RV 12 Vuotoa

Ruskeaa verta

Huomenta,
Tassa ollut koko yon paniikki paalla. Herasin yhdelta aamulla kun oli hieman vatsakipuja ja neljalta aamulla kun menin vessaan niin tuli sitten ruskeaa verta hulahtaen ponttoon ja sen jalkeen tullut vessassa kayntien jalkeen. Onko kenellakaan ollut saman laista ongelmaa? Mita tapahtunut, onkohan keskenmeno?Kiitos jo etukateen infosta

6

7506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkistuttamaan

tilanteen, otattamaan UÄ:n ym.

• ailu

Ei välttämättä keskenmeno, mutta jos kivut ja vuoto jatkuvat niin kyllä. Itselleni kävi niin, että viikolla 10 eräänä aamuna pönttöön hulahti iso verihyytymä ja tietysti luulin että km. Soittelin terveyskeskukseen ja sieltä käskettiin toimia kuten kuukautisten aikaan eli huolehtia puhtaudesta jne. ja ottaa yhteys viimeistään seuraavana päivänä neuvolaan. Seuraavalla viikolla oli ultra-aika varattuna jo muutenkin, joten käskettiin vaan ottaa hissukseen ja annettiin sairaslomaa sinne asti. Mulla ei siis varsinaista vuotoa tai kipuja ollut vielä silloin, mutta viikonloppuna sitten tuli aika runsas vuoto ja olin aivan satavarma sitten että kesken meni silloin viimeistään.Varsinaisia kipujakaan ei ollut ollenkaan mikä jo sinällään sai epäilemään koko keskenmenoa. Vuoto kuitenkin loppui samana iltana ja seuraavan viikon ultrassa todettiin vauvalla olevan kaikki hyvin. Saman tien sain sairaslomaa jolla olen edelleen koska todettiin eteisistukka joka saattaa vuotaa ja teen raskasta työtä. Kolme kertaa vielä on ollut pientä vuotoa mutta muuten vauva kasvaa ja kaikki toistaiseksi ok, nyt viikkoja 16 4. Tänään menen taas ultraan jossa katsotaan onko istukka siirtynyt ja voinko mennä töihin vai jatkuuko sairasloma. Toivottavasti sinunkin vuotosi on harmitonta, tiedän todella hyvin miltä tuntuu epätietoisuus ja pelko vauvan puolesta.

• tarkistamaan

tilanne.

Yleensähhän jos kovia kipuja tulee ja ihan puhdasta verta yleensä on menossa kesken.

vanha veri on yleensä tuollaista rusehtavaa.

mutta YLEENSÄ kivuton ja niukka vuoto on vaaratonta.

mutta itselläni aikoinaan keskenmenossa oli vain hyvin niukkaa, rusehtavaa vuotoa.
      mutta oli kohdunulkoinen jota tuskin sinulla on.
      koska viikkoja sitä ajatellen jo paljon.

Yleensä tuo kohdunulkoinen oirehtii 6-8 viikolla, riippuu titenkin raskauden sijannista.
      97% munajohtimissa, ja munajohdinraskaus antaa oireita jo hyvin varhaisessa vaiheessa.

oletko käynyt muuten ultrissa vielä?

• ..............

Minulla oli vuotoa rv 15 asti. rv9 tuli kirkasta verta ja muutama hyytymä, tätä ennen olin jo käynyt 2 kertaa ultrassa ja kaikki ok. Ainoastaan rv5 6 vuodolle löytyi syy, eli istukan kiinnittymiskohtaan oli tullut hyytymä joka vuosi pois rusehtavana vuotona. Muille vuodoille ei löytynyt syytä. Mene oman mielenrauhasi vuoksi ultraan, jos kyse on alkaneesta keskenmenosta ei asialle voida tehdä mitään. Noilla viikoilla rauhallisesti ottaminenkaan ei auta, jos menee kesken niin sitten menee (kuullostaa kamalalta!). Itse sain rv 9 viikon sairaslomaa vain siksi koska kysessä oli kallis raskaus (juuri tätä kallis sanaa käytti lääkäri) eli raskaus oli alkanut hedelmöityshoidoilla. Ensin tk lääkäri teki sisätutkimuksen, totesi että emättimessä on niin paljon verta ettei toivoakaan sikiön elossaoloon. Sain lähetteen naisten polille keskussairaalaan ja kas kummaa kaikki olikin hyvin. Joka kolmas nainen vuotaa raskauden aikana ja silti raskaus etenee normaalisti. Joskus sikiöitä onkin kaksi ja toinen raskaus keskeytyy ja vuotaa pois. Omalla kohdalla kaikki meni hyvin, vuoto säikäytti monta kertaa.
      Toivottavasti sinulla ja vauvalla on kaikki hyvin!! =)

• alkuperainen kirjoittelija

Kiitos kaikille kannustavista viesteista. Kavin ultrassa alku raskaudessa viikolla 7 kun oli samanlaista vuotoa ja silloin loytyi sikio jolla sydan sykki. Tanaan tulin juuri laakarilta. Han koitti kuunnella sydan aania, mutta koska on melko vanha laite han sanoi etta ei kannata huolehtia kun yleensa ei kuulu ennen viikkoa 14. Eli han ei loytanyt viela sydanaania. Seuraava ultra on sitten np ultra joka on maanantaina, etta siihen asti olisi kestettava. Toivotaan etta vuoto ei pahene.

• huolestunut.

Heippa! Onko teillä ollut kipuja? Itsellä kivut tulivat muutama tunti ennen sitten verta, silti ea:ssa sanottiin että kaikki on hyvin, lähete silti polille, polilla ennenkun istumaan ehdin lääkäri totesi että km. tutki silti ja sikiöpussi oli viel uä:ssä näkyvillä, hcg arvot 200 luokkaa rv 8 . Neuvottiin että odotetaan 3 vko jolloin arvot uudestaan. Kivut ovat laantuneet ja verenvuotokin jo hyvin hyvin vähäistä, onko vastaavia kokemuksia ja kuinka käynyt...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1450
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      99
      1164
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe