukortti jolloin sen PITÄÄ kelvata maksuvälineenä myös K-ryhmän kaupoissa. Täytyypä muuten tehdä itse joskus koe ja mennä Citymarketiin ja katsoa hyväksyykö ne siellä mun S-pankin Visa Debitin. jos ei niin saavat kyllä palautetta ja ohjeistusta!
Tampereella ainakin käy nykyään kaikkiin mihin tarjottu.Kaupan koneet ehkä päivittämättä vieläkin?!
- Lidl-guru
Kyllä lidilissä käy myös luottokortit.
- nimimerkki
Minulla on ko kortti. Olen maksanut sillä ihan kaikkialla ja aina on toiminut.
Jos on kortinlukija, niin kuin Lidleissä on, niin tunnusluku näpytellään.
Muutoin toimii ihan perinteisen pankkikortin tavoin, mitä siis onkin.
Debit- kortti on käteiskortti, siinä ei ole luotto-ominaisuutta. Itse olen siihen äärettömän tyytyväinen, varsinkin kun se on maksuton ensi vuoden loppuun asti.
Kävikö niin, ettei kassalla edes kokeiltu korttia?
Meillä työpaikalla täytyy kassaan valita "ulkomainen luotto-kortti", sillä lukee meikäläisen kortin. - ei aina perehdytetä
Itse olin opiskelijana paljonkin kaupassa töissä. Tuli mieleen, että ehkä kauppias on hyvinkin kassansa päivittänyt, mutta tyttö ei osannut käyttää sitä?
Oikeasti korttikirjo on MIELETÖN nykyaikana, joten jos on parin illan perehdytys, voi olla että joku nappula ja toiminta unohtuu.
Mutta vielä tuosta s-kortista. Sillähän oli paljonkin ongelmia alussa, nyt taitaa jo toimia paremmin. Meillä emännän s-visakortti ei toiminut Tukholmassa viime kesänä. Matkalle ei siis koskaan kannata lähteä yhden kortin varassa. - -.-
Ettekö te tiedä, että S-kortti kuuluu sinne missä Saa Boonusta S-kortilta? Ja K-market ja tälläiset niin niistä saa plussaa.. Kaksi eri kauppaa mihin ei tietenkään käy samat kortit. ^^
Siksipä teidän kannattaisi hankkia niin S-etukortti = S-kauppoihin Ja K-plussa, koska saat plussaa sitten K-marketti, K-citymarketti jne... ^^
Mutta jos on hankittu Debit esim. Nordean kautta saatu niin silloin se käy niin S-kaupoissa kuin K-kaupoissa, mutta S-pankilta jos se on hankittu niin sillä saa maksettua vain ainoastaan S-kaupoista... -.-- kaeeee
minulla on s-pankin kautta hankittu kortti ja maksan sillä niin cittarissa kuin ärrälläkin. S-pankin pankkikortti on ERI ASIA kuin s-etukortti. Taidat olla provo :D
- Kivikylän miäs
Etkös tiedä että s-debit käy mihin kauppaan vain.Myös K kauppaan ja E liikkeisiinkin.
Samoin minkä putikin debit kortti käy kaikkialla missä ilmoitetaan käymään.
Toiseksi luit vielä liki vuoden vanhoja juttuja kun kaikki kaupat eivät olleet päivittäneet kortti ohjelmiaan.
Kuka näitä muinais juttuja kirjaa uusiksi?
PS.Poliisilaitokselle ei kelpaa kenenkään debit kortit ainakaan toistaiseksi. - 13+5
Kivikylän miäs kirjoitti:
Etkös tiedä että s-debit käy mihin kauppaan vain.Myös K kauppaan ja E liikkeisiinkin.
Toiseksi luit vielä liki vuoden vanhoja juttuja kun kaikki kaupat eivät olleet päivittäneet kortti ohjelmiaan.
PS.Poliisilaitokselle ei kelpaa kenenkään debit kortit ainakaan toistaiseksi.Olennaista on, että kortissa lukee VISA ja sitten lisänä debit, credit tai kumpikin.
- köyhäelämä
Kivikylän miäs kirjoitti:
PS.Poliisilaitokselle ei kelpaa kenenkään debit kortit ainakaan toistaiseksi.Pelkkä s-debit kortti ei käy missään muualla kuin s-ketjun omissa kaupoissa maksuvälineenä, että jos haluaa s-pankin kortilla maksaa muissakin kaupoissa, niin sen kortin pitää olla VISA debit tai credit, että näin on oikeasti tämä asia.
Sillä minulla itselläni on s-pankin pelkkä debit kortti, että en tarvitse ja en halua VISA ominaisutta, kun en käy ulkomailla, ja olen myös hyvin köyhä, ja siis saisinko edes jos semmoista hakisin, niin vähän tuntuu, että en taitaisi sitä saada.
No, tämä pelkkä s-pankin debit kortti on kyllä huonompi vaihtoehto kuin edesmennyt oikeiden pankkien pankkikirja, että kyllä sitä sai pankkikirjalla nostaa niin paljon rahaa kuin tilillä oli, että ei tarvinnut jäädä mitään vaille, kun oli raha-asioitaan hoitamassa, kun nyt siirryin tähän maksuttomaan s-tiliin, niin kyllä ei ole mukava kaupoissa anella, että paljonkohan te nyt voitte minun rahojani minulle antaa, kun olisin halukas nostamaan koko tilin tyhjäksi, mutta kun se ei käy, jos on tilille tullut enemmän rahaa kuin 300 euroa, että kyllä tulee poljettua pyörällä edestakas kauppojen väliä, että jostain jotain sais, ja vielä omalta tililtä, että en ole heidän rahojaan vailla, vaan omia roposia, että kyllä on nyt tullut huomattua tämän pelkän debit-kortin käyttöhankaluus, että vaihtaisin heti pankkia, jos olisi semmoinen vaihtoehto, jossa tilinpidosta ei perittäisi näitä palvelumaksuja yms, tai että yhden euron per kuukausi jos maksaisi pankkitilin pito kortteineen, niin sellaisen vielä voisi maksaa, mutta muu on liikaa, että kun näyttää vähän siltä, että ilman pankkitiliä ei nykyään voi elää, että kyllä kaikista mieluimmin olisin ilman pankkia, että ne vähät rahat kyllä hyvin saan kuljetettua mukanakin mitä on tuloja tulossa jne, että miksi täällä pakotetaan ihmiset maksumiehiksi väkisin, kun kerran on mahdollista elää pelkän pankkikirjankin kanssa, kuten ennenvanhaan, tai sitten kokonaan ilman pankkitilejä jne.
Sama meno on mediamaksun kanssa, että kun en itse kuuntele radiota, ja en televisiotakaan enää katsele, niin pakkoperittäväksi se kyllä saa mennä, kun en ala tyhjästä mediahömpötyksestä yhtään sentin senttiä maksamaan, että, kun maksan tästä netin käytöstä tämän maksun, ja tietokoneenkin olen maksanut, niin kyllä siinä on hintaa ihan tarpeeksi tälläiselle touhulle, että en yhtään enempää ole näistä valmis maksamaan, että kyllä saa minun puolesta jäädä nettikin käyttämättä, jos maksut liikaa nousee.
Kyllä ihmiset ovat eläneet vuosituhannet ilman nykyajan keksintöjä, että ovat olleet paljon viisaampia kuin me nykyihmiset, jotka joudumme elämään joidenkin säännösten mukaan, että emme osaa itsellemme kohta ruokaa laittaa, kun maatalous on tehty pienenpiirin touhuksi, että emme tiedosta näitä peruselinehtoja, vaan meidän on käytävä koulua, että oppisimme lukemaan ja muuta turhan päiväistä tiedonjauhamista päntättävä, jotka eivät höykäsenpöläystä jää pääkoppaan lapsosilla, jos ei ole omaa konkreettista kädentuntumaa siihen, että saisi itse olla mukana näissä työtouhuissa sen verran kuin se on iän mukaan tarpeellista jne, että kyllä inhottavaa katsella tätä nykyajan ihmiseloa, että senverran on mennyt pitkälle suohon tämä touhu, että en voi muuta sanoa.
Omavaraistalous on semmoinen asia, jota pitäisi tukea, että kädestä pitäen opettaa kaikille halukkaille, että tällä tavalla me saamme ruokaa meille kaikille, ja kun saa itse olla mukana jossain tuotantovaiheessa, niin kyllä elämä maistuisi hunajalle verrattuna tähän nykyiseen himojen, ja halujen tyydyttämiskultturiin, joka ei ole hyvä asia koskaan, jos puhutaan Raamatun Jumalan tahdon mukaisesta elämästä. - Oikein!
köyhäelämä kirjoitti:
Pelkkä s-debit kortti ei käy missään muualla kuin s-ketjun omissa kaupoissa maksuvälineenä, että jos haluaa s-pankin kortilla maksaa muissakin kaupoissa, niin sen kortin pitää olla VISA debit tai credit, että näin on oikeasti tämä asia.
Sillä minulla itselläni on s-pankin pelkkä debit kortti, että en tarvitse ja en halua VISA ominaisutta, kun en käy ulkomailla, ja olen myös hyvin köyhä, ja siis saisinko edes jos semmoista hakisin, niin vähän tuntuu, että en taitaisi sitä saada.
No, tämä pelkkä s-pankin debit kortti on kyllä huonompi vaihtoehto kuin edesmennyt oikeiden pankkien pankkikirja, että kyllä sitä sai pankkikirjalla nostaa niin paljon rahaa kuin tilillä oli, että ei tarvinnut jäädä mitään vaille, kun oli raha-asioitaan hoitamassa, kun nyt siirryin tähän maksuttomaan s-tiliin, niin kyllä ei ole mukava kaupoissa anella, että paljonkohan te nyt voitte minun rahojani minulle antaa, kun olisin halukas nostamaan koko tilin tyhjäksi, mutta kun se ei käy, jos on tilille tullut enemmän rahaa kuin 300 euroa, että kyllä tulee poljettua pyörällä edestakas kauppojen väliä, että jostain jotain sais, ja vielä omalta tililtä, että en ole heidän rahojaan vailla, vaan omia roposia, että kyllä on nyt tullut huomattua tämän pelkän debit-kortin käyttöhankaluus, että vaihtaisin heti pankkia, jos olisi semmoinen vaihtoehto, jossa tilinpidosta ei perittäisi näitä palvelumaksuja yms, tai että yhden euron per kuukausi jos maksaisi pankkitilin pito kortteineen, niin sellaisen vielä voisi maksaa, mutta muu on liikaa, että kun näyttää vähän siltä, että ilman pankkitiliä ei nykyään voi elää, että kyllä kaikista mieluimmin olisin ilman pankkia, että ne vähät rahat kyllä hyvin saan kuljetettua mukanakin mitä on tuloja tulossa jne, että miksi täällä pakotetaan ihmiset maksumiehiksi väkisin, kun kerran on mahdollista elää pelkän pankkikirjankin kanssa, kuten ennenvanhaan, tai sitten kokonaan ilman pankkitilejä jne.
Sama meno on mediamaksun kanssa, että kun en itse kuuntele radiota, ja en televisiotakaan enää katsele, niin pakkoperittäväksi se kyllä saa mennä, kun en ala tyhjästä mediahömpötyksestä yhtään sentin senttiä maksamaan, että, kun maksan tästä netin käytöstä tämän maksun, ja tietokoneenkin olen maksanut, niin kyllä siinä on hintaa ihan tarpeeksi tälläiselle touhulle, että en yhtään enempää ole näistä valmis maksamaan, että kyllä saa minun puolesta jäädä nettikin käyttämättä, jos maksut liikaa nousee.
Kyllä ihmiset ovat eläneet vuosituhannet ilman nykyajan keksintöjä, että ovat olleet paljon viisaampia kuin me nykyihmiset, jotka joudumme elämään joidenkin säännösten mukaan, että emme osaa itsellemme kohta ruokaa laittaa, kun maatalous on tehty pienenpiirin touhuksi, että emme tiedosta näitä peruselinehtoja, vaan meidän on käytävä koulua, että oppisimme lukemaan ja muuta turhan päiväistä tiedonjauhamista päntättävä, jotka eivät höykäsenpöläystä jää pääkoppaan lapsosilla, jos ei ole omaa konkreettista kädentuntumaa siihen, että saisi itse olla mukana näissä työtouhuissa sen verran kuin se on iän mukaan tarpeellista jne, että kyllä inhottavaa katsella tätä nykyajan ihmiseloa, että senverran on mennyt pitkälle suohon tämä touhu, että en voi muuta sanoa.
Omavaraistalous on semmoinen asia, jota pitäisi tukea, että kädestä pitäen opettaa kaikille halukkaille, että tällä tavalla me saamme ruokaa meille kaikille, ja kun saa itse olla mukana jossain tuotantovaiheessa, niin kyllä elämä maistuisi hunajalle verrattuna tähän nykyiseen himojen, ja halujen tyydyttämiskultturiin, joka ei ole hyvä asia koskaan, jos puhutaan Raamatun Jumalan tahdon mukaisesta elämästä.Pappa on vanha kapinallinen, reipasta punk-asennetta! Älä anna periksi!
- S-pankkilainen
K-ketjuun kuuluvan Citymarketin verkkokaupassa käy verkkomaksaminen muiden pankkien kanssa muttei S-pankin kautta. Syy: "Valitettavasti meillä ei ole yhteistyösopimusta S-pankin kanssa."
- h*****ti teitä!!!!!!
Täh? Ja tuon hienon huomautuksen vuoksi sinun piti nostaa 5 vuotta vanha ketju, joka ei edes liity aiheeseen muuta kuin erittäin kaukaisesti?
Tässä maassa on aika monta muutakin verkkokauppaa, joissa ei ole käytössä kaikkien pankkien maksusysteemit. Enkä yhtään ihmettele, ettei pahimman kilpailijan systeemiä haluta tukea.
- RollaaTTori
Hyvä trolli, ai että naurattaa. Kyllä se toimii ihan siinä missä muutkin, ympäri maailmaa.
- Tollevilvanen
S-kortin käytössä on jo pitkään ollut ongelmia euroopassa, onneksi on ollut mukana oikean pankin maksukortti niin on saanut ostokset tehtyä ja rahat nostettua automaateista. Suomalaississa verkkokaupoissa on yleensä kaikkien muiden pankien maksunapit käytössä mutta s puuttuu!!
- hyvin skulaa
Ainakin verkkokaupoissa S-debitkortti toimii hyvin, tilattu on USA:sta ja Saksasta.
Usalaisissa verkkokaupoissa vaaditaan usein "credit card", mutta siis tuo S-Visakortin debitversio näköjään toimii täysin.
- ässä on paras
Ja sillä kortilla kertyneet bonukset voi vaikka nostaa käteen tai maksaa niillä mitä haluaa. Toisin kuin Osuuspankin bonukset jotka pankki määrää mihin saa käyttää. Ihme hommaa. Siksi niin moni on siirtynyt s-korttiin. Holhoaminen ei kuulu nyky yhteiskuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko851907- 431489
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!521092- 751064
- 721023
- 59981
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon22956- 34920
- 37819
- 38769